Spring naar inhoud

- - - - -

Ziek 3 dagen na vaccinatie?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
klaproos
klaproos
  • 30 berichten

#1 Geplaatst 19 november 2013 - 15:32

3 dagen na zijn jaarlijkse inenting is mijn Kasper (gecastreerd, 1,5 jaar) plots zwaar ziek geworden: lethargisch, niet meer reageren, niet eten.
De dierenarts stelde vergrote lymfeknopen en koorts vast en heeft antibiotica en ontstekingsremmers gegeven.
Volgens haar kan het niet vd vaccinatie zijn, dan had hij eerder moeten reageren. Maar kan het niet gewoon zijn dat zijn immuunsysteem dit niet aankan?
Hij had ook de avond voor hij ziek werd een pipetje Profender gekregen, maar de DA zegt dat het daarvan zeker niet is, want daar krijg je geen koorts van. In het verleden heeft hij de Profender trouwens altijd goed verdragen en hij moest nu ook niet kwijlen ofzo.

Kasper heeft in het verleden al wat problemen gehad met infecties, een snaptest wees toen uit dat hij aids had. Een blottest sprak dat toen tegen.
Waarschijnlijk heeft hij dus wel problemen met zijn immuunsysteem.

Iemand een idee? In de toekomst nog enten of niet?

Mijn katten lopen niet vrij buiten, ze gaan soms wel in de ren.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 19 november 2013 - 16:16

Als je laat vaccineren en ontwormen samen is echt niet goed, ik weet dat veel dierenartsen dat doen maar je geeft een gif, alle bacteriën worden gedood, zowel de goede als de slechte + ze krijgen een vaccinatie + ze hebben stress, de weerstand daalt en terwijl je alle bacteriën dood dood je ook de goede bacteriën en zo hebben de slechte bacteriën kans om toe te slaan.
Dus ik zou snel een probioticum bestellen, dat kan je via de dierenarts of via medpets bebe bac => klik
Als je platte kaas hebt in huis dan kan je daar ook een beetje van geven.
Omdat hij nu antibiotica neemt zou ik de eerste dagen afwachten, hoe lang moet je het geven?
Heeft hij diarree?

Wat is een blottest?

Omdat je kat buiten gaat, zou ik hem wel jaarlijks enten maar dan zeker niet samen met een ontworming.

Gaan de katjes echt weg uit de tuin?
Want dan kan het wel zijn dat hij nu wel iets heeft opgelopen zoals aids of leukemie?

Bewerkt door Solotje, 19 november 2013 - 16:20.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 19 november 2013 - 17:01

Mss toch eens een volledig bloed onderzoek laten doen als hij helemaal genezen is. Geen snaptesten onderzoek via labo.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 19 november 2013 - 17:02

Idd zou ik ook doen Catherine!

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 19 november 2013 - 17:41

Ik denk dat die "blottest" een autocorrectie is voor "bloedtest"... Het lijkt me logisch dat als een snaptest FIV uitwijst, dat er dan een bloedonderzoek volgt.
Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 19 november 2013 - 17:52

zou ze niet de Western blot test bedoelen ? Dit is volgens mij het labo-onderzoek dat ze doen nadat de snaptest positief is bevonden. Heel wat katten testen vals positief bij een snaptest.

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 19 november 2013 - 17:53

Bekijk berichtwendyv123, op 19 november 2013 - 17:52, zei:

zou ze niet de Western blot test bedoelen ? Dit is volgens mij het labo-onderzoek dat ze doen nadat de snaptest positief is bevonden. Heel wat katten testen vals positief bij een snaptest.

Die naam kende ik niet, enkel het feit dat er bij een positieve snaptest, een bloedonderzoek volgt. 'k Zal eens moeten googelen  ;-)

Geplaatste afbeelding