Stijn_Poezenpaleis:-), op 22 november 2013 - 11:09, zei:
maar t is dan wel fatsoenlijk om tegen die adoptant gewoon te zeggen dat hij of zij te opdringerig overkomt en men er daardoor geen goed gevoel meer bij heeft.
Zoveel moeite is dat nu ook weer niet.
Net zoals dat bij een fokker ook zo zou mogen gaan, als iemand interesse toont in een kitten en de fokker wil aan die persoon geen kitten verkopen vertel de persoon dan tenminste waarom hij of zij geen kitten krijgt.
Als je nog nooit bij een fokker een dier geadopteerd hebt heb je geen flauw idee hoe alles in zijn werk gaat en kan je mogelijk iets zeggen of doen dat helemaal verkeerd overkomt maar waarvan jijzelf als potentiële kittenkoper dacht dat het waarschijnlijk zo hoorde en waar jijzelf toch echt niks verkeerds in ziet, een fokker kan een oordeel vellen over een potentiële kittenkoper dat gebaseerd is op een misverstand waardoor dat oordeel gewoon compleet fout is.
Ik vind dat er eerlijk gezegd nogal over dat een fokker vindt dat hij/zij geen verplichtingen heeft tov een (potentiële) kittenkoper, sorry hoor, maar fokkers zijn niet God de vader...
En hoe moeten kittenkopers uiteindelijk nog de bomen door het bos zien ?
De ene fokker vindt dat als je een kitten wil adopteren dat je dan regelmatig contact moet opnemen met de fokker en je regelmatig moet interesse tonen maar een andere fokker vindt dat gewoon opdringerig als je dat doet
De ene fokker vindt dat er moet vroeggecastreerd worden terwijl een andere fokker daar compleet tegen is en pas wil laten castreren vanaf 6 maand.
De ene fokker vindt dat je je moet beperken tot 1 bepaalde fokker en die zijn wachtlijst ook al wil dat zeggen dat je dan jaren en jaren moet wachten tot je je kitten kan adopteren terwijl een andere fokker er helemaal geen probleem mee heeft dat je op verschillende wachtlijsten gaat staan
Enzovoorts enzoverder
100 verschillende fokkers zijn ook 100 verschillende meningen.
Hoe weet een mens op den duur nog wat goed is om te doen als je dan een kitten wil adopteren?
Ik werd er compleet koekoek van indertijd en ik was ontzettend blij toen ons gezinnetje uiteindelijk helemaal compleet was en ik van het hele gedoe vanaf was