Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuw kitten willen adopteren,gecanceld!

• Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#121 Geplaatst 21 november 2013 - 23:08

oke, mijn eerdere bericht is blijkbaar niet voldoende. Dan maar zo

persoonlijke ruzies/vetes/meningsverschillen of wat al dies meer zij, horen niet hier thuis, doe dat prive en hou het prive.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#122 Geplaatst 21 november 2013 - 23:21

Bekijk berichtCat lover <3, op 21 november 2013 - 21:02, zei:

Ginnie,
bedankt voor het begrip! Ik persoonlijk vind dat niet last minuten, maar dat kan aan mij liggen. Er was geen ander middel van contact dat we konden gebruiken, ze had de naam van de opvangmama en hun berichten al op facebook gezet, stel je voor dat ze dat ook deed met het telefoon nummer?

en excuseer hoe kan ik dat al online gezet hebben VOOR ik het gekregen heb hier klopt je uitleg ook al niet net als adnere dingen, ik had haar adres en alles jullie hebeb men nr ook dus srry hoor maar veel van je uitleg klopt niet , maar dan ook totaal niet..

Maar weet je wat ik trek het me niet meer aan , doe zo verder met d evzw (want ik heb al 1000000 keer gezegd dat ik enkel begrip en respect heb voor de vzw en ik heb op FB NOOOIT jullie vzw gezet ! )
Want ik heb gene probleem met de vzw maar met de manier waarop jullie me behandeld hebebn..

EN nu heb ik het laatste hierover gezegd,
de mensen die me echt kenen weten wel beter ..  ook in je 'uitleg hier' klopt ook HEEL wat niet ..
maar ik ga me er ni druk in maken..

Bekijk berichtliange, op 21 november 2013 - 21:49, zei:

Nu het ganse verhaal uitkomt is het wel stil rond mellemeis terwijl ze duidelijk nog meeleest laatst actief om 21u40  .
Zie dat de 2 kanten altijd beter zijn te aanhoren en blijf bij mijn eerste gedacht nog steeds Mellemeis zou bij mij in opvang ook geen kitten gekregen hebben . Als ze het ene vertelt kan ze ook het andere vertellen ...

Het is belangrijk dat de prive gegevens niet bekend worden of er komen er die een pakje aan de deur afzetten zoals ik gehad heb de bel gaat deur open en doos met 4 papflessers in

Als volwassen persoon doe je dit niet !!!!

Ik heb zkeer GEEN privegegevens van de opvangmama openbaar gezet !!

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#123 Geplaatst 21 november 2013 - 23:24

Bekijk berichtmellemeis, op 21 november 2013 - 23:21, zei:

en excuseer hoe kan ik dat al online gezet hebben VOOR ik het gekregen heb hier klopt je uitleg ook al niet net als adnere dingen, ik had haar adres en alles jullie hebeb men nr ook dus srry hoor maar veel van je uitleg klopt niet , maar dan ook totaal niet..

Maar weet je wat ik trek het me niet meer aan , doe zo verder met d evzw (want ik heb al 1000000 keer gezegd dat ik enkel begrip en respect heb voor de vzw en ik heb op FB NOOOIT jullie vzw gezet ! )
Want ik heb gene probleem met de vzw maar met de manier waarop jullie me behandeld hebebn..

EN nu heb ik het laatste hierover gezegd,
de mensen die me echt kenen weten wel beter ..  ook in je 'uitleg hier' klopt ook HEEL wat niet ..
maar ik ga me er ni druk in maken..

Ik heb zkeer GEEN privegegevens van de opvangmama openbaar gezet !!

Stop dan et steeds erover te zagen als je je er niet druk in maakt doe het dan ook niet en reageer niet  he seg !
De het prive of aan de telefoon zoals Ginnie vraagt hier trek je en wil je alleen maar aandacht ...

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#124 Geplaatst 22 november 2013 - 00:19

Het mag wel eens stoppen nu.

Ik heb Mellemeis ook aangesproken op haar uitspraken hier zoals enkele blzn terug te zien is , daarna hebben wij via pb gesproken en werd mij duidelijk dat zij gewoon ontzettend erg uitkeek naar de komst van Viola.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf in het verleden ook wel vaak enthousiast heb uitgekeken en vaak ongeduldig was wanneer ik een lieverdje op het oog had.
Ik denk dat, dat in combinatie met het verlies van een lieverd Mellemeis extra emotioneel maakte, waardoor waarschijnlijk de reacties die sommigen als overdreven beschouwen.

Wat mij opvalt is dat het gewoon erger en erger wordt.  Het is het volste recht van de VZW om een adoptie te weigeren, ik heb Mellemeis ook verteld dat ik vaker kandidaten weigerde in het verleden en dat vaste regels er zijn om door iedereen gevolgd te worden maar ik begrijp ook dat Mellemeis even de pedalen verloor toen ze dat bericht kreeg.  Avond ervoor niks aan de hand, dag erna "je moet niet meer komen"  Ik denk niet dat het nodig is om het er allemaal nog dieper in te wrijven, integendeel...  We kunnen Mellemeis beter de tijd geven om dit allemaal een plaatsje te geven.

Ik vind het wel echt erg dat een DERDE partij zich hier weer mee gaan moeien is.  Nog wat gaan stoken in mijn ogen dat ze zeker Viola niet zou kunnen adopteren.  En als ik dan hier dingen lees als "er zijn printscreens etc. etc." daar draait mijn maag helemaal van rond.  Eén van de redenen waarom ik op FB niet meer zo actief ben zijn dat soort kinderkuren.

Bewerkt door *bonnie*, 22 november 2013 - 00:23.

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#125 Geplaatst 22 november 2013 - 07:14

ik denk dat dit topic ondertussen wel achterhaald is, beide versies zijn gekend.
De betrokken personen zijn het wrs eens dat ze het oneens zullen blijven :) en dat ieder nu zich terug focust op andere zaken.
namelijk hetgeen waarom we hier samenkomen, onze poezebeesten :d

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#126 Geplaatst 22 november 2013 - 07:17

Voor mij is het simpel: als opvanggezin kan je iemand weigeren als adoptant als je gevoel niet goed zit, maar wel pas nadat je ze gezien hebt. Enkele uren op voorhand VIA MAIL afzeggen is last minute, bestaat geen twijfel over, zeker als je de dag ervoor nog laat uitschijnen dat ze mag komen kijken.

Als opvangmama heb ik het ook nogal moeilijk met mensen die opdringerig overkomen, maar in 9 van de 10 gevallen is dat omdat adoptanten heel erg uitkijken naar de komst van hun kleintje. En da's fijn, dan zucht je wel even dat ze jou 'lastigvallen' maar je beseft wel dat ze het al helemaal zien zitten. (Ik heb zo al eens iemand verkeerd ingeschat, tvef kan dat bevestigen denk ik, maar die persoon zorgt echt als geen ander voor haar katjes).

Mellemeis, je kan soms hard en hevig overkomen en je bent emotioneel - dat is begrijpelijk. Ik vrees dat het te veel geëscaleerd is om nog verder contact te hebben met KIN, maar laat alles even bezinken. Je kans komt wel nog eens als je wat verder bent in je rouwproces. Ik vind het spijtig voor jou want je lijkt echt goed te zorgen voor jouw katjes.

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#127 Geplaatst 22 november 2013 - 08:56

we hebben nu allebei de kanten van het verhaal gehoord en het is nu aan iedereen om voor zichzelf te oordelen.
KIN heeft geoordeeld dat ze liever mellemeis niet zagen als adoptant en dat is hun goed recht. Moeten zij een verklaring geven? Nee want zij kiezen uiteindelijk zelf wie ze aanvaarden als adoptant of niet.
Als ik iedereen die mij een mail stuurt of belt voor een kitten moet laten langskomen voor ik hun al of niet aanvaard... dan zitten mijn weekends de rest van het jaar vol met enkel mensen te zien die misschien een kitten willen, ook al sturen ze een mail met: Hoeveel ist voor een kitten? Papieren en zo moet ik niet hebben.
Sorry zo een mensen komen bij mij niet binnen. Het grote voordeel van opvanggezinnen is dat er geweten is wat voor een kittentjes/katjes het zijn en dat we die goed kunnen inschatten bij welke mensen die al of niet passen. Maar dat werkt ook enkel als de opvanggezinnen selectief zijn en ja sorry dan wordt er soms nog al eens cru gereageerd en gezegd dat het niet doorgaat. Leer dat gewoon te aanvaarden of zoek een asiel waarbij katten meegegeven worden in kartonnen dozen zonder enige uitleg.

Ik ken mensen die bij cattery's kittens geweigerd worden omdat: ze homoseksueel zijn, vragen naar bepaalde testen die de cattery niet doet, er ook niet raskatten in huis rondlopen,... heb zo wel nog een paar belachelijke voorbeelden.
Mag een opvang dan iemand die begint te dreigen en half stalken omdat ze hun aan de regels willen houden niet weigeren???? Waar zijn we dan in godsnaam mee bezig zeg.
Als er een reden is waarom opvanggezinnen stoppen met opvangen, wel ik kan me goed voorstellen dat de opvangmama die dreigementen naar haar hoofd krijgt geslingerd omdat ze een beslissing neemt, geen zin meer heeft om verder op te vangen.

Als je respectvolle antwoorden wil, begin dan met zelf respectvol te reageren en aanvaard een beslissing zonder er over te blijven doordrammen.
Ik heb voldoende gelezen van beide kanten om neutraal te kunnen oordelen. KIN heeft in mijn ogen maar 1 zaak verkeerd gedaan en dat is enkel via mail verwittigen dat de afspraak niet doorgaat, ik zou dit persoonlijk telefonisch gedaan hebben maar er valt gezien de omstandigheden ook wel iets voor te zeggen om dat niet te doen.

Verder heeft dit topic ook geen enkele nut meer behalve mensen die elkaar modder naar het hoofd gooien.

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#128 Geplaatst 22 november 2013 - 09:25

Bekijk berichtMurron, op 22 november 2013 - 07:17, zei:

Voor mij is het simpel: als opvanggezin kan je iemand weigeren als adoptant als je gevoel niet goed zit, maar wel pas nadat je ze gezien hebt. Enkele uren op voorhand VIA MAIL afzeggen is last minute, bestaat geen twijfel over, zeker als je de dag ervoor nog laat uitschijnen dat ze mag komen kijken.

Als opvangmama heb ik het ook nogal moeilijk met mensen die opdringerig overkomen, maar in 9 van de 10 gevallen is dat omdat adoptanten heel erg uitkijken naar de komst van hun kleintje. En da's fijn, dan zucht je wel even dat ze jou 'lastigvallen' maar je beseft wel dat ze het al helemaal zien zitten. (Ik heb zo al eens iemand verkeerd ingeschat, tvef kan dat bevestigen denk ik, maar die persoon zorgt echt als geen ander voor haar katjes).

Mellemeis, je kan soms hard en hevig overkomen en je bent emotioneel - dat is begrijpelijk. Ik vrees dat het te veel geëscaleerd is om nog verder contact te hebben met KIN, maar laat alles even bezinken. Je kans komt wel nog eens als je wat verder bent in je rouwproces. Ik vind het spijtig voor jou want je lijkt echt goed te zorgen voor jouw katjes.

Ik ben het voor 200 % met je eens!
Kon het zelf niet beter gezegd hebben.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#129 Geplaatst 22 november 2013 - 09:26

Mensen gooien modder naar elkaar, omdat ze dat nou eenmaal willen, veel mensen doen dit bewust niet en anderen doen dit bewust wel.

Een topic wordt nou eenmaal niet zomaar dichtgegooid, om verschillende redenen die de laatste week meer dan genoeg zijn aangehaald, voor sommige is dit misschien een nadeel van ks, dat kan best.
Ben ik blij dat cat lover haar kant van het verhaal heeft verteld, zeker, zo kunnen mensen zich een beter beeld vormen bij het hele verhaal. Kan ik persoonlijk mijn kant van hun verhaal voorstellen.. ook... maar ik vind ook dat ze een fout hebben gemaakt in de manier waarop ze iemand hebben laten weten dat de adoptie niet doorgaat..
Iedereen mag hier een eigen mening over hebben, daar staan we allemaal vrij in, als dit maar op een normale manier geventileerd kan worden!

De privékwestie tussen TS en KIN moeten ze niet meer hier op de site verder uitvechten.. Hier is een waarschuwing voor uitgegeven, en ik kan me hier alleen bij aansluiten.. Gaat een van beide partijen hier nog verder over in de topic, zullen er ook maatregelen getroffen worden vanaf nu.. Dit houdt in dat er ook een (tijdelijke) ban kan worden uitgedeeld.

Gisteren heb ik meerdere mails mogen ontvangen van mensen die vinden dat ik TS teveel verdedig, dat doe ik niet, beide kanten hebben in mijn ogen niet correct gehandeld, om verschillende redenen..

Daarbij heb ik zelf ook wel eens iets meegemaakt toen ik op zoek was naar een kitten en een goed thuis wilde geven via een vereniging, maar dan juist de andere kant op.. Misschien dat ik daarom juist kritisch kijk naar ook de kant van KIN, en niet alleen naar de kant van TS

Geplaatste afbeelding

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#130 Geplaatst 22 november 2013 - 09:52

Ik kan nogmaals enkel benadrukken dat ik NIETS , maar dan ook NIETS heb tegen de vzw,
ik heb enkel respect voor vzw's en iedereen die zich inzet voor diertjes,
want mijn dierenliefde gaat ook ver,
Ik had enkel een probleem met die persoon en de manier waarop.
Ik heb dan ook nergens de vzw bij naam genoemd
behalve hier op KS inderdaad omdat ik de vzw op dat bepaald moment net in de bloemetjes wou zetten en een beetje extra 'reclame' geven,
En ja er zullen vrienden van me hevig gereageerd hebben tegen haar maar dat is niet iets wat ik in de hand heb , ik heb dat ook aan niemand gevraagd.
Ondertussen heb ik meeerdere verschillende redenen gekregen waaarom ik haar niet mag adopteren via verschillende mensen, de echte waarom zal ik nooit weten, maar ik zou het graag bij deze laten rusten , we keken uit naar 'ons meisje' , maar het heeft niet mogen zijn, ik zal haar altijd in mijn hart dragen en ik hoop dat ze de meeste fantastische adoptieouders zal vinden die er bestaan, ik wens haar met heel men hart een fantastisch leven toe (dat wij haar jammer genoeg niet mochten bieden .. )
Ook de vzw wens ik veel succes toe in de toekomst en dat ze verder doen zoals ze bezig zijn (maar mssn een puntje op de agenda om in de toekomst beter te communiceren ;) )
Misschien kan het hier dan eindelijk gaan stoppen,
want ik heb er echt genoeg van , waar ik vroeger uitkeek om op KS te komen en naar al die lieve katjes t ekijken ,.. daar word ik nu al misselijk als ik gewoon meldingen zie staan ..

En Grumpje het is normaal dat je beide kanten begrijpt ik begrijp hun ook tot op bepaald punt ..
Er was inderdaad even mijn 'gezaag' zoals z ehet noemen over dat weekje , maar dta had zijn redenen .
maar dat was ook allemaal al bijgelegd en savonds na dat 'in de clinch gaan ' (wat ik hier niet heb verzwegen zoals sommigen zeggen ) was alles oke en hebben zowel de bazin als de opvangmama me nog gestuurd en afgesloten met tot morgen ,
en da de volgende middag zo een reactie krijgen..

Alleszinds ik zou graag verder gaan met men leven ,
ik heb mijn kleintjes hier die op me rekenen ik moet door,
en dit gedoe kan ik missen als kiespijn .
ik zit inderdaad op een emotionele rollercoaster zoals sommigen zeggen om tal van redenen en ja dat kan me soms een beetje 'overdreven' laten overkomen .

Bewerkt door mellemeis, 22 november 2013 - 09:54.

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#131 Geplaatst 22 november 2013 - 10:57

Nog nooit gehoord van een situatie waarin iemand een kat niet mee kreeg omdat hij/zij die te graag zou zien... :s

Ik vind het maar een rare situatie en zeer spijtig voor TS.

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#132 Geplaatst 22 november 2013 - 11:09

Bekijk berichtB&B, op 22 november 2013 - 10:57, zei:

Nog nooit gehoord van een situatie waarin iemand een kat niet mee kreeg omdat hij/zij die te graag zou zien... :s

Ik vind het maar een rare situatie en zeer spijtig voor TS.

sorry maar als een opvang of cattery zegt dat het kitten nog minimum 1 week moet blijven, dan hebben ze daar een reden voor en als de adoptant dat niet wil aanvaarden dan begrijp ik wel dat je als opvang of cattery zegt dat het niet doorgaat als iemand zo blijft aandringen. Gezondheid van katjes gaat voor en daarover beslist de opvang of cattery.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#133 Geplaatst 22 november 2013 - 11:16

Op fb is anders te lezen dat de opvangmama viola liever zelf bij zich houdt en anders , dat ze enkel mag verhuizen naar iemand die al een katje van bij hun hebben !?  Dat was dan ook iets dat ze al langer dan 5u op voorhand wisten toch !?

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#134 Geplaatst 22 november 2013 - 11:22

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 22 november 2013 - 11:09, zei:

sorry maar als een opvang of cattery zegt dat het kitten nog minimum 1 week moet blijven, dan hebben ze daar een reden voor en als de adoptant dat niet wil aanvaarden dan begrijp ik wel dat je als opvang of cattery zegt dat het niet doorgaat als iemand zo blijft aandringen. Gezondheid van katjes gaat voor en daarover beslist de opvang of cattery.

Er was al lang geregeld dat het oke was dat ze een weekje bleef !
DAt was allemaal uitgepraat en toen hebebn z enog duidelijk gezegd tot morgen om dan de volgende middag het deksel op je neus t ekrijgen..
Ik heb zelf voorgesteld dat z e4 weken bleef en steriel werd gemaakt..
maar als dat dan als dreigen word gezien als ik begin over steriel maken tja.

Ik snap je wel Stijn , ik snap ook dat er situaties zijn waarin er gezegd word dat het niet ikn het belang van het kitten is en dat er dan alsnohg afgezegd word. maar in dit geval snap ik e rniets van..
AMar laat het gewoon los, ik hoop alleen dat ze een super adoptiegezin vind
waar ze een super leven tegemoet gaat .

Bekijk bericht*bonnie*, op 22 november 2013 - 11:16, zei:

Op fb is anders te lezen dat de opvangmama viola liever zelf bij zich houdt en anders , dat ze enkel mag verhuizen naar iemand die al een katje van bij hun hebben !?  Dat was dan ook iets dat ze al langer dan 5u op voorhand wisten toch !?

ik zou niet weten wat er daar staat ;) want ik was daar al rap geblokkeerd op de pagina ;)

& als ze bij de opvangmama zal blijven dan zal ze ook goed zitten ;)
(al vind ik het jammer dat we haar hie rniet mogen verwelkomen uiteraard :( )

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#135 Geplaatst 22 november 2013 - 11:35

Zo zie je maar weer dat technologie ook scherpe kantjes heeft en sterke nadelen....