Spring naar inhoud


- - - - -

Nieuw kitten willen adopteren,gecanceld!


  • Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
    • Locatie: oost-vlaanderen
  • 1 katten
OFFLINE

#136 Geplaatst 22 november 2013 - 11:41

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 22 november 2013 - 11:09, zei:

sorry maar als een opvang of cattery zegt dat het kitten nog minimum 1 week moet blijven, dan hebben ze daar een reden voor en als de adoptant dat niet wil aanvaarden dan begrijp ik wel dat je als opvang of cattery zegt dat het niet doorgaat als iemand zo blijft aandringen. Gezondheid van katjes gaat voor en daarover beslist de opvang of cattery.

maar t is dan wel fatsoenlijk om tegen die adoptant gewoon te zeggen dat hij of zij te opdringerig overkomt en men er daardoor geen goed gevoel meer bij heeft.
Zoveel moeite is dat nu ook weer niet.
Net zoals dat bij een fokker ook zo zou mogen gaan, als iemand interesse toont in een kitten en de fokker wil aan die persoon geen kitten verkopen vertel de persoon dan tenminste waarom hij of zij geen kitten krijgt.
Als je nog nooit bij een fokker een dier geadopteerd hebt heb je geen flauw idee hoe alles in zijn werk gaat en kan je mogelijk iets zeggen of doen dat helemaal verkeerd overkomt maar waarvan jijzelf als potentiële kittenkoper dacht dat het waarschijnlijk zo hoorde en waar jijzelf toch echt niks verkeerds in ziet, een fokker kan een oordeel vellen over een potentiële kittenkoper dat gebaseerd is op een misverstand waardoor dat oordeel gewoon compleet fout is.
Ik vind dat er eerlijk gezegd nogal over dat een fokker vindt dat hij/zij geen verplichtingen heeft  tov een (potentiële) kittenkoper, sorry hoor, maar fokkers zijn niet God de vader...
En hoe moeten kittenkopers uiteindelijk nog de bomen door het bos zien ?
De ene fokker vindt dat als je een kitten wil adopteren dat je dan regelmatig contact moet opnemen met de fokker en je regelmatig moet interesse tonen maar een andere fokker vindt dat gewoon opdringerig als je dat doet
De ene fokker vindt dat er moet vroeggecastreerd worden terwijl een andere fokker daar compleet tegen is en pas wil laten castreren vanaf 6 maand.
De ene fokker vindt dat je je moet beperken tot 1 bepaalde fokker en die zijn wachtlijst ook al wil dat zeggen dat je dan jaren en jaren moet wachten tot je je kitten kan adopteren terwijl een andere fokker er helemaal geen probleem mee heeft dat je op verschillende wachtlijsten gaat staan
Enzovoorts enzoverder
100 verschillende fokkers zijn ook 100 verschillende meningen.
Hoe weet een mens op den duur nog wat goed is om te doen als je  dan een kitten wil adopteren?
Ik werd er compleet koekoek van indertijd en ik was ontzettend blij toen ons gezinnetje uiteindelijk helemaal compleet was en ik van het hele gedoe vanaf was
Geplaatste afbeelding

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten
    • Locatie: Sint-Niklaas
OFFLINE

#137 Geplaatst 22 november 2013 - 11:43

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 22 november 2013 - 11:35, zei:

Zo zie je maar weer dat technologie ook scherpe kantjes heeft en sterke nadelen....

Inderdaad kheb weer een goede les geleerd ;)
bvb dat FB en KS gene plek zijn om men gevoelens neer te schrijven ;) ^^
Mja het heeft geen nut dat ik blijf hopen,
ik wil mezelf niet blojven moeten verdedigen , op de pagina van hun zijn er zelf al bezig die dneken dat ik zo een adoptant ben die ze als ze groter zijn zou dumpen..
terwijl al mijn diertjes steriel EN gechipt zijn, alle zorgen krijgen , behandeld worden als ons kindjes .. tjah..   Ik heb men lesje wel geleerd..

STiekem hoop ik dat ze me op een dag toch bellen dat we mogen gaan kennismaken (maar ik weet wel dat die kans -100 is jammer genoeg :(...
Dus kan ik niet meer doen dan de vzw en Viola het beste toe te wensen en te hopen dat ze in het beste adoptiegezin terecht komt die er bestaat want ze verdiend het beste !..

& hier hier komen er geen meer bij, weij haddne uitgekeken naar Viola/Mew en dat gata niet op 123 over, ook niet als ze eigenlijk zeggen dat we maar gewoon een ander moeten zoekn (want dta willen we niet .. ) als je uitkijkt naar een adoptiekindj en op laatste moment komt er iets tussen dan ga je ook niet gewoon een ander kindje gaan uitzoeken..
Tjah ..

Het hefet geen nut dat ik hier blijf reageren he ,
maar kan het niet laten als er dingen verschijnen die niet kloppen :p

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
    • Locatie: Deftinge
  • 6 katten
OFFLINE

#138 Geplaatst 22 november 2013 - 11:49

Bekijk berichtlathyrus, op 22 november 2013 - 11:41, zei:

maar t is dan wel fatsoenlijk om tegen die adoptant gewoon te zeggen dat hij of zij te opdringerig overkomt en men er daardoor geen goed gevoel meer bij heeft.
Zoveel moeite is dat nu ook weer niet.
Net zoals dat bij een fokker ook zo zou mogen gaan, als iemand interesse toont in een kitten en de fokker wil aan die persoon geen kitten verkopen vertel de persoon dan tenminste waarom hij of zij geen kitten krijgt.
Als je nog nooit bij een fokker een dier geadopteerd hebt heb je geen flauw idee hoe alles in zijn werk gaat en kan je mogelijk iets zeggen of doen dat helemaal verkeerd overkomt maar waarvan jijzelf als potentiële kittenkoper dacht dat het waarschijnlijk zo hoorde en waar jijzelf toch echt niks verkeerds in ziet, een fokker kan een oordeel vellen over een potentiële kittenkoper dat gebaseerd is op een misverstand waardoor dat oordeel gewoon compleet fout is.
Ik vind dat er eerlijk gezegd nogal over dat een fokker vindt dat hij/zij geen verplichtingen heeft  tov een (potentiële) kittenkoper, sorry hoor, maar fokkers zijn niet God de vader...
En hoe moeten kittenkopers uiteindelijk nog de bomen door het bos zien ?
De ene fokker vindt dat als je een kitten wil adopteren dat je dan regelmatig contact moet opnemen met de fokker en je regelmatig moet interesse tonen maar een andere fokker vindt dat gewoon opdringerig als je dat doet
De ene fokker vindt dat er moet vroeggecastreerd worden terwijl een andere fokker daar compleet tegen is en pas wil laten castreren vanaf 6 maand.
De ene fokker vindt dat je je moet beperken tot 1 bepaalde fokker en die zijn wachtlijst ook al wil dat zeggen dat je dan jaren en jaren moet wachten tot je je kitten kan adopteren terwijl een andere fokker er helemaal geen probleem mee heeft dat je op verschillende wachtlijsten gaat staan
Enzovoorts enzoverder
100 verschillende fokkers zijn ook 100 verschillende meningen.
Hoe weet een mens op den duur nog wat goed is om te doen als je  dan een kitten wil adopteren?
Ik werd er compleet koekoek van indertijd en ik was ontzettend blij toen ons gezinnetje uiteindelijk helemaal compleet was en ik van het hele gedoe vanaf was

Daarom ook dat niet iedereen elke fokker even positief of negatief ervaart hé :)
meningen en opvattingen zullen nooit hetzelfde zijn.

ik heb bv mensen die mss een heel goeie thuis zouden zijn voor een kitten maar als ze enkel een e-mail sturen met heb je nu kittens en hoeveel kosten ze?
sorry dan komt mijn visie totaal niet overeen met hun visie van een kat dus dan antwoord ik gewoon niet.
Iemand die ten minste wat informatie geeft over hun situatie en waarom ze op zoek zijn naar een katje wil ik gerust antwoorden.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
    • Locatie: Kempen
  • 4 katten
OFFLINE

#139 Geplaatst 22 november 2013 - 11:53

Bekijk berichtmellemeis, op 22 november 2013 - 11:43, zei:



Inderdaad kheb weer een goede les geleerd ;)
bvb dat FB en KS gene plek zijn om men gevoelens neer te schrijven ;) ^^



Nee, 10 mensen zijn 10 verschillende meningen. Ik post ook wel persoonlijke dingen, vooral als ik iets te weten wil komen. Je kan hier over je gevoelens schrijven (doe ik ook wel eens), maar denk na over de gevolgen. IEDEREEN kan meelezen en eens op het internet, atlijd op het internet. Zeker FB is zo'n medium waar ik meer en meer nadelige effecten van hoor. Heb zelf al positieve dingen ervaren dmv facebook, maar sommige houden er gewoon geen rekening mee dat heel de wereld kan meelezen en iedereen een mening heeft.
Wil je iets delen met anderen, denk eerst goed na....


mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten
    • Locatie: Sint-Niklaas
OFFLINE

#140 Geplaatst 22 november 2013 - 11:58

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 22 november 2013 - 11:53, zei:



Nee, 10 mensen zijn 10 verschillende meningen. Ik post ook wel persoonlijke dingen, vooral als ik iets te weten wil komen. Je kan hier over je gevoelens schrijven (doe ik ook wel eens), maar denk na over de gevolgen. IEDEREEN kan meelezen en eens op het internet, atlijd op het internet. Zeker FB is zo'n medium waar ik meer en meer nadelige effecten van hoor. Heb zelf al positieve dingen ervaren dmv facebook, maar sommige houden er gewoon geen rekening mee dat heel de wereld kan meelezen en iedereen een mening heeft.
Wil je iets delen met anderen, denk eerst goed na....


Op fb sta ik nogtans enkel vrienden die men statussen kunnen lezen,..
maar blijkbaar zaten er daar 'rotte appels' tussen die het leuk vonden te gaan stoken en prtscreens te gaan doorgeven  (maar de vzw mocht die gerust lezen heb daar op geen enkel moment de vzw zelf zwart gemaakt , want dat is ook niet men bedoeling ! ) ,
maar daar heb ik ook uit bijgeleerd.. en men FB vrienden gaan vandaag goed inslinken ;)
AL was ik daar al kieskeurig in wie ik als vriend accepteerde :)
MAar nu ga ik helemaal off topic he hah a:p

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

lathyrus
lathyrus
    • Locatie: oost-vlaanderen
  • 1 katten
OFFLINE

#141 Geplaatst 22 november 2013 - 11:59

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 22 november 2013 - 11:49, zei:

Daarom ook dat niet iedereen elke fokker even positief of negatief ervaart hé :)
meningen en opvattingen zullen nooit hetzelfde zijn.

ik heb bv mensen die mss een heel goeie thuis zouden zijn voor een kitten maar als ze enkel een e-mail sturen met heb je nu kittens en hoeveel kosten ze?
sorry dan komt mijn visie totaal niet overeen met hun visie van een kat dus dan antwoord ik gewoon niet.
Iemand die ten minste wat informatie geeft over hun situatie en waarom ze op zoek zijn naar een katje wil ik gerust antwoorden.

toen wij onze yoshi en diddl adopteerden hadden we nog nooit bij een fokker een dier gekocht en wisten we niet hoe zoiets verliep.
Ik dacht dat een fokker gewoon zo min mogelijk last wou hebben van een kittenkoper.
En dat je dus best beknopt was in je contact met een fokker.
Ik wist niet dat er een hele cv verwacht werd.
Ik heb nu wel nooit een mail gestuurd of gebeld met alleen de vraag "heb je kittens?" en "hoeveel kost het" maar t lijken mij wel logische vragen te zijn toch, waarom moet je een hele uitleg doen aan iemand als die geen kittens heeft om te adopteren?
Waarom moet je dan je hele levensverhaal uit de doeken zitten doen?
En als je geen flauw idee hebt over hoeveel een kitten kost is t toch normaal dat je vraagt aan de fokker hoeveel het kost zodat je niet voor onprettige verrassingen komt te staan
Er zijn inderdaad mensen wie het alleen maar interesseert hoeveel het kost en die hun kat niet gaan bezien als familielid en die niet goed gaan zorgen voor t beestje en die daarom inderdaad alleen maar die vragen stellen.
Maar er zullen er ongetwijfeld ook wel tussenzitten die gewoon niks van ervaring hebben wat betreft adopteren via een fokker en die ook denken dat ze best zo beknopt mogelijk zijn als ze info vragen
Op basis van zo een eerste mail kan je toch niet echt direct een oordeel vellen...
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
    • Locatie: Kempen
  • 4 katten
OFFLINE

#142 Geplaatst 22 november 2013 - 12:01

Bekijk berichtmellemeis, op 22 november 2013 - 11:58, zei:



Op fb sta ik nogtans enkel vrienden die men statussen kunnen lezen,..
maar blijkbaar zaten er daar 'rotte appels' tussen die het leuk vonden te gaan stoken en prtscreens te gaan doorgeven  (maar de vzw mocht die gerust lezen heb daar op geen enkel moment de vzw zelf zwart gemaakt , want dat is ook niet men bedoeling ! ) ,
maar daar heb ik ook uit bijgeleerd.. en men FB vrienden gaan vandaag goed inslinken ;)
AL was ik daar al kieskeurig in wie ik als vriend accepteerde :)
MAar nu ga ik helemaal off topic he hah a:p


Ik ga geen uitspraken doen over 'het onderwerp', maar als je echt goed overweg kunt met de computer kan je alles lezen, ook de dingen 'die enkel voor vrienden' zijn op FB. Gewoon iets waar de maatschappij vandaag te weinig aan denkt....


hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten
    • Locatie: France
OFFLINE

#143 Geplaatst 22 november 2013 - 12:03

Bekijk berichtmellemeis, op 22 november 2013 - 11:58, zei:



Op fb sta ik nogtans enkel vrienden die men statussen kunnen lezen,..
maar blijkbaar zaten er daar 'rotte appels' tussen die het leuk vonden te gaan stoken en prtscreens te gaan doorgeven  (maar de vzw mocht die gerust lezen heb daar op geen enkel moment de vzw zelf zwart gemaakt , want dat is ook niet men bedoeling ! ) ,
maar daar heb ik ook uit bijgeleerd.. en men FB vrienden gaan vandaag goed inslinken ;)
AL was ik daar al kieskeurig in wie ik als vriend accepteerde :)
MAar nu ga ik helemaal off topic he hah a:p


Wil toch even zeggen dat ook ik je statussen kon lezen op fb, terwijl ik niet met je bevriend was, dus je fb-vrienden zijn niet zozeer gaan "klikken", je privacy-instellingen op fb stonden niet goed waardoor iedereen je statussen op facebook konden lezen.

Maar verder raad ik je aan  het te laten rusten, want op deze manier maak je het voor jezelf alleen maar erger.


Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
    • Locatie: Deftinge
  • 6 katten
OFFLINE

#144 Geplaatst 22 november 2013 - 12:05

ik denk als je bewust naar een raskat op zoek bent, dat je ook wel beseft dat die niet gratis weggegeven worden hé...

Ben trouwens ook bezig met mijn website waar ik een speciaal deeltje maak over eerste contact met ons... in de hoop dat mensen dat toch zullen lezen en ook doen.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten
    • Locatie: Sint-Niklaas
OFFLINE

#145 Geplaatst 22 november 2013 - 12:10

Bekijk berichthilleke, op 22 november 2013 - 12:03, zei:



Wil toch even zeggen dat ook ik je statussen kon lezen op fb, terwijl ik niet met je bevriend was, dus je fb-vrienden zijn niet zozeer gaan "klikken", je privacy-instellingen op fb stonden niet goed waardoor iedereen je statussen op facebook konden lezen.

Maar verder raad ik je aan  het te laten rusten, want op deze manier maak je het voor jezelf alleen maar erger.


Ze heeft persoonlijk gezged dat ze via mensen wist ;)
maar ik ga hie rneit mee rop in gaan ,
dat dit kan afgesloten worden eindelijk heel dit gedoe..

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten
OFFLINE

#146 Geplaatst 22 november 2013 - 12:12

Overigens het verwijt van de VZW dat Mellemeis de naam van de opvangmama vernoemde.... ik zat te kijken op hun groep, die overigens openbaar is (en dus iedereen kan zien) en de opvangmama post onder eigen naam informatie en foto's dus dan ziet toch zowiezo iedereen wie de opvangmama is ?!   Dus eigenlijk is dat argument ook quatch.

Maar soit, Mellemeis, mijn grootvader zei altijd "als je een vogelnestje weet vertel het dan tegen niemand want voor je het weet wordt het nestje geroofd"  Je kan tegenwoordig beter niet teveel meer aan de grote klok hangen.

En let ook op met FB "vrienden" , ze hebben het vaak niet allemaal even goed met je voor en zet je instellingen op privé.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten
    • Locatie: Sint-Niklaas
OFFLINE

#147 Geplaatst 22 november 2013 - 12:13

Bekijk bericht*bonnie*, op 22 november 2013 - 12:12, zei:

Overigens het verwijt van de VZW dat Mellemeis de naam van de opvangmama vernoemde.... ik zat te kijken op hun groep, die overigens openbaar is (en dus iedereen kan zien) en de opvangmama post onder eigen naam informatie en foto's dus dan ziet toch zowiezo iedereen wie de opvangmama is ?!   Dus eigenlijk is dat argument ook quatch.

Maar soit, Mellemeis, mijn grootvader zei altijd "als je een vogelnestje weet vertel het dan tegen niemand want voor je het weet wordt het nestje geroofd"  Je kan tegenwoordig beter niet teveel meer aan de grote klok hangen.

En let ook op met FB "vrienden" , ze hebben het vaak niet allemaal even goed met je voor en zet je instellingen op privé.


Ze staan op privé hoor ;) er is serieus aangepast ;)
en nu ga ik doen wat men foto hier zegt ,.. walk away van dit topic
(maar ik laat me neit verjagen van KS want daarvoor zijn er genoeg mensen die wel weten hoe ik echt ben en dat ik WEL alles doe voor men diertjes en WEL een goede mama ben voor hun.. )

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten
OFFLINE

#148 Geplaatst 22 november 2013 - 12:15

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 22 november 2013 - 12:05, zei:

ik denk als je bewust naar een raskat op zoek bent, dat je ook wel beseft dat die niet gratis weggegeven worden hé...

Nee maar er zit toch wel een heel groot verschil ....  in mijn zoektocht naar een leuke sphynx gingen de prijzen van 350 euro naar bijna 2000 euro.

Bekijk berichtmellemeis, op 22 november 2013 - 12:10, zei:


Ze heeft persoonlijk gezged dat ze via mensen wist ;)


en dat is nu net wat mij het meeste stoort in dit hele verhaal....  dat iemand zich weer hoognodig moest gaan moeien en doelbewust stokken in de wielen moest gaan steken.

dat heeft de vzw hier overigens ook op KS gepost , dat iemand hen had gecontacteerd daarover

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
    • Locatie: Deventer
  • 13 katten
OFFLINE

#149 Geplaatst 22 november 2013 - 12:18

Dit is niet de plek om te gaan discussieren over hoe je wel en niet bij fokkers het eerste contact aangaat.

In het algemeen wil ik dit zeggen (geld wat mij betreft voor zowel fokkers als opvang, maar ook voor potentiele adoptanten)
- zorg dat je altijd netjes en beleefd bent en blijft
- geef aan dat je informatie zoekt
- begin altijd met een aanhef en eindig altijd met een afsluiting (je naam bijvoorbeeld) alleen 1 regeltje 'wat kost dat' wordt door de meeste mensen niet beantwoord.
- je hoeft geen hele verhalen te doen, hoewel dat meestal wel zal worden gewaardeerd ;), het is zeker geen must
- ga niet bedelen. Een (ras)kat kost geld en die krijg je over het algemeen niet gratis mee of tegen korting omdat je het anders niet kunt betalen.
- naar de prijs vragen kan prima, maar let op hoe je dat doet. dus niet 'wat kost dat' maar bijvoorbeeld 'kunt u mij vertellen wat een kat bij u kost'

Zoals met zoveel dingen is het de manier waarop dingen gevraagd en gebracht worden waar veel op stukloopt. Dat is in deze situatie ook gebeurd lijkt mij, van beide kanten.
als iedereen daarop probeert te letten dan zou de wereld een stuk mooier zijn denk ik

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#150 Geplaatst 22 november 2013 - 12:20

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 22 november 2013 - 11:09, zei:

sorry maar als een opvang of cattery zegt dat het kitten nog minimum 1 week moet blijven, dan hebben ze daar een reden voor en als de adoptant dat niet wil aanvaarden dan begrijp ik wel dat je als opvang of cattery zegt dat het niet doorgaat als iemand zo blijft aandringen. Gezondheid van katjes gaat voor en daarover beslist de opvang of cattery.

Dat snap ik, maar ik kan me ook voorstellen dat iemand teleurgesteld is als ze een week moet wachten. Zeker als ze zich al verheugd heeft en als één week extra wachten effectief resulteert in twee weken wachten.
En dat ze daar over loopt te mopperen op FB, daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Waarschijnlijk heeft ze er niet bij stilgestaan dat de mensen waar het over ging mee konden lezen. Maar ja, iedereen zegt weleens wat minder leuke dingen, zeker na een teleurstelling. Gezien de omstandigheden kan hier toch wel rekening mee gehouden worden?

Bekijk berichtlathyrus, op 22 november 2013 - 11:59, zei:

toen wij onze yoshi en diddl adopteerden hadden we nog nooit bij een fokker een dier gekocht en wisten we niet hoe zoiets verliep.
Ik dacht dat een fokker gewoon zo min mogelijk last wou hebben van een kittenkoper.
En dat je dus best beknopt was in je contact met een fokker.
Ik wist niet dat er een hele cv verwacht werd.
Ik heb nu wel nooit een mail gestuurd of gebeld met alleen de vraag "heb je kittens?" en "hoeveel kost het" maar t lijken mij wel logische vragen te zijn toch, waarom moet je een hele uitleg doen aan iemand als die geen kittens heeft om te adopteren?
Waarom moet je dan je hele levensverhaal uit de doeken zitten doen?
En als je geen flauw idee hebt over hoeveel een kitten kost is t toch normaal dat je vraagt aan de fokker hoeveel het kost zodat je niet voor onprettige verrassingen komt te staan
Er zijn inderdaad mensen wie het alleen maar interesseert hoeveel het kost en die hun kat niet gaan bezien als familielid en die niet goed gaan zorgen voor t beestje en die daarom inderdaad alleen maar die vragen stellen.
Maar er zullen er ongetwijfeld ook wel tussenzitten die gewoon niks van ervaring hebben wat betreft adopteren via een fokker en die ook denken dat ze best zo beknopt mogelijk zijn als ze info vragen
Op basis van zo een eerste mail kan je toch niet echt direct een oordeel vellen...

Ik vind dat ook hele logische vragen hoor. Het heeft toch helemaal geen zin om je levensverhaal op te sturen als je bij voorbaat al weet dat er geen kittens beschikbaar zijn of dat je het niet kan betalen.

Ik vind dat er in sommige gevallen wel heel erg uit de hoogte gedaan wordt hoor. Laten we niet vergeten dat er nog genoeg katten en kitten zonder warm huisje zitten. Dat hoeft niet te betekenen dat iedereen maar zomaar een kat/kitten mee krijgt, maar mensen in een soort van keurslijf persen en hiermee afstoten lijkt me nou ook niet echt een goede ontwikkeling. Volgens mij zijn de mensen die worden afgewezen namelijk de mensen die vervolgens maar op marktplaats een katje uit een gelegenheidsnestje halen of nog erger: uit de broodfok. Het is juist de bedoeling dat we dit soort dingen niet in stand houden lijkt me.

Dit soort mensen moet je informeren, niet veroordelen.