Spring naar inhoud

- - - - -

ontlasting in de living?!

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#1 Geplaatst 14 november 2013 - 23:17

We kwamen vanavond in de living binnen en er hing een heel slechte geur, voor mij compleet de geur van braaksel. Wij overal zitten zoeken maar niets te vinden. Uiteindelijk vindt mijn man, in een hoekje achter een klein kastje een mooi drolletje :trance: Sommigen zullen wel al weten dat we in augustus een zwervertje in huis hebben gehaald. We hebben daarnaast nog 1 kater van tien jaar oud. In al die maanden dat ze hier nu samen wonen hebben we zoiets nog niet meegemaakt. We weten dus ook niet van wie het was.
Ik weet dat katten kunnen beginnen in huis plassen als er problemen zijn, van welke aard dan ook. Maar hun grote boodschap, daar heb ik nog niet echt van gehoord.
Iemand enig idee wat hier zou kunnen achter zitten?

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 14 november 2013 - 23:20

bang om naar de kattenbak te gaan? een ruimte waar ze zich niet veilig voelt, waar de andere kat haar eventueel belaagt?
mijn filou had in in haar slechte periode ook de gewoonte om gewoon onder te zetel te gaan voor haar grote ontlasting. door achter de zetel een kattenbak te zetten (tijdelijk, tot ik zag dat het beter ging) is het nu volledig opgelost.
als het nog eens voorkomt, is dat mss ook een oplossing.
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#3 Geplaatst 14 november 2013 - 23:30

Ja, ik ga het in alle geval in het oog houden. Ze hebben elk een kattenbak en tot hier toe is me nog niet opgevallen dat ze mekaar gaan lastigvallen als ze één van hen erin zit. Het contact tussen hen verloopt ook altijd maar beter en beter. Niet dat ze vriendjes zijn, maar ze verdragen elkaar, gaan soms aan elkaars neusje ruiken, en als de ene bv melk aan het drinken is, mag de andere aan zijn korreltjes zitten, zonder ambras.
Maar ja, we weten natuurlijk nooit wat zich afspeelt als wij er niet bij zijn he, misschien zetten ze voor ons een pokerface op :cathiss
Ik ga de komende dagen extra opletten in alle geval.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 15 november 2013 - 00:31

Ze moeten mekaar daarom aan de bak nog niet lastig vallen. Maar ene in de bak en de andere loert naar hem is al genoeg om onzeker te wordenen stress te hebben.

Cinn
Cinn
  • 575 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 15 november 2013 - 01:10

Ik zou me geen zorgen maken, mijn ex-zwervertje ging vanaf de eerste dag netjes in de kattebak,  maar ik heb ook wel eens een kadootje op onverwachte plaatsen gevonden als ik thuiskwam ^_^  Je kan natuurlijk niet verwachten dat ze zeggen: " hey ho een toilet en een thuis, vanaf vandaag ben ik netjes!" ;)
Ongelukjes gebeuren, dus in de gaten houden maar ik heb geleerd dat een je met een zwervertje altijd een avontuur tegemoet gaat :d
I came, I purred, I conquered

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#6 Geplaatst 15 november 2013 - 01:49

Ik heb hier een tijdje geleden ook zo een mooi cadeautje gevonden (twee keer eigenlijk) en tot op den dag  van vandaag heb ik er nog altijd geen verklaring voor.
Mijn wintersletsen (zo van die grote sloefen in de vorm van een dier, je kent dat wel) stonden onder de salontafel gestampt (het onderste stuk van de salontafel hangt laag tegen de grond) en ik had wel al een paar dagen zo een muffe geur geroken maar ik wist dus niet vanwaar die kwam, tot ik mijn ene sloef vanonder de salontafel haalde...
Heel die sloef hing vanonder en opzij vol met kakkeledoedie
Degene die dat uitgestoken heeft moet dus echt letterlijk op zijn buik onder de salontafel gekropen zijn en dan zo op de buik liggend een doedoelie gedaan hebben.
Enkele maanden later ruik ik weer zo een muffe geur, ik dus op zoek gegaan naar de oorzaak, ik wist dat er ergens kakkeledoedie moest liggen want ik herkende de geur van mijn eerste vondst en jawel hoor, onder onze zetel in de living, op goed een halve meter van de kattenbakken, ligt er weer een hoop kakkeledoedie te stinken...
We denken dat het van onzen diddl was maar we zijn t niet zeker natuurlijk want we hebben hem niet op heterdaad betrapt.
Maar de doedelies leken heel erg op diddl zijn kakkeledoedies (ze kakkeledoedelen allemaal op een andere manier, t ziet er allemaal anders uit)...
En er was gewoon geen reden hé om dat te doen.
Stress heeft hij niet, k zou echt begot niet weten van wat hij stress zou moeten hebben, hij komt met iedereen overeen , hij gaat iedereen gaan aflikken en gaat ook bij hen gaan liggen en speelt met hen, hij heeft met niemand ruzie.
En vuile kattenbakken hebben we ook nooit, ik ben t grootste deel van de tijd thuis en ik ruim alle grote boodschappen onmiddellijk op, vanaf ze uit hun achterdeur zijn gefloept neem ik ze al weg...
s Nachts moet ik toch veel opstaan en dan kuis ik ook iedere keer de bakken uit, het zal dus heel zelden voorkomen dat er geen propere bak te vinden is (juist als we in t weekend eens ergens naartoe gaan en enkele uren weg zijn kan dat voorvallen dat er in iedere bak een dropping ligt maar dan staat er boven ook nog altijd een propere bak die kan gebruikt worden)
En ondanks zijn darmproblemen gaat hij de bak toch ook niet associëren met ongemak of pijn volgens mij want hij gaat al al die jaren steeds netjes op de bak, ook als hij maar ziekjes is en last heeft in zijn buikje...
We hebben er dus echt geen flauw idee van waarom hij die twee keer buiten de bak zijn kakkeledoedie heeft gedropt.
En er zaten ook verschillende maanden tussen beide gelegenheden.
Als het regelmatig zou voorvallen dan zouden we een gedragstherapeut inschakelen maar op dit moment vinden we dat toch echt niet nodig aangezien het maar twee keer is voorgevallen met een grote tussenpoos ertussen.
Ik hoop dat het bij jullie bij ene keer blijft, godweet wie heeft het gedaan en waarom...
Wat steken ze soms in hun hoofdje...
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#7 Geplaatst 15 november 2013 - 09:19

Onze siamees vroeger deed dat ook als ze wilde protesteren (vb. als we op reis gingen). Misschien kan je ook nog een bak bijzetten? Voor twee katten is eigenlijk 3 bakken ideaal. Maar misschien was het ook iets eenmaligs.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#8 Geplaatst 17 november 2013 - 01:21

Ik hoop dat het eenmalig was. Tot hiertoe niks meer gezien. Vroeger, als Juleke en Yvette nog leefden, hebben we een paar keer meegemaakt dat we een drolletje tegen de kattenbak vonden, maar dat was dan hun manier om te zeggen: kom jong, tijd om de bak te verversen. Ook een keer drolletje gevonden op onze post, maar dan waren we op reis, dus qua hint kon dat ook wel tellen. We zullen effe afwachten, tot hier toe lijkt het geen gewoonte te worden.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 17 november 2013 - 01:36

Toen ons Lucky'tje net bij ons was (uit het asiel) heeft ze ooit eens op een flanellen bloes van mij haar behoefte gedaan :NoWhy:
Maar dat was onze eigen schuld : er stond geen kattenbak in de living, de deur naar de keuken waar kattenbak stond was toe (winter) en zij was het uiteraard nog niet gewoon te "vragen", zoals onze Twix dat deed, om naar de keuken te gaan.

Nadien geen problemen meer mee gehad buiten één (mss 2) ongelukje(s) :
Vermoedelijk door te snel uit de kattenbak te willen (na haar grote behoefte had ze de gewoonte om door huis te sprinten :goofy: ), bleef er soms wat hangen...dat er nadien afviel.
Ik herinner me wel dat er ook een grassprietje aanhing.
Misschien als het niet regelmatig gebeurt dat je kat ook zoiets meemaakte.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 17 november 2013 - 13:41

Dat zal wss wel een éénmalig iets zijn hoor. Maja, je weet natuurlijk wel nooit!

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#11 Geplaatst 17 november 2013 - 16:23

Tot hier toe gaan we ervan uit dat het eenmalig was :pray: , de komende weken zullen het moeten uitwijzen. Het is in alle geval een katje dat nogal veel drolletjes kan draaien hebben we al gemerkt :o ;)