Spring naar inhoud

- - - - -

thermometer voor katten

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#1 Geplaatst 17 november 2013 - 01:11

Welke thermometer hebben jullie in huis? Wij hebben zo een gewone digitale van bij de apotheker, maar dat duurt toch wel een paar minuten eer we onze temperatuur weten. Wanneer Juleke en nadien Yvette ziek werden, en zij koorts maakten, hebben we dit thuis nooit kunnen opmeten, wel door aan oortjes te voelen enzo, maar een temperatuur hadden we wel niet op die manier. Ik zou dus wel zo een thermometer willen aanschaffen die heel vlug gaat, zoals bij de dierenarts. Wie heeft er zo eentje voor de katjes, waar hebben jullie die gekocht en zijn jullie er tevreden over?

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 17 november 2013 - 08:47

Ik volg zeker mee, heb het ooit eens geprobeerd met een gewone, maar dat was, zacht uitgedrukt, geen succes.
Those who don't believe in magic, will never find it

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 17 november 2013 - 08:49

Ga dit ook volgen, want hebben er gisteren nog aan gedacht om er eentje te kopen, maar we weten ook niet goed welke.
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 17 november 2013 - 08:50

Ik heb een gewone kinderthermometer met zachte tip (zo een tip die je kan plooien).
'k heb wel een snelle genomen, hij doet er 5 seconden over eer hij piept.
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#5 Geplaatst 17 november 2013 - 09:59

ik heb mijn thermometer via de dierenarts besteld, is dus ene gelijk dat hij heeft

Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 17 november 2013 - 10:29

Interessant topic.. Ik gebruik ook een gewone digitale, maar vind het ook vervelend (vooral voor Pixie) dat het zo lang duurt vooraleer het resultaat er is.

Ik volg even mee!

Bekijk berichtzerkaantje, op 17 november 2013 - 09:59, zei:

ik heb mijn thermometer via de dierenarts besteld, is dus ene gelijk dat hij heeft

Aha. Moet morgen naar de DA, zal eens polsen.

De onderstroom die niemand ziet, bepaalt de richting in elk gebied.

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#7 Geplaatst 17 november 2013 - 11:12

Best bij de da vragen misschien kan je er daar 1 bestellen
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#8 Geplaatst 17 november 2013 - 15:37

Goed idee, misschien aan onze da vragen of we via haar één kunnen kopen. Reacties zijn nog altijd welkom hoor als iemand iets anders heeft.
Na alles wat we meegemaakt hebben met onze twee poezekes die dit jaar zijn overleden ben ik echt super bezorgd geworden, en dan is het toch wel fijn als je zelf af en toe eens kunt controleren of ze geen koorts hebben.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 17 november 2013 - 15:42

Heb er onlangs nog gewoon in de aldi gekocht, is met een zachte malse tip, werkt redelijk snel.
Spijtig dat die van ons voor op het voorhoofd of oor niet bij hen werkt.

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 17 november 2013 - 15:43

http://www.medpets.b...eter microlife/

Dit is degene die ik gebruik. Duurt maar enkele seconden voor je het resultaat hebt, dus echt gemakkelijk in gebruik. Juleken, ik wil je bij deze een dikke pluim geven omdat je het belang van een thermometer in huis én de durf om hem bij de kat te gebruiken inziet. Ik heb vaak de indruk dat velen zich de vraag stellen "mijn katje doet dit of dat, zou er iets mis zijn", terwijl een handeling van 10 seconden direct een indicatie geeft. Als ik mijn DA bel, is dat de eerste vraag die ze stelt: heeft hij/zij koorts?   ;)

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#11 Geplaatst 17 november 2013 - 23:37

Bekijk berichtsnoopy, op 17 november 2013 - 15:43, zei:

Dit is degene die ik gebruik. Duurt maar enkele seconden voor je het resultaat hebt, dus echt gemakkelijk in gebruik. Juleken, ik wil je bij deze een dikke pluim geven omdat je het belang van een thermometer in huis én de durf om hem bij de kat te gebruiken inziet. Ik heb vaak de indruk dat velen zich de vraag stellen "mijn katje doet dit of dat, zou er iets mis zijn", terwijl een handeling van 10 seconden direct een indicatie geeft. Als ik mijn DA bel, is dat de eerste vraag die ze stelt: heeft hij/zij koorts?   ;)

heel erg bedankt voor de link, we gaan die ook bestellen.
Wij meten wel degelijk altijd de koorts als er een vermoeden is dat er een probleem is maar wij hebben dus geen enkele thermometer die deftig en snel werkt en we hebben er ondertussen al veel gekocht zunne, oa zo enen die de temperatuur op t voorhoofd meet, wat een prutsen jong...
Dus ik ben heel blij met de link
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#12 Geplaatst 18 november 2013 - 20:02

Snoopy, bedankt voor het compliment en bedankt voor de link!!

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 21 november 2013 - 11:28

hier moest ik toch een bestelling plaatsen bij medpets, en meteen ook bijbesteld
want is inderdaad een van de eerste handelingen dat een da doet is de koorts meten
en ik voel hier thuis ook soms wel warme oortjes, dat ik denk heeft hij/zij nu koorts
dus is inderdaad handig om in huis te hebben

want ik zie niet zo direct mijn digitale koortsthermometer is het kontje van de poezen duwen, kwestie van het nog een beetje hygiënisch te houden he

en deze heeft het voordeel dat de tip ultra dun is, en al meet in 10sec.

wauw straks zijn we super voorzien personeel en kunnen we doorgaan als dierenarts assistente
als je ziet wat ik al in huis heb van borstels, kammen, furminator, rozenwater, oogzalf, nagelschaartje, shampoo, schildklierpilletjes, speciale voeding...

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 21 november 2013 - 11:34

Bekijk berichtsnoopy, op 17 november 2013 - 15:43, zei:

ik durf da dus ook niet ...vind een kat dat niet ambetant?

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 21 november 2013 - 11:53

Bekijk berichtTvef, op 21 november 2013 - 11:34, zei:

ik durf da dus ook niet ...vind een kat dat niet ambetant?

Goh...ze staan er niet voor te springen natuurlijk, maar ok...een baby of kleuter wel? Dat gaat je ook niet weerhouden om het te doen hé , gewoon omdat je weet dat er wat aan de hand is als je kind koorts maakt ;)   Met een kat is dat niet anders. Als het niet alleen lukt, gewoon met 2 doen. En om de thermometer beter te laten glijden, kan je er desnoods een druppel olijfolie oversmeren. Een kat die ziek is, laat dat niet gemakkelijk zien. Dat wetende, zou elk kattenbaasje zich over die schrik moeten durven zetten en de koorts nemen als er een vermoeden is dat er iets niet in orde is. Het zou niet de eerste keer zijn dat er, op het moment dat de kat een beetje uit zijn doen is, wordt afgewacht. Als er dan 2 dagen later naar de DA wordt gegaan, blijkt de kat vaak hoge koorts te hebben en flink ziek te zijn. Ik zou me nogal schuldig voelen...mijn schatje zo ziek laten zijn en niet tijdig ingrijpen, gewoon omdat ik gewoon geen thermometer heb of schrik heb voor die 10 seconden...
Anders moet er eens een KS-thermometer-poepsteek-oefendag worden georganiseerd hé    :lachen:

Geplaatste afbeelding