Spring naar inhoud

- - - - -

verwijderen topic

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
96 reacties op dit onderwerp
Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#1 Geplaatst 15 november 2013 - 11:18

Kijk, ik begrijp goed dat er forumregels zijn, en dat die gerespecteerd moeten worden. Maar als een trouw lid iets schrijft dat ze daarna betreurt, dan vind ik het maar normaal dat dit topic verwijderd wordt. Als iedere moderator een wijziging in een topic kan aanbrengen, dan kunnen ze dus ook zomaar een een topic verwijderen, als ze dat willen. Ik denk dat eenieder die een beetje mensenkennis en inzicht heeft, weet dat bepaalde topics beter nooit opgestart waren, en dat ze dus, ter bescherming van die persoon, van het internet gehaald moeten worden. Er kunnen altijd uitzonderingen gemaakt worden, en hier heb ik het over een uitzondering. Als er hier iemand een foto zou posten van een dier dat mishandeld wordt, een kind dat gemolesteerd wordt, of iemand uit bedreigingen of gebruikt extreem grof taalgebruik, dan wordt dat topic tochook onmiddellijk verwijderd? Dus zeg niet dat er geen uitzonderingen zijn. Soms worden de gevolgen voorheen niet goed ingeschat, en  voor je het weet, wordt  van een mug een olifant gemaakt, of gaat een verhaal een eigen leven leiden. Maar dat kan dan wel grote gevolgen hebben op iemand persoonlijk.

Weten jullie moderators, dat jullie van rechtswege verantwoordelijk gesteld kunnen worden mocht er iets ergs gebeuren, en de persoon in kwestie had herhaaldelijk gevraagd dit topic te verwijderen?? Ik spreek nu in het algemeen... Even gaan beraden en vergaderen om te zien of jullie het er eventueel zouden kunnen afhalen????? Nu kom zeg, het gaat hier om een gewoon topicje, een van de zeer  velen, maar wel met mogelijke gevolgen. Dus niet gaan onnozel doen, en eraf halen. Klik, en 't is eraf, meer is er niet aan...

Bewerkt door Elena, 15 november 2013 - 11:29.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 15 november 2013 - 11:25

Je hebt natuurlijk wel gelijk.
Daarom is het ook zo belangrijk om goed na te denken waarover je iets schrijft. In geval van ***, dan had ze nog een avatar met een zeer duidelijke foto van haar op. Gelukkig is dat nu veranderd.

Tenslotte is een TS verantwoordelijk voor hetgeen zij/hij openbaar wil brengen en is dat eigenlijk niet de verantwoordelijkheid van de moderatoren. Wat niet wegneemt dat een uitzondering in dit geval geen overbodige luxe zou zijn.

Hopelijk verdwijnt die topic en weet niemand er nog iets van af. Moesten haar problemen maar op die manier kunnen verdwijnen :oops:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#3 Geplaatst 15 november 2013 - 11:29

Weet je Elena,
ook modjes hebben een leven naast ks. En juist omdat het om uitzonderingen gaat nemen modjes die beslissing niet alleen, maar met het team. Dus misschien moeten modjes ook even de tijd krijgen om een en ander te bespreken? Zou wel zo prettig zijn.

in dit geval zijn we een en ander aan het nazien en bespreken. zodra de beslissing is gevallen hoort de ts dat.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#4 Geplaatst 15 november 2013 - 11:35

Tja, de tijd die gestoken wordt in het beraden en beslissen in teamverband, kan voorkomen worden met één enkele muisklik. Het gaat hier niet om een zaak van staatsbelang, maar om één enkel klikje waar één iemand heel erg blij van zal worden, en de rest zo vergeten is. Bang een precedent te scheppen? Zo'n vaart zal het wellicht niet lopen... Verder zal ik er niet meer op ingaan, ik heb mijn zegje gedaan, en verbaas me toch maar weer eens over het totaal gebrek aan empathie dat zoveel mensen jammer genoeg vertonen, en dat onder het mom van 'forumregels'.

Bewerkt door Elena, 15 november 2013 - 11:41.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#5 Geplaatst 15 november 2013 - 11:45

Zoals ik al zei, dit soort beslissingen worden met het team genomen, niet door 1 persoon. Bang voor precedenten? nee. Maar het afwijken van de regels moet met de nodige zorgvuldigheid worden gedaan. Ik neem aan dat je daar mee eens bent. Zo niet, tja, niets aan te doen.
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 15 november 2013 - 11:50

Ik weet nu niet of je zo geprikkeld over moet doen hoor. Daar zeg je zoiets een precedent scheppen. Wie zegt niet dat er anderen plots ook niet beslissen van oei, wat heb ik nu  geschreven? Ik wil dat hier weg. ja, dan ben je wel erg ver van je bed.
Het lijkt misschien cru om te zeggen, maar als je een topic start, dan moet je vooraf goed indenken waarover je schrijft!

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 15 november 2013 - 11:58

Bekijk berichtJoske123, op 15 november 2013 - 11:50, zei:

Ik weet nu niet of je zo geprikkeld over moet doen hoor. Daar zeg je zoiets een precedent scheppen. Wie zegt niet dat er anderen plots ook niet beslissen van oei, wat heb ik nu  geschreven? Ik wil dat hier weg. ja, dan ben je wel erg ver van je bed.
Het lijkt misschien cru om te zeggen, maar als je een topic start, dan moet je vooraf goed indenken waarover je schrijft!
Daar ben ik het wel met eens. Iedereen zal nu en dan wel eens iets posten dat je achteraf denkt van oh damn had ik dat maar niet gedaan. Een keer je een uitzondering maakt gaan er nog volgen. Dan kunnen er verwijten komen dat sommigen een voorkeursbehandeling krijgen.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 15 november 2013 - 12:09

Misschien moest het gewraakte topic gewoon véél eerder worden afgesloten. Eens Ts zich het gevaar realiseerde moest ze gevraagd hebben om het af te sluiten. Dan zakt het naar de achtergrond en uiteindelijk is er geen haan meer die er naar kraait.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 15 november 2013 - 12:45

Als ze toestaan om het te verwijderen tja waar stopt het dan. Als ze topics verwijderen op aanvraag van iemand tja als er dan een volgende het vraagt moeten ze ook gaan toegeven. Mss moeten de leden soms eens stil staan en zich afvragen ga ik dit posten of niet?
Iedereen zet wel eens iets waarvan hij achteraf spijt heeft, mss kan ze vragen om haar naam te veranderen in iets wat niet zo duidelijk is over wie of wat het gaat.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 15 november 2013 - 12:57

Idd Catherine, als we dit bij iedereen moeten doen dat is een oneindig straatje, dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd,
ik vind dat iedereen zelf verantwoordelijk is wat ze op een open forum plaatsen en zeker niet moderators, alé dat zou straf zijn....

En eigenlijk met dit topic te openen ga je nog meer mensen lokken naar het betreffende topic wat zij momenteel echt kan missen.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 15 november 2013 - 12:58

Bekijk berichtSolotje, op 15 november 2013 - 12:57, zei:

Idd Catherine, als we dit bij iedereen moeten doen dat is een oneindig straatje, dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd,
ik vind dat iedereen zelf verantwoordelijk is wat ze op een open forum plaatsen en zeker niet moderators, alé dat zou straf zijn....

En eigenlijk met dit topic te openen ga je nog meer mensen lokken naar het betreffende topic wat zij momenteel echt kan missen.

je hebt een punt!

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#12 Geplaatst 15 november 2013 - 13:13

Ik vind het een moeilijke...

Bekijk berichtElena, op 15 november 2013 - 11:18, zei:

Nu kom zeg, het gaat hier om een gewoon topicje, een van de zeer  velen, maar wel met mogelijke gevolgen. Dus niet gaan onnozel doen, en eraf halen. Klik, en 't is eraf, meer is er niet aan...
= juist

Bekijk berichtSolotje, op 15 november 2013 - 12:57, zei:

ik vind dat iedereen zelf verantwoordelijk is wat ze op een open forum plaatsen
= ook juist

Bekijk berichtcatherine, op 15 november 2013 - 12:45, zei:

Als ze toestaan om het te verwijderen tja waar stopt het dan.

en ook waar :-k

Ik was als eerste om in het 'bewuste' topic te schrijven :

"Ik vind dit nogal een gevoelig/persoonlijk onderwerp en zou dit niet zomaar in detail op een openbaar forum durven gooien...."

en daar kwam geen reactie op van andere leden.
Dus dacht ik dat ik de enige was om er zo over te denken...
Nu is dit dus ondertussen anders, zo te lezen...

Mensen moeten beseffen wàt ze op het internet plaatsen, ook al is dit in een 'zwak' moment.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 15 november 2013 - 13:30

Zeker als je zelf al weet dat soms kenissen of familie eens een kijkje komen nemen. Ik weet ook dat er sommige mensen die ik ken hier soms komen mee lezen omdat ze ook graag katten zien. Dan weet ik ook dat ik over bepaalde zaken beter niks kan posten vb.

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 15 november 2013 - 13:40

Tot er iets gebeurd met de TS van dat ene topic omdat de persoon dit te weten komt (wat perfect mogelijk is zo te lezen).
Waar staan we dan?
En dat allemaal omdat niemand op het kruisje wil drukken.
Just my 2 cents...

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 15 november 2013 - 13:51

Wat ik ook denk, en dat gaat niet speciaal over dat topic hoor, maar het feit dat je meestal dezelfde namen leest en dus het idee hebt dat er hier op het forum niet eens zoveel mensen aanwezig zijn,
geeft een beetje een gevoel van een besloten clubje en een vals gevoel van "veiligheid" je krijgt dan het gevoel dat je hier alles kunt zeggen, maar er wordt dan vergeten
dat letterlijk iedereen die Nederlands kan lezen alle topics hier ook  gewoon kan lezen, voordat ik hier lid ben geworden heb ik ook lange tijd meegelezen, ik kon alleen de meeste foto's niet zien,
maar voor de rest kon ik volgens mij in alle rubrieken komen en lezen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi: