Spring naar inhoud


- - - - -

Nieuw kitten willen adopteren,gecanceld!


  • Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten
OFFLINE

#106 Geplaatst 21 november 2013 - 21:35

Mijn reactie is ook van toepassing over verantwoorden waarom, vandaar het actie-reactie verhaal.
Zelfs dat, een opvangmama is geen sociaal werker. Er is iets misgelopen in de communicatie, duidelijk. We hebben alleen de emotionele reactie van mellemeis, de opvangmama heeft vast ook wat over zich heen gekregen, als ik dat zo lees.


Cat lover <3
Cat lover <3
  • 5 berichten
OFFLINE

#107 Geplaatst 21 november 2013 - 21:40

Wij hebben als opvanggezin het lot van ons poesjes in handen, die taak nemen wij heel serieus. Wij zijn helemaal niets verplicht en na alles wat ze had gedaan wouden we het liefst laten zakken, maar ja, als ze op haar facebook dingen over ons zegt en waarop haar vrienden dan reageren en KIN zwart maken waren we het zat en wouden we het liefst niets te maken hebben met haar. Toen iemand ons tipte dat ze hier gewoon verder ging met het verhaal dat ze helemaal heeft opgeblazen moesten we iets doen, ze is nu emotioneel over haar vorige kat en dat begrijpen we, maar ze was niet geschikt voor Viola en we hadden een slecht gevoel, als er iets is wat wij hebben geleerd want wij hebben al veel meegemaakt is het : slecht gevoel, niet doorgaan.

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
    • Locatie: Deftinge
  • 6 katten
OFFLINE

#108 Geplaatst 21 november 2013 - 21:41

Sorry grumpje maar als iemand begint te dreigen en blijft aandringen dan heb ik ook geen zin om te gaan verantwoorden ze. Want zoiets gaat enkel verder en verder zonder einde. De opvang heeft hier gewoon een einde aan willen maken zonder teveel tijd in te steken. Voor mij moet een opvang vooral tijd steken in de katjes en niet in het verantwoorden van keuzes.

Bewerkt door Stijn_Poezenpaleis:-), 21 november 2013 - 21:42.


Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
    • Locatie: Ardooie West-Vlaanderen
  • 7 katten
OFFLINE

#109 Geplaatst 21 november 2013 - 21:43

Bekijk berichtliange, op 21 november 2013 - 21:27, zei:

UIt compassie ja zeggen voor een kitten vind ik echt al te zot als je dit bedoelt grumpje sorry. Als het kitten dan niet bij hun past of als ze plots vind ze is niet zoals Pruts en ze moet buiten ???  Is het eerste niet he dat buiten moet

Denk dat Mellemeis veel te impulsief handelt en beter eerst eens afwacht

Mee eens!

liange
liange
  • 2.395 berichten
    • Locatie: gentbrugge
  • 3 katten
OFFLINE

#110 Geplaatst 21 november 2013 - 21:49

Nu het ganse verhaal uitkomt is het wel stil rond mellemeis terwijl ze duidelijk nog meeleest laatst actief om 21u40  .
Zie dat de 2 kanten altijd beter zijn te aanhoren en blijf bij mijn eerste gedacht nog steeds Mellemeis zou bij mij in opvang ook geen kitten gekregen hebben . Als ze het ene vertelt kan ze ook het andere vertellen ...

Het is belangrijk dat de prive gegevens niet bekend worden of er komen er die een pakje aan de deur afzetten zoals ik gehad heb de bel gaat deur open en doos met 4 papflessers in

Als volwassen persoon doe je dit niet !!!!

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten
OFFLINE

#111 Geplaatst 21 november 2013 - 21:50

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 21 november 2013 - 21:41, zei:

Sorry grumpje maar als iemand begint te dreigen en blijft aandringen dan heb ik ook geen zin om te gaan verantwoorden ze. Want zoiets gaat enkel verder en verder zonder einde. De opvang heeft hier gewoon een einde aan willen maken zonder teveel tijd in te steken. Voor mij moet een opvang vooral tijd steken in de katjes en niet in het verantwoorden van keuzes.

We mogen best een andere mening hebben, toch.. ;)
Je weet dat je op een mailtje zonder uitleg alsnog een reactie krijgt, dus tijd blijf je er toch insteken..
Zelf heb ik altijd zoiets, "als een ander van de brug afspringt, ga je er toch niet zomaar achter aan?"

Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten
    • Locatie: Oost-Vlaanderen
OFFLINE

#112 Geplaatst 21 november 2013 - 22:37

Bekijk berichtginnie, op 21 november 2013 - 20:53, zei:


Beste Cat Lover

Bedankt voor uw kant van het verhaal. Als ik door de boosheid heen lees vind ik argumenten waar ik me in kan vinden. Hoewel ik ook de andere kant van het verhaal heel goed begrijpen kan.
Ik denk dat dit voor beide partijen niet leuk is en ik hoop dat de rust voor beide partijen snel kan terugkeren.

Dat gezegd hebbende heb ik toch twee puntjes
1) niet iedereen zit af te geven op jullie opvang, er wordt herhaaldelijk gezegd dat we hier maar 1 kant van het verhaal lezen en dat men zich kan indenken dat er wordt gekozen om nee te zeggen. Ik snap uw boosheid, maar vind het wel zo eerlijk als u dan alle posts goed lees ;)

2) 5 uur vantevoren vind ik persoonlijk behoorlijk last minute.
Ik weet natuurlijk niet of er nog meerdere vormen van contact mogelijk waren, maar op zo'n korte termijn afzeggen zou ik het wel zo prettig vinden als dat dan telefonisch zou gebeuren. Voor mij zou 5 uur vantevoren per mail afzeggen vaak betekenen dat ik die mail niet meer zie. dus in dit geval ben ik het er echt wel mee eens dat het als last minute wordt bestempeld.


mellemeis,
ik kan van beide kanten het verhaal begrijpen. En aangezien jij/jullie nog in een diepe rouwperiode zitten komt dit allemaal extra hard aan, dat is alleen maar logisch.

Nu geven jullie aan dat er geen ander kitten in huis komt. ook dat kan ik begrijpen. Toch wil ik je het volgende meegeven:
Neem nooit een beslissing in heftige emotie. Daar kun je nog wel eens spijt van krijgen.

Verder wil ik jullie erg veel sterkte wensen met het verwerken van alle gebeurtenissen van de afgelopen periode. Ik hoop dat jullie snel weer rust voor jezelf krijgen.


Bekijk berichtgrumpje, op 21 november 2013 - 21:09, zei:

Ik wilde ongeveer hetzelfde schrijven als Ginnie..
Ik vind ook dat jullie hier beide van 2 kanten moeten kunnen bekijken..

Als ik de verklaring van de opvang lees, kan ik me voorstellen dat dit geen goed gevoel geeft, maar... mensen die in de rouw zijn, kunnen nu eenmaal soms door hun emoties heftig overkomen.. Hoewel ik begrijp dat het heel benauwend is als mensen zo reageren, geloof ik dat TS geweldig voor haar katjes zorgt, dat mag dan ook wel even gezegd worden denk ik ;).
Daarbij kan niet iedereen even makkelijk communiceren, zodat soms dingen heftiger overkomen op papier dan dat ze bedoelt zijn.

Mellemeis, zorg even goed voor jezelf, kom even tot rust en probeer prutske een plaatsje te geven..
Je hebt 11 weken met hart en ziel voor haar gezorgd en daar heb ik respect voor....
Je had het over een teken van Prutske, misschien is dit wel het teken om even een stapje terug te doen.. te accepteren dat ze er niet meer is en de tijd te nemen om dit te verwerken..
Heel veel sterkte!!


Bekijk berichtgrumpje, op 21 november 2013 - 21:33, zei:

Even goed lezen ;), stijn had het over het verantwoorden waarom ze het kitten niet meekregen..

Als je weer dat iemand na een langere strijd, net der katje heeft moeten afgeven, plus het feit dat het desbetreffende kitten op de overleden kat lijkt....
Dan vind ik het persoonlijk niet meer dan netjes als je laat weten waarom men er toch vanaf ziet.
Het is geen verplichting, maar het getuigd in mijn ogen wel van fatsoen.


Ginnie en Grumpje, heel mooi verwoord en 100 procent mee eens.

lathyrus
lathyrus
    • Locatie: oost-vlaanderen
  • 1 katten
OFFLINE

#113 Geplaatst 21 november 2013 - 22:44

Bekijk berichtjuleken, op 21 november 2013 - 22:37, zei:

Ginnie en Grumpje, heel mooi verwoord en 100 procent mee eens.

Inderdaad
Geplaatste afbeelding

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten
    • Locatie: Sint-Niklaas
OFFLINE

#114 Geplaatst 21 november 2013 - 22:54

Ik ben soms online op mijn gsm en dan ben ik hiee automatisch op,  ook waren r mensen die met mij aan het corresponderen waren die ik niet ging negeeen

En viir de rst er zijn heel wat mensen die de volledige pbs hebben gekrwgen van begin tot einde op vraag.  . .

En ik heb op men fb NErgeNS openbaar jullie czw genoemd!  Maar dan ook nergens!  En jullie hadden hewl zekee wwl men nr!  

Ik maak er men woorden niet meee aan vuil,  er klopt hiwe ook vanalles niet van wat je zegt maar ik gaen tijd nimeee ateke in jou,  ooit loop je tegen de lamp..

Je had simpelqeg eeb reden kunnen geven,
En ee was alles afgesproken al dat we die wwwk peefwct gingen wachten en specuaal 2 keee gingen rijden en dan waa alles geeegeld savonds zwiden zowel jij als de opvangmama nog tot morgen
En dan smorgens vrowg ik hoe het met haar was en kreeg ik geen antwoord
En dan in de namiddag kreeg ik dat droge bericht,  en il jullie stalken?  Ul heb de reden gevraagd waarom juie zeidwn dat ik gewn geschikte adoptiemama waa en dat op laatate moment.  
En ja omdat ik gewn reactie kreeg en ik enorm gekwetst was hebben sommige mensen je toegevoegd!
Ik heb hun ook de volledige gesprekken getoobd en geen delen dua ook mijn fouten!  

Want die waren ee ongetwijfeld ook maar dat gaf jullie niet hwt recht mij zo te behandelen als ewn crimineel zwld op bepaalde moment alsof ik haar ieta zou aandoen als zw in mijn handen twrecht kwam,

En voor al degenen die alwwwe pruts er hiee bijtrekken pruts staat hiwre totaak los van!!!

Echt erg,  . . .

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten
OFFLINE

#115 Geplaatst 21 november 2013 - 22:56

Zijn ook de G2 he : 2 Gevoelige gekken ;)
Geplaatste afbeelding

Cat lover <3
Cat lover <3
  • 5 berichten
OFFLINE

#116 Geplaatst 21 november 2013 - 22:57

Ik had het wel niet op iedereen bedoelt, hé ;) maar ik vind 5 uur op voorhand niet last minute. Dat kan zijn omdat ik op sommige adoptanten uren gewacht heb zonder dat ze iets lieten weten... + ik moest alles bespreken met de bazin (Anja) van KIN. bedankt iedereen voor het begrip dat jullie tonen!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
    • Locatie: Deventer
  • 13 katten
OFFLINE

#117 Geplaatst 21 november 2013 - 23:03

mellemeis,
ik snap je frustratie, maar dit is niet de plek om dit soort dingen verder te bespreken. Daar hoeft niet iedereen van te 'genieten'

dus vanaf nu graag dit soort dingen via pb doen aub


Dat geld voor iedereen trouwens, persoonlijke ruzies/vetes/meningsverschillen of wat al dies meer zij, horen niet hier thuis, doe dat prive en hou het prive.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.108 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#118 Geplaatst 21 november 2013 - 23:06

Ik denk (hoop toch ;) ) steeds gereageerd te hebben op een zo neutrale mogelijke manier, in de zin van geen van beide partijen de schuld te geven.

Zou het zelf ook niet appreciëren indien ik onder druk zou gezet worden, zaken verspreid worden via facebook om me zwart te maken.
Voor beiden was het misschien minder geëscaleerd indien Mellemeis sneller op de hoogte werd gesteld dat door haar ongeduld en andere zaken ze niet meer in aanmerking kwam om te adopteren.
Mja, het moment van de "klik" van "ja" naar "nee" is misschien ook, door de omstandigheden zoals ik het hier lees, op korte termijn gebeurt.

In periode van rouw kan men inderdaad héél anders reageren dan gewoonlijk, is men vaak ook veel prikkelbaarder.
Dit hoeft uiteraard jullie beslissing niet te beïnvloeden, maar ik hoop dat Mellemeis het nu ook beter kan plaatsen waarom het zo verliep. Daarom net kan een uitleg best wel nuttig zijn bij weigeren :d

Ondanks ik ook niet in jullie schoenen had willen staan Catlover, hoop ik tevens dat Mellemeis zich niet gaat terug trekken en de reactie in bredere zin bekijkt dan enkel kritisch.
Het lijkt me vooral een probleem geweest te zijn van emoties, slechte communicatie enzo...
Bij beiden zijn de gemoederen wat geëscaleerd, laat het vooral bezinken nu en terug wat rust te krijgen.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten
OFFLINE

#119 Geplaatst 21 november 2013 - 23:06

Bekijk berichtliange, op 21 november 2013 - 20:09, zei:

NU heb je de reden van de andere kant en eerlijk gezegd had zo iemand bij mij afgekomen en naam en al vrijgegeven dan had ze ook geen kitten !
TOP!

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat


Cat lover <3
Cat lover <3
  • 5 berichten
OFFLINE

#120 Geplaatst 21 november 2013 - 23:06

Kijk, dit vind ik pas erg,
Ten eerste: doe niet alsof dat je een heiligboontje bent, nergens in jouw teksten vinden we terug dat jij niet netjes bent geweest, eerst begon je alles rustig en lief, daarna begon je te drammen , toen te dreigen en als laatste te huilen omdat je niets anders kon, gewoon omdat je een stomme week moest wachten! Dan stuur je je vrienden op de opvangmama af, die krijgt een scheld tierade over haar hoofd om dat jij Viola niet kreeg dan ineens 4 adoptanten die allemaal bevriend zijn met jouw om te hopen dat je haar dan nog krijgt ook?! Doe niet alsof dat wij in fout zijn want het is wel degelijk jij die alles veroorzaakt heeft. Je ging wel alles zeggen tegen je vrienden en zegt de opvangmama haar naam,  zodat ze 'vrienden' nog een beetje tegen haar en op de pagina kunnen klagen, en al die statussen van jouw? Doe niet alsof die niet bestaan want er zijn mensen in de groep die een printscreen hebben gemaakt. Schuif niet alle schuld in onze schoenen...maar goed, laten we het best met rust? Hier wordt onze discussie alleen maar erger en het is beter dat we het laten rusten?

Bewerkt door Cat lover <3, 21 november 2013 - 23:10.