Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuw kitten willen adopteren,gecanceld!

• Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#46 Geplaatst 19 november 2013 - 16:48

Net leuke tel gehad (NOT!)
ze waren zo aan het hameren op d eregels dat we daarom nog een week moeten wachten (maar dan kunen we pas volgend weekend)  dus ik duide hun erop dat ze dan toch ook steriel moetsen zijn volgens die regels, waren er al dreigementen dat we haar niet zouden mogen adopteren :(

en omdat we moeilijk doen ove rhet 2 maal rijden begon ze al dat als we dat niet voro haar over hebben,..   pfff amaai kben gewoon beginne wenen aan de tel en dan begon ze daarover..
pfff ben het even zat..
Als mijn man geen opdonder zou gehad hebben van het werk dat hij te veel kilometers rijd zou dat ook totaal geen probleem geweest zijn voor ons...

Morgen gana we haar dus bezoeken ik sta er wel op dat er een contract meteen word getekend dat we d egarantie hebben dat ze gereserveerd is voor ons ,
dat we haar zeker niet mislopen..  

PFFFF waarom ben ik hier ook aan begonnen !?...
pfffff :'(

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#47 Geplaatst 19 november 2013 - 17:44

Ik vind het net positief dat die mensen kiezen voor het welzijn van een kitten.  Bij mij mochten ze ook nooit meteen na hun vaccin verhuizen en ik vind dat niet meer dan logisch.  Jij kiest ervoor om zover van huis een kitten te kiezen, daar kunnen die mensen ook niets aan doen dat jij zover moet rijden.  En dat je man dan rijdt met een firmawagen en geen kilometers mag doen, tjah is toch geen reden om te zeggen "neem maar mee" ?

Bij mij was dat ook heel simpel moet ik eerlijk zeggen, je adopteerde bij mij een kat onder de vaste regels en daar werden voor niemand uitzonderingen gemaakt.  Ik heb ooit zelfs mijn eigen nicht een gereserveerd kitten ontzegd omdat ze het persé met 8 weken wilde ophalen en het van mij pas met 12 weken mocht verhuizen.
Voor Smeagle moest ik ook een uur rijden en hij mocht pas een week later verhuizen , ook omwille van vaccinatie en o.a. ook nog zijn castratie die de dag erna ging gebeuren.  Wij zijn gewoon gaan kijken, hebben een voorschot betaald en we hebben hem een week later opgehaald zoals afgesproken.

Ik vind persoonlijk als je een kitten adopteert dat er toch ergens een klik moet zijn met het kitten maar ook met de mensen die ervoor zorgen, als er al meteen zoveel ergernis is omwille van een regel die gevolgd wordt door deze organisatie (elke organisatie hebben vaste adoptieregels trouwens) dan moet je er misschien toch nog eens over nadenken.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#48 Geplaatst 19 november 2013 - 18:00

Het gaat niet enkel om dat Bonnie .. maar ga ik hier niet uit de doeken doen..
er is een reden waarom ik lievr vandaga als morgen het kitten zou adopteren, maar zoals ik zeg ga ik het niet uit de doeken doen op een opbenbaar forum ;)

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#49 Geplaatst 20 november 2013 - 09:27

Liefjj heeft kunne regele dawe 2 keer moge en kunne rijde  :p
Vanavond bezoeken we onze kleine meid,
Nu maar hopen dat ze zoals afgesproken het cobtractje klaarligge hebbem dat we zeker zijn datvze gereserveerd is,
Want zoals ik jou in pb al gezegd heb bonnie maak il me daar nogal zorgen om

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#50 Geplaatst 20 november 2013 - 13:21

Kijk ik er al enkele dagen naar uit krijg ik nu dit berichtje Geplaatste afbeelding

[knip]

:'( BEN ER KAPOT VAN :'(
Tis net of ik ons Prutske nogmaals verlies :'(..

Bewerkt door hilleke, 20 november 2013 - 18:15.
Reden van bewerken: geen privéberichten openbaar plaatsen, zie forumregels!

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#51 Geplaatst 20 november 2013 - 14:10

Ja het is echt een hele vervelende situatie. Maar hun gaan ook maar op hun gevoel af he, en ja als hun gevoel niet goed is, en dan zeg ik niet dat jij geen geschrikte adoptant zou zijn, dan begrijp ik wel dat ze het niet door laten gaan. Zelf zou je toch ook niet een kitten aan iemand meegeven waar je geen goed gevoel bij hebt...terwijl die persoon misschien wel hele goede bedoelingen heeft.

Blijkbaar is het toch niet dit katje wat een liefdevol huis bij je zal krijgen, maar er komt heust wel weer een ander katje op je pad.
Geplaatste afbeelding

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#52 Geplaatst 20 november 2013 - 14:55

Ze hebben me nog bniet eens ontmoet !? .. :(
DAt is het ergste hoe kunne ze dan al oordelen?? ..

EN NEEN DAN KOMT ER GEEN MEER BIJ ,
NU SLUIT IK MIJN HART AF,
ALS HET NIET IN ORDE KOMT KOMT ER GEEN MEER ,

We wildne neit zomaar om het even 'een kitten'
neen deze lieverd was alles geregeld de papieren zouden getekend worden binne enkele uurtjes en dan op zo een smerige manier bericht krijgen vind ik NIET kunnen

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#53 Geplaatst 20 november 2013 - 15:08

Bekijk berichtchanatas, op 20 november 2013 - 14:10, zei:

Ja het is echt een hele vervelende situatie. Maar hun gaan ook maar op hun gevoel af he, en ja als hun gevoel niet goed is, en dan zeg ik niet dat jij geen geschrikte adoptant zou zijn, dan begrijp ik wel dat ze het niet door laten gaan. Zelf zou je toch ook niet een kitten aan iemand meegeven waar je geen goed gevoel bij hebt...terwijl die persoon misschien wel hele goede bedoelingen heeft.

Blijkbaar is het toch niet dit katje wat een liefdevol huis bij je zal krijgen, maar er komt heust wel weer een ander katje op je pad.

IK heb nog NOOIT een adoptant geweigerd VOOR ik een persoonlijk gesprek heb gehad ..
zelf als ik twijfel had dan heb ik met d emensen persoonlijk afgesproken ,
want mails, smsen , tel is zo totaal anders dan in real life kennismaken.

en dan nog zou ik NOOIT de avond ervoor zeggen perfect tot morgen om blablab bla uurr in blablabal ..   en dna enkele uurtjes voor de kennismaking zo een bericht sturen..

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#54 Geplaatst 20 november 2013 - 15:29

Als je tegen die mensen op dezelfde manier hebt gereageerd als tegen mij (via pb) een tijdje terug, dan kan ik me goed indenken dat ze je geen katje willen meegeven.
Ik heb je ook nog nooit ontmoet, maar ik moet wel zeggen dat ik aan jou nooit of te nimmer een kitten of een kat zou meegeven.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#55 Geplaatst 20 november 2013 - 16:23

Bekijk berichtJoske123, op 20 november 2013 - 15:29, zei:

Als je tegen die mensen op dezelfde manier hebt gereageerd als tegen mij (via pb) een tijdje terug, dan kan ik me goed indenken dat ze je geen katje willen meegeven.
Ik heb je ook nog nooit ontmoet, maar ik moet wel zeggen dat ik aan jou nooit of te nimmer een kitten of een kat zou meegeven.

Als je zo begint mag je wel ook alles op tafel gooien ,
dus alsook jou verwijten die opeens out of the bleu kwamen ..
dat ik niet wilde opvangen en blabalbla door Pruts dat ik dat moest zeggen , terwijl alles afgesproken was voro haar op te vangen , maar ik leef ook niet op men pc he, jij was al kwaad omdat oik niet meteen antwoorde..
het is net door jouw reactie dat ik gezegd had dat het niet hoefde voor mij..
Plus dit is totaal OFF TOPIC! ern pat hier absoluut niet,
Ik smijt ook niet met modder naar jou en laat je ook gewoon je ding doen op KS..

Ik heb trouwens van iemand vernomen dat er blijkbaar over mij gaan klagen is , dusja kmeot al niet meer gaan nadenken he.. khad beter niks gezet niet op fb en niet op KS en gewoon op men gemakje uitgekeken ..
Nu ben ik dubbel teleurgesteld ,
en vooral ook in jou joske ik had niet verwacht dat jij zo met midder zou smijten,
ondanks ons meningsverschil heb ik jou NERGENS zwart gemaakt jij mij daarentegen wel,
maar ik kan ook met moddergooien ..
al doe ik dat niet ..

Moderators hie rmag een slotje op ..
We 'ons meisje' niet adopteren  :'(

ik heb toruwen sal een heleboel katjes van hier op KS aan opvang, adoptiegezinnen geholpen,
en veel rondgereden,
dus de mensen die me wel kennen,
en het genoegen gehad hebebn me van 'mijn goede kant' te leren kennen  di weten wel beter..

(en sorry als ik soms cru overkwam joske , maar je opmerkingen toen met Prutske raakten me heel diep en ja dna komt het monster in me boven ;) )
Als je ooit eens zin hebt om me ECHT te leren kennen altijd welkom ;)
Er zijn nog mensne met wie het niet klikt zij komen hier ook niet met modder gooien,

Alleszinds mag een slotje op ,
ik mag nu vabn 'ons meisje' hie rook al afscheid nemen nog voro ik haar heb kunen vasthouden :( ..
& DAtgene wat z egedaan hebebn wens ik niemand toe zelfs men ergste vijand niet..

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#56 Geplaatst 20 november 2013 - 16:48

Mellemeis, ik vind het heel erg voor jou dat ze jou op deze manier weigeren. Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal gezegd of gebeurd is, maar als dat effectief het volledige mailtje is dat je gekregen heb vind ik wel dat ze jou meer uitleg mocht geven. Nogmaals, ik kan hier niet tussenkomen, een situatie moet je altijd langs beide kanten horen (waarmee ik zeker niet wil zeggen dat jij in de fout zou gegaan zijn, enkel dat je beide verhalen moet horen).

Los van dat alles staat denk ik wel vast dat je, één,  enorm veel voor jouw katjes doet en hen superverzorgd, en twee, dat je nu in een diepe rouwperiode zit.
Dus vind ik, als dat alles is wat in dat mailtje stond, het wel heel harteloos is om op zo een manier te worden afgewezen. Oké ze willen een goede thuis voor de katjes, maar je mag ook nog altijd rekening houden met de mensen hun gevoelens. Ik denk dat je de laatste 2 maand sowieso al op een emotionele roesjbaan hebt gezeten, kan me voorstellen (ook uit eigen ervaring) dat je allerlei verschillende uiteenlopende emoties zal gevoeld hebben afgelopen verschrikkelijke weken, en nu waarschijnlijk nog.
Ik hoop dat er een dag komt dat je je hart kan openstellen voor een nieuw katje, dat er een nieuw beestje jouw pad kruist, want ik heb de indruk dat je je katjes gelukkig maakt. Veel sterkte, en geef de moed niet op, katjes verdienen een poezenmama zoals jij :hug:

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#57 Geplaatst 20 november 2013 - 16:56

Lijkt me niet rechtvaardig zonder iemand gezien te hebben en toch te oordelen dat je niet geschikt bent voor dat katje een goede thuis te geven.
Ook heb je recht een eerlijk antwoord te krijgen waarom dat zo is.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#58 Geplaatst 20 november 2013 - 16:59

Bekijk berichtJeannine, op 20 november 2013 - 16:56, zei:

Lijkt me niet rechtvaardig zonder iemand gezien te hebben en toch te oordelen dat je niet geschikt bent voor dat katje een goede thuis te geven.
Ook heb je recht een eerlijk antwoord te krijgen waarom dat zo is.

Totaal mee akkoord!

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#59 Geplaatst 20 november 2013 - 17:26

Ik wil gerust de hele correspondentie er bij zetten hier (maar vind dat wat erg voro openbaar te zetten;. )   indien je graag de hele corrspondentie wilt lezen wil ik dat altijd in PB doen ;)

Ik kan wel zegegn dat er nergens een deftige reden gezegd word,
zelf nadat ik voorstel om haar nog 4 weken te houden tot z eook steriel is en dat we ene paar keer op bezoek zullen gaan dat ze ons in het echt leren kennen
word ik afgescheept met dit  :

[knip]

• En ik heb sinds dat bericht om 15:00 gewoon NIETS van reactie meer gekregen ook al is het gelezen..

Ik snap het echt niet hoor :'( ..

Bewerkt door ginnie, 20 november 2013 - 20:45.
Reden van bewerken: geen priveberichten openbaar maken

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#60 Geplaatst 20 november 2013 - 17:33

Kan me heel goed voorstellen dat je zwaar teleurgesteld bent, en dan ook nog de manier waarop, pfff. Je zit al zo diep om het verlies van Prutske, en dan dit er nog eens bij. En ik kan me voorstellen, voor zover dat mogelijk is, dat jullie pijn om Prutske en het gemis nu nog eens dubbel hard aankomen.