Spring naar inhoud

- - - - -

Sproeiproblemen/middeltje(s)

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 16 november 2013 - 15:26

Zoals sommigen misschien reeds gelezen hebben ben ik een ideetje aan het uittesten wat schijnt te werken. Heb inmiddels bereikt om de reeds jaren lange vaste sproeiplaats te verplaatsen, door een soort urinoir te hebben gezet op die plek. Het idee was dat ze deze gewoon zouden raken en ze die zouden willen blijven gebruiken. en met succes :d de urinoir verschuif ik telkens een stukje op en ze blijven hem gebruiken nu hij reeds een flinke meter verder staat. De vast sproeiplek is reeds 10 dagen niet meer gebruikt :thumb: Deze test ga ik nog verder uitwerken tot misschien een handige uitvinding om sproeiproblemen te helpen oplossing, althans om zo je eigen spulletjes te helpen besparen.
Meer hierover in de toekomst ;)

Nu voorlopig heb ik nog iets ontdekt die voor jullie misschien de moeite waard is om ook te proberen.

Op mijn behang bleef je vlekken zien die ik met niks leek te kunnen schoonmaken, of eerder onzichtbaar maken.
Wel ik dacht spontaan eens met tandpasta te proberen, had iets met enzymen in mijn hoofd en dacht dat dit ook in tandpasta zat :onzeker: Joepie de vlekken verdwijnen en tot mijn verbazing zie ik de poezen die plekken nu ook vermeiden, ze vinden het niet lekker genoeg meer ruiken om daar nog lang te blijven treuzelen om hun aandrang waar te maken :p

Ben benieuwd wie het met tandpasta ook eens gaat proberen en of het effect hetzelfde is bij jullie poezels. :onzeker:

sorry laatste keer

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 16 november 2013 - 15:35

Toen ons Nelleke hier pas was, kende ze blijkbaar nog gene kattebak dus deed ze pipi gewoon op de vloer. Toen ik haar betrapte zette ze zich af tegen de muur en nu staan er dus nog altijd pipipootafdrukken op mijn behang. Krijg er die ook met niks af. Dus ga ik de tandpasta ook es proberen, wie weet. Wordt vervolgd zou ik zeggen...

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 16 november 2013 - 16:26

hey Nivo, zou je uitvinding ook kunnen werken bij sproeiende/plassende kattinnen die het niet zo noodzakelijk  steeds op dezelfde plaats doen? Dus wss meer uit protest dan iets anders?
Deze week heb ik er één betrapt (nou ja, te laat om te reageren) en die had zo ongeveer een halve emmer achtergelaten op de keukenkast. Ik kreeg er wat van :(

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 16 november 2013 - 18:01

Wrijf je dan de tandpasta puur erop, of maak je er een zeepje in een potje eerst mee?

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 17 november 2013 - 10:51

Joske, ben nu idd enkel aan het testen of ik mogelijk iets kan veranderen op de plaatsen waar het vast gebeurd. Aan de reden waardoor zal niet veel veranderen, ben wel van mening dat als ze het op deze manier ongestraft kunnen doen ze minder stress gaan beleven en mocht dit een reden zijn dat ze het daar blijven doen zo mogelijk ook helpt verminderen. Weet niet of ik fout bezig ben maar ik begin ze nu complimentjes te geven als ik zie dat ze mijn plasbord gebruiken. Hmmmmmm kan ook overkomen dat ik dit fout gedrag hier mee goedkeur maar ik heb niks te verliezen, word stilaan stondziek van dit probleem dat ik alleen maar buiten het boekje meer kan denken om het mogelijk te verminderen of opgelost te krijgen.

Tis eigenlijk een natuurlijk gedrag die wij willen afleren wat mogelijk voor stress kan zorgen en het probleem erger maakt. Wat als het wel een verschil zou maken als we ze niet zouden tegenwerken maar leren een voorwerp te gebruiken daarvoor net als de kattenbak.

Dit is geen advies, ik ben het alleen aan het testen op eigen risico, misschien ooit in het voordeel van vele.... let's hope!

Catherine, gebruikte hiervoor een 2tal cm tandpasta op een vochtig schuursponsje, de plek goed inwrijven, daarna met de achterkant van het schuursponsje die iets vochtiger gemaakt is even na wrijven, vervolgens met een vochtige vaatdoek afvegen.

sorry laatste keer

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 17 november 2013 - 12:10

Deze morgen Tom ook betrapt dat hij sproeide/plaste. Het wordt echt een beetje TE tegenwoordig. Ik weet nu zeker van 3, 2 kattinnen en 1 kater. Ik heb nog 1 volwassen kat die braaf op haar bakje gaat (alé dat veronderstel ik toch hé)
De anderen zijn jonger dan 6/7 maanden dus die zijn waarschijnlijk nog te jong? Maar ik vrees dat zij die slechte gewoonten ook zullen overnemen. :(

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 17 november 2013 - 12:26

Meestal krijgt men hier pas problemen mee als je meer als 2 katten in huis hebt.
Ben het zeker eens dat het probleem op den duur in stand gehouden word door dat het eerder een gewoonte geworden is, hier is ook mijn test op ontworpen. Gewoonten overnemen van anderen heb ik ook reeds ervaringen mee. Vrees er ook een beetje voor Joske dat je met de gebakken peren zit straks :onzeker:

Nog even over de tandpasta!!

Sluit eerst uit dat je kat deze tandpasta niet aantrekkelijk vind, sommige merken gebruiken munt waar katten net als kattenkruid op reageren :p

sorry laatste keer

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 17 november 2013 - 12:41

Ja, stel je voor dat al je katten aan de muren staan te likken :slach:

Ik weet het Nivo, maar wat kan je er aan doen hé, buiten een keer goed vloeken ? Maar ik weet nu niet of het al een gewoonte is geworden want die kattinnen doen het pas sinds deze zomer, nadat de opvangertjes zijn opgedoken. En Tom doet het nu nog maar pas, "gelukkig" enkel in de garage en de stal waar het hooi en stro in ligt. Ik heb het hem nog niet in huis zien doen oef...
Ik zeg het hun wel 100 keer per dag: hey jullie moeten zo geen lelijke manieren hebben hoor, je bent hier zelf als sukkel aangekomen, maar ja blijkbaar verstaan ze me niet echt ;)

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 17 november 2013 - 13:35

De problemen zijn hier ook ooit begonnen na dat er opvangpoesjes in huis waren :(

Tis hier ook stank voor dank als je weet waar ze vandaan komen maar we moeten het maar voor lief nemen ;)
Ben er mee gestopt om te vloeken want het heeft toch geen enkele zin behalve dat je je eigen humeur er alleen maar verder mee beneden brengt. We moeten dan maar denken dat het er bij hoort en we zelf stappen moeten ondernemen om onze spulletjes te beschermen want heb alles al geprobeerd om ze op andere gedachten te brengen maar het zit er gewoon in gebakken schijnbaar :p

sorry laatste keer

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 17 november 2013 - 13:39

Ik ben blij dat de winter staat aan te komen, dan zijn er geen kittens meer. En ik heb echt wel beslist om enkel voor baby kittens te zorgen! (alé, totdat er een ander sukkeltje voor de deur staat hé)

Ik kan daar eigenlijk ook wel best mee leven (je kuist het op en daarmee gedaan), maar mijn man kan daar over blijven zagen ;)

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 18 november 2013 - 00:04

Ik wens je echt heel veel succes met jou idee en uitvinding, Nivo !! Hoop echt dat je er veel mensjes en poezekes zal mee kunnen helpen :duim: :duim:

Kan me echt voorstellen dat dit een groot probleem is... :( Hier gelukkig nog nooit sproei-probleempjes gehad :pray:

Maar toch een vraagje : de poes van de buren is gecastreerd...maar sproeit enorm veel...en ook heel veel tegen ons tuinhuisje... :( Er zijn al heel wat vlekken...nu lees ik dit ivm de tandpasta...maar ik vrees dat dit niet echt zal lukken op hout ?? :catnoknow :catscratchhead
Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 19 november 2013 - 13:32

Dank je wel Mauro !

Weet niet of ik goede raad kan geven op je vraag.
Zou denken een goeie beschermende beits te gebruiken en misschien een catoff product te gebruiken.

Waarschijnlijk komen er nog andere katten ook in jou tuin dat de kat van de buren zo met ze communiceert

sorry laatste keer

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 19 november 2013 - 16:45

Ik vind het super dat je zo creatief bezigt bent en dat je zo 'out of the box' denkt, ook al is het naar aanleiding van een probleem wat iedere katteneigenaar nooit hoopt mee te maken. Het meest ideale is natuurlijk dat de katten niet meer sproeien, maar dat is lang niet zo simpel denk ik.

Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 19 november 2013 - 20:18

Bekijk berichtJoske123, op 17 november 2013 - 13:39, zei:

Ik ben blij dat de winter staat aan te komen, dan zijn er geen kittens meer. En ik heb echt wel beslist om enkel voor baby kittens te zorgen! (alé, totdat er een ander sukkeltje voor de deur staat hé)

Ik kan daar eigenlijk ook wel best mee leven (je kuist het op en daarmee gedaan), maar mijn man kan daar over blijven zagen ;)

Hier idem, onze lewis plast altijd rond de bakken en niet erin en mijn ventje zaagt daar ook over! Het is niet leuk en hoop ooit nog eens een oplossing ervoor te vinden of te ontdekken waarom dat hij dat doet! Het lijkt wel als er één van de vijf erin is geweest dat het dan voor hem niet meer hoeft! Kan moeilijk een kattenbak voor hem alleen reserveren :lol:

Bewerkt door Ventteke, 19 november 2013 - 20:19.

KS2015

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#15 Geplaatst 19 november 2013 - 22:23

Bekijk berichtVentteke, op 19 november 2013 - 20:18, zei:

Hier idem, onze lewis plast altijd rond de bakken en niet erin en mijn ventje zaagt daar ook over! Het is niet leuk en hoop ooit nog eens een oplossing ervoor te vinden of te ontdekken waarom dat hij dat doet! Het lijkt wel als er één van de vijf erin is geweest dat het dan voor hem niet meer hoeft! Kan moeilijk een kattenbak voor hem alleen reserveren :lol:

Hahaha, heb je dat al eens geprobeerd? Misschien eentje met een kattenluikje speciaal voor hem ;)