Spring naar inhoud

- - - - -

De eetkommetjes

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#16 Geplaatst 01 september 2009 - 11:04

Die kommetjes van alessi staan ook op m'n verlanglijstje. Ik vind ze zooooooo mooi (maar ook behoorlijk duur).
Gaan ze ook gemakkelijk in de vaatwas en zijn ze ijzersterk ?

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 01 september 2009 - 12:16

Smitten Kitten zei:

Ik heb heeeeeel veel schaaltjes voor de katten. Inox vind ik nog altijd het properste voor de brokjes. We hebben heel platte schaaltjes want katten eten niet graag uit hoge schaaltjes, hun snorharen worden dan belemmerd en dat hebben ze niet graag.

.

Dat wist ik helemaal niet! Ik heb alleen inox kommetjes, het standaard gedoe van 350 ml. Zijn die dan niet goed Hanne??
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#18 Geplaatst 01 september 2009 - 12:35

Jess zei:

Dat wist ik helemaal niet! Ik heb alleen inox kommetjes, het standaard gedoe van 350 ml. Zijn die dan niet goed Hanne??

Die standaard inox kommetjes zijn denk ik wel goed hoor. In principe eet een kat het allerliefst van een plat bordje denk ik. De snorharen zijn eigenlijk tastorganen voor de kat. Dus als die tijdens het eten tegen hun kommetje komen hebben ze dat niet graag. Het is nu wel niet zo dat je kat daar een trauma van zal overhouden hoor 8) of diep ongelukkig zal zijn, maar ze worden hier op handen gedragen he, dus we proberen diepe kommetjes te vermijden ;)

Platte bordjes gebruiken we niet zoveel, want er zijn een paar serieuze smospotten in mijn kattengroep, en hun schaaltjes staan dan wel op een dienblad, ik vind het toch maar een vieze bedoening als ze alles tot naast hun schaaltjes hebben gelikt. Een klein randje voorkomt al een hoop gesmos.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 01 september 2009 - 12:50

Smitten Kitten zei:

Die standaard inox kommetjes zijn denk ik wel goed hoor. In principe eet een kat het allerliefst van een plat bordje denk ik. De snorharen zijn eigenlijk tastorganen voor de kat. Dus als die tijdens het eten tegen hun kommetje komen hebben ze dat niet graag. Het is nu wel niet zo dat je kat daar een trauma van zal overhouden hoor 8) of diep ongelukkig zal zijn, maar ze worden hier op handen gedragen he, dus we proberen diepe kommetjes te vermijden ;)

Platte bordjes gebruiken we niet zoveel, want er zijn een paar serieuze smospotten in mijn kattengroep, en hun schaaltjes staan dan wel op een dienblad, ik vind het toch maar een vieze bedoening als ze alles tot naast hun schaaltjes hebben gelikt. Een klein randje voorkomt al een hoop gesmos.

Maar ik heb hier genoeg schaaltjes met randje staan, dan zal ik die toch ook eens gebruiken :-). Kwil niet dat mijn poezels niet gelukkig zijn, en op die manier gaat Lily toch ook misschien beter haar rauwe brok eten :) . Eens uittesten en als dat lukt heb ik weer een excuus om nieuwe schaaltjes te kopen, muhahahaha :)
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#20 Geplaatst 01 september 2009 - 13:02

Ongelukkig zullen ze er niet van worden hoor, hoogstens licht onbehaaglijk ;)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 01 september 2009 - 13:27

Smitten Kitten zei:

Ongelukkig zullen ze er niet van worden hoor, hoogstens licht onbehaaglijk ;)

Neeeeeeeeeeeeeen Hanne, ze worden daar ongelofelijk ongelukkig van en daarom is Onslow ook magerkes, hij eet niet graag uit die kommetjes, de sukkel!!!! (remember excuus om kommetjes te kopen!!!)
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#22 Geplaatst 01 september 2009 - 13:37

Hoe hebben ze geen last van hun snorharen...hoe meer natvoer er aan hun snorharen hangt hoe liever ze het hebben. Dan hebben ze nog wat voor even later bij de was beurt.... :heart: :heart:

Dessertbordjes worden hier altijd gebruikt als er kittens zijn. Dan kunnen ze dat gemakkelijker van de boord likken. Het is inderdaad een kliederboel, maar na hun natvoer neem ik meteen altijd alles weg. Er blijft nooit natvoer staan, enkel brokjes en kmr of geitenmelk.
Even met een doekje met wat ontsmettingsmiddel de kliederboel van de vloer halen en het is zo weer netjes.

ijammeke
ijammeke
  • 3.405 berichten

#23 Geplaatst 01 september 2009 - 16:09

Hier ook platte inox schalen en aardewerk lage kommetjes.
ik heb ook wel enkele hogere inox kommen, maar het scheelt wel dat Sphynxen geen lange snorharen hebben en dus niet constant met hun snorharen aan de rand van de bakjes tasten :)

clyde
clyde
  • 7.933 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 29 mei 2010 - 12:22

:up:

Geplaatste afbeelding

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 29 mei 2010 - 12:34

feroesti zei:

Die kommetjes van alessi staan ook op m'n verlanglijstje. Ik vind ze zooooooo mooi (maar ook behoorlijk duur).
Gaan ze ook gemakkelijk in de vaatwas en zijn ze ijzersterk ?

Oei oei, niet gezien die vraag :ha

Ik heb geen vaatwas, maar volgens de verpakking kan het wel. Ik heb een keertje de kommetjes per ongeluk laten vallen op de stenen vloer. Geen kras te zien...

De Alessi kat is hier nu al lang in gebruik maar er zit nog niets aan qua schade. Ik ben er dus heel erg tevreden van :) En het leuke is ook dat mensen het altijd heel fijn vinden staan in de keuken. Zo één mooie alessi kat is toch veel leuker dan een verzameling bordjes enzo vind ik :)

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#26 Geplaatst 29 mei 2010 - 12:38

elmo eet uit een plastic bakje :) had dit al aangekocht voor ik wist dat het de geuren opneemt enz. Maar zo lang ik of elmo er geen last van hebben ben ik tevreden :) drinken doet hij uit zijn keramische fontein :)
en af en toe een beetje melk uit een klein keramisch kommetje :)
hij heeft hier ook een voerbal :) die we soms eens boven halen :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.824 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 29 mei 2010 - 13:21

Dat van Alessi vind ik ook supermooi! Waar kan je zoiets eigenlijk verkrijgen??

clyde
clyde
  • 7.933 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 29 mei 2010 - 13:23

bij design winkels , hier bij ons hebben ze die ook

Geplaatste afbeelding

Claudia
Claudia
  • 174 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 29 mei 2010 - 13:41

Hier krijgen ze brokjes uit een alessi kat

Geplaatste afbeelding

En hun nat voer krijgen ze van Riviera Maison schaaltjes :louche:
Geplaatste afbeelding

En drinken krijgen ze hier uit
Geplaatste afbeelding
en ze hebben nog twee oranje bakken en een hele grote honden bak....maar overal halen ze het water er uit :trance:
Geplaatste afbeelding

Groetjes, Claudia, Scorpion Sting en Lamorghini Gallardo.

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 29 mei 2010 - 19:03

dolfjeweerwolfje zei:

Dat van Alessi vind ik ook supermooi! Waar kan je zoiets eigenlijk verkrijgen??

idd design winkels maar bv ook in de inno

is te verkrijgen in verschillende kleuren ook. ik heb grijs want dat stond stijlvol bij de grijze keuken ;)