Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuw kitten willen adopteren,gecanceld!

• Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#61 Geplaatst 20 november 2013 - 17:38

ik ga me niet in deze volledige discussie moeien maar om eerlijk te zijn, moest ik als cattery (of in dit geval asiel) geen goed gevoel hebben bij iemand dan mogen ze blijven zagen maar staat mijn besluit gewoon vast. In tegendeel door te blijven aandringen maak je het enkel erger.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#62 Geplaatst 20 november 2013 - 17:39

Bekijk berichtmellemeis, op 20 november 2013 - 15:08, zei:

IK heb nog NOOIT een adoptant geweigerd VOOR ik een persoonlijk gesprek heb gehad ..
zelf als ik twijfel had dan heb ik met d emensen persoonlijk afgesproken ,
want mails, smsen , tel is zo totaal anders dan in real life kennismaken.

en dan nog zou ik NOOIT de avond ervoor zeggen perfect tot morgen om blablab bla uurr in blablabal ..   en dna enkele uurtjes voor de kennismaking zo een bericht sturen..

Daarin heb je gelijk..via een mail kun je heel anders overkomen, ze hadde  je op zn minst kennis kunne laten maken en een persoonlijk gesprek met je kunnen hebben en daarna oordelen. Vind t ook stom dat ze geen reden noemen..heb je wel recht op
Geplaatste afbeelding

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#63 Geplaatst 20 november 2013 - 17:45

tgoh ik kan wel voorbeelden geven van mails die ik krijg waar er geen haar op mijn hoofd aan denkt om die mensen uit te nodigen om ze te leren kennen ze...

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#64 Geplaatst 20 november 2013 - 17:48

ik heb alleen maar goede ervaringen met deze opvang en ik weet dat ze echt alleen maar het beste willen voor hun katjes. Wat de reden ook is, om nu te blijven speculeren, dat heeft toch geen zin.

Wij lezen alleen jou kant van het verhaal. En privégesprekken openbaar plaatsen hoort niet. Dat is iets tussen jullie.

Blijkbaar hebben ze hun keuze gemaakt en blijven ze daarbij, ze hoeven zich ook niet te verantwoorden, het is hun recht om kandidaat adoptanten te weigeren.
Jammer voor jou, maar er zijn nog zoveel opvangen, nog zoveel katjes en kittens die wachten op een warme thuis.

En, Ook ik ben vroeger "verliefd" geworden op een foto van een katje.
Meer dan een uur in de auto, daar aangekomen had ik geen klik, en wij terug naar huis, zonder katje. Uiterlijk alleen zegt niet alles....

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#65 Geplaatst 20 november 2013 - 18:01

pff weet je wat laat het al maar allemaal...
er komt GEEN meer ..nu niet nooit niet ..
maar ik vind dit niet kunnen !

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#66 Geplaatst 20 november 2013 - 18:09

@mellemeis, denk dat we een misverstand hebben hoor.
Niet wij hier moeten weten waarom je het katje niet krijgt hé,
Maar jij hebt het recht te weten waarom dat zo is.
Begrijp je teleurstelling heel goed hoor, en zonder een eerlijke rede naar het waarom maakt het er niet beter op.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#67 Geplaatst 20 november 2013 - 18:18

Bekijk berichtJeannine, op 20 november 2013 - 18:09, zei:

@mellemeis, denk dat we een misverstand hebben hoor.
Niet wij hier moeten weten waarom je het katje niet krijgt hé,
Maar jij hebt het recht te weten waarom dat zo is.
Begrijp je teleurstelling heel goed hoor, en zonder een eerlijke rede naar het waarom maakt het er niet beter op.

tis dat dat ik echt niet snap ze zeggen dat ze twijfelen ik gee fhun de kans me te leren kenenen,
maar dan nog voor we de kennismaking hebebn zo een droge mail krijgen vind ik nu wel erove rgaan :(
zeker omdat het contractje vanavond zou getekend worden al..
en we haar maandagavond mochten ophalen..
het was dus al heel concreet he , ze had zelf al haar naampje gekregen..
we hadden haar al in ons hartje gesloten..

JA sorry dat ik PB heb openbaar gezet ik had het ng gezegd dakt ni ging doen grr.. pfff ..
maar anders snappen jullie niet hoe het komt dta het voro ons niet te begrijpen valt ,
we keken er zo naa ruit..

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 20 november 2013 - 17:45, zei:

tgoh ik kan wel voorbeelden geven van mails die ik krijg waar er geen haar op mijn hoofd aan denkt om die mensen uit te nodigen om ze te leren kennen ze...

ja stijn ,
maar als alles al gergeeld is dna ga jij geen 5uur voor de kennismaking en tekenen contract zo een droge mail sturen geloof ik he ..

Tjah ik ga dit topic gewoon negeren het doet gewoon pijn,
nu doet zelf op KS komen al pijn..
KAn er hier een slotje op of niet?
of word dat niet gedaan? :p

Bekijk berichthilleke, op 20 november 2013 - 17:48, zei:

ik heb alleen maar goede ervaringen met deze opvang en ik weet dat ze echt alleen maar het beste willen voor hun katjes. Wat de reden ook is, om nu te blijven speculeren, dat heeft toch geen zin.

Wij lezen alleen jou kant van het verhaal. En privégesprekken openbaar plaatsen hoort niet. Dat is iets tussen jullie.

Blijkbaar hebben ze hun keuze gemaakt en blijven ze daarbij, ze hoeven zich ook niet te verantwoorden, het is hun recht om kandidaat adoptanten te weigeren.
Jammer voor jou, maar er zijn nog zoveel opvangen, nog zoveel katjes en kittens die wachten op een warme thuis.

En, Ook ik ben vroeger "verliefd" geworden op een foto van een katje.
Meer dan een uur in de auto, daar aangekomen had ik geen klik, en wij terug naar huis, zonder katje. Uiterlijk alleen zegt niet alles....

& het kan zijn dat z ehet beste voorhebebn,
maa rik kan gewoon NIET begrijpen waarom ze last minute alles afzeggn :(
en de amnier waarop al helemaal niet,
waaaraan hebebn we dit verdiend ? waarom mogen we haar nu opeens niet adopteren? allemaal vragen..
pff nu negeer ik dit topic ik ben op , ik kan niet meer..

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#68 Geplaatst 20 november 2013 - 18:34

Ik kan me best situaties inbeelden waar ik ook zo zou reageren als het asiel. Maar daar kan je laat over oordelen als je de 2 kanten kent en dat weten we hier niet.

@modjes, denk dat hier op aangeven van mellemeis een slotje op mag?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#69 Geplaatst 20 november 2013 - 18:40

Ik heb de mail niet gezien aangezien daar nu knip staat.

Ik wou enkel nog zeggen. Misschien kan je je ergens troosten in het feit dat je prutske haar broertje en zusje nog hebt? Ergens leeft ze in hun wel verder denk ik dan.

Voor de rest ga ik me niet mensen in de discussie want ik kan ze toch niet volgen :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#70 Geplaatst 20 november 2013 - 19:43

Mss moest het zo zijn. Heb je al eens nagedacht dat die mensen denken als zovele dat je haar ter vervanging mss wil.
Je kan nog zo vaak nee zeggen dit is niet waar maar zo komt het in je verhalen wel wat over.
Mss hebben die hier of op fb ook je hele verhaal gelezen en er hun mening over gemaakt.
Ik weet dat je je gedacht op haar al had gezet maar je wist toch ook niet of de klik er ging zijn, of ging je haar na een weekje zo meenemen...
met het gedacht ze zal wel wennen.
Als je echt nog een kitten bij wil denk ik dat er nog heel veel zijn die op zoek zijn naar een leuke thuis.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#71 Geplaatst 20 november 2013 - 19:50

@catherine , we nemen GEEN bij ,
we hadden ons zinen op viola gezet ,
het was enkel als ze echt niet van ons moest weten gingen we hara niet dwingen natuurlijk he !

& we wilden pruts NIET!!!! vervangen door haar !  DAT KAN OOK NIETS OF NIEMAND !
we vondnen het enkel leuk dat we Pruts een beetje in haar zouden zien ..
NEt als met onz eMike (en mieke ) ..
Zoals hier al een gezge dis er zijn ook mensen die na het verlies vna ene hondje hetzelfde ras nadien nemen ?. als wij dat nu leuk vinden ?..
het gaat totaal oooo niet om Pruts nu maar om het feit dat we op het laatste moment worden geweigerd , zonder deftige uitleg of iets..

maar net zoals ik zeg khad beter mennen mond niet opengedaan ,
dan was dit mssn allemaal niet gebeurd..

Ik ben het allemaal zat nu ..
k zit genoeg in de put nu dus hoef nie dieper geduwd worden danku..
Ik had ene lichtpuntje , iets om naar uit t elkijken en dan word dat op zo een manier afgepakt ..

Kzou zegge khoop dat het degenen die me niet begrijpe ooit ook is overkomt, maar dat hoop ik NIET , want dit wens ik zelf men aartsvijand niet toe..

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#72 Geplaatst 20 november 2013 - 19:52

Bekijk berichtcatherine, op 20 november 2013 - 19:43, zei:

Mss moest het zo zijn. Heb je al eens nagedacht dat die mensen denken als zovele dat je haar ter vervanging mss wil.
Je kan nog zo vaak nee zeggen dit is niet waar maar zo komt het in je verhalen wel wat over.
Mss hebben die hier of op fb ook je hele verhaal gelezen en er hun mening over gemaakt.
Ik weet dat je je gedacht op haar al had gezet maar je wist toch ook niet of de klik er ging zijn, of ging je haar na een weekje zo meenemen...
met het gedacht ze zal wel wennen.
Als je echt nog een kitten bij wil denk ik dat er nog heel veel zijn die op zoek zijn naar een leuke thuis.

Sluit ik me bij aan, kreeg ook een beetje het idee dat je haar wilden vervangen ofzo...is waarschijnlijk niet juist, want ja Prutske kun je niet vervangen, maar je was wel hard opzoek naar een kitten die echt op haar leek, dus dan komt het zo over..maar als het dat jou helpt met het verwerken van Prutske moet je dat doen. Snap niet zo goed waarom je persé dit kitten wil, maar geen anderen? Genoeg kittens die een leuk huis zoeken, en misschien ook wel 1 die op Prutske lijkt.
Dat je dat op dit moment even niet wilt begrijp ik, maar om je volledig af te sluiten ervoor....als je de ruimte, tijd, financiele middelen en liefde hebt, waarom niet dan?
Geplaatste afbeelding

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#73 Geplaatst 20 november 2013 - 19:53

Bekijk berichtEibhlin, op 20 november 2013 - 18:40, zei:

Ik heb de mail niet gezien aangezien daar nu knip staat.

Ik wou enkel nog zeggen. Misschien kan je je ergens troosten in het feit dat je prutske haar broertje en zusje nog hebt? Ergens leeft ze in hun wel verder denk ik dan.

Voor de rest ga ik me niet mensen in de discussie want ik kan ze toch niet volgen :)

ze leeft verder in ons allemaal ,
maar dta heeft hie rtoch niks te zien met Viola :(
Het gata erom dat we naar Viola/Mew uitkeken
en dat het pijn doet dta dat ons zonder boe of ba op het laatste moment word afgenomen :(

Bekijk berichtchanatas, op 20 november 2013 - 19:52, zei:

Sluit ik me bij aan, kreeg ook een beetje het idee dat je haar wilden vervangen ofzo...is waarschijnlijk niet juist, want ja Prutske kun je niet vervangen, maar je was wel hard opzoek naar een kitten die echt op haar leek, dus dan komt het zo over..maar als het dat jou helpt met het verwerken van Prutske moet je dat doen. Snap niet zo goed waarom je persé dit kitten wil, maar geen anderen? Genoeg kittens die een leuk huis zoeken, en misschien ook wel 1 die op Prutske lijkt.
Dat je dat op dit moment even niet wilt begrijp ik, maar om je volledig af te sluiten ervoor....als je de ruimte, tijd, financiele middelen en liefde hebt, waarom niet dan?

het is een lang verhaal ,
maar Viola is net in the picture gekomen toen we NIET op zoek waren ..
en met haar hadden we meteen allebei iets van haar moeten we leren kennen..

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#74 Geplaatst 20 november 2013 - 19:56

Owhh en toen mijn Bailey overleed ben ik ook opzoek gegaan naar een andere kitten en ja ik keek ook naar veel kittens die op haar leken, en dat was vooral omdat ik de tekening van haar zo mooi vond (of naja veel wit, met grijs/zwart), en ja Taco was deels wit, met cyperse tekening...dus in die zin leek hij wel een beetje op haar (had wel veel minder wit)..dus snap je daarin wel hoor.
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#75 Geplaatst 20 november 2013 - 19:56

Mellemeis, ik begrijp je volledig hoor. Ik denk, als dat is waar ze bang voor waren dat je Prutske wou vervangen, dat er dan vele katjes zouden moeten geweigerd worden. Komaan, hoeveel katten worden er niet verwaarloosd of slecht verzorgd? Dit is hier toch niet het geval zou ik denken. Maar nogmaals, ik ken de twee kanten niet. Ik ga hier gewoon af op mijn gevoel op dit moment.
En ik ga volledig akkoord met de mensen die zeggen dat ze zelf ook katjes weigeren ter adoptie te geven, maar de manier waarop, 5 uur voor het contract misschien zou worden getekend, wanneer je je aan het klaarmaken bent om te vertrekken, op die manier verwittigd worden... Dat kan ik niet echt beleefdheid noemen. Ik begrijp dat de meeste mensen hun reacties hier waarschijnlijk goed bedoeld zijn, maar kan me voorstellen dat Mellemeis hier nu geen behoefte aan heeft, na alles wat ze heeft meegemaakt. Een beetje medeleven is wel op zijn plaats.