Spring naar inhoud

- - - - -

De eetkommetjes

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#1 Geplaatst 23 augustus 2009 - 09:38

Wat is volgens jou het ideale eetkommetje? En waarom?

Hier krijgen ze hun brokken niet uit een gewoon kommetje, maar uit de pipolino. Ze moeten er moeite voor doen en het voorkomt overgewicht en verveling. Nouvelle page 1

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Voor het natvoer heb ik deze keramieke kommetjes, ze zijn zwaar en verschuiven niet als ze aan het eten zijn en zijn makkelijk om af te wassen. En het belangrijkste in deze tijden, ze komen van bij zooplus en zijn spotgoedkoop

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Bewerkt door Lies, 23 augustus 2009 - 09:39.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.824 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 24 augustus 2009 - 17:57

Goh, ik heb hier heel wat staan :oops: .

Eerst gebruikte ik plastic duobakje, maar blijkbaar houdt dit de geuren vast. Al verkiezen mijn poezeltjes dit boven een ander.
Heb ook een keramieken (1 hele grote die ik niet gebruik wegens te groot, 1 kleintjes waar het water in gedaan wordt).
Ook heb ik een duo 'metaal' (momenteel wordt hierin de natte voeding gedaan) + een enkel metaal. Wel beide met antislip.
Oh ja, sinds kort heb ik 2 eetbakjes met sensor, maar deze zijn nog niet echt in gebruik.

Waaraan moet een bakje voldoen:

- makkelijk onderhoud
- geen geuren achterlaten
- antislip (anders gaat het bakje op wandel terwijl ze eten :d )

Ben benieuwd naar de reacties hier!

Amani
Amani
  • 5.943 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 24 augustus 2009 - 19:05

Ik heb stenen , keramieke en porcelein ,zijn gemakkelijk te reinigen , daarvoor gebruikte ik plastieke bakjes , zoals gezegd de geur zit er in
Het A Team :d
Geplaatste afbeelding

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#4 Geplaatst 24 augustus 2009 - 19:06

die pipolino heeft precies succes :LOL:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#5 Geplaatst 24 augustus 2009 - 20:53

Amelie zei:

die pipolino heeft precies succes :LOL:

Dat zal wel moeten, anders kunnen ze geen brokken eten.

lizke
lizke
  • 5.523 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 25 augustus 2009 - 09:32

Die pipolino lijkt me wel iets leuk... Waar kan je dat kopen Lies?

Ik gebruik keramieken en inox... En oh ja, heb ook de sensorvoerbakjes besteld... Heb ook nog een paar plastic in de kast staan en die gebruik ik soms ook nog, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de andere en dat zijn dus deze...

Bijgevoegde thumbnails

• 9538_napf_1[1].jpg
  • 66918_PE180397_S3[1].jpg
  • 81001_PE205481_S3[1].jpg

Bewerkt door lizke, 25 augustus 2009 - 09:34.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#7 Geplaatst 25 augustus 2009 - 10:18

De pipolino is heel leuk en de katten zijn er zot van.
Ik heb die in heusden gekocht, maare die is wel een beetje duurder dan een eetkommetje. Die is dat geld wel waard, het is een grote stevige koker. En kost 40 €

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 26 augustus 2009 - 14:26

Hun brokjes binnen eten ze hier uit het activity board
Geplaatste afbeelding
Buiten krijgen ze brokjes in een inox kommetje
Geplaatste afbeelding
Natvoer krijgen ze uit een keramieken eetkommetje, voor Daisy kocht ik een kommetje in hartvorm bij omdat Angel en Simba zo een dubbel kommetje hadden.
Geplaatste afbeelding
Maar inmiddels heb ik ook een 3-dubbel keramieken eetbakje voor hun :LOL:
Geplaatste afbeelding

Bijgevoegde thumbnails

• 100_0013.JPG
  • Angel en Simba 170.JPG
  • Daisy 58.JPG
  • Simba 80.JPG

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Fieke
Fieke
  • 3.116 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 28 augustus 2009 - 17:21

Shiva eet brokjes uit het activity board. Hij eet veel te gulzig uit een eetbakje en dan loopt hij gegarandeerd nog een uur met de hik. Hij vindt het echt leuk om zijn brokjes er uit te vissen.
Rauwe vis en vlees krijgt hij uit een keramieken kommetje (met kattenpootjes op) net als zijn drinkbakje.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#10 Geplaatst 28 augustus 2009 - 21:39

Het natvoer eten ze uit inox kommetjes, en het droogvoer uit plastieken kommetjes. Lily heeft haar korreltjes ook in inox kommetjes dat niet diep is want perzen hebben het moeilijker met die diepe kommen.
En het drinken staat ook in inoxe kom ik heb die het liefst want ze zijn gemakkelijk in onderhoud.

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 01 september 2009 - 01:46

Zwartje zijn water en brokjes staan in inox kommetjes van alessi (is zo'n poes die de twee kommetjes vast heeft). Hij drinkt hier beduidend meer uit dan uit een plastiek kommetje. Natvoer krijgt hij in een redelijk plat keramieken schaaltje van karlie. Je hoeft gewoon dat schaaltje in de lucht te houden en dan komt hij af "natvoer! natvoer! natvoer!" :ha

In de slaapkamer staat nu een sensorbak voor drinken maar die staat wel uit.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#12 Geplaatst 01 september 2009 - 09:36

Wij hebben van die plastic bakjes met zo'n muis erop. Die gaan gewoon dagelijks mee de vaatwas in. Geen geur en perfect schoon.
Natvoer gaat hier op verschillende dessertbordjes, kwestie dat ze niet allen uit één bord moeten eten. Ze krijgen maar net 1 keer per dag natvoer en als het op is wordt het bord meteen verwijdert. Er blijft nooit natvoer staan, vind ik zo vies...

Bijgevoegde thumbnails

• 22 juni 014.jpg

Bewerkt door feroesti, 01 september 2009 - 09:38.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#13 Geplaatst 01 september 2009 - 09:55

Ik heb heeeeeel veel schaaltjes voor de katten. Inox vind ik nog altijd het properste voor de brokjes. We hebben heel platte schaaltjes want katten eten niet graag uit hoge schaaltjes, hun snorharen worden dan belemmerd en dat hebben ze niet graag.

Dan hebben we nog allemaal ovalen schaaltjes (ook platte) van de Ikea. Daar krijgen ze natvoer in. We hebben ook nog een roos en een blauw schaaltje met "kitten" op. Die hebben we alletwee kado gekregen toen er mensen op kraamvisite kwamen toen we een nieuwe kat erbij hadden :LOL:

En dan heb ik nog allemaal aardwerk schaaltjes van de Action. Nog geen euro per stuk geloof ik, maar wel heel schattig met bolletjes. Die gebruiken we voor natvoer voor de kittens. Een paar dagen terug hebben we in de winkel nog een paars plastieken kommetje gekregen van whiskas en we hebben nog wel een paar plastiek kommetjes in ons tuinhok (als we dat eens gratis kregen bij voer ofzo), maar die gebruiken we eigenlijk niet. Plastiek is redelijk poreus en neemt geuren en smaken op, is het bezwaar van mijn vriend en ik wil het niet gebruiken omdat er veel katten zijn die er kattenacné van krijgen, al hebben we dat hier nog niet voorgehad.

Ik hou het katten en mensen servies liefst gescheiden maar soms eten ze ook wel eens van dessertbordjes.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#14 Geplaatst 01 september 2009 - 09:58

Ah ja en een Pipolino, activity board en voerballen hebben we ook. Maar nu met de kittens gebruiken we die even niet.

Trouwens die Pipolino... die is wel massief en stevig, maar heel het systeem steunt op 1 stom miezerig tandje en als je die Pipolino laat vallen is het om zeep!!!

Een vriendin had het voor en toen vond ik het nog grappig, maar toen ik hem zelf liet vallen... :x :x :x

Gelukkig heb ik het kunnen plakken 8)

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 01 september 2009 - 10:00

Vosse zei:

Zwartje zijn water en brokjes staan in inox kommetjes van alessi (is zo'n poes die de twee kommetjes vast heeft). Hij drinkt hier beduidend meer uit dan uit een plastiek kommetje. Natvoer krijgt hij in een redelijk plat keramieken schaaltje van karlie. Je hoeft gewoon dat schaaltje in de lucht te houden en dan komt hij af "natvoer! natvoer! natvoer!" :ha

In de slaapkamer staat nu een sensorbak voor drinken maar die staat wel uit.

Kommetje van Alessi, zwartje is precies ook een luxekat ! :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding