Spring naar inhoud

- - - - -

Moeten katten 24/24 korrel hebben staan of mag het ook op tijdstippen?

voederen

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 15 november 2013 - 16:28

Tijger vormt dus struvieten en moet blijven speciale voeding krijgen. Ook Sloeber zou eigenlijk dieetvoer moeten krijgen.
Nu is het zo dat hier 24/24 korrel wordt aangeboden dmv voedselverrijking.
Momenteel staat er boven een voedertoren en een Slowdownkom en beneden eveneens een Slowdownkom en zo'n catit tunnel.

2 van de 4 moeten dus nu andere voeding krijgen. We kunnen gaan werken met die boxen van Ikea en chipluikjes, maar dan moet ik er al 3 hebben. Ook vraag ik me af of ze dan geen stress krijgen van 'afgeschermd' te moeten eten met een luik op hun rug (want Sloeber en Tijger zijn grote katten en de box is dit niet). Om nu 3 van die hele grote kisten te zetten.... Mmmm, daar heb ik nu ook weer geen plaats voor.

Dus is het 'gezond' om je katten op vaste tijdstippen korrel aan te bieden? Wat zijn de nadelen hiervan?

Ik denk aan stress, schrokken, ..... Sloeber komt nu al klagelijk miauwen als de korrel bijna op is of wanneer hij te veel moeite moet doen om te eten.

Wat is jullie ervaring hierin?

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 15 november 2013 - 16:35

onze selmo krijgt twee maal per dag zijn RC S/O korrels... moet wel zeggen dat hij enorm schrokt, maar kan aan zijn gulzige aard liggen
En onze heer kan zeer goed kloklezen en als we niet direct reageren dat is het alsof hij dood aan het gaan is  van de honger...Comediant :)

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 15 november 2013 - 16:38

hier kunnen ze eten wanneer ze willen heb zo iets staan waar er 2 kilo in kan en ernaast met water .
Voor 4 poezen  gaat dit bijna een week mee

Kiera&Tiffan
Kiera&Tiffan
  • 652 berichten

#4 Geplaatst 15 november 2013 - 16:48

Misschien zo 1 box nemen voor die 2 die normaal eten en die andere 2 op bepaalde tijdstippen voeren?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 15 november 2013 - 16:51

Bekijk berichtKiera&Tiffan, op 15 november 2013 - 16:48, zei:

Misschien zo 1 box nemen voor die 2 die normaal eten en die andere 2 op bepaalde tijdstippen voeren?

Mja, dat vind ik dan wel weer erg.... Dan heb ik het gevoel dat ik de één ga voortrekken en beseffen ze dat dan niet?
Sloeber en Tijger ruiken dat er voer in zit en zelf kunnen ze niet eten, maar zien dat Kiara en Snoes dit wel kunnen?
Denk dat ik dan voor wrevel ga zorgen, niet?

Bekijk berichtliange, op 15 november 2013 - 16:38, zei:

hier kunnen ze eten wanneer ze willen heb zo iets staan waar er 2 kilo in kan en ernaast met water .
Voor 4 poezen  gaat dit bijna een week mee

Mja, maar als ze niet allemaal hetzelfde meer mogen eten, is dat wat lastiger....

Kiera&Tiffan
Kiera&Tiffan
  • 652 berichten

#6 Geplaatst 15 november 2013 - 17:00

Tja, dat gaat dan heel zielig zijn voor die andere 2 he... Ja dan word het OFWEL 3 van die boxen kopen ofwel allemaal op een bepaald tijdstip. Dan blijft het eerlijk he.

Ik heb daar geen ervaring mee.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 15 november 2013 - 17:01

Mijn vraag is eigenlijk wat het nadeel is van op vaste tijdstippen eten te geven als ze dit niet gewoon zijn.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#8 Geplaatst 15 november 2013 - 17:10

Ze wennen er snel genoeg aan.

Echt 'vaste' tijdstippen zou ik dan weer niet doen, dan ge je ze leren dat ze altijd op dat tijdstip eten krijgen. Gewoon eten geven als jij dat wil. Dan wennen ze er ook niet aan dat ze altijd om 8 uur in de ochtend (bijvoorbeeld) krijgen.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende