Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuw kitten willen adopteren,gecanceld!

• Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#1 Geplaatst 18 november 2013 - 12:58

Zoals iedereen weet hebben we na de helse pijnlijke strijd die 11weken heeft geduurd  ons Prutsemieke 15November toch moeten laten inslapen (omdat ze zichzelf aan het vergiftigen was en enorme pijn had ondanks de Cortisone,.. )

Nu zitten we met een dillema;
we weten dat ons Prutske niet zou willen dat we ons hartje afsluiten,
en dat ze zou willen dat we een ander 'sukkeltje' adopteren en van de liefde en zorgen laten genieten waar zij ook zo van genoten heeft.
Maar ergens voelt het als verraad tegenover ons Prutsemieke :(
Overal waar we gaan voelen we de leegte en het gemis , de pijn..
Een mini-Prutske zou de pijn niet wegnemen maar wel een beetje kunnen verzachten,
maar het lijkt zo vroeg , we willen haar niet vervangen maar de pijn is ondraagbaar..

We hadden dus afgesproken dat we (op termijn) een Mini-Prutske een thuis wilden bieden, dat we geen bijnemen en dat de dag dat we er eentje tegen kwamen net zoals haar dat we dat sukkeltje dan een thuis zouden bieden,
Gisteren hebbn we dan heel het internet stiekem toch afgeschuimd en vonden we geen mini-Prutske , dus hadden we gezegd we nemen geen, als ons Prutske echt wilt dat we er eentje adopteren dan zal ze wel een teken geven,
moet het lukken dat ik savonds mijn pc aanzet en er op het 'nieuwsoverzicht' helemaal bovenaan een poesje stond IDENTIEK ons Prutske (van gezichtje , het lijfje is wel iets verschillend ;) maar Prutske was dan ook uniek ;) ) die een thuis zoekt,
We zien het dus als een teken van ons Prutske dat ze wilt dat we ons hartje openstellen, blijkt dat het poesje ook nog eens geboren is op de dag dat we de eerste keer hadden de datum gezet om haar te laten inslapen (maar het niet konden) ,
Met ene bang hartje en tegenstrijdige gevoelens hebbn we dus toch even ene optie gezte op het lieverdje en gaan we woensdag eens gaan kennismaken (daar hebben we een hele afstand voor over ;) ) en mocht het klikken en we er echt een goed gevoel bij hebbn dan zou ze binnen een weekje naar ons mogen verhuizen (ze moet deze week de enting krijgen nog en dan moeten ze ene week blijven voor eventuele bijwerkingen ;)

We hebbn er een dubbel gevoel bij,  ze zou ons Prutske niet vervangen ,
maar de pijn wel een beetje verzachten ,
maar we zijn ook bang dat het te veel pijn zal doen zo een evenbeeldje van haar in huis te hebben ..

Hier enkele fototjes van het kleine spookje dat misschien binnenkort ons gezinnetje zal vervoegen.

viola look a like pruts.jpg
vio.jpg
vi.jpg

& deze foto was ons Prutske  toen z eklein was
Pruts (2).jpg
en ze kon ook zo met dat schattig kopje kijken naar ons

We weten het nog niet zeker of we dit klein prutseke een thuis zullen bieden,
maar we gaan woensdag eens gaan kennismaken,
als het voorbestemd is zullen we dat woensdag wel merken he ;)
* ik ben altijd de eerste om te zeggen van je hart open te laten en een ander sukkeltje binnen te laten, maar als het jezelf overkomt dan zijn er toch twijfels en vragen, verdriet,...
pfff Prutsemieke toch we missen je !

Bewerkt door mellemeis, 20 november 2013 - 19:54.

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 18 november 2013 - 13:26

ik heb geleerd van mijn schoonouders en ook uit het verleden dat een je een kat nooit overleeft en er altijd een moment komt dat je van je geliefde beestje toch afscheid moet nemen.
de beslissing om een geliefd diertje uit zijn leide te lossen is een enorme stap en vergt veel moed!!

ik zou jullie zeker aanraden van een vervanging te nemen of te zoeken.
en vertrouw idd op het gevoel !!! dat is een enorme leiddraaid

veel succes woensdag, het ziet er al zeker een super schattig dropje uit

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 18 november 2013 - 13:32

Ik zou niet op zoek gaan naar een copie conform van pruts. Nee dan zou ik eerder een heel andere kleur van kitten nemen.
Zo lijkt het precies of je haar wil vervangen, alé zo zou het bij mij voelen.
Dan zou ik eerder een andere schat een thuis bieden maar dan een heel ander kleurpatroon. Enfin ieder zijn gedacht.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#4 Geplaatst 18 november 2013 - 13:38

Bekijk berichtcatherine, op 18 november 2013 - 13:32, zei:

Ik zou niet op zoek gaan naar een copie conform van pruts. Nee dan zou ik eerder een heel andere kleur van kitten nemen.
Zo lijkt het precies of je haar wil vervangen, alé zo zou het bij mij voelen.
Dan zou ik eerder een andere schat een thuis bieden maar dan een heel ander kleurpatroon. Enfin ieder zijn gedacht.

Dat hebbn we ook gedacht, maar we zijn op het punt gekomen dat we zeggen ofwel dees lieverdje ofwel geen poesje meer bij ;)  We hadden net gezegd geen meer bij & dan kwam dit dutske op ons pad..
Net of het ene teken was van ons Prutske ,
PS naar wat we zien ze heeft veel weg van Pruts het kopje maar naar wat we zien zal ze trouwens totaal anders uitgroeien ;) Het is het snoetje dat zo gelijkt en waar we op gevallen zijn,
we hadden ook een ander katje op het oog van kattenopvang waasland maar dat is al in optie voor iemand dusja ..

& we willen haar niet vervangen dat kan niemand,
zelf een look-a-like (om het zo te zeggen) kan dat niet ,
dat weet ik wel..
maar ergens zal het mssn de pijn wat verzachten ,
en als ik Prutske dan mis kan ik haar eens goed vastnemen (klinkt dat nu zo rara :( )

& ik zie ons andere poesjes ook enorm graag, en z eknuffelen allemaal extra veel nu,
maar toch voel ik nog het gemis alsof er iets ontbreekt ..
ja uiteraard Prutske .. pfff ik kn het niet uitleggen :(

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 18 november 2013 - 13:46

Hoeveel katten andere heb je nog?

elke kat laat een leegte achter die niet opnieuw op te vullen is. de pijn kan en zal verzachten, maar het gemis blijft. :hug:

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#6 Geplaatst 18 november 2013 - 13:50

Bekijk berichtwea, op 18 november 2013 - 13:46, zei:

Hoeveel katten andere heb je nog?

elke kat laat een leegte achter die niet opnieuw op te vullen is. de pijn kan en zal verzachten, maar het gemis blijft. :hug:

Het gemis en de pijn zullen inderdada blijven .. niets of niemand kan ons Prutske vervangen ..
het was dan ook ons eerste katje samen ..
EN we hebebn zo gevochten dat maakte de band nog hechter ook de non-stop verzorging de laatste maanden...

We hebben er nog 8 , en ze zijn elk op hun manier uniek,
en dat maakt de pijn van Prutske verliezen ABSOLUUT NIET zachter zoals ik van veel mensen al te horen kreeg (want aja als je er 'zoveel' hebt dan ist ni zo erg he dater een dood gaat :'( OMG.. )

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 18 november 2013 - 13:58

Bekijk berichtmellemeis, op 18 november 2013 - 13:50, zei:

Het gemis en de pijn zullen inderdada blijven .. niets of niemand kan ons Prutske vervangen ..
het was dan ook ons eerste katje samen ..
EN we hebebn zo gevochten dat maakte de band nog hechter ook de non-stop verzorging de laatste maanden...

We hebben er nog 8 , en ze zijn elk op hun manier uniek,
en dat maakt de pijn van Prutske verliezen ABSOLUUT NIET zachter zoals ik van veel mensen al te horen kreeg (want aja als je er 'zoveel' hebt dan ist ni zo erg he dater een dood gaat :'( OMG.. )

Toen Xanti gestorven was, heb ik dat ook te horen gekregen. Ach, ze heeft er nog.  Mja...

Of je er eentje bijneemt of niet, kan enkel jij over beslissen. Persoonlijk zou ik geen look a like nemen, maar dat is ieders keuze. Als jullie dit graag doen om de redenen die jullie opgeven, moet je dat zeker doen. Niemand heeft daar over te oordelen. Het is jullie leven.

Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 18 november 2013 - 14:02

Eerst en vooral, gecondoleerd met die intens zware verlies.

En nu even kort door de bocht: mijn eerste gevoel toen ik je topictitel was van 'twijfelen is beter even wachten'.

Maar nu ik lees hoe sterk je begint te argumenteren/verantwoorden wanneer er advies komt die te maken heeft met wachten en het kleintje niet nemen.. denk ik dat je eigenlijk de keuze al hebt gemaakt ;)

Persoonlijk zou ik ook niet kiezen voor een look-a-like, maar wat ik zou doen doet hier niet terzake.

De onderstroom die niemand ziet, bepaalt de richting in elk gebied.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#9 Geplaatst 18 november 2013 - 14:04

We zien wel wat we gaan doen,
na dit topic voel ik me nog schuldiger dan ervoor..
Deze morgen ha dik naast de pijn van Prutske ook eindelijk een beetje het verlangen naar dat klein spookje hier naar de fototjes die ik vandaag zou krijgen,
had ik het gevoel dat het voorbestemd was en Prutske ons naar het dutske leide,
heb ik nu het gevoel dta ik haar veraad..
We zien wel als ik beslis toch niet te gaan kijken naar dit lieverdje dan komt er gewoon GEEN meer..

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#10 Geplaatst 18 november 2013 - 14:09

Bekijk berichtIsmene, op 18 november 2013 - 14:02, zei:

Eerst en vooral, gecondoleerd met die intens zware verlies.

En nu even kort door de bocht: mijn eerste gevoel toen ik je topictitel was van 'twijfelen is beter even wachten'.

Maar nu ik lees hoe sterk je begint te argumenteren/verantwoorden wanneer er advies komt die te maken heeft met wachten en het kleintje niet nemen.. denk ik dat je eigenlijk de keuze al hebt gemaakt ;)

Persoonlijk zou ik ook niet kiezen voor een look-a-like, maar wat ik zou doen doet hier niet terzake.

Misschien had ik inderdada wel een beetje steun verwacht en wou ik een beetje bevestiging dta het oke was, zoals er bijna altijd gedaan word als er iemand na ene sterfgeval begint over een nieuw huisgenootje in huis halen..

Mja we hebben genoeg aanbod gekregen zelf een britje waar men liefjj een zwak voor heeft ,
maar voor ons was meteen duidelijk ALS er eentje komt dat het ene mini Prutske is en geen enkel ander zal ons hartje kunnen veroveren vrees ik..

Maar ik snap jullie meningen ook wel..
maar dit poesje is er nu en nu op zoek naar een thuis en niet binnen een halfjaar ..
ze kwam onverwacht op ons pad en ik heb het gevoel dat ik spijt ga hebben mochten we het niet doen omdat het verdriet nog te vers is.. als jullie me begrijpen?..

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#11 Geplaatst 18 november 2013 - 14:31

Iedereen verwerkt op zen eigen manier inderdaad..
ons regenboogkindjes zijn voro eeuwig deel van ons gezinnetje en in ons hartje, We haddne vroeger ook een katje Mieke (jaren geleden overleden ) en we hebebn onze Mike toen ook naar haar vernoemd omdat hij het evenbeeld van haar was, hij heeft haar ook totaal niet vervangen , maar enkel ons gezinnetje anagevuld, al deed het wel deugd dat we haar in hem terugzagen zodat ze er toch ook nog een beetje bij was..

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 18 november 2013 - 14:52

net als andere, zou ik niet voor een look-a-like gaan, maar zoals al gezegd ieder zijn keus daarin.

Persoonlijk ben ik van mening dat ieder kies hoeveel poesjes ze in huis aan kunnen/willen, als er daar spijtig genoeg eentje van komt te gaan en je wenst nog steeds hetzelfde aantal...dan vindt ik het mooi dat een ander poesje de kans krijgt om een gouden mandje te hebben.

Is er echter gekozen om het aantal poezen te verminderen tja...dan is er geen vrij mandje.

Maar ik ben het met Ismene eens, je lijkt een keuze gemaakt te hebben en dat is goed voor jou.
Ik ben alles behalve bijgelovig maar als dit poezemietje jullie al half overboord heeft getrokken dan heeft ze dat goed klaargespeeld want de mandjes zijn van goud bij jullie :)

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#13 Geplaatst 18 november 2013 - 15:03

Bekijk berichtSelmo, op 18 november 2013 - 14:52, zei:

net als andere, zou ik niet voor een look-a-like gaan, maar zoals al gezegd ieder zijn keus daarin.

Persoonlijk ben ik van mening dat ieder kies hoeveel poesjes ze in huis aan kunnen/willen, als er daar spijtig genoeg eentje van komt te gaan en je wenst nog steeds hetzelfde aantal...dan vindt ik het mooi dat een ander poesje de kans krijgt om een gouden mandje te hebben.

Is er echter gekozen om het aantal poezen te verminderen tja...dan is er geen vrij mandje.

Maar ik ben het met Ismene eens, je lijkt een keuze gemaakt te hebben en dat is goed voor jou.
Ik ben alles behalve bijgelovig maar als dit poezemietje jullie al half overboord heeft getrokken dan heeft ze dat goed klaargespeeld want de mandjes zijn van goud bij jullie :)

DAnkjewel ;)
soweiso waren we voorzien dat ons Prutsemieke nog vele jaren bij ons zou slijten,
dus haar gouden mandje is hier nu wel heel leeg :( ..
En zo een klein spookje in huis zou ons allemaal wel deugd doen denk ik ..

Ik moet eerlijk zeggen toen men mama gisterenochtend aan me vroeg of we een nieuw poesje wilden zoeken (ze woont bij ons in) was men antwoord resoluut NEEN,
maar ze heeft ons dan tg aan het denken gezet,
men mama heeft e rook heel veel pijn van en mist haar ook heel erg,
ik moet ook zeggen de keuze van een look-a)-like ligt ook een beetje aan men mama
die borderline heeft en graga ene klein prutsemieke wou.

We gaan woensdag kijken sowieso.
en dan zien we wel wat we doen ;)
dus ofwel start dan het uitkijken naar een nieuw spookje in huis,
ofwel beslissen we dan dat er geen mee rkomt ;)
we zien wel , als het is wat ons Prutske wil ,
dan zal ze ons wel lijden en de kennismaking goed laten verlopen ;)

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#14 Geplaatst 18 november 2013 - 15:13

ooohhhh.....kijken is meenemen...hihihihihihi  (zo zou het bij mij toch zijn)
Ik heb mijne poezevriend verleden zaterdag moeten afgeven.  Hij is (bijna) 13 jaar bij me geweest.
Ik mis mijne jong ongelofelijk!
Ook wij denken erover na om een nieuwe poes aan te schaffen....toch ga ik eerst mezelf rust gunnen en ons Beau (zijn zusje) ook rust gunnen.
Ons Beauke is nu eenmaal niet zo sociaal aangelegd.

Laat je niet afschrikken door de reacties hoor....een nieuwe ukkie zal je leven sowieso weer vreugde geven!!!
Ik zou zeggen...go for it!!

Succes woensdag :goofy:
Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#15 Geplaatst 18 november 2013 - 15:24

Bekijk berichtInavanthielen, op 18 november 2013 - 15:13, zei:

ooohhhh.....kijken is meenemen...hihihihihihi  (zo zou het bij mij toch zijn)
Ik heb mijne poezevriend verleden zaterdag moeten afgeven.  Hij is (bijna) 13 jaar bij me geweest.
Ik mis mijne jong ongelofelijk!
Ook wij denken erover na om een nieuwe poes aan te schaffen....toch ga ik eerst mezelf rust gunnen en ons Beau (zijn zusje) ook rust gunnen.
Ons Beauke is nu eenmaal niet zo sociaal aangelegd.

Laat je niet afschrikken door de reacties hoor....een nieuwe ukkie zal je leven sowieso weer vreugde geven!!!
Ik zou zeggen...go for it!!

Succes woensdag :goofy:

Sowieso nadat we zijn gaan kijken moet ze nog een weekje daar blijven ;)
Het zal dus geen impulsbeslissing worden ;)
en ze zou ons Prutske sowieso niet vervangen hoor,
onze Mike heeft ook NOOIT het doel gehad ons Mieke te vervangen ,
maar als ik naar hem kijk nu bijna 3 jaar later dan zie ik ook ons Mieke,
en dan voel ik wel even het gemis van ons Mieke , maar heb toch het gevoel dat ze er een beetje bij is, ik hoop dat het bij het nu ook zo zal aanvoelen,
we zullen woensdag afwachten ;)
Ons Prutske was amper 2 jaar dus we hebbn nog heel veel liefde die we aan een ander dutske kunne schenken .
En dit klein spookje zoekt sowieso een thuis nu,
dusja..

Mja we zien wel hoe het loopt,
wij zijn wel 'bijgelovig' en geloven dus wel dat ons Prutske dit vanboven ene beetje bijgestuurd heeft ;)

trouwens ook heel veel sterkte voor jou he bij het verdriet om jouw lieverd!