Spring naar inhoud

* * * - - 2 stemmen

Tips om af te vallen?

• Log in om te reageren
2281 reacties op dit onderwerp
Karianne
Karianne
  • 4.601 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 17 november 2013 - 20:21

Hey iedereen,

Nu voel ik me op zich niet slecht in men vel maar,  als kleine kinderen vragen of ge zwanger bent, vind ik ffkes oeps..
ben op 2 jaar tijd van maatje 40 naar nu 42/44 gegaan.. en zou super graag terug naar de 40 gaan..

Iemand tips (liefst niet rugbelastend... )

Ik wil er echt aan werken, ondanks ik me wel goed voel in mijn vel. maar op plaatsen zoals de zwarte markt in tessenderlo is maatje 40 (of minder) gewoon handiger.. hihi ..

Dus, ik neem aan dat ik niet de enige ben , dat zo meestal wel goed in zijn vel zit, maar toch af en toe een complex over zichzelf heeft :-)

Leef u uit :-) 8)

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 17 november 2013 - 20:54

Als je al weet hoe die extra kilo's eraan zijn gekomen ben je al halfweg zou ik zeggen..ik vind mezelf ook te dik, zeker tegenover vroeger.

Karianne
Karianne
  • 4.601 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 17 november 2013 - 21:04

het probleem is, dat ze erbij zijn gekome na een zware emotionele periode...
en dat het dus gewoon goed in men vel is..

en wil ze gewoon er terug af want wil op mijn normale 'emotionele periode" gewicht zitten ;-)

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 10.999 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 17 november 2013 - 21:10

Mijn man is sinds de zomer 7 kg afgevallen door gewoon minder te eten en zo weinig mogelijk suiker.
In het begin had hij wel honger nu is hij zijn nieuwe levenswijze heel goed gewoon,van de suiker verslaving is hij af.
Geen frisdrank of fruitsap, 3x per dag eten en een gezond tussendoortje.
Wandelen en zwemmen zijn goede sporten die niet belastend zijn voor de rug.
Oo ja en veel water drinken.
Beginnen is het moeilijkste, veel succes en niet opgeven :geluk:

Ben je een emotionele eter ?
Geplaatste afbeelding

Karianne
Karianne
  • 4.601 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 17 november 2013 - 21:16

niet echt emotionele eter..
Maar ik kom uit een moeilijke relatie (wil er verder niet over uitwijden) en at amper iets..
nu ben ik ene paar kilo's bijgekome (pas op weeg 65 nu.. dus niet overdreven) gewoon door te eten... :-)
maar zou héél graag terug net onder de 60 zitten..
en daar  ga ik dan ook ana werken..

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 17 november 2013 - 21:19

Ik ken het probleem. Ik ben 3 maanden werkloos geweest (en nu nog steeds niet zoveel aan het werk), en ben dus ook een paar kilo aangekomen, en ik was al wel te zwaar...maar met een paar kilo lichter zat ik beter in mn vel en paste ik mn broeken ook wel wat beter..nu heb ik er nog maar 3 ofzo die lekker zitten. Voor de rest moet ik echt wel 4/5 kilo afvallen. Liefste wil ik nog wat meer afvallen, zo'n 7/8 kilo. Maja hoe meer ik mn best doe, hoe meer ik lijk aan te komen. Tis echt frustrerend mn gewicht schommeld per week dan 1 kilo lichter, dan ineens weer 1 kilo zwaarder. Ik probeer zoveel mogelijk te sporten, heb thuis een crosstrainer en stepapparaat, maja als ik daarna weinig beweeg (niet aan het werk, dus minder beweging), helpt het niet echt veel...behalve dat ik redelijk rond t zelfde gewicht schommel. Zelf heb ik ooit een dieet gedaan zonder koolhydraten, en dat ging wel echt goed..alles zonder koolhydraten mocht je net zo veel van eten als je wou, ook savonds (dat is mijn probleem, eet savonds vaak nog wat). Alleen tis wel onhandig als je aan het werk bent, want je mag dus geen brood eten...dus dan moet je komkommer,ei,kaas of vleesware meenemen. En ja ik werk in de kinderopvang en dan eten we altijd om half 12, en de pauze is pas om 1 of 2 uur....Ik ga nu gewoon proberen sochtends en savonds zo weinig mogelijk koolhydraten te eten...en als ik werken ben eet ik wel gewoon brood mee op werk (met een hongerige maag werken is geen succes). En daarnaast gewoon sporten. Is wel een lastige periode om nu te beginnen met afvallen (sinterklaas en kerst), maja er is altijd een excuus he....gewoon minder eten en meer bewegen is uiteindelijk de beste oplossing, dat weet iedereen maja is moeilijk.

65? Pff wou dat ik weer op dat gewicht  zat, das echt niet veel...maja weet niet hoe groot je bent natuurlijk. Ik weeg ruim 10 kilo zwaarder. En wil graag onder de 70 wegen.
Geplaatste afbeelding

Karianne
Karianne
  • 4.601 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 17 november 2013 - 21:22

ben 1m 66 ong..              Ik wil gewoon graag terug in maatje 40 passen en ik ben content..  Nu ben ik ook gelukkig hoor, maar dan zou het toch nog beter zijn?

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 17 november 2013 - 21:25

Owhh ik ben net zo lang als jou...als ik 65 kilo weeg dan heb ik wel maatje 40 (soms 38 zelfs), maja zit nu ook rond maat 42/44....onze bouw is denk anders haha. Ik ben opzich ook wel gelukkig, maar een paar kilo minder kan echt geen kwaad...
Geplaatste afbeelding

Karianne
Karianne
  • 4.601 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 17 november 2013 - 21:33

hihi :-) ja zou best kunne.. en ik ben echt content als ik terug in 38/40 zou kunne.. stoem hé?

alas&emeth
alas&emeth
  • 498 berichten

#10 Geplaatst 17 november 2013 - 21:41

Hier wil ik ook zo een 5 kg minder wegen,liefst van al 7.Weeg nu 67 en ben 1.60 m
Ben 2 jaar geleden 6 kg afgevallen met ww..
Mijn probleem is het snoepen,ik eet nl heel graag chocolade..als ik dat nu eens zou laten ;)

Ohja,ik pas wel in maat 38,al m'n vet steekt aan m'n buik en borsten
soft kitty,warm kitty,little ball of fur
happy kitty,sleepy kitty,purr purr purr :)

Karianne
Karianne
  • 4.601 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 17 november 2013 - 21:47

bij mij steekt men vet aan men billen en buik, en da wil ik zoo graaaaaaag weg!! :d hihi

alas&emeth
alas&emeth
  • 498 berichten

#12 Geplaatst 17 november 2013 - 21:58

Rugvriendelijke sporten zijn mss zwemmen,aquajogging,...mss alles wat met water te maken heeft
soft kitty,warm kitty,little ball of fur
happy kitty,sleepy kitty,purr purr purr :)

Karianne
Karianne
  • 4.601 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 17 november 2013 - 22:06

ja, ik dacht ook zwemmen, maar volges mijne kine moet ik dan echt de slag juist doen , of ik kan het allemaal terug omzeep helpen..

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 17 november 2013 - 22:12

Bekijk berichtKarianne, op 17 november 2013 - 21:33, zei:

hihi :-) ja zou best kunne.. en ik ben echt content als ik terug in 38/40 zou kunne.. stoem hé?

Nee hoor helemaal niet stom. Ik heb nu maat 42,maja sommige broeken zitten daarvan wel echt te straks...terwijl ik ook broeken met maat 40 heb en die zitten na het wassen even te strak en daarna goed (maja das wel stretch dan he). Het liefste wil ik dus gewoon maat 40 hebben...38 hoeft niet eens perse, als ik daarna wel in pas mooi meegenomen (heb nog 1 broek van maat 38 haha (en van de weinige maat 38 waar ik ooit in gepast heb haha). Nee slank zal ik nooit worden en hoeft ook niet, maar maat 40 is wel fijn Maja zit bij mij heel veel op de heupen...daarboven redelijk slank (naja slank is overdreven maar een stuk dunner) en dan weer een buikje. En het ergste vind ik nog mn buik, dus als die wat platter is ben ik al blij, of ik dan maat 40 of 42 heb maakt me niet uit, als mn buik maar niet zo uitsteekt.

Bekijk berichtKarianne, op 17 november 2013 - 22:06, zei:

ja, ik dacht ook zwemmen, maar volges mijne kine moet ik dan echt de slag juist doen , of ik kan het allemaal terug omzeep helpen..
Hoe bedoel je omzeep helpen? Zwemmen is echt goed voor je hoor, gewoon schoolslag baantjes trekken, verbrand je veel mee en is nog fijn en leuk om te doen ook (vind ik tenminste) ga niet vaak zwemmen, alleen met mn nichtje haha...maar das maar een paar x per jaar. Tis dat ik niet alleen naar het zwembad wil, anders ging ik elke week.

Vandaag trouwens wel sportief geweest. Was van het weekend bij mn broer en schoonzus. Nou bracht mn schoonzus me vanmorgen naar huis, maja mn fiets stond nog bij de metro...dus moest ruim 15 minuten lopen naar de metro (moet morgen werken, dus ja moest mn fiets halen) en daarna ff naar de winkel gefiets ook zo'n 15 minuten. Daarna 35 minuten op het stepapparaat gestaan en meteen daarna even 20 minuutjes buiten gelopen. En vanavond nog 15 minuten op de crosstrainer gestaan. Dus in totaal 1 uur en 20 minuten gesport/bewogen...verder nog de huishoudelijke klusjes...
Geplaatste afbeelding

Karianne
Karianne
  • 4.601 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 17 november 2013 - 22:15

Bekijk berichtchanatas, op 17 november 2013 - 22:12, zei:

Nee hoor helemaal niet stom. Ik heb nu maat 42,maja sommige broeken zitten daarvan wel echt te straks...terwijl ik ook broeken met maat 40 heb en die zitten na het wassen even te strak en daarna goed (maja das wel stretch dan he). Het liefste wil ik dus gewoon maat 40 hebben...38 hoeft niet eens perse, als ik daarna wel in pas mooi meegenomen (heb nog 1 broek van maat 38 haha (en van de weinige maat 38 waar ik ooit in gepast heb haha). Nee slank zal ik nooit worden en hoeft ook niet, maar maat 40 is wel fijn Maja zit bij mij heel veel op de heupen...daarboven redelijk slank (naja slank is overdreven maar een stuk dunner) en dan weer een buikje. En het ergste vind ik nog mn buik, dus als die wat platter is ben ik al blij, of ik dan maat 40 of 42 heb maakt me niet uit, als mn buik maar niet zo uitsteekt.

Hoe bedoel je omzeep helpen? Zwemmen is echt goed voor je hoor, gewoon schoolslag baantjes trekken, verbrand je veel mee en is nog fijn en leuk om te doen ook (vind ik tenminste) ga niet vaak zwemmen, alleen met mn nichtje haha...maar das maar een paar x per jaar. Tis dat ik niet alleen naar het zwembad wil, anders ging ik elke week.

Ik heb een medische probleem in mijn rug, en volges de kine als ik de oefening een beetje verkeerd doen (in dit geval zwemme) kan ik het eigenlyk terug " blokkeren "