Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuw kitten willen adopteren,gecanceld!

• Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#31 Geplaatst 18 november 2013 - 19:03

Voila de titel aangepast want als ze ons aanvaard als nieuw personeel dan gaan we haar adopteren ;)
Dus duimen voor woensdag ;)

& ja we missne Prutske nog steeds enorm ,
(je wilt niet weten hoe vaak ik wakker word al wenend of ook overdag,.. :( )
en ik wil hara niet vervangen al lijkt het soms wel zo als ik alles nalees :(
het is nu eenmaal een feit dat ik zot ben van lapjes en ik er wel troost uit put dat ik Prutske in haar zou terugzien ;) maar ze zou niet dienen als vervanging van Prutske hoor , absoluut niet, niets of niemand kan Prutske vervangen ;)
& het is misschien wel hele snel,
maar ergens in ons onderbewustzijn waren we al 11weken bezig met afscheid nemen van ons Prutske he :( pff :'(

Bij deze nog wat fotokes van ons 'Mew' (nu nog Viola bij Kitten in Nood ) ;)

violat.jpg
vi blik.jpg
vi speelt.jpg
viike.jpg
vioalake.jpg
violatj.jpg
violaaa.jpg
viool.jpg
viol.jpg
vi.jpg

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 18 november 2013 - 19:14

T is wel een schoneke. En vind de naam ook wel leuk eigenlijk!
Those who don't believe in magic, will never find it

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#33 Geplaatst 18 november 2013 - 19:33

Hihi onze Jinx is ook vernoemd naar de pokemon.
Succes voor woensdag,ik hoop voor jullie dat de klik er is, en dan gaat ze een super thuis krijgen met veel vriendjes om mee te spelen.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#34 Geplaatst 18 november 2013 - 19:37

Wij hopen het ook van harte !!! xD
het doet wel deugd ergens naar uit te kijken hoor ;)

(onze Scyther is trouwens ook genoemd naar d epokemon catherine  ;) hhihi :) )

Bekijk berichtEphiny, op 18 november 2013 - 19:14, zei:

T is wel een schoneke. En vind de naam ook wel leuk eigenlijk!

Ja tis een mooike sowieso he ;)

Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 18 november 2013 - 19:39

Fijn dat jullie de knoop hebben doorgehakt :) Ik ben benieuwd naar jullie verhaal van komende woensdag!
De onderstroom die niemand ziet, bepaalt de richting in elk gebied.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#36 Geplaatst 18 november 2013 - 19:44

Bekijk berichtIsmene, op 18 november 2013 - 19:39, zei:

Fijn dat jullie de knoop hebben doorgehakt :) Ik ben benieuwd naar jullie verhaal van komende woensdag!

wij ook ;)
we hopen zo dat ze ons even leuk gata vinden ;) hihi :p
maar dat komt normaal wel sowieso in orde ;)

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#37 Geplaatst 18 november 2013 - 19:49

Wat een schatje! Je moet gewoon je hart volgen, en ik denk idd dat de keuze al zo goed als gemaakt is. Dit schatje wacht een mooie toekomst hoor als die bij jullie zou terechtkomen. Ik denk dat ik bij jullie ook wel kat zou willen zijn ;)
En ach Mellemeiske toch, ik ken jouw verdriet zo goed, te goed, helaas.
Wij hebben nu Racheleke in huis, en die is van dezelfde mama van ons Juleke zaliger. Als Juleke stierf in februari bleef Racheleke in de tuin van dat leegstaand huis plots, toevallig? alleen achter. Dat was begin eind februari, begin maart, en ik heb dan ook tegen mijn man gezegd dat dat het lot was, net alsof Juleke wou zeggen: pak mijn jongere zusje nu maar in huis, net zoals jullie met mij gedaan hebben. Het heeft door allerlei omstandigheden (oa Racheleke die mama werd en Yvette die ziek werd en stierf) uiteindelijk nog tot augustus geduurd, maar nu is ze hier en is ze hier overduidelijk gelukkig. En ik herken veel in haar van Juleke, zelfde maniertjes, zelfde manier van spinnen enz, dus dan denk ik dat het zo moest zijn.
Wij zouden er ook dolgraag nog een poezeke bij nemen, en ik zou heel graag een tijgertje willen, net als Yvette, maar omdat ze hier nu allebei FIV positief zijn en omdat Yvonne het afgelopen half jaar al heel veel stress situaties meegemaakt heeft, doen we dit op dit moment beter niet, met veel pijn in het hart. Ik kijk nog alle dagen naar de urnekes met de foto erbij, en kan nog alle dagen janken als ik eraan terugdenk, maar ja...

Ook bij ons krijgen onze kleine kabouters ook iedere avond een kusje en knuffeltje voor het slapengaan, net als elke ochtend en iedere keer als we weggaan of thuiskomen. Racheleke kunnen we spijtig genoeg nog geen kusje geven, behalve heel voorzichtig op haar staartje, maar ik hoop dat die angst nog zal weggaan.
Ik wil gewoon maar zeggen: ik, en ik denk velen hier, weet dat je jouw Prutsemieke niet kan en wil vervangen, je wil gewoon een ander beestje gelukkig maken, en dat zal het zijn! En ja, ze lijkt op Prutske, maar dat is iets persoonlijks; de ene wil een totaal ander katje, de ander een katje dat erop gelijkt. Daar kan alleen jij over beslissen. Veel succes woensdag, ik volg mee!

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 18 november 2013 - 19:52

Oh Viola van Kitten in Nood, ze is inderdaad zoooo mooi :loveshower: . Ik had ze al gezien op de fb-pagina van KIN (Leo komt ook van ginder en daarmee dat ik contact hou via fb) en was stiekem een beetje verliefd aan het worden.
Mocht 1 van mijn katten overlijden, ik weet niet of ik direct een nieuwe zou nemen en al dan niet een look-a-like. Dat is een keuze die ieder voor zich moet maken maar het belangrijkste is dat jullie er goed bij voelen. En 't is niet omdat Viola enige gelijkenissen vertoont met Prutske dat haar karakter hetzelfde zal zijn.
Ik ben wel blij dat iemand van kattensite haar zal adopteren. Ik denk dat deze schat zal uitgroeien tot een prachtige kat en het zou leuk zijn om af en toe eens een foto te zien (hint hint) :d
Veel sterkte nog bij het verwerken van het verlies van Prutske en veel succes met jullie (vermoedelijke) nieuwe aanwinst :)

Bewerkt door Miss Nina, 18 november 2013 - 19:53.

"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"
- Anonymous cat about humans

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#39 Geplaatst 18 november 2013 - 20:07

Als alles goed gaat dan zou ze volgende week normala mogen definitief verhuizen en dan zla je haar profielke hier zien verschijnen en tal van fotokes en filmkes ;)

Bij mij verscheen ze per toeval opeens (herrinner me zelf niet dat ik lid was van kitten in nood ;) )en opeens savonds deed ik mijn pc open en stond ze echt waar helemala bovenaan in het nieuwsoverzicht , en mijn hartje sloeg meteen een slag over ..
ik heb het dan weggeklikt, een uurtje later deed ik de pc weer open en zag ik haar foto opnieuw bovenaan staan en dat was voor ons duidelijk genoeg ;)

Ze heeft zo ene schattig snoetje he ;)
en het is idd 'Viola' van kitten in nood ;) hihi :p

Bekijk berichtjuleken, op 18 november 2013 - 19:49, zei:

Wat een schatje! Je moet gewoon je hart volgen, en ik denk idd dat de keuze al zo goed als gemaakt is. Dit schatje wacht een mooie toekomst hoor als die bij jullie zou terechtkomen. Ik denk dat ik bij jullie ook wel kat zou willen zijn ;)
En ach Mellemeiske toch, ik ken jouw verdriet zo goed, te goed, helaas.
Wij hebben nu Racheleke in huis, en die is van dezelfde mama van ons Juleke zaliger. Als Juleke stierf in februari bleef Racheleke in de tuin van dat leegstaand huis plots, toevallig? alleen achter. Dat was begin eind februari, begin maart, en ik heb dan ook tegen mijn man gezegd dat dat het lot was, net alsof Juleke wou zeggen: pak mijn jongere zusje nu maar in huis, net zoals jullie met mij gedaan hebben. Het heeft door allerlei omstandigheden (oa Racheleke die mama werd en Yvette die ziek werd en stierf) uiteindelijk nog tot augustus geduurd, maar nu is ze hier en is ze hier overduidelijk gelukkig. En ik herken veel in haar van Juleke, zelfde maniertjes, zelfde manier van spinnen enz, dus dan denk ik dat het zo moest zijn.
Wij zouden er ook dolgraag nog een poezeke bij nemen, en ik zou heel graag een tijgertje willen, net als Yvette, maar omdat ze hier nu allebei FIV positief zijn en omdat Yvonne het afgelopen half jaar al heel veel stress situaties meegemaakt heeft, doen we dit op dit moment beter niet, met veel pijn in het hart. Ik kijk nog alle dagen naar de urnekes met de foto erbij, en kan nog alle dagen janken als ik eraan terugdenk, maar ja...

Ook bij ons krijgen onze kleine kabouters ook iedere avond een kusje en knuffeltje voor het slapengaan, net als elke ochtend en iedere keer als we weggaan of thuiskomen. Racheleke kunnen we spijtig genoeg nog geen kusje geven, behalve heel voorzichtig op haar staartje, maar ik hoop dat die angst nog zal weggaan.
Ik wil gewoon maar zeggen: ik, en ik denk velen hier, weet dat je jouw Prutsemieke niet kan en wil vervangen, je wil gewoon een ander beestje gelukkig maken, en dat zal het zijn! En ja, ze lijkt op Prutske, maar dat is iets persoonlijks; de ene wil een totaal ander katje, de ander een katje dat erop gelijkt. Daar kan alleen jij over beslissen. Veel succes woensdag, ik volg mee!

Dan ben ik niet de enige die in zo een zaken geloofd ;)
ik denk echt dat het een teken is van ons Prutske ;) :love2: en ik ben ook heel benieuwd hoe Mew (nu ng Viola) zal uitgroeien in de toekomst ;)

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 18 november 2013 - 20:09

Ik heb niet alles gelezen ; wel eerste pagina :d

Hoe herkenbaar voor een deel!
Toen ons Lucky'tje in maart overleed konden wij ons nog niet openstellen voor een andere kat.
Het duurde een vijftal maanden voor ons Moon ons pad kruiste, en zelfs dan voelde het nog een beetje als verraad aan...
Maar diep vanbinnen weet je wel dat dit een gevoel is die vanuit jezelf ontstaat ; je doet er je overleden katje noch verdriet mee, noch plezier door een ander in huis te nemen.
Wel geef je een ander katje een nieuwe thuis, een nieuwe kans : net zoals je gedaan hebt met de vorige en deze zijn ook nooit iets tekort gekomen.
Moon lijkt helemaal niet op Lucky, maar eerlijk gezegd had ik enkel mijn gevoel gevolgd en actief op zoek geweest dan zou ik 9/10 terug een look-a-like in huis genomen hebben.
Onbewust denk ik, zoekt een mens een deel terug van het lieveke die we verloren zijn.

Ondanks Moon uiterlijk zo verschillend is, merkte ik al snel verschillende eigenschappen in gedrag die zo frappant gelijkend waren aan Lucky.
Enerzijds heeft dat de hechting bevorderd in positieve zin, anderzijds besef je dat welke of hoeveel katten je ook in huis neemt het verdriet van het verlies tijd nodig heeft om te slijten.
Soms kijk ik van op het terras naar binnen en zie ik Moon vrolijk spelen en crossen, draai me om en denk dan aan ons Lucky die rust in de tuin.

Ze komt sowieso niet terug, maar als mens denk ik wel goed te doen.
En het ging gewoon niet die eerste maanden bij ons, maar iedereen verwerkt zijn/haar verdriet op een andere manier dat heeft niets te maken met verraad of de mate van verdriet, of wat dan ook :hug
Wel moet ik zeggen dat een nieuw katje, vooral zo'n jonkie, veel aandacht nodig heeft en zorgt voor meer afleiding en vreugde in huis.
Ook klikt het héél goed met onze Miloh die erg treurde de eerste weken om het verlies van Lucky.

Gewoon je hart en gevoel volgen zou ik zeggen.
Veel succes voor woensdag :duim:

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 18 november 2013 - 20:12.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 18 november 2013 - 20:13

Ik duim alvast heel hart voor woensdag.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#42 Geplaatst 19 november 2013 - 09:42

Ik duim ook mee voor woensdag hoor!!!  Hoop dat het klikt!
:catattackball
Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#43 Geplaatst 19 november 2013 - 10:57

ooooh da s een schoontje ,

ik hou ook van lapjes katten , en rosse, tijgertjes,
ik duim mee,

hier is de groep voltallig,
en heb mijn droomkatje niet eens ,
maar ik weet ook dat mijn groep groot genoeg is dus die droom moet wachten als de groep terug wat kleiner is ,
hier zijn de oudsten 5 jaar dus ik stel mijn droom nog heel lang uit ;)

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#44 Geplaatst 19 november 2013 - 11:15

Hier zijn de oudste 2 jaar (de broer en zus van Pruts)
& we hadden gezegd dat onze groep voltallig is en dat er hierna enkel nog binnen een 25jaar max 4 gingen terug komen,
maar we hadden niet verwacht dat er nu ons prutsemieke al iets ging overkomre :(
en tis een schatje he Mew (viola nu nig :p )

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#45 Geplaatst 19 november 2013 - 12:55

pFFFF vind het ZOOO jammer dat we morgen dan meer dan een uur moeten rijden heen en dan ng is terug ,
en haar dan NOG meer dan een week moeten achterlaten,
omdat ze vandaag een enting heeft gehad en voor de 'eventuele bijwerkingen' z dan dus NOG een week moet blijven,
en doordat het liefjj volgende week meetings heeft bijna alle dagen kunnen we haar dan pas in het weekend ophalen :'(
pfff :'(