Spring naar inhoud

- - - - -

Lang lang wachten op nieuwe pup

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 18 november 2013 - 16:51

Na het overlijden van onze lieve oude hond, heb ik mijn ouders kunnen overtuigen om voor een nieuw hondje te gaan,  We hebben thuis nog een andere hond, maar ze is elf jaar oud, en een windhond en is niet echt meer enthousiast over wandelen enzo, liefst slapen! Het verlies van onze andere hond woog extra zwaar door omdat ze zo'n gekke blije hond was.  De andere is veeeeeel rustiger, dus was zo'n leegte.  Men pa was wat moeilijker te overtuigen (z'n tuin :) ), maar ik heb excellente overtuigingsskills !
Ik woon nu wel niet meer thuis, maar ik ga wel vaak naar huis, en in mijn appartement kan ik helaas geen hondje toevoegen aan de familie.
Na de overtuiging heb ik wat research gedaan voor welk ras, en ze zijn voor een Ierse setter gegaan!  Een hele goede kennel gevonden, st Hubertus stamboom.  Normaal gezien voor eind November pups, zwangerschap was bevestigd een week of 7 geleden.  Ik tel al weken de dagen af.. Nu zag ik vanmorgen op hun site dat pups verwacht eind November plots veranderd was in begin 2014.  Mijn ma heeft gebeld daarnet en helaas was het een schijnzwangerschap.  Onlangs bevestigd door de dierenarts.  Alles leek erop dat ze zwanger was, dus vandaar de bevestiging in het begin.  Zooo teleurgesteld.
Natuurlijk zal het nu niet dezelfde mama zijn voor het nestje in januari.  Onlangs gedekt geweest en als het gelukt is ist voor begin januari.  Zo lang nog nu gaah.  Niets aan te doen natuurlijk, dit kan gebeuren, maar jammer dat ze niet zelf hadden gebeld om het te laten weten.

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 18 november 2013 - 16:56

Wat fijn!

Aftellen kan inderdaad lang duren. Maar eens hij/zij bij jullie is, wordt het een super mooie tijd samen :)

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 18 november 2013 - 17:14

Ja, inderdaad, nog vijf maanden te gaan voor ze naar huis komt nu in plaats van twee! Ik ben niet de geduldigste :d  We hebben al een naam uitgekozen, en spulletjes gekocht enz, nu nog het hondje.  Eenmaal ze geboren is kunnen we toch al een paar keer op bezoek, dus dat zal helpen met het wachten!

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 19 november 2013 - 11:56

Wij wachten ook op een pup :)
Maar bij ons ging het eigenlijk sneller dan we dachten. We waren een beetje aan het rondkijken en mailden naar een fokker voor info en om en idee te hebben hoe lang we zouden moeten wachten. Zij stuurde ons door naar een andere fokker die toen al heel snel een nestje hadden. Dus bij ons ging het wat sneller dan verwacht. Dat si natuurlijk fijner dan dat je opeens langer moet wachten :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 19 november 2013 - 11:57

Super voor jouw en lief van je ouders dat ze dat willen doen voor jouw :) succes met het aftellen naar je nieuwe hond. :)

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 19 november 2013 - 13:58

Ik had men ma misverstaan, de mamahond moet nog loops worden, normaal ieder moment nu.  Zucht!  En omdat de pups nu in 2014 worden geboren zal het in plaats van een M nestje waarschijnlijk een N nestje zijn.  Die verplicht letter is wel vervelend! Ik was net zo gehecht aan de naam!
Het zal lang wachten zijn! Kan niet wachten tot ik het snoezie gezichtje zie.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 19 november 2013 - 15:00

oh gezellig ,
succes met aftellen

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 19 november 2013 - 15:07

Ha hier hetzelfde ;) we staan sinds mei op de wachtlijst voor een shiba pupje!

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 20 november 2013 - 10:12

Leuk! En amai zo lang al, hopelijk duurt het voor jou niet lang meer!

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 20 november 2013 - 11:28

Selmo, op 19 november 2013 - 15:07, zei:

Ha hier hetzelfde ;) we staan sinds mei op de wachtlijst voor een shiba pupje!

Serieus?  Geweldig!!!  Wij hebben net onze fokker gekozen, maar wachten nog even om ons officieel op de lijst te laten zetten omdat het voorlopig nog even niet uitkomt met verbouwen en omdat een groot stuk van ons centjes hierin gekropen zijn.  Maar dat het een Shiba wordt staat al bijna 2 jaar vast.  Hebben al veel opgezocht en bezocht, bevraagd, ...  Ooooh ik kijk zo met jou mee uit naar jullie pupje.  Kennissen krijgen die van hen binnen twee weken.  Hadden geluk dat de oorspronkelijke eigenaar van dat hondje afhaakte waardoor ze veel sneller aan de beurt waren.

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 20 november 2013 - 15:41

Bij welke fokker ben je beland? als ik zo curieus mag zijn :)
Wij wachten op een pupje van Keralafarm

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 20 november 2013 - 15:49

Kennel Narmenak in Lommel, deze werd ook aangeraden via Tamara van Shiba Rescue en is bij ons in Limburg.

Die fokker van jou had ik ook bekeken en k had daar een héél goed gevoel bij.  Maar gewoon omdat Narmenak in Limburg ligt en ook goed aangeschreven staat hebben we daar een voorkeur voor.

Bewerkt door fieke0509, 20 november 2013 - 16:15.

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 20 november 2013 - 16:14

Ja :) daar heb ik destijds ook bij geinformeerd.
Maar had toen reeds een afspraak bij Kerala, aangezien het een goed gevoel gaf hebben we niet verder gezocht

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 20 november 2013 - 16:55

Mijn eerste contact met hen (Lommel) was eigenlijk niet zo fijn en ook de tweede keer niet.  Ik had de man aan de lijn en die was erg kortaf.  Toen ik vroeg of we eens tot bij hen mochten komen om alles eens te zien en afspraken te maken zei hij eerst dat ze geen tijd hadden dat ze met puppies zaten.  Maar ik gaf aan dat ik dat niet erg vond en toen werd hij nog meer kortaf en toen ik nog aandrong zei hij dat ik maar eerst centjes op zijn tafel moesten komen leggen en dat we dan verder zouden praten.  En toen had ik ze eigenlijk afgeschreven.  Maar ik heb mij verder geïnformeerd en blijkbaar was die man in een slechte bui want van mensen die hun hond over een twee weken krijgen hoorde ik dat mevrouw wel superlief is en zo.  Dus tja, ik heb ook wel eens een slechte dag.  En hun lijnen en honden zijn wel ok en de pups worden goed verzorgd.  Ze sturen ook iedere week foto's naar die mensen met uitleg en gebeurtenissen, dus dan klinkt het al heel wat beter he.

Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 20 november 2013 - 19:09

_Athena_, op 19 november 2013 - 13:58, zei:

Ik had men ma misverstaan, de mamahond moet nog loops worden, normaal ieder moment nu.  Zucht!  En omdat de pups nu in 2014 worden geboren zal het in plaats van een M nestje waarschijnlijk een N nestje zijn.  Die verplicht letter is wel vervelend! Ik was net zo gehecht aan de naam!
Het zal lang wachten zijn! Kan niet wachten tot ik het snoezie gezichtje zie.

Leuk een neiuwe pup! Die naam moet je niet zo serieus nemen: je noemt je hond zoals jij het wil. Alleen op de stamboom staat de stamboomnaam. Mijn hond heet Brodie op de stamboom en wij hebben haar Thaike genoemd. Geen probleem.

Ga niet uit van veronderstellingen....