Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuw kitten willen adopteren,gecanceld!

• Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#151 Geplaatst 22 november 2013 - 12:26

Bekijk bericht*bonnie*, op 22 november 2013 - 11:16, zei:

Op fb is anders te lezen dat de opvangmama viola liever zelf bij zich houdt en anders , dat ze enkel mag verhuizen naar iemand die al een katje van bij hun hebben !?  Dat was dan ook iets dat ze al langer dan 5u op voorhand wisten toch !?

Als ik het hele verhaal lees, dan komt het op mij ook heel erg over alsof iemand zich op het laatste moment heeft bedacht (om wat voor een reden dan ook, zelf het kitten willen houden, kitten is aan iemand anders beloofd) en actief op zoek is gegaan naar redenen om dat te rechtvaardigen. Kan gebeuren, maar wees daar dan ook gewoon eerlijk over.

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#152 Geplaatst 22 november 2013 - 12:41

als er toch even over "eerste contact" wordt gesproken :)
wij zijn april verleden jaar, na een jaar vooronderzoek, contact beginnen opnemen met Shiba kennels (is nu wel op honden bedoelt ma kom...)
De mail die we hebben opgesteld gaf heel veel informatie, wie we waren, hoe ons gezin er uit ziet, hoe ons dagelijks schema ineen zit...we hadden een hollandse kennel die zeer vriendelijk aangaf dat ze niet konden voortgaan in het contact en dat omdat wij 8u van huis zijn om te werken. Sommige zouden dit niet logisch vinden want ja, werken moeten we nu eenmaal en als je een (ras)hondje wil kopen kan je maar best een budget hiervoor hebben.

Wel ik vond dit niet zo erg het bewees voor mij dat die kennel niet op geld uit was maar enkel HET BESTE wou

Hetgeen ik dan ook vooral wil zeggen is dat ieder mens op zijn manier andere inschat/beoordeeld en zo lang we zot, of kortzinnig overkomen voor het belang van een dier, denk ik dat we dat alleen maar kunnen appreciëren.
Ik snap dus best dat "hallo, hoeveel kost pup of kitten?" dat dit voor een "liefhebber" geen goede punten zijn en dus geen gouden mandje

Bekijk berichtB&B, op 22 november 2013 - 12:26, zei:

Als ik het hele verhaal lees, dan komt het op mij ook heel erg over alsof iemand zich op het laatste moment heeft bedacht (om wat voor een reden dan ook, zelf het kitten willen houden, kitten is aan iemand anders beloofd) en actief op zoek is gegaan naar redenen om dat te rechtvaardigen. Kan gebeuren, maar wees daar dan ook gewoon eerlijk over.

Als we zaken willen overnemen van FB, mss wel bijzeggen dat er ook in dezelfde tekst staat dat door heisa rond de adoptie, de adoptiemama ze of wenst te houden of naar een reeds gekende adoptant mag.

Zo zien we maar dat "copie past" niet altijd volledig is

PS: ik wil hiermee noch Bonnie noch BB aanspreken, ik bedoel enkel dat hetgeen hier werd overgeschreven anders overkomt dan hetgeen op FB staat
en zo blijven we natuurlijk bezig he ;)

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#153 Geplaatst 22 november 2013 - 12:43

ZO blijvben we idd bezig ,
want er staat dara ook (om te lachen hoop en denki k) dat z ehaar op 25  december zullen gaan cadeau met de transportbak in een strik doen bij iemands wiens man geen meer bijwilt..
LOL ^^

HEt feit is nu ze vonden me niet goed genoeg,
de echte reden zullen we nooit weten,
ik heb niets tegen de vzw zelf,
en ik wens Viola een superthuis (en als dat nu bij de opvangmama is dan is het zo he ;) als ze maar gekukkig is ;) )

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#154 Geplaatst 22 november 2013 - 12:46

Iedereen interpreteert een geschreven woord nog steeds op zijn manier, op de manier waarop men het "wil" zien.

En we kunnen hier nog uren dagen en weken over doorgaan, het veranderd niets aan de zaak.
We weten niet wat er nog meer speelt tussen beide partijen en dat blijft verder ook beter privé.
Mellemeis, ik hoop dat je dit alles vlug een plaatsje kan geven, en aan iedereen, help Mellemeis hierbij en wroet niet verder naar de redenen want dit maakt het alleen nog maar moeilijker en veranderd uiteindelijk niets.

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#155 Geplaatst 22 november 2013 - 12:50

Bekijk berichtSelmo, op 22 november 2013 - 12:41, zei:

Als we zaken willen overnemen van FB, mss wel bijzeggen dat er ook in dezelfde tekst staat dat door heisa rond de adoptie, de adoptiemama ze of wenst te houden of naar een reeds gekende adoptant mag.

Zo zien we maar dat "copie past" niet altijd volledig is

PS: ik wil hiermee noch Bonnie noch BB aanspreken, ik bedoel enkel dat hetgeen hier werd overgeschreven anders overkomt dan hetgeen op FB staat
en zo blijven we natuurlijk bezig he ;)

Oh, ik heb niet eens op FB gekeken. Had het meer over hoe het op mij overkomt als ik een en ander doorlees in het topic. (En dan vooral gebaseerd op het gegeven dat TS het gevoel had dat alles koek & ei was en dat er toen toch ineens werd afgezegd 5 uur vantevoren.)

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#156 Geplaatst 22 november 2013 - 14:36

Bekijk berichtB&B, op 22 november 2013 - 12:20, zei:

Ik vind dat er in sommige gevallen wel heel erg uit de hoogte gedaan wordt hoor. Laten we niet vergeten dat er nog genoeg katten en kitten zonder warm huisje zitten. Dat hoeft niet te betekenen dat iedereen maar zomaar een kat/kitten mee krijgt, maar mensen in een soort van keurslijf persen en hiermee afstoten lijkt me nou ook niet echt een goede ontwikkeling. Volgens mij zijn de mensen die worden afgewezen namelijk de mensen die vervolgens maar op marktplaats een katje uit een gelegenheidsnestje halen of nog erger: uit de broodfok. Het is juist de bedoeling dat we dit soort dingen niet in stand houden lijkt me.

Dit soort mensen moet je informeren, niet veroordelen.

Volledig mee eens!
Verschiet ook van sommige reactie waarbij o.a. vernoemd wordt dat een cattery zich niet hoeft te verantwoorden e.d.
Een prijs vragen vind ik ook niet meer dan normaal...
Komt voor mij persoonlijk ook wat uit de hoogte over.
En dan heb ik het niet enkel over Mellemeis, maar ook in het algemeen : als een kat/kitten je geweigerd wordt dan lijkt het me niet meer dan menselijk om daar een reden voor te geven.

Zoals ik het soms lees blijkt het of je bij sommigen héél je leven moet bloot geven.
Zelf krijgen onze katten zowel qua tijd als verzorging en daaraan verbonden kosten niets tekort, maar ik zou me er niet prettig bij voelen als ik mijn dagelijkse routine zou moeten beschrijven van A tot Z.
Enkel uit principe al ; je kan net even een gladde prater over de vloer krijgen die éénmaal de deur uit amper nog omkijkt naar de dieren.

Pffff, ben ik blij eigenlijk dat wij tot hiertoe enkel vondelingetjes/asielkatten in huis namen :jump:
Er zullen vast wel aangename mensen zijn die raskatten/htk's verkopen en waarbij je niet het gevoel hebt dat je op sollicitatiegesprek moet, maar als ik bij iemand zou staan die uit de hoogte doet zou ik snel zeggen : "Salut, en de kost...ik adopteer/koop liever uit een nest die opgegroeid is bij gezellige mensen."

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#157 Geplaatst 22 november 2013 - 15:18

Ik vind persoonlijk dat wat er tussen beide partijen is gebeurt, nu toch eens met rust gelaten moet worden. Of 5 uur nu last minute is of niet, of dat terecht was, of men een reden moet zeggen, ( maar een adoptant die een kat niet wil, moet die achteraf dat dan ook uitleggen? ), hoe de reactie van de adoptant was, de rol van de vrienden, ...
Met al wat er nu is geschreven is een constructieve dialoog tussen de twee echt niet meer mogelijk. Het gaat nu alleen maar nog olie op het vuur bijgooien.

Wij kunnen ons idee wel geven, maar wij weten ook niet alles. Dat is enkel de opvang en mellemies. Dat heeft geen zin om nu aanhangers te gaan zoeken en zien welk van beide kampen het meeste aanhangers krijgt.

Ik vraag of de modjes dit topic niet willen sluiten want het brengt nu niets bij, het speelt nu enkel nog op een sensatie zucht  ( pleit hier ook schuldig aan ).

Als 'en wil discussiëren over of fokkers of asielenzich moeten verantwoorden, laat ons dan een ander topic starten.

Heel jammer dat goedbedoelde intenties van zowel TS als de opvang zo zijn geëindigd. Dit is niet leuk voor beide partijen en beide partijen blijven beschoten worden zolang dit topic open blijft. Zonder dat daar nog iets goeds uit zal komen. Niemand heeft hier nog baat aan, alleen de volger die van heel deze soap aan het smullen is.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#158 Geplaatst 22 november 2013 - 15:32

Innige deelneming met je katje Mellemeis. En of het terecht is dat ze weigeren of niet weet ik niet, ik ken jullie niet en het maakt mij ook zoveel niet uit eerlijk gezegd. Maar ik snap de teleurstelling. Als je heel erg op een katje uit was en dan kan het niet doorgaan (of het nu wordt afgezegd omdat ze er geen goed gevoel bij hebben, het al bij iemand anders zit of een andere reden) kan dat nog een tijd blijven nazinderen en kan dat heel teleurstellend zijn en je de zin in een ander katje tijdelijk ontnemen. Maar als het een troost is, het katje zal dan toch blijkbaar al dan niet bij de opvangmama een mooie thuis vinden en zo heb jij een plaatsje om een ander sukkeltje te redden mocht er toch nog eentje op je pad komen.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#159 Geplaatst 22 november 2013 - 16:30

@Cat lover <3: het is de gewoonte op dit forum dat nieuwe leden zich voorstellen in de voorstelhoek dus misschien even dat doen zodat we je ook leren kennen hé. ;)

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#160 Geplaatst 23 november 2013 - 17:01

Cat lover meldde zich hier aan om haar verhaal te geven over deze discussie, iets wat niet verboden is natuurlijk.
Maar naar mijn mening doe je dat in 1 berichtje, toch komt ze nog 4 maal terug haar zegje doen. Lijkt me sterk op een machtsstrijd.
Heeeel raar.

@mellemeis, Je hebt het moeilijk nu, iets wat heel begrijpelijk is. Wat mij opvalt is dat je u gevoelens hier zo open en eerlijk verwoord.
Je bent mooi om wie je bent.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#161 Geplaatst 23 november 2013 - 20:23

Bekijk berichtJeannine, op 23 november 2013 - 17:01, zei:

Cat lover meldde zich hier aan om haar verhaal te geven over deze discussie, iets wat niet verboden is natuurlijk.
Maar naar mijn mening doe je dat in 1 berichtje, toch komt ze nog 4 maal terug haar zegje doen. Lijkt me sterk op een machtsstrijd.
Heeeel raar.

@mellemeis, Je hebt het moeilijk nu, iets wat heel begrijpelijk is. Wat mij opvalt is dat je u gevoelens hier zo open en eerlijk verwoord.
Je bent mooi om wie je bent.

Amen. :)

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#162 Geplaatst 23 november 2013 - 20:30

Maar toch ook begrijpelijk als je weet dat er ergens over je wordt gepraat? Moet je dan zwijgen en iedereen laten speculeren? Of mag je dan je verhaal doen? 4 berichtjes, is niet alsof zij/hij spamt hé... Er komen nu eenmaal vragen en reacties op je verhaal, waar je dan normaal opnieuw op reageert.

Zonder hier een kant te kiezen of oordeel te vellen. Als er 2 kanten zijn aan een verhaal, hebben beide kanten recht van spreken.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#163 Geplaatst 23 november 2013 - 20:34

Bekijk berichtNasa, op 23 november 2013 - 20:30, zei:

Maar toch ook begrijpelijk als je weet dat er ergens over je wordt gepraat? Moet je dan zwijgen en iedereen laten speculeren? Of mag je dan je verhaal doen? 4 berichtjes, is niet alsof zij/hij spamt hé... Er komen nu eenmaal vragen en reacties op je verhaal, waar je dan normaal opnieuw op reageert.

Zonder hier een kant te kiezen of oordeel te vellen. Als er 2 kanten zijn aan een verhaal, hebben beide kanten recht van spreken.

Vind als je je hier alleen aanmeld voor je zegje te doen beetje vreemd.
Oke we moeten/mogen beide kanten horen maar de manier waarop vind ik aan de wensen overlaten.
En ook vind ik dat die persoon zich even mag/kan voorstellen al is het maar om te zeggen dat het puur was om commentaar te geven op dit topic. ;)

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#164 Geplaatst 23 november 2013 - 21:17

Bekijk berichthilleke, op 22 november 2013 - 12:46, zei:

Iedereen interpreteert een geschreven woord nog steeds op zijn manier, op de manier waarop men het "wil" zien.

En we kunnen hier nog uren dagen en weken over doorgaan, het veranderd niets aan de zaak.
We weten niet wat er nog meer speelt tussen beide partijen en dat blijft verder ook beter privé.
Mellemeis, ik hoop dat je dit alles vlug een plaatsje kan geven, en aan iedereen, help Mellemeis hierbij en wroet niet verder naar de redenen want dit maakt het alleen nog maar moeilijker en veranderd uiteindelijk niets.

Inderdaad,  bij deze sluiten we het het beste af  :d.  Anders word het alleen maar erger  :d. Viola zal wel ewn gouden mandje vibdeb om het even qaar dat nu zal zijn,  ik kan er niets aan veranderen,  en eerlijkk gezegd heb ik ook geen behoefe meer aan contact met die vzw om op het even welke manier,
Ik wens zw het beate en viola ook maar voor de rest probeer ik dit af te sluiten ;-) hopelijk iedereen hier nu ook, want hwt loopt hiee uit de hand ik wilde enkel men gevoelens neerschrijven niwt ewn oorlog starten ;-)
En ieder heeft recht op zijn mening,
Maar dit topic word gewoon sensatie en dat waa niet men bedoeling,

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#165 Geplaatst 23 november 2013 - 21:19

waarom zou je in s hemelsnaar er de tijd insteken om je te gaan voorstellen op een voorstel topic als je niet van plan bent om regelmatig naar dat bepaald forum te gaan om mee te lezen en te reageren?
En je alleen maar op 1 bepaalde topic wou reageren omdat men daar specifiek over jou persoonlijk zit te praten
Ik zou mijnen tijd daar toch ook niet insteken hoor.
Geplaatste afbeelding