Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuw kitten willen adopteren,gecanceld!

• Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
Gato64
Gato64
  • 297 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 18 november 2013 - 15:28

Hey mellemeis

Heel veel sterkte in deze zo moeilijke periode.
Ik voel mee, heb hetzelfde begin van het jaar voorgehad-heb mijn lieveling moeten laten inslapen,....
In het begin wilden we alles laten bezinken, de gedachten weer rust gunnen-na een tijdje blijft er natuurlijk dat gemis
Silaan begonnen we ook uit te kijken naar een nieuw poezeke-eerst wou ik een identieke copie van mijn vorige poes ( heilige Birmaan) .
Ergens wou het niet lukken-heb de boeg dan maar helemaal omgedraaid en bewust voor een zeer ander ras gegaan ( Brits korthaar)
nu of je hetzelfde poezeke wilt of een heel ander is eigenlijk ondergeschikt-het is meer dan normaal dat je na verloop van tijd een nieuw beestje wenst zonder je overleden diertje te verraden.
Als ik uit persoonlijke ervaring spreek kan ik stellen dat  onze nieuwe poes Pippa ons  ongelooflijk veel plezier en liefde geeft-we hebben het van karakter echt getroffen en in dat opzicht gelijkt ze wel ontzettend op onze vorige poes.
Op "den" duur zijn het vooral de mooie momenten die bijblijven, neemt niet weg dat aan haar denken me soms nog erg verdrietig maakt-dat slijt wel.

Ik zou zeker op termijn voor een nieuweke gaan; kijk of jullie woensdag een klik hebben en dat zegt meestal echt meer als genoeg

veel succes
Geplaatste afbeelding

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 18 november 2013 - 15:31

Goh, toen mijn Vasilla gestorven is heb ik ook diezelfde beslissing moeten nemen. Maar Mila ging al komen (gelukkig leek Mila niet op Vasilla) vacht en oogkleur natuurlijk wel maar haar persoonlijkheid en gezichtje was helemaal anders.
Wat je ook beslist veel sterkte en succes.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#18 Geplaatst 18 november 2013 - 15:57

Bekijk berichtGato64, op 18 november 2013 - 15:28, zei:

Hey mellemeis

Heel veel sterkte in deze zo moeilijke periode.
Ik voel mee, heb hetzelfde begin van het jaar voorgehad-heb mijn lieveling moeten laten inslapen,....
In het begin wilden we alles laten bezinken, de gedachten weer rust gunnen-na een tijdje blijft er natuurlijk dat gemis
Silaan begonnen we ook uit te kijken naar een nieuw poezeke-eerst wou ik een identieke copie van mijn vorige poes ( heilige Birmaan) .
Ergens wou het niet lukken-heb de boeg dan maar helemaal omgedraaid en bewust voor een zeer ander ras gegaan ( Brits korthaar)
nu of je hetzelfde poezeke wilt of een heel ander is eigenlijk ondergeschikt-het is meer dan normaal dat je na verloop van tijd een nieuw beestje wenst zonder je overleden diertje te verraden.
Als ik uit persoonlijke ervaring spreek kan ik stellen dat  onze nieuwe poes Pippa ons  ongelooflijk veel plezier en liefde geeft-we hebben het van karakter echt getroffen en in dat opzicht gelijkt ze wel ontzettend op onze vorige poes.
Op "den" duur zijn het vooral de mooie momenten die bijblijven, neemt niet weg dat aan haar denken me soms nog erg verdrietig maakt-dat slijt wel.

Ik zou zeker op termijn voor een nieuweke gaan; kijk of jullie woensdag een klik hebben en dat zegt meestal echt meer als genoeg

veel succes

We gaan inderdaad woensdag afwachten ,
en als de klik er niet is hebbn we besloten er GEEN meer bij te nemen ;)
Maar dees lieverdje zoekt nu een thuis en is per toeval op ons pad gekomen,
dus als het echt voorbestemd is zo dan zullen we dat woensdag zeker voelen ;)
enkel het gezichtje heeft heel wat weg van ons Prutske voor de rest zijn ze toch anders hoor ;)
dus ik denk dat het klein spookje heel anders zal uitgroeien ;)
'( en ik heb nu eenmaal een zwak voor lapjes/schildpadjes ;))

& als ik heel eerlijk ben zie ik momenteel in elk katje wel een beetje Pruts ;) :p
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 18 november 2013 - 15:57

Ik zou zeggen, als jullie het graag willen, als het voor jullie goed voelt om een kitten een gouden mandje te bieden die op Prutske lijkt, moet je dat gewoon doen, volg je hart :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#20 Geplaatst 18 november 2013 - 16:36

Ik zeg altijd: "Volg je hart".

Je moet ook kijken naar je groep, weet niet hoe oud de jongste is, ik heb hier ook mijn droomkatje dit jaar gekocht dit was wel na 3j afscheid te hebben moeten nemen van Mila.
Maar ik zie hier hij is nu 8 maanden en de volgende jongste van de groep zijn 2j geweest en de oudste 9j. Het verschil tss die van 2j en die van 8 maanden is al groot, zie hij wil spelen de andere veel minder. Het is niet simpel van er eentje bij te droppen. Al geeft jullie hart dit in. Denk goed na, schrijf voor en nadelen op papier en weeg ze af.
Als er in mijn groep eentje te overlijden komt, komt er geen meer bij al hebben we die plaats. Maar dat is een keuze die iedereen voor zijn eigen moet uitmaken.

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#21 Geplaatst 18 november 2013 - 16:50

Je moet  je hart volgen, als de klik er is,dan kan het alleen maar goed zijn, dan krijgt dat kleintje weer een super mandje bij jullie.
Als het jullie kan helpen om de pijn te verzachten, waarom niet?
Veel succes woensdag en nog veel sterkte met jullie verlies :hug:

Geplaatste afbeelding

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 18 november 2013 - 17:00

Als het goed voelt, ga er voor! Het maakt helemaal niet uit of het katje op Prutske lijkt.  Hoeveel mensen nemen niet opnieuw het zelfde hondenras bv als hun hond overlijdt.  Voor sommige mensen voelt dat aan als vervangen, voor anderen is het troostend dat ze het gezichtje van hun geliefde oude huisdier in het nieuw zien.  Het karakter is sowieso altijd anders.
Je zult zien hoe het gaat he, als het klikt dan klikt het!  Veel success allesins!

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 18 november 2013 - 17:07

Als er een klik is, gewoon doen denk ik zo. Toen mij kat gestorven was ben ik bewust voor een gans ander uiterlijk gegaan. Mij zou het gewoon steeds blijven herinneren aan het verlies. Ik denk nog steeds wel aan haar hoor, daar niet van want vergeten doen je nooit.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#24 Geplaatst 18 november 2013 - 17:31

Bekijk berichtcatherine, op 18 november 2013 - 16:36, zei:

Ik zeg altijd: "Volg je hart".

Je moet ook kijken naar je groep, weet niet hoe oud de jongste is, ik heb hier ook mijn droomkatje dit jaar gekocht dit was wel na 3j afscheid te hebben moeten nemen van Mila.
Maar ik zie hier hij is nu 8 maanden en de volgende jongste van de groep zijn 2j geweest en de oudste 9j. Het verschil tss die van 2j en die van 8 maanden is al groot, zie hij wil spelen de andere veel minder. Het is niet simpel van er eentje bij te droppen. Al geeft jullie hart dit in. Denk goed na, schrijf voor en nadelen op papier en weeg ze af.
Als er in mijn groep eentje te overlijden komt, komt er geen meer bij al hebben we die plaats. Maar dat is een keuze die iedereen voor zijn eigen moet uitmaken.

de oudste 3 zijn pruts en meems en mike uit zelfde nest , dus amper 2 jaar :(
max en pep anderhalf, ice 1 jaar , scyther ene half jaar , myrthe en myrrah 5 maand dus ;)

Bekijk berichtInge91, op 18 november 2013 - 16:50, zei:

Je moet  je hart volgen, als de klik er is,dan kan het alleen maar goed zijn, dan krijgt dat kleintje weer een super mandje bij jullie.
Als het jullie kan helpen om de pijn te verzachten, waarom niet?
Veel succes woensdag en nog veel sterkte met jullie verlies :hug:

dankjewel ;)
en we zijn helemaal verkocht , we hopen dat d eklik er is en dat zij ons als personeel wilt uiteraard ;)

Bekijk bericht_Athena_, op 18 november 2013 - 17:00, zei:

Als het goed voelt, ga er voor! Het maakt helemaal niet uit of het katje op Prutske lijkt.  Hoeveel mensen nemen niet opnieuw het zelfde hondenras bv als hun hond overlijdt.  Voor sommige mensen voelt dat aan als vervangen, voor anderen is het troostend dat ze het gezichtje van hun geliefde oude huisdier in het nieuw zien.  Het karakter is sowieso altijd anders.
Je zult zien hoe het gaat he, als het klikt dan klikt het!  Veel success allesins!

zoals jij het zegt voelen wij het inderdaad aan,
niet vervangen , maar het zou fijn zijn als we Prutske ene beetje terugzien in het lieverdje ;)
(we hebebn Mike ook die identiek trekt op onze overleden Mieke, en we hebben daar nog geen seconde spijt van gehad ;) ) we zien mieke terug in hem , maar hij vervangt haar niet .
Ik denk dat jij helemaal begrijpt wat we bedoelen ;)

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#25 Geplaatst 18 november 2013 - 17:39

Bekijk berichtEibhlin, op 18 november 2013 - 17:07, zei:

Als er een klik is, gewoon doen denk ik zo. Toen mij kat gestorven was ben ik bewust voor een gans ander uiterlijk gegaan. Mij zou het gewoon steeds blijven herinneren aan het verlies. Ik denk nog steeds wel aan haar hoor, daar niet van want vergeten doen je nooit.

Ik snap je wel en ik was ook een beetje bang dat het extra pijn zou doen ,
maar we hebbn dat met onze Mike ook gedaan en we hebbn er gene spijt van ,
we zien ons Mieke in hem en dat doet deugd ,
soms als we Mieke missen zeggn we wel tegen hem van Mikeske zegt ons Mieke maar dawe haar HEEL graag zien en missen;) en dan pakke we hem is vast ;)  maar we zien hem NIEt als vervanging van ons Mieke,
& op deze manier hopen we dat het nu ook zal zijn,
de pijn en verdriet gaan uiteraard blijven ,
en Prutske zal hier ALTIJD aanwezig blijven in alles wat we doen ;)

We hadden de gewoonte gemaakt van haar elke avond ene kusje op het voorhoofd te geven en te zeggen dat alles goed ging komen (sorry meisjj dat ik die belofte niet heb kunen waarmaken :( ) en dat we haar graag zien ,
die gewoonte hebbn we nu uitgebreid naar al onze poesjes en woefkes (bij de vogel gaat dat niet :p )
en elke avond krijgen ze ALLEMAAL een kusje , een knuffel en d ewoordjes 'ik zie je graag babygirl/babyboy '  en dit is iets wat we heel ons leven zullen doen ;)
het verlies van ons Prutske is een constante reminder dat we onz ekleintjes niet 'voor granted' (kan niet op het woord komen ;) )mogen nemen.. Als we gaan slapen kijk ik naar al haar fototjes en zge ik haar hoe graag ik haar zie en hoe hard ik wenste dat ze er nog was..

Sochtens is het telkens een mokerslag , het besef dat men Prutsemieke er niet mee ris :(
maar deze morgen was er naast dat verdriet en die pijn ook heel even dat beetje verlangen naar dit kleine poppemieke hier ..

(we hebebn trouwens nog een poesje lopen dat heel hard trekt op Prutske , ons Peppy namelijk )
ik heb ook gewoon een zwak voro lapjes / schildpadjes ;)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 18 november 2013 - 17:42

Ik doe dat ook elke avond. :) Ze krijgen elk wat snoepjes en een nachtzoentje.
Hier hangt een kader op van mn poezen en die kat die ik had toen ik nog thuis woonde en dus gestorven is zit er ook bij. :)

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#27 Geplaatst 18 november 2013 - 17:50

Bekijk berichtEibhlin, op 18 november 2013 - 17:42, zei:

Ik doe dat ook elke avond. :) Ze krijgen elk wat snoepjes en een nachtzoentje.
Hier hangt een kader op van mn poezen en die kat die ik had toen ik nog thuis woonde en dus gestorven is zit er ook bij. :)

Hihi we zeiden ook wel altijd slaapwel en speleden in groep ;)
maar nu nemen we ze echt elk apart en allemaal ene kusje en knuffelke apart enzo ;)

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 18 november 2013 - 18:24

Ik denk dat jullie sowieso al verliefd zijn op het kleintje, wie smelt daar nu niet voor... :love:

Mijn advies: kijk naar je groep. Kijk ook naar het kleintje haar karakter. Je groep moet ook openstaan voor ééntje erbij en het is niet omdat Prutsemie er niet meer is, dat ze een ander katje gaan aanvaarden. Katjes kijken niet naar lege mandjes hé :(
Als je geen problemen hebt in je groep ivm stress, sproeien, wildplassen, ruzie enz.... en het kleintje past er qua karakter goed bij, dan tja, waarom niet?
Maar als er al tekenen van stress waren, dan was de groep sowieso al (te) stretched en is het misschien beter van iedereen op zijn plooi te laten komen.
'k Ben er zeker van dat de kleine schat een gouden mandje gaat vinden, dus daar moeten jullie je niet door laten leiden.
Kijk vooral naar naar de katjes die je nu nog hebt en laat je daardoor leiden.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 18 november 2013 - 18:31

Toen mijn liefste Spookje doodgereden was, ben ik vier dagen later Luna gaan halen. Niet om haar te vervangen natuurlijk maar omdat ik wist dat er sowieso terug een tweede kat zou bijkomen (anders zat Voodoo maar alleen). En dan wou ik ook niet wachten, de afleiding was welkom... En het heeft mij iig geholpen. Het gemis van Spookje was er niet minder om (dat kan ook niet), maar het hielp wel.
En Luna vertoont een paar trekjes van Spookje (lang niet allemaal, Spookje was veel rustiger en braver, terwijl Luna een (wel heel lief) lastpakje is), dat is ook wel leuk.

Ik zou iid ook niet voor een katje gegaan zijn dat erop lijkt, maar dat is persoonlijk he, dat zou mij teveel aan het andere katje doen denken.

Ik hoop iig dat jullie een klik hebben en dat ze met jullie mee naar huis kan (als jullie dat zelf willen natuurlijk)!

Bewerkt door Ephiny, 18 november 2013 - 18:32.

Those who don't believe in magic, will never find it

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#30 Geplaatst 18 november 2013 - 18:54

Bekijk berichtSabine2, op 18 november 2013 - 18:24, zei:

Ik denk dat jullie sowieso al verliefd zijn op het kleintje, wie smelt daar nu niet voor... :love:

Mijn advies: kijk naar je groep. Kijk ook naar het kleintje haar karakter. Je groep moet ook openstaan voor ééntje erbij en het is niet omdat Prutsemie er niet meer is, dat ze een ander katje gaan aanvaarden. Katjes kijken niet naar lege mandjes hé :(
Als je geen problemen hebt in je groep ivm stress, sproeien, wildplassen, ruzie enz.... en het kleintje past er qua karakter goed bij, dan tja, waarom niet?
Maar als er al tekenen van stress waren, dan was de groep sowieso al (te) stretched en is het misschien beter van iedereen op zijn plooi te laten komen.
'k Ben er zeker van dat de kleine schat een gouden mandje gaat vinden, dus daar moeten jullie je niet door laten leiden.
Kijk vooral naar naar de katjes die je nu nog hebt en laat je daardoor leiden.

Onze katjes hangen allemaal enorm aan elkaar (het was enkel met Prutske dat ons Meems af en toe spanningen had ;) ) Er zijn hier geregeld opvangerkes of logéés en daar maken ze absoluut geen probleem van ;)
onze jongste 3 zijn ook nog maar max een half jaar he ;)

Bekijk berichtEphiny, op 18 november 2013 - 18:31, zei:

Toen mijn liefste Spookje doodgereden was, ben ik vier dagen later Luna gaan halen. Niet om haar te vervangen natuurlijk maar omdat ik wist dat er sowieso terug een tweede kat zou bijkomen (anders zat Voodoo maar alleen). En dan wou ik ook niet wachten, de afleiding was welkom... En het heeft mij iig geholpen. Het gemis van Spookje was er niet minder om (dat kan ook niet), maar het hielp wel.
En Luna vertoont een paar trekjes van Spookje (lang niet allemaal, Spookje was veel rustiger en braver, terwijl Luna een (wel heel lief) lastpakje is), dat is ook wel leuk.

Ik zou iid ook niet voor een katje gegaan zijn dat erop lijkt, maar dat is persoonlijk he, dat zou mij teveel aan het andere katje doen denken.

Ik hoop iig dat jullie een klik hebben en dat ze met jullie mee naar huis kan (als jullie dat zelf willen natuurlijk)!

We moeten sowieso nog iets meer dan een weekje wachten eer ze definitief meemag he ;)

Als alles woensdag goed gaat en ze ons accepteert als 'haar personeel' is de naam ook al gekozen ;) dan zou ze genoemd worden naar onderstaande pokémon,  omdat die pokemon een psychic is  hihi   en 'viola' zoals z enu noemt ons hartje zo op afstand al veroverd heeft en we haar dankzij prutske hebebn gevonden  hih ^^ Zo is Prutske toch ook een beetje aanwezig in de naamkeuze ;) <3

Bijgevoegde thumbnails

• mew !.jpg