Spring naar inhoud

- - - - -

Onschuldige ontsteking of fataal?

• Log in om te reageren
128 reacties op dit onderwerp
BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#61 Geplaatst 28 november 2013 - 19:25

Die Kela pasta hebben wij ook in huis.
Die geven wij altijd om haar ontwormingspilletje te geven.
Misschien moet ik daar een beetje van geven nu om haar wat sterker te maken.
Dat ze minder tot niet speelt, is denk ik wel normaal.
Als ze zo weinig eet, heeft ze ook geen energie om te spelen hè.

Voel je gewoon zo moedeloos.
Je wilt haar helpen, maar weet niet hoe.

Het rare is ook dat ze wel tonijn eet en ook snoepjes, maar geen brokken of natvoer.
Nu gaan we even afwachten wat ze morgen gaan zeggen.
Dan zullen we kijken of iets zoals die covalescence nodig is of niet.

Ik hoop dat ze morgen iets vinden, maar ben er tegelijk ook bang voor.
Want wat zouden ze kunnen vinden?

Bewerkt door BlackScorpion, 28 november 2013 - 19:28.

Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#62 Geplaatst 29 november 2013 - 08:03

Gisteren heeft ze op heel de dag toch voldoende tonijn en natvoer op.
Ook tijdens de nacht gaat mijn moeder af en toe met Sierra eten.

Nu moest mijn moeder deze nacht even naar het wc en had ze het potje tonijn laten staan.
Sierra heeft het potje gevonden en binnen geschrokt --> overgeven.

Deze morgen voor de wekkers gingen, heb ik dan ook even bij haar gezeten met brokjes.
Tot mijn verbazing at ze de brokjes op, maar ik gaf ook maar 1 brokje per keer zodat ze niet zou schrokken.
Toch is het er ook uitgekomen.

Ik begin nu hoe langer hoe meer te denken dat er iets mis is aan keel / slokdarm / maag.
Mijn ouders gingen dit ook vermelden in de kliniek, ik hoop dat ze er toch deftig naar gaan kijken.
Om 10 uur dan ook de echo. Zenuwen...

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#63 Geplaatst 29 november 2013 - 08:17

Dat is wel zeer raar dat ze alles terug overgeeft, zeker alles vermelden bij de da zo kunnen ze een beter beeld vormen.
Jullie kennen haar het beste niet de da, dus is het belangrijk van zoveel mogelijk info te geven
:duim: hier voor haar

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#64 Geplaatst 29 november 2013 - 08:59

Ze gaan het zeker zeggen tegen de dierenarts, ik hoop echt dat er iets (simpels) uitkomt straks.
Ik hou jullie op de hoogte.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#65 Geplaatst 29 november 2013 - 11:06

We hebben een uitslag...

De echo heeft aangetoond dat er met haar nieren helemaal niets mis is. Dit geeft mij hoe langer hoe minder vertrouwen in onze dierenarts en ik denk dat we nu wel bij die kliniek blijven. Er is wel gezien dat de maagwand en de wand van de dunne darm verdikt zijn. Dit kan 2 redenen hebben.

1- ofwel is er een ontsteking en zal dit overgaan. Ze heeft nu een spuit gekregen tegen de ontsteking en als alles goed is, moet ze binnen 2 à 3 dagen terug uit zichzelf beginnen eten. Ondertussen moeten we haar kleine beetjes tonijn geven zodat ze niet schrokt.

2- gaat het niet beter, dan moet er een operatie gebeuren voor een biopsie van de wand van de maag en van de dunne darm. Maar als dit moet gebeuren, ziet het er niet goed uit. Er kunnen nog verschillende redenen zijn, maar er is dan kans dat er niets aan te doen is en dat het over is. Dan moeten we dé beslissing maken en afscheid nemen.

Nu vond de dierenarts het wel positief dat Sierra wel eten vraagt. Ze durft niet met zekerheid te zeggen, maar omdat ze toch eten vraagt, denkt ze eerder aan de ontsteking.

Ik kan je zeggen, ik zit hier met de tranen in mijn ogen en moet moeite doen om mij sterk te houden. Gewoon dat er een kans bestaat dat het gedaan is, dat is genoeg om mij te breken. Ik hoop echt dat ze binnen 2 à 3 dagen uit zichzelf gaat eten :(

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#66 Geplaatst 29 november 2013 - 11:12

Ik duim volop dat je Sierra binnen een paar dagen weer normaal kan eten...zo moeilijk die onzekerheid, begrijp je gevoel volkomen :hug:
  Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#67 Geplaatst 29 november 2013 - 12:11

Probeer positief te blijven, dat ze eten vraagt is een goed teken, nu jullie weten dat er niks mis is met haar nieren kan je gelijk welk eten geven dat ze graag lust, als dat mag voor de eventuele ontsteking tenminste.
Ik ga hier volop duimen dat het maar een banale ontsteking is en dat binnen 3 dagen terug de oude is
Ik zou wel bij de dierenkliniek blijven gaan als ik jullie was, de da heeft toch wel een fout gemaakt vind ik

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#68 Geplaatst 29 november 2013 - 12:25

Inderdaad, een grote fout. Ik kan aannemen dat ze het te druk heeft, maar fouten maken mag niet.
Nu qua eten mogen we haar op dit moment geven wat we willen, om haar te doen eten.
Ze heeft nu een spuit gekregen en als het een ontsteking blijkt, moet ze medicatie bij krijgen.
Dan moet ze ook overschakelen op voeding voor maag en darmen en erop blijven.
Nu ja, allemaal in het idee dat het een onschuldige ontsteking is natuurlijk.

Ik probeer ook positief te blijven. Ze heeft vroeger nog al een paar keer een ontsteking gehad.
Misschien is het iets dat in het lichaam blijft en af en toe opflakkert. *duim duim*
Natuurlijk blijft in het achterhoofd die mogelijkheid van kanker hangen, dat krijg ik er niet uit.
Pas als ze binnen 2 à 3 dagen goed eet terug en de dierenarts haar goed verklaard, zal ik terug opgelucht kunnen ademhalen.

Bedankt voor jullie steun. Doet goed om het van me af te schrijven.
En je kan niet altijd tegen iedereen er over zagen, want er zijn toch vaak mensen die iets hebben van 'het is maar een kat'.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#69 Geplaatst 29 november 2013 - 12:39

Ik weet dat je je ongerust maakt, maar probeer het van je af te zetten. Ze weten nu waar ze moeten gaan zoeken, dat is al wat.
Die paar dagen gaan een zware tijd zijn, maar je moet erdoor. Niet iedereen begrijpt dat omdat het maar een kat is, maar wij hier wel. Die onzekerheid, dat is echt vreselijk. Maar probeer er niet teveel aan te denken en verwen haar maar extra. Zij raakt ook overstuur als jij overstuur bent.

Als het slecht nieuws is, heb je nog tijd om daarover te treuren, leef eventjes in het hier en nu.

Veel sterkte , de duimen draaien hier

Bewerkt door wea, 29 november 2013 - 12:43.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#70 Geplaatst 29 november 2013 - 13:08

Bekijk berichtBlackScorpion, op 29 november 2013 - 11:06, zei:

We hebben een uitslag...

De echo heeft aangetoond dat er met haar nieren helemaal niets mis is. Dit geeft mij hoe langer hoe minder vertrouwen in onze dierenarts en ik denk dat we nu wel bij die kliniek blijven. Er is wel gezien dat de maagwand en de wand van de dunne darm verdikt zijn. Dit kan 2 redenen hebben.

1- ofwel is er een ontsteking en zal dit overgaan. Ze heeft nu een spuit gekregen tegen de ontsteking en als alles goed is, moet ze binnen 2 à 3 dagen terug uit zichzelf beginnen eten. Ondertussen moeten we haar kleine beetjes tonijn geven zodat ze niet schrokt.

2- gaat het niet beter, dan moet er een operatie gebeuren voor een biopsie van de wand van de maag en van de dunne darm. Maar als dit moet gebeuren, ziet het er niet goed uit. Er kunnen nog verschillende redenen zijn, maar er is dan kans dat er niets aan te doen is en dat het over is. Dan moeten we dé beslissing maken en afscheid nemen.

Nu vond de dierenarts het wel positief dat Sierra wel eten vraagt. Ze durft niet met zekerheid te zeggen, maar omdat ze toch eten vraagt, denkt ze eerder aan de ontsteking.

Ik kan je zeggen, ik zit hier met de tranen in mijn ogen en moet moeite doen om mij sterk te houden. Gewoon dat er een kans bestaat dat het gedaan is, dat is genoeg om mij te breken. Ik hoop echt dat ze binnen 2 à 3 dagen uit zichzelf gaat eten :(

Ik lees je topic nu nog maar pas...
Ik duim van harte dat je hartendief vlug terug gewoon mag en kan eten. Het is zo zielig om ze zo te zien afzien hé.
Ik kan geloven dat het wenen je nader staat dan het lachen , maar zoals wea juist schreef probeer , voor je poes, jezelf erover te zetten.
Als het slecht nieuws is, dan hoor je dat nog veel te snel, denk positief ;) En hou vooral veel moed !

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#71 Geplaatst 29 november 2013 - 13:46

Bedankt iedereen :).

Verwend wordt ze zeker, zelfs zonder dat ze ziek is. Mijn ouders zijn permanent thuis (gepensioneerd) en zij maken héél erg vaak per dag een warm kersenpitkussentje voor haar. En ook nu staat mijn moeder tijdens de nacht op om haar dan een klein beetje eten te voederen enzo. In bed slaapt ze al van dat ze pas dag 1 bij ons was en s'avonds ligt ze altijd op mij of mijn moeder als we naar tv kijken met een dekentje over haar. Toen wij haar gingen kopen, hadden we gezegd dat ons leven niet zou veranderen, maar niets in minder waar. Zo gaan we enkel nog maar op vakantie op manieren dat ze mee kan (CenterParcs vb.) of gaan mijn moeder en ik een weekje of vakantie en blijft mijn vader thuis bij haar. Nooit gedacht dat een dier zo hard in ons hart zou kunnen komen :).

Ik ga in ieder geval proberen van zo gewoon mogelijk te doen en gewoon te genieten van haar, wat er ook gebeurt.

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#72 Geplaatst 29 november 2013 - 14:27

toen ik Ozzy adopteerde, een maand geleden, was hij ook serieus ondervoed/afgevallen
hij was zelfs zo zwak geworden dat hij is ingestort, en bewusteloos bleef liggen, en ik hem met hartmassage terug door kreeg
hij was blijkbaar zo zwak en uitgedroogd dat het er ook niet goed uit zag, en twee dagen aan het infuus bij de da moest blijven

ik heb hem erdoor gekregen met vaak kleine beetjes natvoer van hills a/d, dat is speciaal voor herstellende katjes met maag en darm problemen
in het begin kreeg hij vier, vijf keer per dag met een koffie lepeltje per keer
tot hij al een potje van 85gr per dag op at
toen ben ik begonnen met zijn natvoer te mengen met "kleine" droge brokjes, om hem toch stilletjes aan meer en meer te laten eten per keer
nu eet hij al 3/4 droge brokjes met 1/4 natvoer onder gemengd
en smorgens doe ik er dan nog eens extra een viyo over zodat hij nog wat extra vitamientjes en sterkte binnen krijgt (en zijn droge brokjes ook zachter en malser zijn door de liquide en zo makkelijk opgegeten worden)

probeer ze vaak en regelmatig iets voor te schotelen, wel telkens kleine beetjes, en zoveel mogelijk afwisseling
ook sterk ruikende voeding doet hun meestal wel eten, bv zelfs het vocht van de tonijn over zijn voer gieten kan al helpen
en bij medpets.be staat er ook bv een calo-pet-pasta om haar extra voedingsmiddelen te geven in een kleine hoeveelheid pasta
en bij Ozzy hielp Hills a/d en viyo zakjes heel goed om hem te stimuleren om te eten

we blijven :duim: dat ze terug de smaak van eten te pakken krijgt en terug aansterkt...

Bewerkt door Kaprice, 29 november 2013 - 14:28.

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#73 Geplaatst 29 november 2013 - 15:27

Inderdaad zoals kaprice zegt, regelmatig kleine beetjes geven van krachtige voeding, met eventueel wat tonijn mengen, want dat lust ze blijkbaar graag.
Viyo best de grote flesjes van de da en die calo-pet mag ook steeds

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#74 Geplaatst 29 november 2013 - 15:33

We doen nu zowiezo kleine beetjes. Dat is een beetje zoeken, want deze morgen dacht ik dat ik maar een klein beetje brokjes had gegeven en toch kwam het er terug uit. Dus toch NOG minder geven. Misschien elk uur een klein beetje. Brokken gaan we even niet geven, die laten we gewoon staan voor als ze uit zichzelf zou gaan eten. We zullen ook de Kela pasta terug uit de kast halen en een beetje van bijgeven om aan te sterken.

Ik sta wel verbaasd dat ze soms nog echt energie heeft. Deze morgen heeft ze een crosje door het huis gedaan en we verschoten gewoon ervan. Ik zou denken met de weinige hoeveelheid die ze de afgelopen dagen / weken binnen heeft, dat ze gewoon amper energie zou hebben om van haar bedje naar haar kattenbak te lopen. Ze blijft ons verbazen. Hopelijk is dat ook een goed teken dat het 'maar' een ontsteking is. *duimpjes en kaarsen gaan hier hard*

Nog eens bedankt voor de steun :rub:

Bewerkt door BlackScorpion, 29 november 2013 - 15:33.

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#75 Geplaatst 29 november 2013 - 15:45

Zo zie je maar dat dierenartsen zich kunnen vergissen.
Bij mij had een da ook een fameuse flater gemaakt en gezegd dat mijn poezel leverkanker had en als die binnen 2 dagen niet beter was met de antibiotica  ik hem moest laten inslapen.
Uiteindelijk had mijn poezel een ontsteking en 2 dagen nadien liep hij weer normaal rond.
Op moment dat een poezel ziek is slecht eet  enz...zijn die bloeduitslagen altijd slecht.
Ik ben ook niet meer naar die da gegaan  want om zo snel zo een conclusie  te trekken  vind ik al niet kunnen!!
Je kan altijd beter de mening van een andere da vragen.

Kip is ook zeer licht en misschien eet ze het graag.
Kippefilet koken en dan klein stukjes geven maar steeds kleine porties .

Geplaatste afbeelding