Spring naar inhoud

- - - - -

verwijderen topic

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
96 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#46 Geplaatst 15 november 2013 - 17:12

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 15 november 2013 - 16:52, zei:

Dat was hier vroeger ook, maar dan waren sommige topics om den duur niet meer volgbaar....

En daarom is het ook opgenomen in de regels dat je je (begin)post niet mag verwijderen ;) het forum moet wel leesbaar blijven

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#47 Geplaatst 15 november 2013 - 17:19

Graag wil ik hier als modje ook even op reageren..
Ten eerste moet iedereen proberen te begrijpen dat de forumregels er niet voor niks zijn, ze zijn opgesteld uit de ervaringen die gedaan worden in het onderhouden van een leesbaar en prettig forum..

Ja het is een open forum, en ik denk niet dat pixel deze keuze voor niks gemaakt heeft, hier is namelijk enorm veel informatie te vinden voor heel veel kattenliefhebbers die in de nood zitten met bepaalde vraagstukken, met een gesloten forum kun je nooit zoveel mensen helpen dan met een open forum.

Wat mensen zich niet kunnen voorstellen, is hoe vaak vooral in het verleden (de afgelopen maanden is het gelukkig iets rustiger) mensen er iets op zetten wat toch niet voor ieders ogen bestemd is.. er zijn momenten geweest waarop we meerdere verwijderingsvragen op 1 dag krijgen.

Daarbij wordt er in het begin topic over empathie geschreven.. over mezelf kan ik zeggen dat ik het lot en het leed van zelfs mensen die ik niet zo graag mag enorm aantrek, en ik durf mijn hand in het vuur te steken dat alle modjes hier mensen zijn die enorm veel rekening houden met de gevoelens van iedereen hier op het forum... sterker nog... anders waren ze helemaal geen modje geworden hier.

Het laatste punt waarop ik graag zou willen reageren is het feit dat er gesproken wordt over "een lid dat al vele jaren actief is".
Sorry maar dit is, hoe rot ik het ook vind, niet echt een reden.. Iedereen weet, en vooral leden die al lang lid zijn hoe het forum in elkaar zit... Geloof me bij de vraag of zo'n topic gesloten kan worden, zegt het hart van alle modjes meteen ja, maar het verstand? ... Mensen op een forum hebben een heel goed geheugen, en het eerste wat in zo'n geval de volgende keer ter sprake komt is... "ja maar... toen was dit ook geen probleem" of "waarom die wel, en ik niet" en dan komt de term vriendjespolitiek weer om de hoek kijken.

Ik snap zeker dat het raar overkomt dat een topic niet meteen van het forum verdwijnt, maar er zijn zeker redenen voor, en ik hoop ook dat jullie dat willen begrijpen, en de andere kant van het verhaal willen bekijken.

Bewerkt door grumpje, 15 november 2013 - 17:35.

Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 15 november 2013 - 18:30

Bekijk berichtArmani, op 15 november 2013 - 15:44, zei:

is in het verleden al een discussie over geweest.
Vele leden vonden dit een goed idee maar KS wil het niet.

Wist ik niet... Was ook niet mijn bedoeling om het voor te stellen voor KS, eerder om aan te geven dat er fora bestaan waar dit wel kan.

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#49 Geplaatst 15 november 2013 - 18:49

Bekijk berichtgrumpje, op 15 november 2013 - 17:19, zei:

Ja het is een open forum, en ik denk niet dat pixel deze keuze voor niks gemaakt heeft, hier is namelijk enorm veel informatie te vinden voor heel veel kattenliefhebbers die in de nood zitten met bepaalde vraagstukken, met een gesloten forum kun je nooit zoveel mensen helpen dan met een open forum.
:idea: :
Je kan ook 'open' laten : alles over katten.
En enkel het koffiehoekje & discussies 'gesloten' forum maken en enkel toegankelijk voor leden.

Bekijk berichtgrumpje, op 15 november 2013 - 17:19, zei:

... Mensen op een forum hebben een heel goed geheugen, en het eerste wat in zo'n geval de volgende keer ter sprake komt is... "ja maar... toen was dit ook geen probleem" of "waarom die wel, en ik niet" en dan komt de term vriendjespolitiek weer om de hoek kijken.
juist ;)

tangie
tangie
  • 209 berichten

#50 Geplaatst 15 november 2013 - 19:01

sorry maar ik vind het wel erg dat er nog heel wat moet over nagedacht worden
ik zag in het begin al dat het blunder vanjewelste was van de topic starter

en om iets of iemand een les te leren is het wel heel lang
denk dat er nu wel iets geleerd is of niet ?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#51 Geplaatst 15 november 2013 - 19:05

Bekijk berichttangie, op 15 november 2013 - 19:01, zei:

het gaat niet over 'een lesje leren aan....'
lees het bericht van grumpje nog eens goed door en dan zul je zien dat het daar juist helemaal niet om draait

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#52 Geplaatst 15 november 2013 - 19:08

Bekijk berichttangie, op 15 november 2013 - 19:01, zei:

Dank u Tangie! Al die blabla is toch voor niets nodig?

Bewerkt door Elena, 15 november 2013 - 19:09.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#53 Geplaatst 15 november 2013 - 19:15

Ik vind het heel raar dat hier zoveel mensen vurig preken om het topic te verwijderen terwijl er slechts een paar waren die heel voorzichtig opmerkten dat het misschien, eventueel, mogelijks niet zo'n goed idee was. Het lijkt mij dat ts daar veel meer mee was geweest. IEDEREEN weet dat topics niet worden verwijderd. Vragen het toch te doen, roept het vriendjespolitiekgedoe op van een tijdje geleden. Dat heeft het forum geen deugd gedaan.

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#54 Geplaatst 15 november 2013 - 19:15

Bekijk berichtSolotje, op 15 november 2013 - 15:46, zei:

Als men zo iets persoonlijk wilt neerpennen kan je toch gemakkelijk een groepchat openen tussen bepaalde mensen?

Als ik bvb iets kwijt zou willen, zou ik dat niet op die manier kunnen doen. Ik heb geen leden hier op KS waar ik persoonlijk mee bevriend ben of waar ik echt meer mee praat dan met andere leden.Als ik nu in zo'n situatie zou zitten dat ik echt iets kwijt wil, is het toch moeilijker om opeens een groepchat te openen tussen willekeurige leden van KS die ik allemaal niet echt ken. Ik zou niet weten wie ik dan in zo'n chat moet toevoegen. Terwijl dat bij een topic (alleen voor leden) wel kan. Natuurlijk weet ik wel da je dan nog steeds moet opletten want dat je nog niet weet wie er mee leest, maar toch vind ik het een verschil.

Verder ga ik er niet over discussiëren, want ik begrijp beide kanten wel, al ben ik ook er voorstander van in bepaalde gevallen (zoals dit) topics te verwijderen. Maar ik wou gewoon nog eventjes vermelden dat een groepschat openen ook niet altijd makkelijk is.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#55 Geplaatst 15 november 2013 - 19:16

Bekijk berichtElena, op 15 november 2013 - 19:08, zei:

Dank u Tangie! Al die blabla is toch voor niets nodig?

Volgens sommigen wel blijkbaar , gezien er hier een topic over geopend werd nadat het betreffende topic is gesloten waardoor het eerste topic onrechtstreeks in de schijnwerpers blijft staan....

Bewerkt door hilleke, 15 november 2013 - 19:16.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#56 Geplaatst 15 november 2013 - 19:22

Bekijk berichtThundernimf, op 15 november 2013 - 19:15, zei:

Ik vind het heel raar dat hier zoveel mensen vurig preken om het topic te verwijderen terwijl er slechts een paar waren die heel voorzichtig opmerkten dat het misschien, eventueel, mogelijks niet zo'n goed idee was. Het lijkt mij dat ts daar veel meer mee was geweest. IEDEREEN weet dat topics niet worden verwijderd. Vragen het toch te doen, roept het vriendjespolitiekgedoe op van een tijdje geleden. Dat heeft het forum geen deugd gedaan.

Ik vind dat niet zo raar dat er niet meer mensen tegen haar zeiden dat het geen goed idee was om dienen topic te openen.
Als iemand een topic opent kijk ik eerst altijd naar de bedoeling van de topicstart(s)ter ipv mijn eigen mening op te dringen (en ik zeg niet  dat mensen hun mening opdrongen, het is een manier van spreken, je verstaat wel wat ik bedoel).
In dit geval leek het me duidelijk dat ze haar hart wou luchten , een beetje medeleven wou krijgen en eventueel een beetje advies.
Bovendien kon er ook nog een andere bedoeling zitten achter het opstarten van dienen topic (dat heb ik daar al uitgelegd)
En iemand die constant te horen krijgt dat ze dom is heeft het volgens mij ook niet nodig dat als ze haar hart komt luchten dat mensen haar dan vertellen wat ze moet doen of laten, zo iemand twijfelt al meer dan genoeg aan zichzelf en kan nog wat meer zelftwijfel ook wel missen.
En om die redenen heb ik alvast niet gevraagd of het zo een goed idee was om dienen topic te openen...

Bewerkt door lathyrus, 15 november 2013 - 19:22.

Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#57 Geplaatst 15 november 2013 - 19:31

Jeeej, wat een discussie. Topic weg of niet, daar moei ik me niet mee, ik kan beide partijen begrijpen.

Afgelopen zomer werd een bepaald onderwerp in het klaagtopic besproken, een onderwerp waar ik mij enoooorm in herken, en dat op dat ogenblik, in mijn privé ook heel hoog zat bij mij (is een situatie die op en af gaat). Ik heb dan de opmerking gemaakt dat ik er ook zou kunnen over meespreken maar dat ik dat niet durf op een forum (of waar dan ook op internet). Het ligt allemaal zo gevoelig, je weet nooit wie er mee leest. Ik ben nogal paranoïde op dit vlak. Zelfs professioneel gezien moet je opletten, onlangs nog een situatie meegemaakt, gelukkig niet met mij, maar heb er ook mijn lessen uitgetrokken, ook al schrijf ik niet teveel persoonlijke dingen waar ze me kunnen op afrekenen. Big brother is watching you, dat gevoel zo een beetje.
Maar ik kan me wel herkennen in iemand die hier schreef, weet niet meer wie precies, dat je je hier op den duur thuis voelt. Ik betrap er mezelf dan ook dikwijls op dat ik denk "over dat of dat onderwerp of iets dat gebeurd is zou ik toch ook weleens de mening van andere leden willen". Maar ik durf het niet...
Koffie- en babbelhoekje enkel voor leden vind ik wel een goed idee, maar dan zou ik nog altijd even voorzichtig blijven eerlijk gezegd.

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#58 Geplaatst 15 november 2013 - 19:37

Bekijk berichtjuleken, op 15 november 2013 - 19:31, zei:

Koffie- en babbelhoekje enkel voor leden vind ik wel een goed idee,
:duim:

maar zelfs dan moet je nog opletten.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#59 Geplaatst 15 november 2013 - 19:48

De discussie over gesloten gedeelte is inderdaad al eerder gevoerd en niet aan de orde, maar wil hier toch kort even op reageren.
Een gesloten forum (of gedeeltelijk gesloten) geeft enkel maar een vals gevoel van veiligheid, want uiteindelijk kan iedereen lid worden, en dus alles lezen.
KS heeft veel leden die nog nooit 1 bericht hebben gepost, wie zegt dat achter die naam niemand schuilgaat dat je persoonlijk heel goed kent?
Maakt dus uiteindelijk helemaal geen verschil

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#60 Geplaatst 15 november 2013 - 19:54

Bekijk berichtlathyrus, op 15 november 2013 - 19:22, zei:

Ik vind dat niet zo raar dat er niet meer mensen tegen haar zeiden dat het geen goed idee was om dienen topic te openen.
Als iemand een topic opent kijk ik eerst altijd naar de bedoeling van de topicstart(s)ter ipv mijn eigen mening op te dringen (en ik zeg niet  dat mensen hun mening opdrongen, het is een manier van spreken, je verstaat wel wat ik bedoel).
In dit geval leek het me duidelijk dat ze haar hart wou luchten , een beetje medeleven wou krijgen en eventueel een beetje advies.
Bovendien kon er ook nog een andere bedoeling zitten achter het opstarten van dienen topic (dat heb ik daar al uitgelegd)
En iemand die constant te horen krijgt dat ze dom is heeft het volgens mij ook niet nodig dat als ze haar hart komt luchten dat mensen haar dan vertellen wat ze moet doen of laten, zo iemand twijfelt al meer dan genoeg aan zichzelf en kan nog wat meer zelftwijfel ook wel missen.
En om die redenen heb ik alvast niet gevraagd of het zo een goed idee was om dienen topic te openen...

Ik snap ook niet dat sommige mensen iemand adviseren om, nadat het al te laat is, niet zulk soort dingen te zeggen op een openbaar forum. Zeker niet tegen iemand die al op is van de zenuwen. Beetje een geval van de put dempen nadat het kalf verdronken is, lijkt me.

Durf te wedden dat als niemand het aangekaart had, dan was het allemaal niet zo'n groot drama geworden, had er geen haan naar gekraaid en was het topic binnen no-time verouderd. Maar als een paar mensen zulk soort dingen gaan roepen, dan ziet men al snel spoken.

En aangezien het nu toch al een groot drama is geworden, zie ik het probleem niet zo van even het één en ander aanpassen zodat iemand er een wat prettiger gevoel aan over houdt. Kattensite dankt haar bestaansrecht aan haar leden. Iemand tegemoetkomen hierin (zeker iemand die al tijden lid is en bijdraagt aan betreffende website) vind ik niets minder dan een stukje service die je zeker mag verwachten van een website die haar traffic (en daarmee waarschijnlijk ook winst weet te genereren) te danken heeft aan het feit dat alle zin en onzin van haar leden maar openbaar staat. Dan heb ik het niet over het verwijderen van het hele topic, maar een openingspost is zo aangepast en ik vind dat het betreffende topic ook best enkel zichtbaar voor leden gemaakt kan worden. De meesten leden hier weten onderhand toch wel waar het over gaat.

Bekijk berichthilleke, op 15 november 2013 - 19:48, zei:

De discussie over gesloten gedeelte is inderdaad al eerder gevoerd en niet aan de orde, maar wil hier toch kort even op reageren.
Een gesloten forum (of gedeeltelijk gesloten) geeft enkel maar een vals gevoel van veiligheid, want uiteindelijk kan iedereen lid worden, en dus alles lezen.
KS heeft veel leden die nog nooit 1 bericht hebben gepost, wie zegt dat achter die naam niemand schuilgaat dat je persoonlijk heel goed kent?
Maakt dus uiteindelijk helemaal geen verschil

Er zit mijn inziens wel een groot verschil tussen het invoeren van een zoekopdracht in Google waarbij, mits bepaalde zoektermen gebruikt worden, in een oogwenk een persoonlijk topic naar voren komt. (Een topic wat overigens niets te maken heeft met katten.) Of iemand die de moeite neemt om onder een valse naam lid te worden, om voor wat voor een reden dan ook alle posts van iemand door te nemen.