Spring naar inhoud

- - - - -

Natvoer kittens in winkel?

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Sach
Sach
  • 122 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 14 november 2013 - 21:18

Ik probeer mijn kittens natvoer te geven dat zoveel mogelijk vlees bevat. Ik heb ondertussen oa de merken Schesir, Felina Porta 21, Shiny Cat uitgeprobeerd. Nu had ik deze voeding via Zooplus besteld. Wat mij echter opvalt is dat ik momenteel nog maar een beperkt aanbod van kittenvoer ben tegengekomen waarin meer vlees zit dan 4%. Bovendien vind ik in de dierenwinkels zelf geen kittenvoer van deze merken, behalve dan van Felina Porta 21 de smaak kip met rijst, maar ik wil ze natuurlijk niet elke dag hetzelfde geven. Weet er iemand van jullie nog een winkel waar ze een uitgebreider aanbod hebben van goed natvoer voor kittens, of waar zelfs een aanbod is?

Ik geef mijn kittens elke dag een portie natvoer, en ik zou dus niet elke dag hetzelfde willen geven. Zou het veel kwaad kunnen om een paar dagen in de week af te wisselen met natvoer voor volwassen katten(waar wel veel variatie in zit)? Ik ben natuurlijk wel van plan om nog te bestellen via Zooplus, maar het zou makkelijk zijn moest ik niet altijd via internet moeten bestellen ;)

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 14 november 2013 - 21:25

Wij geven animonda :)
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Ellen30
Ellen30
  • 129 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 14 november 2013 - 21:27

Ik heb vorige week Select Gold kitten in de zoomart gekocht. Ik kende het eigenlijk niet maar ik zag dat er 71 % vlees inzat. Zou een eigen merk zijn van de Maxi zoo maar zeker niet slecht.
Mijn kitten vind het in ieder geval erg lekker. Er is idd niet zoveel keus in kittenvoer.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#4 Geplaatst 15 november 2013 - 02:06

Mij hebben ze altijd al verteld dat een kat er niet mee inzit om iedere dag t zelfde te eten, dat wij mensen gewoon ons menselijke trekjes toeschrijven aan ons poezels als we denken dat ze afwisseling nodig hebben.
Ik weet het niet hoor...
Ik geef toch ook graag af en toe eens iets anders

Of het kwaad kan om enkele dagen per week volwassen voeding te geven aan een kitten?
Volgens mij is dat niet goed nee
Mijn dierenarts heeft me indertijd verteld dat in het eten van kittens vooral veel eiwitten zitten en ze die eiwitten echt nodig hebben om goed te kunnen groeien en ontwikkelen.
In volwassen voeding zitten een heel pak minder eiwitten (voor volwassen poezen zijn  teveel eiwitten niet goed)
Dus toch best aan een kitten ook kittenvoeding geven en aan een volwassen poezel volwassen voeding geven volgens mij
Geplaatste afbeelding

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#5 Geplaatst 15 november 2013 - 07:49

Ik koop voor de opvangkitties Royal Canin Kitten instinctief, die heb je in eerste of tweede groeifase (de eerste tot vier maanden, de tweede van vier tot twaalf maanden). Ik weet dat je hier, bij Tom&Co ook kittenvoedin van IAMS kan kopen, maar ik weet niet of die goed is. De RC gaat in elk geval heeeel vlot binnen ;-)

Gato64
Gato64
  • 297 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 15 november 2013 - 08:17

Bij de winkelketen Horta verkopen ze naast de traditionele merken ook de iets andere merken zoals Sheisir
Geplaatste afbeelding

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#7 Geplaatst 15 november 2013 - 08:33

Geen idee hoe oud je kittens zijn?
Als ze over de 8 weken zijn, kun je gewoon hoogwaardig volwassen natvoer geven.
het grootste verschil tussen kitten & volwassen is dat kitten fijner gemalen is.
Vooral idd letten op voldoende vlees; al is dat nog niet eens super belangrijk als hun voeding daarnaast ook goed is.

Hier een kieskeurig manneke van 6 weken (hier geboren) dat weigert natvoer of brokjes te eten; meneer wenst alleen KVV (vers vlees) haha

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 15 november 2013 - 12:06

Bekijk berichtFreya13, op 15 november 2013 - 07:49, zei:

Ik koop voor de opvangkitties Royal Canin Kitten instinctief, die heb je in eerste of tweede groeifase (de eerste tot vier maanden, de tweede van vier tot twaalf maanden). Ik weet dat je hier, bij Tom&Co ook kittenvoedin van IAMS kan kopen, maar ik weet niet of die goed is. De RC gaat in elk geval heeeel vlot binnen ;-)

Hier lusten de kittens de RC Kitten helemaal niet, as ik het dan toch eens wil opendoen dan is er geen één die het lust en mag het de vuilnisbak in ;)
Ik geef onze kittens direct verse kip of gourmet of sheba of ... wat ze maar lusten. Volgens mij kan dat echt niet veel kwaad ;)
Het enige wat ze hier niet lusten (de kittens dan) zijn korrels,  En dat is natuurlijk soms een probleem als ze naar hun nieuwe huis vertrekken, maar dan geef ik een hoop doosjes mee zodat ze toch de eerste dagen gewoon worden.  ;)

Sach
Sach
  • 122 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 16 november 2013 - 20:16

Bekijk berichtEllen30, op 14 november 2013 - 21:27, zei:

Ik heb vorige week Select Gold kitten in de zoomart gekocht. Ik kende het eigenlijk niet maar ik zag dat er 71 % vlees inzat. Zou een eigen merk zijn van de Maxi zoo maar zeker niet slecht.
Mijn kitten vind het in ieder geval erg lekker. Er is idd niet zoveel keus in kittenvoer.
Goed om te weten, daar ga ik zeker eens naar zien in Maxi Zoo dan :)

Bekijk berichtTripkippiej, op 15 november 2013 - 08:33, zei:

Geen idee hoe oud je kittens zijn?
Als ze over de 8 weken zijn, kun je gewoon hoogwaardig volwassen natvoer geven.
het grootste verschil tussen kitten & volwassen is dat kitten fijner gemalen is.
Vooral idd letten op voldoende vlees; al is dat nog niet eens super belangrijk als hun voeding daarnaast ook goed is.

Hier een kieskeurig manneke van 6 weken (hier geboren) dat weigert natvoer of brokjes te eten; meneer wenst alleen KVV (vers vlees) haha

Ze zijn 4 en 5 maanden, dus dan kan ik af en toe ook eens volwassen natvoer geven, zou wel makkelijk zijn :)

Bekijk berichtFreya13, op 15 november 2013 - 07:49, zei:

Mijn kittens krijgen diarree van het natvoer van Royal Canin en ook van Animonda, dat kunnen we niet meer geven dus :(

Ik wissel ook wel liever af met natte voeding in de hoop geen te kieskeurige katten te krijgen..

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#10 Geplaatst 16 november 2013 - 20:55

Bekijk berichtTripkippiej, op 15 november 2013 - 08:33, zei:

het grootste verschil is toch de samenstelling van de voeding omdat kittens andere dingen nodig hebben dan volwassen dieren, in kittenvoeding zit een pak meer eiwitten dan in volwassen voeding
Geplaatste afbeelding

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#11 Geplaatst 17 november 2013 - 06:20

Indien je een hoogwaardig voeding hebt met voldoende vlees erin, krijgen ze die eiwitten automatisch binnen.
Ik vind kittenbrok commerciël.

Mijn kleine pruts van 6 weken weigert kittenbrok of kittenvlees te eten.
Wil enkel vers vlees en gisteravond zat meneer de graanvrije brok te eten ipv de kittenbrok die ernaast stond ;-)

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#12 Geplaatst 17 november 2013 - 22:59

Bekijk berichtTripkippiej, op 17 november 2013 - 06:20, zei:

Indien je een hoogwaardig voeding hebt met voldoende vlees erin, krijgen ze die eiwitten automatisch binnen.
Ik vind kittenbrok commerciël.

Mijn kleine pruts van 6 weken weigert kittenbrok of kittenvlees te eten.
Wil enkel vers vlees en gisteravond zat meneer de graanvrije brok te eten ipv de kittenbrok die ernaast stond ;-)

Slimme kat toch ;)
Hou hem maar op KVV/barf !