Spring naar inhoud

- - - - -

kattenbestendige kerstversiering?

• Log in om te reageren
91 reacties op dit onderwerp
joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 17 november 2013 - 00:15

Hoi iedereen!
Ik was eens benieuwd wat voor Kerstversiering jullie in de boom hangen... 2 jaar geleden hebben we geen boom gezet omdat we met Bambi (toen nog een kitten van 7 maanden) op een studio woonden. Vorig jaar hebben we geen gezet omdat mijn mama toen in het ziekenhuis lag.
Nu wil ik er wel 1 zetten (geen echte wegens allergie) maar heb schrik om mijn mooie glazen ballen te hangen met ons onhandig en nieuwsgierig poezeltje... Ook slingers lijken me niet verstandig...
Heeft iemand tips?

Groetjes

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 17 november 2013 - 07:48

Ik volg mee want vorig jaar had ik geen poezels en nu heb ik er 3. Wel al gelezen om er onbreekbare ballen in te hangen en ze stevig vast te hechten zodat ze ze er niet uit kunnen meppen. Dennenappels in de kerstboom hangen zou ook helpen?
Ook al gelezen om de boom er eerst te zetten zonder versiering en pas dag nadien versieren.

Bewerkt door jacob, 17 november 2013 - 07:48.

Christel70
Christel70
  • 1.515 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 17 november 2013 - 08:03

Ik heb verleden jaar allemaal plastieken ballen en toebehoren gekocht. Eigenlijk waren die niet te onderscheiden van de echte. En al bij al zijn ze er goed vanaf gebleven.

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_9343a.jpg
  • IMG_9347.JPG
  • IMG_9350a.jpg

Bewerkt door Christel70, 17 november 2013 - 08:06.

Geplaatste afbeelding

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 17 november 2013 - 08:31

Mooie boom. Hoe heb je de ballen dan vastgehecht?

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 17 november 2013 - 08:45

Ik ga er dit jaar ook voor het eerst eentje zetten. Laatste keer was een vijf jaar geleden. Voodoo had toen de geweldige gewoonte in de boom te klimmen (dan zag je enkel twee gele ogen in de boom, best grappig), en hij viel elke keer om.
Heb de versiering al nu (ben voor kleine kerstballen gegaan, hoop dat die minder snel breken), maar de boom nog niet.
Dus als er iemand tegelijk tips heeft over waar je een leuke (en geen echte) kerstboom kan kopen voor niet al te veel geld,...
Those who don't believe in magic, will never find it

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 17 november 2013 - 08:54

Hier was dat met Inti, Juno, Pipo en Patch eigenlijk nooit een probleem. Maar toen Ziggy en Mojito er bij gekomen zijn (2jaar geleden) was dat een hele ramp. Ze klommen in de boom, mepten de ballen er uit, trokken aan de slingers. Ik had zelfs speciale lampjes erin gehangen die buiten mochten en dus eventueel nat mochten worden omdat iemand me zei dat ze haar poezen dat afgeleerd had door een plantenspuit te gebruiken, en telkens ermee te spuiten als de poezen naar de boom toe gingen. Ja zeg, dat vonden die 2 nog plezant ook, dus dat hielp ook al niet. Hopelijk gaat het dit jaar beter, want ze zijn nu toch al weer een jaartje ouder! Heb dus wel plastieken ballen voor in de kerstboom!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

Christel70
Christel70
  • 1.515 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 17 november 2013 - 09:04

Bekijk berichtjacob, op 17 november 2013 - 08:31, zei:

Mooie boom. Hoe heb je de ballen dan vastgehecht?

Gewoon met de ouderwetse haakjes opgehangen. Af en toe lag er wel eens een bal op de grond. Maar dat viel al bij al nog goed mee.
Misschien heb ik wel hele brave poezen, dat kan ook.  :lachen:  :lachen:  :lachen:

Geplaatste afbeelding

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 17 november 2013 - 09:30

Ik heb ook voor het grootste deel alleen onbreekbare kerstballen en hangers. Ik laat de boom eerst een uurtje zo staan en dan decoreer ik pas. Ook bij mij hangen ze er niet in, maar aangezien ik ook mt gewone haakjes werk, vind ik er weleens een paar op de grond. ;)

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 17 november 2013 - 10:09

Bekijk berichtChristel70, op 17 november 2013 - 08:03, zei:

Ik heb verleden jaar allemaal plastieken ballen en toebehoren gekocht. Eigenlijk waren die niet te onderscheiden van de echte. En al bij al zijn ze er goed vanaf gebleven.

Amai, supermooie boom! En ook een mooi dekentje/doekje om de poot onderaan te verbergen!

Hier gaat het ook het eerste jaar zijn dat er een katje in huis is met Kerstmis. Ik ben benieuwd wat dat gaat geven :)
Mylo Banner

joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 17 november 2013 - 10:43

Ben ik even blij dat ik niet de enige ben in deze situatie:)
Als Bambi gaat logeren bij een vriendin als wij bv lang weekend weg zijn, staat er een boom met echte koekjes!! Blijft ze af :s maar als ik hier bloemen durf zetten mept ze ze dood :s
Iemand idee waar je mooie plastieke ballen kan kopen?

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 17 november 2013 - 10:48

Wij hebben 2 jaar geleden ook een boom gezet met de katten en we waren ook niet helemaal gerust of ze die wel gerust zouden laten.
Maar uiteindelijk bleven ze er mooi van af en zijn er geen kerstballen gesneuveld door de katten.
Wel door mij door het gooien van een speeltje van de hond :Ooops:

supervisje
supervisje
  • 9 berichten

#12 Geplaatst 17 november 2013 - 10:54

Bij ons is het normaal gen probleem omdat wij met kerst meestal in oostenrijk zijn.
Maar dit jaar zijn we thuis en komt er dus een boom.
Ik heb al mooie witte ballen en slingers enzo gekocht voor in de boom en ben heel benieuwd hoe het gaat.
Onze Reza is niet het probleem maar het nieuwe kitten Ziva van 5 maanden gaat vermoedelijk boven in de boom.

Ik ga dus beginnen met eerst alleen de boom te zetten en dan af entoe de lichtjes aan.
daar na elkke dag een paar ballen en dan aan het eind van de week de rest en natuurlijk de boom goed vast zetten.
We hopen er gewoon het beste van.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#13 Geplaatst 17 november 2013 - 11:03

Onze versiering is ook "catproof" alleen de boom niet, die is meerdere malen tegen de vlakte gegaan, en de lichtjes zijn dus ook een probleem, want daar heeft Nelle vorig jaar haar tandjes in gezet. :oops:
Denk niet dat we dit jaar een boom gaan zetten gezien de kittens hier nog rondlopen, en ik vrees dat het dus deze keer niet enkel Nelle en Joske zullen zijn die er in gaan kruipen, maar dat er nog zo'n 4 kapoentjes zullen volgen.
Of indien iemand een idee heeft om ervoor te zorgen dat die boom niet meer omvalt? (we zetten een nepboom dus staan niet zo stevig)
DSCN1910.JPG
DSCN2114.JPG
DSCN1931.JPG

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 17 november 2013 - 11:17

Onze boom is geen echte, heb ooit een nare ervaring gehad met een nest spinnen die daarin bleek te zitten...ik bespaar jullie de details  :trance: :scared:   De ballen die erin hangen, zijn gewoon breekbaar. En er is er op 3 jaar tijd nog geen enkele gesneuveld. Ik hang wel een hele hoop van die belletjes in de boom, dus zodra ze toch proberen om er een pluizig kerstmannetje of zo uit te plukken, dan hoor ik de belletjes en is mijn intonatie duidelijk genoeg om de op handen zijnde slachtpartij te stoppen... En ook als ik er niet ben, heb ik nog geen kapotten ballen gevonden, enkel de felbegeerde kerstmannetjes... :lachen:

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_6428.jpg
  • IMG_6414.jpg

Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#15 Geplaatst 17 november 2013 - 11:25

Hier is het nooit een probleem geweest, cloe is op dat gebied voorbeeldig :) .
Onbreekbare ballen kan je overal wel vinden denk ik maar veel keuze zal je niet hebben, de ballen vastmaken met lintjes is ook een idee, alleen even zien of ze dat niet extra interessant vinden.
Buiten ballen zijn er nog veel onbreekbare dingen om er in te hangen, zo heb ik deze week houten retro kerstkaartjes gevonden en strikken. Bij big bazar hebben ze allerlei houten en rieten sterretjes harten...eventueel spuiten met verf om het juiste kleurtje te hebben, idee├źn genoeg

Bewerkt door Inge91, 17 november 2013 - 11:27.

Geplaatste afbeelding