Spring naar inhoud

* * * - - 2 stemmen

Tips om af te vallen?

• Log in om te reageren
2961 reacties op dit onderwerp
BlackScorpion
BlackScorpion
  • 1 katten

#2941 Geplaatst 29 januari 2019 - 20:29

2 jaar geleden was ik met WW-puntjes te tellen van 63 kg naar 55/56 kg gegaan. Maar eens mijn doel bereikt was (na 6 à 8 maand ofzo), heb ik me niet zo strict meer gehouden aan 'bescheiden eten'. Resultaat, deze ochtend heeft de weegschaal terug als eerste cijfer de 6 getoond. Jah, al dat zoete moet maar niet zo lekker zijn...

Ik heb nu de app MyFitnessPal gedownload, welke op het eerste zicht best een handige app is. Zitten eeenorm veel producten in, maakt het best gemakkelijk om je gegeten calorieën bij te houden, trekt calorieën van sport af, geeft op hoeveel calorieën je max mag eten om (op basis van lengte, gewicht en activiteit) x kg per zoveel tijd af te vallen en toont zelfs vanalle info over de koolhydraten, eiwitten, vetten, etc. die je gegeten hebt. Er is ook een betalende versie met nog meer opties, maar deze gratis versie lijkt me al echt perfect.

Maar, nu komt het... ik moet nu terug leren minderen / matigen, gezonder eten en aaargh moeilijk!! Ik ben op die 1,5 jaar weer zo gewend geraakt aan koekjes eten bij honger, snoepen, etc. Pff... dat afkicken gaat zoooo zwaar zijn...
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#2942 Geplaatst 30 januari 2019 - 20:58

Koekjes eten enz. is echt uit den boze als je wilt afvallen. Ik heb mijn eetpatroon gevonden en daar zal ik me de rest van mijn leven aan moeten houden. Af en toe pits ik er nog eens iets af, door te zeggen tegen mezelf: "is dat wel echt nodig? Heb je nu echt wel honger?". Het is vooral 's nachts dat ik het soms wat moeilijk heb. In de dag denk ik zelfs niet meer aan eten of snoepen.
Nu moet ik wel op het moment heel erg oppassen met suikers, want ik ben Medrol A aan het nemen. Daar zit Cortisone in en dat wringt met diabetes. IK zit nu dan ook met slechte cijfers als ik prik en in maart moet ik bloed laten trekken voor mijn halfjaarlijkse controle. Die zal wel sowieso slecht zijn door die Medrol A. :scared:

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Opvangmama voor http://dierenasielgenk.be/

Elma
Elma
  • 3 katten

#2943 Geplaatst 24 april 2019 - 20:39

Ik heb mijn eigen advies (hierboven) schromelijk genegeerd. IK had vorige week een rol bladerdeeg meegenomen, toen ik mijn boodschappen deed. Ik heb elke avond zo'n kwart van dat deeg rond een paar aardbeien gedraaid en daar een aardbeiflap van gemaakt en dat lekker opgepeuzeld. Volgende dag op de weegschaal gekeken wat de schade was en die bleek mee te vallen. Geen gram erbij. Dus een paar dagen zo'n flap gegeten, maar vanmorgen had ik prijs. Ineens een halve kilo erbij. :goofy: :censored:
Nu moet ik dus terug gaan afkicken van die flap. En dat was zo lekker en vulde ook mijn maag. Grrrr :scared:

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#2944 Geplaatst 25 april 2019 - 13:45

Bekijk berichtElma, op 24 april 2019 - 20:39, zei:

Ik heb mijn eigen advies (hierboven) schromelijk genegeerd. IK had vorige week een rol bladerdeeg meegenomen, toen ik mijn boodschappen deed. Ik heb elke avond zo'n kwart van dat deeg rond een paar aardbeien gedraaid en daar een aardbeiflap van gemaakt en dat lekker opgepeuzeld. Volgende dag op de weegschaal gekeken wat de schade was en die bleek mee te vallen. Geen gram erbij. Dus een paar dagen zo'n flap gegeten, maar vanmorgen had ik prijs. Ineens een halve kilo erbij. :goofy: :censored:
Nu moet ik dus terug gaan afkicken van die flap. En dat was zo lekker en vulde ook mijn maag. Grrrr :scared:

het gewicht van een vrouw kan per dag tot 2kg schommelen, dienen halve kilo kan er morgen gewoon terug af zijn
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#2945 Geplaatst 25 april 2019 - 20:33

Spijtig genoeg niet. Het was maar 100 gr. IK weeg me dagelijks en mijn gewicht is erg stabiel. Het scheelde zelfs geen 100 gr, behalve als ik iets extra gegeten had, dat kan ik dan de volgende morgen zien op mijn weegschaal.
Groetjes van Elma

#2946 Geplaatst 10 mei 2019 - 09:20

Ik moet hier ook weer beginnen opletten...Allee, eigenlijk ben al een tijdje weer aan het opletten maar tevergeefs...

Ik deed tot vorig enkel 3x een halfuurtje per week lopen van sport. Sinds een jaar is daar 2x per week een uur zwemtraining bij gekomen + ongeveer 1 uur buitenduik.
Sinds  een maand nog een uur yoga per week.

Vroeger dus, ik kwam altijd in de gevaarlijke momenten (nieuwjaar, zomer met bbq's) wel altijd enkele kilo's bij maar met mijn voeding dan aan te passen geraakte ik er weer vanaf ook. Maar sinds vorig jaar dus ben ik een 3 tal kilo bijgekomen en dus weer beginnen letten op mijn eten. Hetzelfde eten als ik vroeger deed als ik wou afvallen maar nu gaat er dus geen gram af.
Integendeel; ik heb het gevoel dat hoe minder ik eet, hoe meer het er blijft aanhangen.
En ik sport nu zoveel meer dan een jaar geleden... :cry: !
Geen flauw idee wat ik nu nog kan schrappen :( .
Frustrerend….

Bewerkt door Seabert, 10 mei 2019 - 09:20.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#2947 Geplaatst 10 mei 2019 - 11:10

Volgens mij  komt dat door je meer sporten . Heb je meer spiermassa opgebouwd en dat weegt meer dan vet .
Zit je kledij strakker  of is het alleen de weegschaal die het aangeeft  ?

Mijn schoonzus heeft een normale lichaamsbouw , is intensiever gaan lopen samen met mijn broer . Zij is ook boos op de weegschaal omdat er niks afgaat  maar je ziet duidelijk dat alles toch een beetje strakker zit .

#2948 Geplaatst 10 mei 2019 - 11:48

Hmmm, ik denk niet dat ik strakker ben.
Mijn benen en poep mss wel, die zijn vrij gespierd nu. Maar mijn buik is toch ietwat verdikt en blubbert. Dat zijn geen spieren, vrees ik...
Mijn kleren zijn niet echt veel veranderd maar sowieso, als ik bijkom is dat redelijk gespreid en niet op 1 plaats. Ik kan redelijk wat kilo's bijkomen of afvallen zonder dat je duidelijk ziet.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#2949 Geplaatst 11 mei 2019 - 21:40

Ik kom nog bij. Nu zit ik aan 74,5 kg. Ik zal mijn broeksriem terug moeten aantrekken denk ik.
Groetjes van Elma

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 1 katten

#2950 Geplaatst 22 augustus 2019 - 20:56

Ik zit 2 weken ver in mijn vakantie en hopla, kilo bij. Nu ok geen probleem. Gewoon na de vakantie de broeksriem terug aantrekken. Maar hét probleem nu is mijn zoet/suiker 'verslaving'.

Als ik ga werken, neem ik altijd fruitjes mee voor om 10 uur en 15 uur. Maar nu met verlof eet ik noppes niets fruit. In de plaats eet ik minstens 2 keer iets zoets van koek of wafeltje ofzo en s' avonds nog een zoet dessert zoals tom poes, Magnum ijs, koek, éclair, ...

Resultaat, ik ben MOE! Dat komt door de suikers, dat weet ik. Maar oh mijn god, ik verlang zo naar zoet! De laatste 2 dagen heb ik zelfs nood aan een koek vlak na mijn avondeten, ondanks ik zelfs extra veel eet. Iemand enig idee hoe ik kan afkikken? Ja, gewoon geen koeken eten. Maar pff ik heb zo een hard gevoel van NOOD aan zoet. Hoe stop ik dat gevoel?
Geplaatste afbeelding

Smiko
Smiko
  • 259 berichten
  • 2 katten

#2951 Geplaatst 22 augustus 2019 - 21:28

Wie weet gaat dat vanzelf beter eens je terug in werkritme zit.

Tijdens de vakantie mag je je al eens wat meer laten gaan he.

#2952 Geplaatst 23 augustus 2019 - 07:43

Hier hetzelfde, verlofperiode zit erop en 3 kilo erbij....

Als eens meer aperitieven, met chips, kaas,.....
En zooooo moeilijk af te leren om na het avondeten niets meer te eten. Normaal doe ik dat nooit, wel in de vakantie dus en nu, na het avondeten, zelfs al heb ik voldoende gegeten na een halfuur of zo begint mijn maag te knorren, goesting krijgen....
Pffff…..

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#2953 Geplaatst 23 augustus 2019 - 10:44

Sinds ik gestopt ben met roken (nu 4 jaar geleden) is er zowat 17 kg bijgekomen.
Heb ook al vanalles geprobeerd, maar niets lijk ik te kunnen volhouden....

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 1 katten

#2954 Geplaatst 23 augustus 2019 - 12:08

Ik gebruik de app MyFitnessPal. Je moet wel alles wegen natuurlijk, maar die helpt me enorm. Eerst op afvallen gezet en nu op op gewicht blijven. Echt een aanrader. Alleen mept die app me niet op de handen als ik een koek vast neem  :lachen:
Geplaatste afbeelding

Smiko
Smiko
  • 259 berichten
  • 2 katten

#2955 Geplaatst 24 augustus 2019 - 06:11

Bekijk berichtBlackScorpion, op 23 augustus 2019 - 12:08, zei:

Ik gebruik de app MyFitnessPal. Je moet wel alles wegen natuurlijk, maar die helpt me enorm. Eerst op afvallen gezet en nu op op gewicht blijven. Echt een aanrader. Alleen mept die app me niet op de handen als ik een koek vast neem  :lachen:

Beste is nog een vaste routine met fitness en gezond eten te hebben...

Zou mezelf weer eens moeten verplichten vast 3-4 in de week te gaan sporten, dan ga je vanzelf ook gezonder eten.