Spring naar inhoud

- - - - -

Wereldprematurendag

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 17 november 2013 - 10:54

Vandaag, 17 november, is het opnieuw Wereldprematurendag. Ik wil dit even in de kijker zetten om mijn oudste dochter zelf een prematuurtje is. Ze is geboren op 32w na complicaties tijdens mijn zwangerschap (voorliggende placenta die uiteindelijk is beginnen scheuren). Gelukkig lag ik al enkele dagen in het ziekenhuis dus heb ik tijdig cortisone gekregen en heeft dit kunnen inwerken. Hierdoor waren haar longen gerijpt en klaar om te ademen toen ze haar met een spoedkeizersnede uit mijn buik gehaald hebben. Ze heeft eigenlijk weinig problemen gehad door haar vroeggeboorte, in tegenstelling tot andere prematuurtjes.
Wat me wel opviel is dat er weinig nazorg is. Ik ging tijdens haar eerste levensjaar elke maand langs bij de kinderarts om haar ontwikkeling op te volgen maar dat was alles. Er werd me nooit gezegd hoe ik haar ontwikkeling kon stimuleren of wat er moest gebeuren bij problemen. Bij haar is alles goed gekomen maar eigenlijk zijn er geen echte regels hoe de nazorg van een prematuur moet verlopen.
Daarom wil ik deze link plaatsen (als dat mag) zodat mensen hun stem kunnen geven als signaal naar de regeringen van de EU om officiƫle richtlijnen op te stellen naar zorg van prematuren en informatie naar de ouders toe.
http://www.enemenemini.eu/

Alvast bedankt voor je stem :)

"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"
- Anonymous cat about humans

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#2 Geplaatst 17 november 2013 - 11:09

Mijn stem heb je alvast :)
Geplaatste afbeelding

mijnbengaaltjes
mijnbengaaltjes
  • 811 berichten
  • 11 katten

#3 Geplaatst 17 november 2013 - 11:16

Die van mij heb je ook :)

cattery One in a Million www.cattery-oneinamillion.nl info@cattery-oneinamillion.nl

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 17 november 2013 - 12:34

Mijn stem heb je ook!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 17 november 2013 - 15:39

Gestemd

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 17 november 2013 - 16:07

mijn stem heb je ook... dochter heeft op premature gelegen vanwege geboorte op 36 weken wegens beginnende zwangerschapsvergiftiging en mijn schoonzus heeft eentje die (is nu 19 jaar) geboren is op 26 weken...

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 17 november 2013 - 18:41

gestemd! :)

Time spent with cats is never wasted

carineken
carineken
  • 203 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 18 november 2013 - 20:44

Ik ben zelf een prematuurtje 3 maanden te vroeg geboren :)