Spring naar inhoud

- - - - -

Giardia

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#31 Geplaatst 22 november 2013 - 00:14

juleke je dier kan ook giardia hebben zonder symptomen te vertonen...Onze yoshi heeft nog nooit symptomen gehad maar is wel al paar keer positief getest geweest op giardia, we lieten haar dan testen omdat de broertjes wel symptomen hadden  maar anders hadden we het gewoon niet geweten dat zij er mee zat
Geplaatste afbeelding

Ellen30
Ellen30
  • 129 berichten
  • 1 katten

#32 Geplaatst 22 november 2013 - 11:44

Lathyrus heeft het al prima verklaard zie ik. :)

Ik durf nog niet echt te zeggen of het aanslaat, gisterenavond heeft hij voor het eerst een 'drolletje' in de kattenbak gelegd maar was nog niet echt heel stevig maar een begin. Ik was al blij dus. Nog geen 10 minuten later zat hij al terug op de bak en ging hij alweer een grote boodschap doen, nu weer helemaal plat...
Moet nu 7 dagen niks geven en dan terug starten met de Panacur.
Ik had mijn DA gebeld om te vragen wanneer die diarree weg zou zijn en zou toch sneller geweest zijn dan dit normaal. Als hij vandaag nog diarree heeft moet ik vanavond terug om antibiotica.

Nochtans als hij uit de kattenbak komt en ik zie het of ben thuis haal ik de 'drolletjes' er direct uit en was zijn pootjes af en ga  met een babyboekje over z'n lijfje.
Kattenbakken worden afgewassen, dekentjes zijn gewassen en probeer er ff zo min mogelijk te leggen.
Nog ff afwachten zeker.

Het niezen is ook nog niet volledig over en weet niet goed wat ik daarmee moet.
Hij heeft vorige week vrijdag nog een spuit antibiotica gehad omdat hij toen aan het niezen was en gezwollen kliertjes had.
Heel de week is hij blijven niezen eigenlijk, niet echt erg en hij heeft verder ook nergens anders last van.

Eerst is kijken hoe hij het op de bak doet vandaag en anders vanavond naar de DA, alweer. :)