Spring naar inhoud

- - - - -

Kittenbrok

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 19 november 2013 - 18:04

Sinds vorige week is er een kitten bij. Als voeding geef ik voornamelijk sanabelle. Nu krijgt het kitten sanabelle kitten, maar de grote eten daar nu ook mee van. Resultaat: sanabelle adult is minder vlug op aangezien ze allen kittenborrel eten. Is dit erg? Mijn kater/kattin zijn nu 1 jaar oud en 1 jaar 1maand.

Kittenbrok bedoel ik ipv kittenborrel... Stomme auto-correctie

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 19 november 2013 - 18:06

Slecht is dit niet, maar geeft meer energie en je andere katten zullen sneller bijkomen met kittenbrok.
Ik zou de adult en de kitten met elkaar mengen.

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 19 november 2013 - 18:10

Krijgt het kitten door het te mengen dan niet te weinig voedingsstoffen binnen? Formaat van brok scheelt niet zo veel

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 19 november 2013 - 18:38

Ik mengde wanneer er een kitten bijkwam alles doorelkaar totdat de kitten brok op was, de groten aten de kittenbrokjes op en het kitten at van de volwassen brokjes, dus mengen,
er zijn genoeg mensen die denken dat een kitten perse kittenbrokjes moet tot 1 jaar, ik heb de Maine Coon fokkers gevolgd en dus mengen totdat de gekregen kitten en baby brokjes op zijn :)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

NiennaTasartir
NiennaTasartir
  • 438 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 19 november 2013 - 19:43

Hier heb ik ook gewoon de korrels uit het kittenpakket gemengd met een zakje sanabelle kitten en zo geserveerd. Wanneer dat begon op te geraken die mengeling ook onder de sanabelle hair en skin gemengd (de voeding van de grote katten dus) en myrrah at gewoon alles mee. Als klein prutsje probeerde ze zelfs de grande brokken te eten.
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 19 november 2013 - 19:47

Een kitten heeft wel degelijk kittenbrok nodig, omdat er meer voedingstoffen inzitten die een kitten nodig heeft. Mengen kan geen kwaad. Beter mengen dan dat het kitten enkel volwassen brok binnen krijgt of de volwassen enkel kittenbrok. Dat wordt vaak zo gedaan.

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 19 november 2013 - 20:42

Okee, da, wordt het mengen....