Spring naar inhoud

- - - - -

Stoomreiniger gekocht

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#16 Geplaatst 16 november 2013 - 18:03

wendyv123, op 16 november 2013 - 09:18, zei:

heel erg goed ontsmetten doet Dettol niet hoor, als je met bv. voeding bezig bent is het absoluut niet sterk genoeg. Het is vooral een heel erg commercieel product. Er bestaat speciale producten die wel voldoen en het meest gekende en goedkoopste daarvan is javel. Met javel moet je ook wel uitkijken dat je het absoluut nooit in combinatie met andere producten gebruikt, maar eigenlijk moet je dat met alle producten wel hoor.

Dettol medical is de gevaarlijkste. Die ontsmet wel heel goed.
Maar die dettol van in de supermarkt is maar commercieel produkt en komt op hetzelfde neer als mr proper of ajax.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#17 Geplaatst 16 november 2013 - 18:04

catherine, op 16 november 2013 - 18:03, zei:

Maar die dettol van in de supermarkt is maar commercieel produkt en komt op hetzelfde neer als mr proper of ajax.

is dat dan die van de apotheek? Ik wist ook niet dat dat giftig was voor dieren :oops: Dus alweer iets bijgeleerd op Ks ;)

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 16 november 2013 - 19:02

ginnie, op 16 november 2013 - 10:21, zei:

je mag niet in alle stoomreinigers schoonmaakproducten doen, dus ik zou bij de fabrikant van jou reiniger eens navragen of het mogelijk is. het kan je apparaat namelijk flink beschadigen.

Wij doen het bij onze nooit.

En ik gebruik dat ding altijd, voor alles! Soms mis ik ook dat lekkere luchtje, dan doe ik gewoon eens 'gewoon' dweilen, maar anders pak ik mooi mijn 'dweil' :)

Als je vloer traag opdroogd wordt het water niet warm genoeg. Ik heb het ook wel eens gehad, maar toen bleek mijn reiniger het niet meer goed te doen. hij werd niet warm genoeg.

Welke heb je als ik vragen mag?

Eéntje uit de Aldi :oops:
Merknaam : Quigg

Ik wou er één nadat er een vlooienplaag was vorige winter. Nadat ons Lucky'tje overleed doordat de DA ons aanraadde om Frontline Combo toe te dienen nog maar een paar dagen na een ander antivlomiddel, zag ik -bij manier van spreken- overal ongedierte..
Kort ervoor ook een tapijt gekregen van een vriendin (langpolig) en vooral met dit in huis aan stoomreiniger gedacht.
Voordien nooit mee gewerkt ofzo, dus met een actie in de Aldi van stoomreiniger à 30 euro leek het me een goed idee om uit te proberen of het iets zou zijn voor ons.
Zal eens opzoeken of ik ergens een mailadres vind van de fabrikant, in de Aldi zullen ze het waarschijnlijk niet weten.

Joske123, op 16 november 2013 - 18:04, zei:

is dat dan die van de apotheek? Ik wist ook niet dat dat giftig was voor dieren :oops: Dus alweer iets bijgeleerd op Ks ;)
Ook benieuwd naar het antwoord ; heb deze uit apotheek gehaald. Vriendin is ook verpleegster, in ziekenhuis e.d. wordt altijd Dettol gebruikt om te ontsmetten.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#19 Geplaatst 16 november 2013 - 19:24

HelpLuckyvinden, op 16 november 2013 - 19:02, zei:

Eéntje uit de Aldi :oops:
Merknaam : Quigg

Ik wou er één nadat er een vlooienplaag was vorige winter. Nadat ons Lucky'tje overleed doordat de DA ons aanraadde om Frontline Combo toe te dienen nog maar een paar dagen na een ander antivlomiddel, zag ik -bij manier van spreken- overal ongedierte..
Kort ervoor ook een tapijt gekregen van een vriendin (langpolig) en vooral met dit in huis aan stoomreiniger gedacht.
Voordien nooit mee gewerkt ofzo, dus met een actie in de Aldi van stoomreiniger à 30 euro leek het me een goed idee om uit te proberen of het iets zou zijn voor ons.
Zal eens opzoeken of ik ergens een mailadres vind van de fabrikant, in de Aldi zullen ze het waarschijnlijk niet weten.

Ook benieuwd naar het antwoord ; heb deze uit apotheek gehaald. Vriendin is ook verpleegster, in ziekenhuis e.d. wordt altijd Dettol gebruikt om te ontsmetten.

Jammer dat ik die van de Aldi heb gemist :( Maar misschien komt die nog wel eens op folder?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#20 Geplaatst 16 november 2013 - 20:42

Kijk op de doos naar de specificaties. Helemaal als je het gebruikt tegen beestjes moet de temperatuur flink hoog liggen en de boel moet snel opdrogen. Anders werk je de beestjes alleen maar in de hand ;)

(enne, ik heb ook zitten kijken naar een van de Aldi om mee te starten ;) maar wij kochten hem omdat we schimmel in huis hadden ik wilde meteen eentje die ik betrouwbaar achtte, dat werd dus een bekend merk ;) )

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Cats in Zen
Cats in Zen
  • 292 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 16 november 2013 - 21:23

Ik gebruik al jaren een stoomreiniger (Karcher). Voor een lekker geurtje spuit ik op het doekje een beetje Refresher (van Zooplus) of wat citronella  :cat

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 16 november 2013 - 23:32

Joske123, op 16 november 2013 - 19:24, zei:

Jammer dat ik die van de Aldi heb gemist :( Maar misschien komt die nog wel eens op folder?
Geen idee Joske.
In de Aldi moet je er soms inderdaad snel bij zijn.
In het Kruidvat hebben ze ook een periode Dirty Devil stoomreiniger verkocht (50 euro), ik herinner me dat deze er regelmatig opnieuw te koop stond.

ginnie, op 16 november 2013 - 20:42, zei:

Kijk op de doos naar de specificaties. Helemaal als je het gebruikt tegen beestjes moet de temperatuur flink hoog liggen en de boel moet snel opdrogen. Anders werk je de beestjes alleen maar in de hand ;)

(enne, ik heb ook zitten kijken naar een van de Aldi om mee te starten ;) maar wij kochten hem omdat we schimmel in huis hadden ik wilde meteen eentje die ik betrouwbaar achtte, dat werd dus een bekend merk ;) )

Niets terug te vinden van temperatuur in de handleiding. Onder de technische gegevens staat enkel : -nominale frequentie : 50 HZ & nominaal vermogen 1500 W ;)

Cats in Zen, op 16 november 2013 - 21:23, zei:

Ik gebruik al jaren een stoomreiniger (Karcher). Voor een lekker geurtje spuit ik op het doekje een beetje Refresher (van Zooplus) of wat citronella  :cat
Hey, dat lijkt me nog geen slecht idee : met een geurtje op het doekje kan er sowieso niets kapot gaan aan het apparaat :duim:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#23 Geplaatst 17 november 2013 - 10:09

hmm, meestal doen ze ook in ieder geval de druk (bar) noemen. onder de 3 bar is het niet zo interessant eigenlijk. Jammer dat je dat niet kunt terugvinden.

Nu ja, als je er maar plezier van hebt en het goed schoonmaakt ;)
maar let wel op dat het snel opdroogt, hoe warmer het ding wordt, hoe sneller je vloer droogt.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 17 november 2013 - 19:01

catherine, op 16 november 2013 - 18:03, zei:

het zou kunnen zijn dat die wel voldoende ontsmet, maar ik bedoelde idd de commerciële versie. Ik gebruik om echt te ontsmetten de ouderwetse javel en af en toe wel eens ontsmettingsalcohol IPA.