Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuw kitten willen adopteren,gecanceld!

• Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#91 Geplaatst 21 november 2013 - 18:54

We horen hier maar 1 kant van het verhaal, hou daar aub rekening mee!!

Elke organisatie, vzw, opvang, cattery, .... heeft het recht om mensen te weigeren. Soms is een gevoel al voldoende en hoeft daar geen concrete reden voor te zijn.
En voor de "verliezende" partij is dit natuurlijk ontzettend erg maar hier dagen over blijven doorgaan maakt het alleen maar erger.

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#92 Geplaatst 21 november 2013 - 19:08

Ik heb jaren papflessers opgevangen voor een VZW de VZw heeft ons altijd zelf laten beslissen wie we goed vonden en wie we niet goed vonden .
Als ik aan de telefoon geen goed gevoel erbij had zei ik direct al van nee sorry zonder meer. Heb ook nog gehad dat ze achter een kittentje kwamen en dat ze geen draagmand of dergelijke bij hadden en ze vroegen achter een doos voor in te steken die kregen dan ook resoluut de deur voor hun neus dus die stonden hier zelfs aan de deur he !! De vzw heeft ons er direct altijd in gesteund . Wij kenden tenslotte het karaktertje van het kitten en er hebben er vele gezaagd en gedaan hoor voor een kitten te kunnen adopteren tot scheldens toe via mail of aan de telefoon ik was een echte Bitch dat ze zeiden .

NU zal deze desbetreffende persoon er geen goed gevoel bij gehad hebben jou een kitten te laten adopteren  mocht het kunnen en we horen haar verhaal zoals een verhaal altijd 2 kanten heeft zou dit misschien veel ophelderen . Dus Mellemeis sorry maar ik versta die persoon heb verschillende keren ook in zulke schoenen gestaan .

Vind ook eerlijk gezegd dat je overdrijft zoals eerder in je titel dat schreeuwen hoefde echt niet .
Vind het goed dat hij nu aangepast is je zegt verschillende malen je gaat een tijd weg doet zelfs een andere foto maar toch blijf je reageren .
Is het aandacht dat je zoekt naar iemand die je misschien toch gelijk zou geven of is het echt voor het kitten ??
Misschien op het volgende kitten seizoen als je betere gedachten hebt opnieuw proberen en lukt het deze keer wel omdat je dat niet zo emotioneel bent van het gestorven kitten .

Sorry voor mijn schrijven maar heb jaren een opvanggezin geweest dus weet waar ik over praat .

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#93 Geplaatst 21 november 2013 - 19:36

Bekijk berichthilleke, op 21 november 2013 - 18:54, zei:

We horen hier maar 1 kant van het verhaal, hou daar aub rekening mee!!

Elke organisatie, vzw, opvang, cattery, .... heeft het recht om mensen te weigeren. Soms is een gevoel al voldoende en hoeft daar geen concrete reden voor te zijn.
En voor de "verliezende" partij is dit natuurlijk ontzettend erg maar hier dagen over blijven doorgaan maakt het alleen maar erger.

De andere kant wil dan ook geen reden geven blijkbaar dusja zegt genoeg denk ik dan. :)
En er is altijd een reden, altijd, je kan niet zonder rede 1 uur voor iemand langskomt opeens zeggen 'ja sorry toch niet'
Als je een 'slecht' gevoel hebt heb je het al een tijdje en niet opeens.
Maak mensen geen blazen wijs.

Bewerkt door Shadow, 21 november 2013 - 19:37.

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Cat lover <3
Cat lover <3
  • 5 berichten

#94 Geplaatst 21 november 2013 - 19:59

Kijk, jullie zitten nu allemaal te zeiken over kitten in nood zonder dat jullie hun kant van het verhaal hebben gehoord. Zal ik die kant dan maar even vertellen zeker? Ten eerste lijk u een goede adoptante, maar, toen als u begon te drammen over het feit dat jullie nog een week moesten wachten werd u al minder graag gezien. U bent beginnen drammen via facebook, dan hebt u naar Anja gebeld, bent u beginnen dreigen en dan beginnen huilen, allemaal over het feit dat je maar een week moest wachten! Dat vonden wij niet leuk, u begon ons dan bijna te stalken op facebook, wij hadden er genoeg van, en wij wouden niet meer dat u langskwam. Toen begon jij helemaal te flippen, begon u jullie gesprek met de opvangmama en haar naam vrij te geven op facebook, vind u dat normaal? Dan begin je al je vrienden op ons af te sturen om toch maar te zorgen dat Viola in uw handen valt. Mooi niet! Wij waren het beu en nu zeker! Gelieve ons en de rest van Kitten In Nood niet meer lastig te vallen, dankuwel. Btw: last minute? 5 uur op voorhand vind ik niet last minute.

Bewerkt door Cat lover <3, 21 november 2013 - 20:27.

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#95 Geplaatst 21 november 2013 - 20:09

Bekijk berichtShadow, op 21 november 2013 - 19:36, zei:

De andere kant wil dan ook geen reden geven blijkbaar dusja zegt genoeg denk ik dan. :)
En er is altijd een reden, altijd, je kan niet zonder rede 1 uur voor iemand langskomt opeens zeggen 'ja sorry toch niet'
Als je een 'slecht' gevoel hebt heb je het al een tijdje en niet opeens.
Maak mensen geen blazen wijs.

NU heb je de reden van de andere kant en eerlijk gezegd had zo iemand bij mij afgekomen en naam en al vrijgegeven dan had ze ook geen kitten !

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#96 Geplaatst 21 november 2013 - 20:31

Ik kan de andere kant geen ongelijk geven... Zo een reacties zou ik ook niet willen bij een adoptant...

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#97 Geplaatst 21 november 2013 - 20:43

Ik heb ook al mensen geweigerd toen ik kittens opving... Geen goed gevoel is geen kitten. Een bezoek is ook altijd vrijblijvend en nooit een garantie dat je het kitten krijgt. Misschien ben je te ver gegaan in het al verzinnen met een naam, lagen je verwachtingen te hoog... Dat gevoel kan heel eisend overkomen bij een opvanggezin.

Doe eens rustig met de katten die je nu hebt, laat het bezinken en denk dan na of je er nog een kat bij kan hebben. Zowel qua financiƫn, als huishouden en poetswerk, naar de toekomst toe (al je katten gaan gelijk senior worden en dus extra zorg/kosten nodig hebben, bijv.), en in je groep (die moet nu erg veel aanpassingen te verwerken krijgen, voor je het weet heb je probleemgedrag als reactie of een apathische groep).

Sterkte met het verlies van Pruts.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#98 Geplaatst 21 november 2013 - 20:53

Bekijk berichtCat lover <3, op 21 november 2013 - 19:59, zei:

Kijk, jullie zitten nu allemaal te zeiken over kitten in nood zonder dat jullie hun kant van het verhaal hebben gehoord. Zal ik die kant dan maar even vertellen zeker? Ten eerste lijk u een goede adoptante, maar, toen als u begon te drammen over het feit dat jullie nog een week moesten wachten werd u al minder graag gezien. U bent beginnen drammen via facebook, dan hebt u naar Anja gebeld, bent u beginnen dreigen en dan beginnen huilen, allemaal over het feit dat je maar een week moest wachten! Dat vonden wij niet leuk, u begon ons dan bijna te stalken op facebook, wij hadden er genoeg van, en wij wouden niet meer dat u langskwam. Toen begon jij helemaal te flippen, begon u jullie gesprek met de opvangmama en haar naam vrij te geven op facebook, vind u dat normaal? Dan begin je al je vrienden op ons af te sturen om toch maar te zorgen dat Viola in uw handen valt. Mooi niet! Wij waren het beu en nu zeker! Gelieve ons en de rest van Kitten In Nood niet meer lastig te vallen, dankuwel. Btw: last minute? 5 uur op voorhand vind ik niet last minute.

Beste Cat Lover

Bedankt voor uw kant van het verhaal. Als ik door de boosheid heen lees vind ik argumenten waar ik me in kan vinden. Hoewel ik ook de andere kant van het verhaal heel goed begrijpen kan.
Ik denk dat dit voor beide partijen niet leuk is en ik hoop dat de rust voor beide partijen snel kan terugkeren.

Dat gezegd hebbende heb ik toch twee puntjes
1) niet iedereen zit af te geven op jullie opvang, er wordt herhaaldelijk gezegd dat we hier maar 1 kant van het verhaal lezen en dat men zich kan indenken dat er wordt gekozen om nee te zeggen. Ik snap uw boosheid, maar vind het wel zo eerlijk als u dan alle posts goed lees ;)

2) 5 uur vantevoren vind ik persoonlijk behoorlijk last minute.
Ik weet natuurlijk niet of er nog meerdere vormen van contact mogelijk waren, maar op zo'n korte termijn afzeggen zou ik het wel zo prettig vinden als dat dan telefonisch zou gebeuren. Voor mij zou 5 uur vantevoren per mail afzeggen vaak betekenen dat ik die mail niet meer zie. dus in dit geval ben ik het er echt wel mee eens dat het als last minute wordt bestempeld.

mellemeis,
ik kan van beide kanten het verhaal begrijpen. En aangezien jij/jullie nog in een diepe rouwperiode zitten komt dit allemaal extra hard aan, dat is alleen maar logisch.

Nu geven jullie aan dat er geen ander kitten in huis komt. ook dat kan ik begrijpen. Toch wil ik je het volgende meegeven:
Neem nooit een beslissing in heftige emotie. Daar kun je nog wel eens spijt van krijgen.

Verder wil ik jullie erg veel sterkte wensen met het verwerken van alle gebeurtenissen van de afgelopen periode. Ik hoop dat jullie snel weer rust voor jezelf krijgen.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Cat lover <3
Cat lover <3
  • 5 berichten

#99 Geplaatst 21 november 2013 - 21:02

Ginnie,
bedankt voor het begrip! Ik persoonlijk vind dat niet last minuten, maar dat kan aan mij liggen. Er was geen ander middel van contact dat we konden gebruiken, ze had de naam van de opvangmama en hun berichten al op facebook gezet, stel je voor dat ze dat ook deed met het telefoon nummer?

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#100 Geplaatst 21 november 2013 - 21:07

Ik vind eigenlijk niet dat een opvang of een cattery zich moet verantwoorden waarom ze iemand niet aanvaarden als adoptant of kittenkoper. Ook al is dat soms moeilijk te aanvaarden.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#101 Geplaatst 21 november 2013 - 21:09

Ik wilde ongeveer hetzelfde schrijven als Ginnie..
Ik vind ook dat jullie hier beide van 2 kanten moeten kunnen bekijken..

Als ik de verklaring van de opvang lees, kan ik me voorstellen dat dit geen goed gevoel geeft, maar... mensen die in de rouw zijn, kunnen nu eenmaal soms door hun emoties heftig overkomen.. Hoewel ik begrijp dat het heel benauwend is als mensen zo reageren, geloof ik dat TS geweldig voor haar katjes zorgt, dat mag dan ook wel even gezegd worden denk ik ;).
Daarbij kan niet iedereen even makkelijk communiceren, zodat soms dingen heftiger overkomen op papier dan dat ze bedoelt zijn.

Mellemeis, zorg even goed voor jezelf, kom even tot rust en probeer prutske een plaatsje te geven..
Je hebt 11 weken met hart en ziel voor haar gezorgd en daar heb ik respect voor....
Je had het over een teken van Prutske, misschien is dit wel het teken om even een stapje terug te doen.. te accepteren dat ze er niet meer is en de tijd te nemen om dit te verwerken..
Heel veel sterkte!!

Geplaatste afbeelding

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#102 Geplaatst 21 november 2013 - 21:15

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 21 november 2013 - 21:07, zei:

Ik vind eigenlijk niet dat een opvang of een cattery zich moet verantwoorden waarom ze iemand niet aanvaarden als adoptant of kittenkoper. Ook al is dat soms moeilijk te aanvaarden.

Nou... Nee eigenlijk niet, maar... ondanks ik vind dat Mellemeis om wat voor redenen dan niet even correct is geweest, vind ik wel dat je, vooral als je weet dat iemand op dat moment niet lekker in zijn/haar vel zit, je dit uit compassie wel zou kunnen doen.

Geplaatste afbeelding

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#103 Geplaatst 21 november 2013 - 21:27

Bekijk berichtgrumpje, op 21 november 2013 - 21:15, zei:

Nou... Nee eigenlijk niet, maar... ondanks ik vind dat Mellemeis om wat voor redenen dan niet even correct is geweest, vind ik wel dat je, vooral als je weet dat iemand op dat moment niet lekker in zijn/haar vel zit, je dit uit compassie wel zou kunnen doen.

UIt compassie ja zeggen voor een kitten vind ik echt al te zot als je dit bedoelt grumpje sorry. Als het kitten dan niet bij hun past of als ze plots vind ze is niet zoals Pruts en ze moet buiten ???  Is het eerste niet he dat buiten moet

Denk dat Mellemeis veel te impulsief handelt en beter eerst eens afwacht

Bewerkt door liange, 21 november 2013 - 21:27.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#104 Geplaatst 21 november 2013 - 21:32

Niks uit compassie... Mensen moeten een doordachte beslissing maken en als ze hun verantwoordelijkheid niet kunnen nemen om eerst zichzelf op orde te krijgen en tijd te nemen. Dan moet je neen zeggen. Wat soms ook een gevoel is, moeilijk te omschrijven.
Kan ook een geval van actie-reactie zijn. Als de potentiƫle adoptant op een bepaalde manier ageert, ga je terug reageren op een bepaalde manier. Misschien afblokken, wat in dit verhaal kan passen.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#105 Geplaatst 21 november 2013 - 21:33

Even goed lezen ;), stijn had het over het verantwoorden waarom ze het kitten niet meekregen..

Als je weer dat iemand na een langere strijd, net der katje heeft moeten afgeven, plus het feit dat het desbetreffende kitten op de overleden kat lijkt....
Dan vind ik het persoonlijk niet meer dan netjes als je laat weten waarom men er toch vanaf ziet.
Het is geen verplichting, maar het getuigd in mijn ogen wel van fatsoen.

Bewerkt door grumpje, 21 november 2013 - 21:37.

Geplaatste afbeelding