Spring naar inhoud

- - - - -

Graag jullie mening

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 15 november 2013 - 00:58

Als je twijfelt en niet naar het bedrijf durft te gaan, waarom stuur je dan geen mailtje.
Ik zou melden dat hun kat daar vaak ligt te slapen, dat je je zorgen maakt.
Als ze niet om hem geven reageren ze niet op je mail of laten ze weten dat het oké is ;)
Je kan een mailadres aanmaken zonder je persoonlijke gegevens : kunnen ze x-aantal tijd later niet komen klagen.

Vind het overigens wel fijn om te lezen dat je hierbij nadenkt en niet zomaar een kat meeneemt die geen thuis lijkt te hebben :duim:
Onze Miloh is o.a. een kat die je amper binnen kan houden overdag. Zelfs vorig jaar toen de sneeuw dik lag wou hij persé buiten.
Als we weigerden om hem buiten te laten jankte hij ons de oren van ons hoofd...
Ik vermoed als hij ergens anders eten aangeboden krijgt dat hij het ook niet zou weigeren, ook al krijgt hij een serieus buikje.

Maar 's avonds (in de winter al rond 17 à 18 uur) wordt hij binnen geroepen en indien hij meer dan een dag en nacht weg zou blijven, dan zouden er nadien snel overal flyers uitgedeeld worden.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 15 november 2013 - 01:09

Bekijk berichtNele, op 15 november 2013 - 00:10, zei:

ik zou hem persoonlijk ook gewoon meenemen.
heb een beetje hetzelfde voor, al weet ik dat de kat in kwestie wel een thuis heeft. hij zit veel bij mijn vriendin in huis, hij is van de buurvrouw, elke keer als ik daar passeer (ook 's nachts) zit hij buiten, rond je benen te draaien voor aandacht. als hij bij mij vriendin binnenkomt, brengt ze hem terug naar de buurvrouw. 10 minuten later staat hij dan alweer in haar tuin... vind het zo zielig voor dat beestje, hij is echt superlief!!! had ik al niet zoveel katten gehad, zou ik serieus overwegen om hem mee te nemen, ze is ondertussen al 1 van haar katten 'kwijt'... tjah...

Tja, vind het moeilijk om te oordelen (wil dat eigenlijk ook niet :d ) over deze situatie.
Maar ter vergelijking : de kat van onze buren is ook heel erg aan ons gehecht ondanks hij goed verzorgd wordt en de kans krijgt om binnen te blijven.
Wij brengen hem niet terug als hij bij ons op terras/in de tuin komt, hij gaat vanzelf terug naar huis.
Kent ons ook doordat we hem eten gaan geven wanneer zij op reis gaan en is dikke maat met onze Miloh.
We weten wel dat hij niet dag en nacht buiten zit, ook dat hij niets tekort komt en goed verzorgd wordt : dat scheelt met jou situatie denk ik.
Hoewel indien wij de kat van de buren dagelijks in huis zouden laten, vergroot ook de kans dat hij niet meer terug naar huis wilt.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 15 november 2013 - 01:10.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#18 Geplaatst 15 november 2013 - 01:12

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 15 november 2013 - 01:09, zei:

Tja, vind het moeilijk om te oordelen (wil dat eigenlijk ook niet :d ) over deze situatie.
Maar ter vergelijking : de kat van onze buren is ook heel erg aan ons gehecht ondanks hij goed verzorgd wordt en de kans krijgt om binnen te blijven.
Wij brengen hem niet terug als hij bij ons op terras/in de tuin komt, hij gaat vanzelf terug naar huis.
Kent ons ook doordat we hem eten gaan geven wanneer zij op reis gaan en is dikke maat met onze Miloh.
We weten wel dat hij niet dag en nacht buiten zit, ook dat hij niets tekort komt en goed verzorgd wordt : dat scheelt met jou situatie denk ik.

tjah, ik weet ook niet de situatie van elke dag, maar elke keer (zowel 's nachts als overdag) als ik moet passeren (dat is niet ver van mijn nieuw huis, waar ik dikwijls naar die vriendin ga, en ook uitga) zit hij buiten, te smeken om aandacht... :(
mijn vriendin brengt hem dikwijls terug, omdat hij mee binnenkomt met haar kat, en als ze vertrekt, wil ze hem dan niet alleen in haar huis laten. en dat is ook redelijk veel. 2 weken terug hoorde ik dat ze een andere kat kwijt is...
Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 15 november 2013 - 11:19

Het beste is om naar dat bedrijf te gaan. Zeg hen dat het katje dikwijls bij jullie aan het bedrijf zit en dat je hem wil adopteren maar eerst zeker wil zijn dat hij van iemand is. Ze gaan je daar echt niet opeten...

Je kan de poezel dan ook meenemen en op FB zetten, eventueel een flyer ophangen in vb een sandwichbar dicht bij je werk (waar er meerdere bedrijven zijn, is er meestal een sandwichbar in de buurt :) )
'k Heb dat bij mijnen Charlie ook gedaan. Die was wel zelf bij mij komen aanlopen en ik heb rondgevraagd in de buurt, navraag gedaan in de frituur dat ze hun oor te luisteren zouden leggen, op FB en op KS gezet met foto en de volgende weken regelmatig de sites zoals binnenbeest.be enz. afgeschuimd om te zien of er nergens ééntje verloren was met dezelfde beschrijving.
Maar net als bij jou waren er tekenen aan de wand dat hij gedumpt was, want hij sliep de eerste dagen constant in mijn tuinhuis (daarna heb ik hem in huis gepakt, 'k had er veel te veel compassie mee), hij had nog al zijn onderdelen en 'k zal nooit het beeld van zijn griezelhoopje vergeten nadat ik hem een Milbemax gegeven had :misselijk: 't Was duidelijk dat hij ook nog nooit in de buurt van een DA geweest was, want hij is er vol vertrouwen mee naartoe gegaan :catnoknow Ondertussen behoort hij tot de "wij haten Madam Stek"-club :lachen:

De medische zaken die relatief goedkoop zijn (een pilleke of pipetje voor te ontwormen en ontvlooiing) kan je al laten doen, voor eventuele castratie (als dat nog moet gebeuren) of eventueel chippen kan je best nog wachten. De wettelijke limiet is 45 dagen (dacht ik) dat de kat nog beschikbaar moet zijn voor het "oorspronkelijke personeel". Ik heb voor de castratie zo lang niet gewacht, omdat ik hormonaal sproeigedrag vreesde (één met alles erop en eraan tussen - op dat moment nog - 3 gecastreerde poezels en dit vlak voor de kattentijd vond ik geen al te strak plan ;) )

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 15 november 2013 - 12:17

Dat zat ik nu ook te bedenken om hem mee te doen, hem te laten nakijken door mijn DA maar de belangrijke zaken zoals ev. castratie en chip nog te laten en de eigenaars 45d de tijd te geven zich te melden. Het gaat hier om een garagehouder die niet boven z'n winkel woont dus de poes kan 's avonds niet liggen luieren in een mandje aan het haardvuur. Ik weet dat niet elke poes de nood heeft om elke dag geknuffeld en gestreeld te worden maar deze kater snakt echt naar affectie. Bij iedereen die ook maar wat lief doet tegen hem komt hij kopjes geven en op de schoot zitten. Hij geniet er echt van.
Als deze mens echt inzit met zijn kat zal hij hem zeker missen en hem zeker komen zoeken bij ons bedrijf (ligt er pal achter) en dan wil ik gerust een briefje aan de receptie leggen met mijn gsmnr. zodat hij me kan contacteren.
Maandag ga ik terug werken, ik zal nog zien wat ik doe. Ik zal eerst eens overleggen met enkele collega's en misschien kunnen we met 2 eens naar de garage om uitleg te vragen.
Alvast bedankt iedereen om mee te denken :)

"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"
- Anonymous cat about humans

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 04 december 2013 - 11:41

Bekijk berichtMiss Nina, op 15 november 2013 - 12:17, zei:

Dat zat ik nu ook te bedenken om hem mee te doen, hem te laten nakijken door mijn DA maar de belangrijke zaken zoals ev. castratie en chip nog te laten en de eigenaars 45d de tijd te geven zich te melden. Het gaat hier om een garagehouder die niet boven z'n winkel woont dus de poes kan 's avonds niet liggen luieren in een mandje aan het haardvuur. Ik weet dat niet elke poes de nood heeft om elke dag geknuffeld en gestreeld te worden maar deze kater snakt echt naar affectie. Bij iedereen die ook maar wat lief doet tegen hem komt hij kopjes geven en op de schoot zitten. Hij geniet er echt van.
Als deze mens echt inzit met zijn kat zal hij hem zeker missen en hem zeker komen zoeken bij ons bedrijf (ligt er pal achter) en dan wil ik gerust een briefje aan de receptie leggen met mijn gsmnr. zodat hij me kan contacteren.
Maandag ga ik terug werken, ik zal nog zien wat ik doe. Ik zal eerst eens overleggen met enkele collega's en misschien kunnen we met 2 eens naar de garage om uitleg te vragen.
Alvast bedankt iedereen om mee te denken :)

En heb je ondertussen al eens met die mensen van het bedrijf kunnen praten?

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#22 Geplaatst 04 december 2013 - 11:54

Ik heb zo een soortgelijke situatie.

Aan de zee aan de caravan loopt een leuke zwart-witte poes rond die wij ondertussen Bavetje gedubd hebben.
Zij komt altijd aan onze deur zitten en als we de deur opendoen, wilt ze binnen spurten.
Dit mag niet wegens onze eigen kat en we niet willen dat ze contact hebben (mogelijke ziektes).
Ze ziet er verzorgd uit, maar zit vaak heel de dag aan onze deur.
Soms zit ze ook bij een oudere vrouw waar ze binnen mag zitten.
We hebben het al aan haar gevraagd, de kat is niet van haar.

Als het warm is en we zitten buiten, dan komt ze vaak gewoon op ons liggen.
Wij hebben haar ook al eens wat hapjes gegeven zoals een snoepje of wat natvoer van onze kat.
Dit vooral omdat ze er dan heel de dag zat naar ons te staren.

Soms ziet ze er verwaaid uit en vol spinnenwebben, maar sommige caravans zijn open vanonder en daar kruipt ze dan onder.
S'nachts lijkt ze niet in de buurt te zijn, maar vanaf 8 uur s'morgens zit ze aan onze deur.
Ze is gek op kroelen en spit direct als je aan haar komt.
Naar andere katten toe (niet onze kat, daar doet ze niets naar) gaat ze zitten zingen en zich verstoppen.

Wat denken jullie over deze kat?
Nu is het winter en komen we niet aan zee, maar ik blijf aan haar denken.
Soms ben ik zeker dat ze een thuis heeft, anders zou ze s'nachts toch ook aan onze deur staan?
Maar soms twijfel ik, want hoe weet je het zeker?
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 05 december 2013 - 20:22

Nee, ik ben nog niet langs geweest bij het bedrijf. Het is ook moeilijk voor mij om echt te zien dat hij daar elke dag bij ons zit aangezien ik de laatste tijd in een andere zone van mijn werk moet zijn en dat via een andere ingang is. Zondag was er een evenement in een feestzaal achter mijn werk en toen ik mijn auto parkeerde om naar de beurs te gaan zag ik de poes wel op z'n vaste plaatsje zitten.
Blijkt nu ook dat hij van een ander bedrijf is en een collega kent die mensen. Zij beweert dat hij wel nog naar huis gaat maar anderen spreken dat dan weer tegen. Ik heb allezins laten blijken dat ik hem niet zomaar meeneem, dat ze mij dan niet beschuldigt als hij plots zou weg zijn.
Ik hou het sowieso zo veel mogelijk in de gaten en als er toch iets niet klopt (bv dat hij ziek is en het blijft aanslepen) ga ik er wel wat aan doen, desnoods via die collega of rechtstreeks naar die mensen gaan.

"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"
- Anonymous cat about humans

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#24 Geplaatst 05 december 2013 - 20:36

Onze "zwerfkat" die iedere nacht in de garage komt eten en slapen, hebben we gisteren een bandje omgedaan met een kokertje aan. Daarin hebben we geschreven of de eigenaars met ons contact wilden opnemen via mail of via telefoon. Deze avond was hij daar terug MET het bandje. Ik heb nog niets gehoord. Dus nog eventjes geduld.
Anders probeer ik er ook een thuis voor te vinden. Maar zo simpel zal dat niet zijn ...En zelf heb ik er al meer dan genoeg!

Succes met "jouw" katje. Hopelijk weet je vlug meer zekerheid. ! :geluk: