Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuw kitten willen adopteren,gecanceld!

• Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#76 Geplaatst 20 november 2013 - 20:03

We duwen je niet verder de put in, wij staan op afstand en kunnen beter relativeren.
Laat het allemaal bezinken er is toch nergens haast bij. Je zegt nu geen meer bij te willen en volgende week zie je eentje waar je toch verliefd op wordt dus je hebt dat niet in de hand.
Nu ben je boos en voel je je door iedereen aan de kant gezet maar later zul je mss hier anders over denken.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#77 Geplaatst 20 november 2013 - 20:21

Ik begrijp jullie ook hoor,
en hadden ze me op een deftige manier gecontacteerd, en niet last minute en een deftige reden gegeven had het misschien makkelijker geweest,
nu voel ik me te min,
heb ik het gevoel dat ik een nietsnut ben en een slechte poezenmama :( ..
maar ik ga van KS,
misshcien verschijn ik binne enkele maanden maar momenteel doet het me meer slecht dan goed..

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#78 Geplaatst 20 november 2013 - 20:55

Hey Mellemeis, ik lees nu snel dit topic ff door. Ten eerste, ik vind het erg dat je Prutske hebt verloren.  Ten tweede, ik krijg het gevoel dat je een beetje emotionele problemen hebt, misschien door de dood van Prutske, misschien ook andere onderliggende problemen? Ik wil je zeker zeggen dat je geen nietsnut bent, zo mag niemand over zichzelf denken. Wil je mss je hart luchten in een PB'tje? Ik heb het gevoel dat ik je mss wel wat kan steunen of helpen. Alleszins hoop ik dat je je snel weer beter voelt en dit allemaal achter je kan laten.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#79 Geplaatst 20 november 2013 - 22:19

Gezien het hier al een aantal keer vermeld is toch even aangeven dat het niet gebruikelijk is om topics zomaar te sluiten. Enkel indien deze bij "vraag en aanbod" staan of bij "vermist/gevonden".

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#80 Geplaatst 20 november 2013 - 22:49

Ok gn prob

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#81 Geplaatst 20 november 2013 - 23:14

Zonde dat hier weer zo word gereageerd door sommigen...
Lekker typisch niets van aantrekken meisje!
Ik ben er voor je en als je me nodig hebt sta ik klaar!

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.108 berichten
  • 2 katten

#82 Geplaatst 20 november 2013 - 23:17

Weet je wat het waarschijnlijk dubbel zo moeilijk maakt (volgens mij hé ;))?
Eerst kreeg je te kampen met het verlies van Prutske, waarna je dan ergens (al dan niet onbewust) hoopte dat dit nieuw katje je zou helpen om dat te verwerken. Wat op zichzelf eigenlijk niet uitgesloten of verkeerd is.
Vervolgens valt dit nu weg ; je rouwproces herbegint op die manier helemaal vanaf nul.

Komt erbij dat je geen reden kreeg waarom het niet doorging.
Wanneer je geen antwoord krijgt op deze vraag begin je dit automatisch zelf in te vullen, andere mensen op het forum proberen mee te gissen naar een antwoord met de bedoeling je te helpen.
Maar wat het antwoord ook mag zijn op deze vraag ; sowieso liggen de meeste vermoedens gevoelig vooral doordat je nog in een verwerkingsfase zit.

Ik heb je topic gevolgd en mijn vermoeden gaat uit naar het feit dat je aangaf problemen te hebben met de afstand en liefst Viola zo snel mogelijk bij jou had ; dit kan voor een zekere druk gezorgd hebben voor de andere partij waardoor zij het niet meer zagen zitten.

Maar ook dat is maar een vermoeden ; de echte reden kan even goed helemaal niets met dit te maken hebben.

Waarom geven ze dan gewoon zelf niet het antwoord, kunnen wij ons net zoals jij afvragen.
Daar kunnen we ook enkel naar gissen.
Mogelijkheid is dat ze door de communicatie merkten dat je je niet neerlegt bij hun beslissing en denken dat ze bij elke reactie van jou een antwoord zullen krijgen waarbij je blijft aandringen om hen toch van gedacht te doen veranderen, dit terwijl zij overtuigd zijn van hun keuze.
Let wel : dit is ook weer enkel een vermoeden...

Ik denk dat het best is voor jou om zo weinig mogelijk antwoorden in te vullen in hun plaats.
Neen dat is niet gemakkelijk, vooral dat er iets wegvalt waar je naar uitkeek net op een moment dat je nog overspoeld wordt door het verdriet van het verlies van Prutske.

Laat het vooral even bezinken nu.
Je merkt later wel of je je hart opnieuw kan openstellen voor een ander katje.
Alle leden op het forum die al een katje verloren waar ze aan gehecht waren weten hoe pijnlijk dat het is, en dat er veel tijd kan verstrijken voordat het verdriet begint te slijten.

Misschien is het een magere troost, misschien kan het je ook helpen relativeren :
Stel dat de adoptie doorgegaan was, en Viola helemaal geen karaktertrekken had van Prutske....
Dan was het ook niet onmogelijk geweest dat je op een zeker moment zodanig ontgoocheld was hierin dat je de fase van je rouwproces ook helemaal vanaf nul had moeten doormaken.

Alvast veel sterkte gewenst.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 20 november 2013 - 23:21.

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#83 Geplaatst 21 november 2013 - 10:37

Ik heb het nu pas gelezen en ik vind het heel erg voor je dat je zonder reden het katje niet meer mag adopteren.
Je hebt een groot hart voor dieren, dat weet ik omdat je toen speciaal om mojito bent gereden voor je buren.
Zonde dat het zo loopt voor je!

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#84 Geplaatst 21 november 2013 - 10:37

Ik snap jouw redenering tot op een bepaald punt,  

Ze kwam niet om pruts te vervangen,
Dat het pijn dowt dat ze op die manier zo laf haar hebben afgenomen om het zo te zeggen diet pijn omdat we al uitkeken naar die kleine meid en haar eigen karaktrrtrekken en hoe ze zou uitgroeien op haar eigen mppie maniee
We wisten al heewl goed dat ze absoluut niet hetzelfde karakter had ala pruts en zoals ik al vaak gezegd heb was enkel het snoetje zo gelijkend op Prutske,

Maar day we pijn hebben day ons kleine meisjj op zo een maniee en zonder deftoge reden is afgenomen staat totaal los van prutske,  want het veedriet om Prutske is hier totaal nog niet afgesloten en zal day voor lange tojd niet zijm

Maar il snap niet hoe vaak ik nog moet uotleggen day we het jammee vinden om alle juiste redenen bamelijl dat wij al enorm uitkeken naar onze kleine meid,  ze had al een naampje,  we keken al heel de dag uit ernaar en net wanneer ik mme moest beginne klaarmajen zag il dat onnozele berichtke,  was ik al geblokkeerd door hun als vrienden,  en ondertusse zijn zowel ik als vrienden van me gewoon al geblokkeerd op de pagina..  Ale day is toch noet normaal...

We wilden haar desnoods 4 weken latem blijvem en laten kennismaken met ons maar dat wilden ze zelf niet,
Aleja ik weet niet wat ik misdaan heb om dit te verdienen ze hadden op zin minst eeelijl kunnen antwoorden..

En nu ga ik erovwe stoppen
Het doet pijn dat we haar niet hebben mogen vasthouden en liefhebben omdatvwe naar haar uotkeken en haar karakter en hoe zij zelf zou opgroeien en dat heeft niets met pruts te maken qq
Fus kan iederwwn stoppen mwt er pruts altojd bij te halen,

We keken uit naar viola/mew zoals je uitlijkt naar een kindje en dan dit!?  ..
Dat doet pijn,  en dat staat los van het veedreot van pruts,  maar doet dubbel zoveel pijn mu langs de ene kant het hartverscheurende veedriet en gemis van Prutske en nu daaar bovenop onze nieuwe kleine meid die zo afgenomen word..  
We keken zo uit naar haar om wie ze zelf is en niet omdat ze op pruts lijkt,
Il vind Ulke katjes nu eenmaal prachtig en ben ze nog niet vaak tegen gekomen,
Dus ja wij warwn helwmaal verkocht van haar omdat ze helemaalis wat wij zo prachtig vinden aan een katje..

Hoop dat het nu voor eens en altijd duidelijk is en ik het nu wel duidelijl heb uitgelegd. Q

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#85 Geplaatst 21 november 2013 - 10:41

Mellemeis, kan je alstublieft je topic titel terug aanpassen?
Anders moet ik het doen want zo in grote letters en de vraag sluiten trekt op niet veel. ;)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#86 Geplaatst 21 november 2013 - 11:15

Ik heb het ondertussen zelf gedaan!

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#87 Geplaatst 21 november 2013 - 13:33

Bekijk berichtSolotje, op 21 november 2013 - 11:15, zei:

Ik heb het ondertussen zelf gedaan!
µ
ik had het niet gezien hoor sorry hoor

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#88 Geplaatst 21 november 2013 - 14:38

tja, ik denk dat je het zo moet bekijken...het opvanggezin zag de eventuele adoptie niet zitten en ze hebben jou tenminste niet tot bij hen laten komen om dan te zeggen dat het niet doorging.

Ze kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden dat jullie er enorm naar uitkeken en zelf al een naam hadden voor het poezebeestje.

Het is rot voor jullie maar ik zou niet te veel achter een verklaring zoeken soms klikt het gewoon niet. Gebeurd bij mensen ook he, dat je iemand niet echt moet zelf al heeft die persoon jou niets gedaan.

neem jullie tijd om alles te verwerken dat jullie ondertussen is overkomen en misschien dat je in de toekomst nog van gedacht veranderd

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#89 Geplaatst 21 november 2013 - 17:57

Bekijk berichtSelmo, op 21 november 2013 - 14:38, zei:

tja, ik denk dat je het zo moet bekijken...het opvanggezin zag de eventuele adoptie niet zitten en ze hebben jou tenminste niet tot bij hen laten komen om dan te zeggen dat het niet doorging.

Had ze haar mail niet nagekeken stond ze wel fijn aan hun deur he.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.108 berichten
  • 2 katten

#90 Geplaatst 21 november 2013 - 18:44

Bekijk berichtjuleken, op 21 november 2013 - 17:57, zei:

Had ze haar mail niet nagekeken stond ze wel fijn aan hun deur he.
Klopt Juleken, al vraag ik me af -in het algemeen- waarom sinds internet bestaat mensen soms vergeten dat er ook via telefoon of gsm nog gecommuniceerd kan worden.
Ik zou ook niet graag voor niets x-aantal kilometers rijden om ter plaatse te vernemen dat ik beter mijn mail nagecheckt had ; wat had kunnen gebeuren in dit geval.
Als je weet dat er afspraken in de toekomst gaan plaatsvinden is het toch handig om je telefoonnummer en/of gsm-nummer ook door te geven.
Misschien is dat ook gebeurd, dan was een telefoontje het minste geweest...anderzijds als ze geen telefoonnummer hadden was een mailtje ook de enige manier om contact op te nemen met elkaar.