Spring naar inhoud

* * * - - 2 stemmen

Tips om af te vallen?

• Log in om te reageren
2961 reacties op dit onderwerp
alas&emeth
alas&emeth
  • 498 berichten

#16 Geplaatst 17 november 2013 - 22:19

En wat zegt de kine zelf over een goede sport? Buiten de juiste slag?gewoon wandelen kan ook al wonderen doen.
soft kitty,warm kitty,little ball of fur
happy kitty,sleepy kitty,purr purr purr :)

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 17 november 2013 - 22:24

wandelen zou ik inderdaad mogen van de kine.. maar ga nu de resultaten afwachten van mij ct scan, want toen ik vorige week ging wandelen kon ik de dag nadien alleen maar in de zetel liggen.
heb afgelopen donderdag een ct scan laten nemen, en daar weet ik morgen de uitslag van.. dus ik ga dan horen bij mijn dokter wat zij nu van sport aanrad..

chanatas
chanatas
  • 5.408 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 17 november 2013 - 22:29

Bekijk berichtKarianne, op 17 november 2013 - 22:15, zei:

Ik heb een medische probleem in mijn rug, en volges de kine als ik de oefening een beetje verkeerd doen (in dit geval zwemme) kan ik het eigenlyk terug " blokkeren "

Okej dat snap ik, maar dacht dat zwemmen vaak verlichtend werkt. Mn ma heeft ook onwijs last van de rug ( hernia gehad en nu zit ze weer tegen een hernia aan), maar moet veel wandelen van de arts. Als je met schoolslag zwemt kan je toch weinig verkeerd doen?
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.840 berichten

#19 Geplaatst 17 november 2013 - 23:06

Ik was als kind heel mager en ben in mijn puberteit beginnen verdikken. Was natuurlijk heel frustrerend, voelde me slecht, complexen enz. Rond mijn twintigste plots beginnen vermageren (heb een schildklierprobleem en zou daar ook mee te maken hebben). Woog op gegeven moment rond de 50 kg, en ben 1.67m. Rond mijn 23ste dan weer beginnen bijkomen. Rond mijn 29ste, voor mijn trouw, woog ik weer dik 70 kg, dan beginnen opletten, en uiteindelijk meer dan 10 kg vermagerd. Nu weeg ik zo'n 59 kg, en moet er eigenlijk niet echt iets speciaals voor doen. Maar in mijn hoofd blijf ik mezelf van tijd tot tijd nog altijd zien als "mollig".Ik heb vroeger vanalles geprobeerd: soepdieet, gewone dieten, pillen enz... Niks hielp. Hoe meer ik aan het diëten was, hoe meer zin ik kreeg in alle lekkers. Voor onze trouw heb ik me gebaseerd op weight watchers. Niet echt punten geteld, maar wel rekening ermee gehouden. Alles blijven eten, maar met mate, en dat leek wonderwel te lukken. Nu moet ik wel zeggen dat ik een stresskonijn ben, en bij het minste dat verkeerd loopt, kan ik weinig of niks meer eten. Het afgelopen anderhalf jaar is er vanalles en nog wat verkeerd gegaan, met als gevolg dus dat ik met periodes geen hap door mijn keel krijg.
Los van dit alles ben ik niet echt content met mijn lichaamsbouw. Ik mag vermageren zoveel ik wil maar ik blijf altijd brede heupen en een dikke kont hebben. Maar gezien ik nog meer gewogen heb dan nu ben ik ergens wel tevreden.
Mijn advies: gun jezelf af en toe iets lekkers, want als je het te strikt wil doen hou je het niet vol en krijg je nog meer goesting in lekkere dingen.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 18 november 2013 - 07:41

Bekijk berichtchanatas, op 17 november 2013 - 22:29, zei:

Okej dat snap ik, maar dacht dat zwemmen vaak verlichtend werkt. Mn ma heeft ook onwijs last van de rug ( hernia gehad en nu zit ze weer tegen een hernia aan), maar moet veel wandelen van de arts. Als je met schoolslag zwemt kan je toch weinig verkeerd doen?

Crowl (of hoe je dat ook schrijft) is beter. Schoolslag kan trekken op je rug en je moet ook met je hoofd onder gaan.

Sabine2
Sabine2
  • 8.647 berichten
  • 5 katten

#21 Geplaatst 18 november 2013 - 10:27

Bij mij is het vooral snoepen... 'k mag het gewoon niet in huis hebben.

Voor te wandelen kan je best goeie wandelschoenen aantrekken, vooral als je al last hebt van je rug.
Dat maakt een hemelsbreed verschil.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 18 november 2013 - 12:10

Ik snap niet zo goed hoe je maat 42-44 kan hebben als je 1.66m bent en maar 65 kilo weegt? Ik ben zelf 1.63m en weeg rond de 60 kilo en ik heb maatje 36. Mijn BMI is ook gewoon prima. (Al zou ik het zelf niet zo erg vinden om een paar kilos kwijt te raken.)

Sterker nog: ik mag nog 6 kilo aankomen voordat mijn BMI aangeeft dat ik te zwaar zou zijn. Aangezien jij iets langer bent, is 65 kilo toch nog gewoon hartstikke gezond?

http://www.voedingsc...nd-gewicht.aspx

Bewerkt door B&B, 18 november 2013 - 12:11.

Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 18 november 2013 - 12:11

Bekijk berichtKarianne, op 17 november 2013 - 22:15, zei:

Ik heb een medische probleem in mijn rug, en volges de kine als ik de oefening een beetje verkeerd doen (in dit geval zwemme) kan ik het eigenlyk terug " blokkeren "

Idem. Als een iets mag aanraden: yoga of pilates. Echt.

De onderstroom die niemand ziet, bepaalt de richting in elk gebied.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 18 november 2013 - 12:56

Maten in de winkel zeggen in feite niets. Een maatje 44 in winkel x staat mss wel gelijk aan een maatje 40 in winkel y. Kijk niet naar de maten, maar naar het kledingstuk zelf, hoe deze jou staat.
Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 18 november 2013 - 13:57

Bekijk berichtchanatas, op 17 november 2013 - 22:29, zei:

Zwemmen is inderdaad een weinig belastende sport voor je gewrichten enz, maar je mag zeker géén schoolslag doen als je rugproblemen hebt omdat dat een heel slechte houding is voor je rug. (Ik heb kinesitherapie (of fysiotherapie voor de Nederlanders hier) gestudeerd). Als je toch wil zwemmen als je rugproblemen hebt, kan je beter crawl zwemmen. Voor de rest zijn de 'veiligste' sporten wandelen en fietsen (en het fietsen is dan nog het best op de hometrainer zodat je geen schokken hebt van slechte fietspaden). Maar afhankelijk van hoe erg je rug is, zijn er natuurlijk ook nog andere sporten mogelijk.
Mylo Banner

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#26 Geplaatst 18 november 2013 - 14:27

Vooral letten op je eten! Om de 2 uur eten, de tussendoortjes niet boven de 100 Kcal gaan. Liever kleine porties verspreid over de dag dan enkele grote porties ;)
Van sporten val je eigenlijk niet zo af, voeding is super belangrijk!
Zwemmen is eigenlijk het beste, daar oefen je alles mee en is niet zo belastend.
Alhoewel krachtsport zou ik zeker aanraden, zo bouw je je spieren op en word je stevig tegen dat later alles gaat hangen. ;)
En vooral karakter hebben! :)

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 18 november 2013 - 18:21

karakter = geen probleem :-)
en het eten in kleine porties ook niet..

en ik start vol goede moed (jammer dat ik niet mag start to runnen nu, ikdoe het super graag maar kan het niet verdragen.. :( )

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 19 november 2013 - 20:57

moet nu van dokter en kinesist een uur gaan wandelen en stilletjes terug beginnen met fitnessen.. eventueel ook zwemmen op rugslag of crawl..

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 19 november 2013 - 21:10

Bekijk berichtLilia2055, op 18 november 2013 - 12:56, zei:

Maten in de winkel zeggen in feite niets. Een maatje 44 in winkel x staat mss wel gelijk aan een maatje 40 in winkel y. Kijk niet naar de maten, maar naar het kledingstuk zelf, hoe deze jou staat.
Dit vind ik goed gezegd. En in sommige kleren lijk je dikker dan in andere. Mss es kijken naar Trinnie & Suzanna.
En qua voedingsgewoonten vind ik de boeken en website van Mireille Guilliano heel goed: French woman don't get fat.
Maar het is vooral hoe jij je voelt, de mensen accepteren je wel hoe je bent, of dat nu dik of dun is, maat 38 of 44..jij blijft toch altijd dezelfde vanbinnen he. Maar je moet je zelf ook goed voelen in je vel en als jij jezelf niet kunt accepteren en ongelukkig bent dan mogen er idd kilootjes af. Maar het gewicht zegt niet alles, het is hoe jij vindt dat je eruit ziet he.

Ik weet niet of je veel eet, of vaak eet maar wat heel belangrijk is, is dat je genoeg slaap krijgt. Want anders komt je hongerhormoon roet in het eten gooien. :trance: :trance:

Akasha
Akasha
  • 341 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 19 november 2013 - 23:17

Tips: volkorenpasta, bruin brood, vooral en veel water drinken (liefst plat maar ik drink dus zelf bruisend), veel kip eten in plaats van ander vlees (denk aan kippenvleesbrood, kippengehakt, kippenworsten).

En o ja, ik gebruik dus al die tips en ben zo wel al wat kilo's afgevallen, weeg nu 70 kilo en pas zover ik weet in een 42. 44 is hier echt wel sowieso te groot ondertussen, geraak soms zelfs in 40. Ik denk dat de merken die jij draagt echt wel kleine kledingmaten hebben. Ik heb nu ondertussen ook wel wat spieren (door fitness, lopen) ook maar ook wel niet overdreven vind ik, wel meer dan vroeger (wegen meer dan vet).