Spring naar inhoud

- - - - -

#22 : datingbureau voor katten in st-truiden

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#16 Geplaatst 21 november 2013 - 11:18

In NL werd het al op verschillende plaatsen toegepast.

Ergens wel logisch dat ze de perfecte match zoeken en misschien idd ook tof om dat bij honden te gaan toepassen.
Ik ken een fokker die ook baasjes/puppy match selecteert op basis van de verwachtingen van de kandidaatkoper en het karakter van de puppy.  Het is daar dus niet dat je zomaar een pup uitkiest die je qua kleurpatroon of zo het mooiste vindt.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#17 Geplaatst 21 november 2013 - 11:21

Echt een tof initiatief! Zouden ze overal moeten doen, zou veel leed mee bespaard blijven denk ik. Zowel voor katjes als baasjes.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 21 november 2013 - 11:31

Ik vind het ook een goed initiatief. En ik denk wel dat Kattenopvang Waasland dat ook al af en toe doet. Evy heeft mij toch al eens gevraagd om een karakterbeschrijving (voor wanneer het kleurtje niet uitmaakt). Soms komen er ook mensen kijken om dan pas de keuze te maken, en dan gaan ze meestal voor het katje dat zich al het meest bij hun komt vleien.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#19 Geplaatst 21 november 2013 - 11:37

Een formulier laten invullen vind ik er wat over.  Dan haken er volgens mij al velen af.
Er wordt wel gevraagd naar de gezinssituatie en we weten ook ongeveer hoe de karakters zijn.

Maar bij kittens is het nogal dubbel, omdat die zich makkelijk aanpassen.  
Schuchtere kittens doen het ook supergoed in huishoudens met brullende peuters.
Sommige mensen willen echt persé een kitten ook al lijkt dit op het eerste zicht geen goede match.
Maar er nog nooit een kat teruggekomen wegens verkeerd karakter.  
(Enkel de standaard-scheidingen, allergieën en verhuizen naar appartement)

Voor volwassen katten wordt er wel harder gekeken naar de gezinssituatie, andere dieren, kinderen, uithuizigheid van het personeel en zo.
Gusta moeten we bvb niet plaatsen bij mensen met andere poezen :mrgreen:

Ik mag hopen dat iedereen dit doet?

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#20 Geplaatst 21 november 2013 - 12:08

Dat probeer ik ook, maar kittens zijn soms ook nog moeilijk in te schatten hé.

Neske
Neske
  • 12 berichten
  • 11 katten

#21 Geplaatst 21 november 2013 - 12:34

Bekijk berichtEvyke81, op 21 november 2013 - 11:37, zei:

Een formulier laten invullen vind ik er wat over.  Dan haken er volgens mij al velen af.
Er wordt wel gevraagd naar de gezinssituatie en we weten ook ongeveer hoe de karakters zijn.

Maar bij kittens is het nogal dubbel, omdat die zich makkelijk aanpassen.  
Schuchtere kittens doen het ook supergoed in huishoudens met brullende peuters.
Sommige mensen willen echt persé een kitten ook al lijkt dit op het eerste zicht geen goede match.
Maar er nog nooit een kat teruggekomen wegens verkeerd karakter.  
(Enkel de standaard-scheidingen, allergieën en verhuizen naar appartement)

Voor volwassen katten wordt er wel harder gekeken naar de gezinssituatie, andere dieren, kinderen, uithuizigheid van het personeel en zo.
Gusta moeten we bvb niet plaatsen bij mensen met andere poezen :mrgreen:

Ik mag hopen dat iedereen dit doet?

Bij ons in Sint-Truiden wordt er inderdaad al langer aan matching gedaan, maar niet door middel van karaktertest.

MYM wordt enkel toegepast op katten vanaf een jaar, niet op de kittens, omdat die hun karakter nog niet volledig is gevormd.
Uiteraard wordt er bij kittens ook gekeken naar matching, maar dus niet niet op basis van de tests.

Vragenlijst laten invullen is altijd een vereiste, zowel voor kittens als volwassen katten. Nu wordt het voor de volwassen katten dus de MYM-vragenlijst. Bij de kittens blijft de vorige vragenlijst van toepassing.

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 21 november 2013 - 14:14

vond k wel een goeie :d
vandaag de Quirit in gva :
Datingbureau voor katten in St-Truiden.jpg

nouschie
nouschie
  • 131 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 23 november 2013 - 09:52

Ik vraag me eigenlijk af waarom asiels niet verplicht worden van dit te doen...
Volgens mij zijn er veeeel mensen die naar het asiel gaan om de mooiste kat/hond te kiezen en er geen rekening mee houden dat een dier ook een persoonlijkheid heeft.
Is dit systeem eigenlijk ook uitgewerkt voor honden?