Spring naar inhoud

- - - - -

Stoomreiniger gekocht

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 15 november 2013 - 23:40

Hey,

Na wat aarzelen kochten we een tijdje geleden een stoomreiniger.
Ik vind het aangenamer kuisen :goofy: ...
Ook wel handig voor tapijt te reinigen, want op zich vind ik dat niet zo hygiënisch wanneer het enkel gestofzuigd wordt.

Het enige dat ik mis na het reinigen met stoom is de frisse geur die je wel hebt na kuisen met een dweil en reinigingsmiddel.
Azijn en middelen die ontkalken mogen er blijkbaar niet in (geeft me niet want ik haat de geur van azijn).
Maar ik weet niet in hoeverre andere kuismiddelen producten bevatten die niet zo goed zijn voor de stoomreiniger.

Ik heb een flesje Dettol gekocht bij de apotheker en zou dit graag gebruiken de volgende keer.
Zou dat kwaad kunnen?

ZIjn er nog mensen die een stoomreiniger gebruiken, en welke producten en in welke mate voegen jullie deze eraan toe?

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 15 november 2013 - 23:40.

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#2 Geplaatst 16 november 2013 - 00:04

ik heb een gekocht om een vlek uit de zetel te krijgen :p ik gebruik hem echt niet veel, maar durf zoals jij geen andere producten in doen, doe er enkel water in voor het strijkijzer :p ontkalken mag je inderdaad niet, behalve met het gene ze aanraden, van mij zaten er 3 staafjes in, en ik moet dit in het reservaat steken.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 16 november 2013 - 00:38

Bekijk berichtlientj, op 16 november 2013 - 00:04, zei:

ik heb een gekocht om een vlek uit de zetel te krijgen :p ik gebruik hem echt niet veel, maar durf zoals jij geen andere producten in doen, doe er enkel water in voor het strijkijzer :p ontkalken mag je inderdaad niet, behalve met het gene ze aanraden, van mij zaten er 3 staafjes in, en ik moet dit in het reservaat steken.
Is het zo'n handstoomreiniger die je gebruikt?
Lijkt me moeilijk om met een stoomreiniger met steel de zetel te reinigen.
Hier geen staafjes bij, maar nu je het zegt : onze buurvrouw kocht ook een stoomreiniger waar een bakje apart aan zit voor reinigingsmiddel toe te voegen.
Dus het moet wel kunnen, lijkt me.
Enkel als ze het middel erbij kreeg lijkt het me merkgebonden...wil iets vinden dat ik overal kan kopen.
Liefst de Dettol natuurlijk want die heb ik nu net :oops: gekocht

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 16 november 2013 - 00:49

Oppassen met dettol dat is giftig voor dieren.
Ik heb ook een stoomreiniger maar ene om aan mijn schouder te hangen. Kan er vloeren, ramen, zetels, tapijten ale alles mee doen.
Ik haal die zelden uit de doos, dweil sneller dan dat gedoe uit te halen. Soms in de zomer als het warm is doe ik de krabpalen er eens mee. In de winter gebruik ik die al zeker niet want al die stoom geeft vocht in huis.
Haja mijn rolluiken aan de binnenkant kuis ik ermee, voor de rest is dat ambetant met al die hulpstukken.
Als ik de vloer deed ermee zat ik in een wolk van stoom, nee gebruik dat zelden.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 16 november 2013 - 01:01

Bekijk berichtcatherine, op 16 november 2013 - 00:49, zei:

Oppassen met dettol dat is giftig voor dieren.

:scared:
Wist ik niet, bedankt om te vermelden Catherine!

Ik hoop enkel als ze er rechtstreeks in contact mee komen?
De bedoeling ervan is enkel om er een klein deel van op te lossen in het water van de stoomreiniger.
Indien op die manier ook gevaarlijk dan laat ik het maar staan.

Verschiet ervan : jaren geleden had ik parkieten en er werd mij aangeraden om hun kooi te reinigen met water en Dettol.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 16 november 2013 - 01:13

Je mag met dettol kuisen als je erna spoelt en alles laat drogen eer ze erover lopen.

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#7 Geplaatst 16 november 2013 - 01:21

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 16 november 2013 - 00:38, zei:

Is het zo'n handstoomreiniger die je gebruikt?
Lijkt me moeilijk om met een stoomreiniger met steel de zetel te reinigen.
Hier geen staafjes bij, maar nu je het zegt : onze buurvrouw kocht ook een stoomreiniger waar een bakje apart aan zit voor reinigingsmiddel toe te voegen.
Dus het moet wel kunnen, lijkt me.
Enkel als ze het middel erbij kreeg lijkt het me merkgebonden...wil iets vinden dat ik overal kan kopen.
Liefst de Dettol natuurlijk want die heb ik nu net :oops: gekocht

het is een met steel, maar die kan je eraf nemen en zo'n stukjes opsteken (beetje als stofzuiger) om bv de kasten te kuisen, de ramen enz... maar zoals Catherine zegt kuis ik er ook niet graag mee, ik haal hem eens boven als ik bv net gedweild heb en er terug voetstappen staan van bv in de regen te lopen of zo... Voor de zetel was het wel een super ding want het was een bloedplek en had er al met alle speciale middeltjes opgezeten en met de stomer gelukkig weg gekregen :p
als ik me niet vergis mag ik in de mijne niets anders doen dan dat water want ik heb geen extra bakje zoals je buurvrouw...
allesinds veel succes met de jouwe en hopelijk weet er iemand wat je er zoal in kan doen van producten die geen kwaad kunnen voor je stomer en de poesjes

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 16 november 2013 - 01:32

Bekijk berichtcatherine, op 16 november 2013 - 01:13, zei:

Je mag met dettol kuisen als je erna spoelt en alles laat drogen eer ze erover lopen.
Ach, lijkt me dan haalbaar... Vandaag na het stomen (zonder product) merkte ik dat het traag opdroogde en ik er best met een droge dweil nog eens over ga.

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 16 november 2013 - 08:53

Bekijk berichtcatherine, op 16 november 2013 - 01:13, zei:

Oei da wist ik ook niet, heb hier zo van dat vloer middel staan knalgeel met toegevoegde dettol, maar gebruik het niet meer sinds de verhuis …

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 16 november 2013 - 09:18

heel erg goed ontsmetten doet Dettol niet hoor, als je met bv. voeding bezig bent is het absoluut niet sterk genoeg. Het is vooral een heel erg commercieel product. Er bestaat speciale producten die wel voldoen en het meest gekende en goedkoopste daarvan is javel. Met javel moet je ook wel uitkijken dat je het absoluut nooit in combinatie met andere producten gebruikt, maar eigenlijk moet je dat met alle producten wel hoor.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#11 Geplaatst 16 november 2013 - 10:21

je mag niet in alle stoomreinigers schoonmaakproducten doen, dus ik zou bij de fabrikant van jou reiniger eens navragen of het mogelijk is. het kan je apparaat namelijk flink beschadigen.

Wij doen het bij onze nooit.

En ik gebruik dat ding altijd, voor alles! Soms mis ik ook dat lekkere luchtje, dan doe ik gewoon eens 'gewoon' dweilen, maar anders pak ik mooi mijn 'dweil' :)

Als je vloer traag opdroogd wordt het water niet warm genoeg. Ik heb het ook wel eens gehad, maar toen bleek mijn reiniger het niet meer goed te doen. hij werd niet warm genoeg.

Welke heb je als ik vragen mag?

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#12 Geplaatst 16 november 2013 - 11:46

Bekijk berichtginnie, op 16 november 2013 - 10:21, zei:

je mag niet in alle stoomreinigers schoonmaakproducten doen, dus ik zou bij de fabrikant van jou reiniger eens navragen of het mogelijk is. het kan je apparaat namelijk flink beschadigen.

Wij doen het bij onze nooit.

En ik gebruik dat ding altijd, voor alles! Soms mis ik ook dat lekkere luchtje, dan doe ik gewoon eens 'gewoon' dweilen, maar anders pak ik mooi mijn 'dweil' :)

Als je vloer traag opdroogd wordt het water niet warm genoeg. Ik heb het ook wel eens gehad, maar toen bleek mijn reiniger het niet meer goed te doen. hij werd niet warm genoeg.

Welke heb je als ik vragen mag?

Gebruik je die echt zo veel? Ik zou dat ook wel willen kopen, maar vrees dat ik die nooit zal gebruiken :oops:  Maar als ik weet dat zoiets goed werkt, dan zal ik het nog eens overwegen. Ik heb hier nl een nieuwe vloer liggen waar je dus elke (vochtige) stap en elk (vochtig) kattenpootje ziet staan, zelf als het opdroogt blijf je het zien. Nu heb ik daar al mee leren leven ;)

Welk merk gebruik jij ?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#13 Geplaatst 16 november 2013 - 12:43

wij hebben een kärcher. goeie druk en goeie temperaturen.
Ik ben er heel blij mee en gebruik hem inderdaad heel veel. Vooral voor te dweilen, maar ook om de ramen te wasen en ook om de krabpalen te stomen.

Nu hebben wij een tegelvloer, ik weet niet hoe het zou zijn met een houten vloer. Het droogt bij ons wel heel snel moet ik zeggen. Ik begin in de keuken (heb een open keuken) en voor ik klaar ben met de woonkamer is de keuken droog. Dan doe ik de hal en voor ik daar klaar ben is de woonkamer grotendeels droog.

Ik moet wel eerst goed stofzuigen, want alles wat blijft liggen zie je weer verschijnen bij het dweilen, dan weet je meteen welke stukken je hebt overgeslagen met stofzuigen :p

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 16 november 2013 - 12:49

Ik heb ook een Kärcher, ben er wel content van.
Hier ook een vloer waar je constant de pootjes op ziet. Ze komen van buiten naar binnen met om ter vuilste poten :rolleyes:
Om de twee à 3 weken doe ik die met een dweil en product en voor de rest gebruik ik de stoomreiniger.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#15 Geplaatst 16 november 2013 - 15:28

Ja, stofzuigen gebeurt hier dagelijks! Kan niet anders hé.

Ik heb hier honden, katten, kinderen (alhoewel die al bijna volwassen zijn) en een man die vooral graag binnenkomt met natte voeten :gek:  Ik zal hem zelf eens laten dweilen dan leert hij het misschien eens ?