Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe medicatie geven?

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 21 november 2013 - 11:56

Bekijk berichtBlackScorpion, op 21 november 2013 - 11:51, zei:

Awel, ik ga denk ik straks eens proberen om een pilletje zo te geven ipv te vermalen in pasta.
Eens benieuwd of het gaat lukken, ik zie haar goed in staat dat ergens bij te houden en achteraf uit te spugen :louche:

Daarom is het belangrijk om het echt in hun keelgat te mikken en hen te laten slikken. Als je het ergens opzij in de mond floept, dan gaan ze het inderdaad gewoon terug uitspuwen als je hen loslaat  :)

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#17 Geplaatst 21 november 2013 - 12:13

Bekijk berichtBlackScorpion, op 21 november 2013 - 11:51, zei:

Awel, ik ga denk ik straks eens proberen om een pilletje zo te geven ipv te vermalen in pasta.
Eens benieuwd of het gaat lukken, ik zie haar goed in staat dat ergens bij te houden en achteraf uit te spugen :louche:

Ik heb een tijdje terug 8 katten 2x per dag pillen moeten geven en ik kan dat nu echt heeeeel goed :lachen:
geloof mij, eens je het te pakken hebt ga je zeggen ooh zo gemakkelijk :lol2:
er zijn idd katjes bij waar je het dan niet goed bij doet die doen alsof en nadien uitspuwen :lachen: maar dat ga je niet hebben als je ze direct vanachter steekt. :)

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#18 Geplaatst 21 november 2013 - 12:31

8 katten? Wow... en ik vind het nu al vervelend voor mijn Sierra en dat is maar 1 kat!
Na 8 katten zal je inderdaad wel genoeg hebben kunnen oefenen, haha.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#19 Geplaatst 21 november 2013 - 13:09

Idd :lachen:  ik ben benieuwd of het je gaat lukken :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 21 november 2013 - 17:17

Tijger moet nu ook AB hebben. 2x/dag 1.5 pilleke. Eerst fijn voor hem. 2x/dag zo'n stokje van de Aldi (krijgt hij anders zelden). Maar na een paar dagen is meneer dat beu....Alle smaken gehad.
Dus nu verpulver ik ze helemaal en meng ik ze helemaal onder Carnibest. En dat lukt. Maar moet er echt tussen zitten en echt verpulverd of hij eet alles op behalve de roze stippetjes (zoals mijn eerste poging :louche: ).

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#21 Geplaatst 21 november 2013 - 20:04

Nou, ik heb mijn eerste poging gedaan om een pilletje te geven door het kopje achteruit te doen en het pilletje zo te geven...

Ik kan gewoon niet volgen! Sierra zat in haar mandje, ik neem haar kopje vast en trek het zo wat achteruit.
Bekje gaat niet open, duw ik duw met een vinger tegen de zijkant van haar bekje.
Mondje gaat open en ik laat het pilletje erin vallen.
Op dat moment laat ik ook per ongeluk haar kopje los en... pilletje is niet te vinden!
Ik heb ze in het oog gehouden en vind nergens een pilletje, dus heeft ze het ingeslikt?
Ik stond tien minuten later nog perplex dat het zo vlot gegaan was.

Morgenvroeg moet ze 2 pilletjes krijgen en ik ga het opnieuw zo proberen en beter zien of ze het binnenslikt.
Als dit zo blijft lukken is het wel veel sneller en handiger dan in pasta vermalen en in haar lip smeren!

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 21 november 2013 - 21:22

Bekijk berichtSolotje, op 21 november 2013 - 11:44, zei:

Wel heel gemakkelijk, je moet zien dat het pilletje direct achteraan beland en dan slikken ze automatisch. ;)
En je moet vooral durven en gewoon doen en dan komt dat goed.

Hier is een filmpje om te laten zien hoe je best een pilletje doet slikken bij de kat:

http://www.youtube.c...s?feature=watch

bedankt voor het filmpje!
in het asiel had ik altijd problemen met hun mondje open te doen en wou de katjes ook geen pijn doen
ik deed het ongeveer dezelfde manier maar hield hun hoofdje blijkbaar nog te ver naar voor :)
hopelijk gaat het mij nu lukken

:hart:Het geluk ligt in een klein mandje :hart:
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#23 Geplaatst 22 november 2013 - 08:07

Deze morgen voor de 2e keer proberen een pilletje geven zoals in het filmpje en het is weer gelukt!
Ik probeerde eerst 2 pilletjes samen te geven, maar hier heeft ze 1 van terug uitgespuugd.
Dus toch beter pilletje per pilletje doen.

Het is zoveel sneller en eenvoudiger dan in pasta vermengen.
Alleen vind ik het een beetje eng om haar kopje zo vast te houden.
Ze is een Sphynx en dus hou je direct zo rond de ogen vast ipv op vacht.
Ze heeft ook een klein kopje, dus altijd bang dat ik haar zou pijn doen.
Maar met wat oefenen zal het denk ik wel nog gemakkelijker en beter gaan :)

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 22 november 2013 - 10:09

mijn witje moet ook elke ochtend twee pilletjes hebben
één voor een is inderdaad het veiligste, kan je ook beter opvolgen als ze die wel degelijk heeft ingeslikt
maar dat kan best heel snel na elkaar he
ik pak haar kopje vast voor het eerste, laat haar vijf sec los om te slikken, terwijl ze moet blijven liggen
en pak al het kopje vast voor het tweede pilletje

en van ze over de ogen vast te pakken hebben ze geen pijn
hier merk ik dat ze er zelfs rustiger van worden, en zich meer laten manipuleren

pijn ervaren ze er zeker niet van, het is enkel een makkelijke manier om hun bekje open te krijgen zonder je vingers er tussen te moeten steken

en "oefening baart kunst"
zolang jij der geen drama van maakt, zal het steeds zelf zekerder gaan
gewoon op je eigen kunnen eens durven vertrouwen :)

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#25 Geplaatst 22 november 2013 - 12:21

Hier zijn alle katten anders voor pilletjes.  sommige gaan gemakkelijk, bekje open, pilletje erin en een kusje achteraf.
de 2 die op dit moment op de Panacur staan, amaai....  eerst inpakken in een goed strakke handdoek, dan bij de kater pilletjes nemen en in mondje, en dan ongeveer één minutje mondje dicht houden en dan een snakje er boven op.
Janis, is inpakken, mondje open, ingooien dichthouden loslaten en zeker 2 keer herbeginnen. en de nodige krabben, want ze weet zich altijd uit de handdoek te wringen.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#26 Geplaatst 22 november 2013 - 12:23

Bekijk berichtBlackScorpion, op 22 november 2013 - 08:07, zei:

Deze morgen voor de 2e keer proberen een pilletje geven zoals in het filmpje en het is weer gelukt!
Ik probeerde eerst 2 pilletjes samen te geven, maar hier heeft ze 1 van terug uitgespuugd.
Dus toch beter pilletje per pilletje doen.

Het is zoveel sneller en eenvoudiger dan in pasta vermengen.
Alleen vind ik het een beetje eng om haar kopje zo vast te houden.
Ze is een Sphynx en dus hou je direct zo rond de ogen vast ipv op vacht.
Ze heeft ook een klein kopje, dus altijd bang dat ik haar zou pijn doen.
Maar met wat oefenen zal het denk ik wel nog gemakkelijker en beter gaan :)

Ha super wat heb ik je gezegd : :lol2: