Spring naar inhoud

- - - - -

Effe paniek, Racheleke was buitengelopen!

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#1 Geplaatst 19 november 2013 - 07:16

Vanochtend gaat man naar de tuin om ons tuinhuisje open te zetten, en onze grote schrik is waarheid geworden. Racheleke is door een klein spleetje naar buiten geglipt. Ze heeft dit nog al gedaan, maar overdag, niet als het donker is, en dan bleef ze altijd heel onzeker op ons terras en in de tuin. Nu is ze onmiddellijk naar onze weide gelopen, hij heeft haar tot achter het ganzenkot ziet gaan. Gevolg: we zien ze niet meer, het is pikdonker, heb al zitten roepen en klikken en zit hier nu trillend in de keuken constant naar buiten te kijken en te klikken. Ben echt in paniek, ik moet binnen half uur vertrekken naar mijn werk en kom thuis rond kwart na vier. Het belooft een ***dag te worden. Begin hier al te hallucineren, daarnet keek ik naar beneden langs onze terrasdeur hier in de keuken en was ervan overtuigd dat ze buiten op terras aan de deur was, maar was weerspiegeling van mijn witte peignoir.
Gisterenavond lag ze te soezen en te spinnen op mijn schoot, ik mag er niet aan denken dat we ze niet meer terugvinden of dat ik ze straks voor onze deur op straat vind... Ben er echt mottig van!!

Ze is binnen!!! Man man ik ben gelukkig! Sorry voor de paniek hoor, maar moest het hier echt kwijt. Net na dit bericht stond ze aan de deur. Onmiddellijk gereageerd op mijn topic en het staat in hetzelfde bericht zie ik. Oef, ik ben content!

Bewerkt door juleken, 19 november 2013 - 07:18.

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 19 november 2013 - 07:24

Oh ja dat zal wel schrikken geweest zijn en efkes bibberen en beven! Gelukkig is ze terug binnen! Kan je me een gerust hart naar je werk vertrekken! Die poezenbeesten toch, ze kunnen je soms toch enorm laten schrikken en dan komen ze even daarna doodleuk aangewandeld met een snoet van "had je het echt tegen mij, dat wist ik niet!" :kboe
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 19 november 2013 - 07:46

Dat is ook mijn grootste schrik want de kids vergeten hier soms de deuren dicht te doen..ik ben blij voor jou dat ze terecht is en zo goed geluisterd heeft naar jullie!

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 19 november 2013 - 08:28

Oef, Juleken, ja die katten, ze zijn nu éénmaal katterap hé. Niet te voorspellen gewoon !

Hier moet ik ook zo verschrikkelijk opletten met Justin, die wil ook per sé naar buiten met z'n broers, maar die zijn toch al een stukje ouder. Daarom heb ik hem vorige week laten chippen, voor 't geval dat ;)

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 19 november 2013 - 09:11

oei, ik kan begrijpen als Racheleke nooit buiten gaat, dat het grote paniek is :-)

Mijn katten gaan wel buiten, ik panikeer als ze niet binne kome in de late namiddag !!!

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 19 november 2013 - 10:26

Poeh! Is met dat verschieten!! Zo'n opluchting toen ik aan het einde van je bericht las dat ze terug is! :)

Ik heb daarstraks ook liggen dromen dat er een kat buiten gelopen was (het was niet Mylo) en ik die niet meer kon vinden. Creepy toeval :p
Mylo Banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#7 Geplaatst 19 november 2013 - 10:46

oef zeg! Na al het werk en jullie zorgen zou ik dit echt verschrikkelijk gevonden hebben voor jullie! Supergoed nieuws!

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#8 Geplaatst 19 november 2013 - 12:23

amai, ik zou nogal in paniek zijn ook als zoiets mij zou overkomen
heel begrijpelijk dat jij ook in paniek schoot
Gelukkig is rachelleke toch snel teruggekomen, ge ziet wel, naar ne goeie stal keren ze toch weer ;)
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#9 Geplaatst 19 november 2013 - 18:16

Bedankt allemaal voor de meelevende reacties! Jaja, het is zoals het in een boek staat dat ik onlangs gekocht heb: "honden komen als je ze roept. Poezen noteren de boodschap en komen erop terug als het hen uitkomt" ;) Of nog zo eentje: " Er was mij verteld dat africhten bij katten moeilijk was. Dat is niet zo. De mijne had me afgericht in twee dagen". Oh zo waar!
Pfjoew, ben echt blij dat ze snel binnen was, en voor ik moest vertrekken naar mijn werk, mag er niet aan denken... Ik ben zoals veel in gedachten bij alle vermiste poesjes hier, moet de hel zijn om het zelf mee te maken. We gaan dus extra moeten opletten nu, want ze heeft blijkbaar de smaak te pakken. :louche:

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 19 november 2013 - 20:35

Gisteren net hetzelfde voorgehad. Voodoo gaat normaal wel buiten, maar zit nu nog binnen na de verhuis. Thuisgekomen, deur dicht, Luna knuffelen, nog zitten denken dat het toch wel erg is dat Voodoo wss weer bij haar eetkommetje zit te wachten ipv mij haar deftig te laten knuffelen, naar binnen en.... Geen Voodoo te vinden.
Ze was dus, terwijl ik de deur dichtdeed, mee naar buiten geglipt (en t is een zwartje, is buiten donker etcetc). Gelukkig gaat ze sowieso zelden de straat op, dus heeft ze voor de juiste richting gekozen, richting tuin. Zat ze daar met een superdikke staart, te miauwen.
Ga dus dit weekend beginnen met ze aan deze buiten te laten wennen, dat ik zeker ben dat ze niet te ver gaat.

Blij dat jouw kat dan toch zelf terug is komen aanwandelen! Ze moesten eens weten wat ze ons daarmee aandoen!

Those who don't believe in magic, will never find it

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#11 Geplaatst 19 november 2013 - 20:59

Ben blij voor jou dat ook Voodoo vlug terug was. Het zijn eigenwijze beestjes he. Yvonne die gaat soms gewoon aan de klink van de deur van onze berging hangen om zo via de achterdeur in de garage onschuldig naar buiten te wandelen. Maar als hij buitengaat zijn meer op ons gemak, hij woont hier al meer dan tien jaar en kent het hier ondertussen goed.
Maar een katje dat er pas woont, of zoals bij jou als je verhuist, da's wat anders he. Veel succes met het wennen daar!

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 20 november 2013 - 19:09

Thanks!
En ja, ze doen idd wat ze willen, maar daarom vind ik ze ook zo leuk.

Ben trouwens nooit gerust, maar idd, met Voodoo wel meer. Als Luna zou buiten geraken, zou ik in alle staten zijn. Gelukkig heeft ze daar nog nooit moeite voor gedaan, het lijkt haar niet te interesseren...

Those who don't believe in magic, will never find it