Spring naar inhoud

- - - - -

2 Korats-2 Ragdols-1 Thai zijn mijn 5 lievelingen in huis.

• Log in om te reageren
37 reacties op dit onderwerp
Guest_Korat-Thai_*
Guest_Korat-Thai_*

#1 Geplaatst 23 augustus 2009 - 12:41

Benjy de Ragdol kater.
hij kwam bij ons door omstandigheden,een heel verhaal wat ik jullie nu maar even bespaar.
ik heb hem bij n cattery vlakbij mijn woonplaats gevonden op internet en was direkt helemaal verliefd op hem.
hij is n echte gentelman tussen de andere katten hier in huis.
toen we nieuwe kittens hadden gekocht heeft hij zich helemaal als beschermheer opgesteld, zo erg zelfs, dat de kittens steeds proberen om uit te vinden of hij ergens n plekkie heeft waar hij zijn melk verstopt heeft.
Hij wordt niet echt gauw kwaad , maar als hij nijdig is pas danmaar op dan is het n tijger !

Ayla de seal point ragdol poes.
ik wou er graag nog n ragdol bij en heb bij dezelfde cattery alswaar Benjy vandaan kwam Ayla gekocht.
zij is de halfzus van Benjy en heeft echt een heel erg geduldig en vreselijk mooi zacht en liefdevol karaktertje.
Soms komt ze je een hele wasbeurt geven, en wacht ze dan geduldig op jouw aai , want zij denkt '' als ik lief ben en jou was, kan jij ook lief zijn en mij lekker aaien ''
en dat kan ze heel lang volhouden tot jij dr aait.
soms kan ze zichzelf ook helemaal wegcijferen en dan is ze heel graag alleen op haarzelf.

Suleika de seal point Thai poes.
haar hebben we in amsterdam gekocht.
toen ze als kitten hier kwam heeft Benjy zich helemaal over haar ontfermd, waar hij was kon je haar ook vinden.
de thai is n originele ouderwetse siamees zoals ze horen te zijn, dus niet die van tegenswoordig met spitse snuitjes/oren en zo.
Af en toe rent ze als n gek door het huis alsof ze wordt achterna gezeten door ???? geen idee wat of wie.
ze gromt dan ook behoorlijk alsof ze boos is of aan t mopperen is tegen haar onzichtbare vijand... thais doen dat wel vaker , is niets ergs.
Ze heeft zich nu helemaal op de manspersoon hier in huis gericht , is zijn schaduw en samen hebben ze hele lange gesprekken met elkaar.
Helaas kan ze niet goed met de 2 nieuwe korat kittens omgaan , ze gaat tekeer tegen ze en als ze de kans krijgt doet ze hun echt iets aan.
voor mij n hele dagtaak om hun gescheiden te houden.
heb daarom dus ook in huis nu een mooie grote  kooi gemaakt , zodat de kittens veilig zijn binnen.
we zijn ook heel erg op zoek naar een mooie lichtkleurige Thai kater voor haar om haar te laten dekken.

Tijger en Cheetah de 2 korat kittens.
het zijn broer en zus , jaja ik hoor jullie denken !!we houden ze in de gaten hoor :d :censored:
we hebben in boeken heel veel gelezen over dit mooie nog enigste zuivere ras waar wij mensen nog niet in hebben geknoeid om te veranderen en zijn er helemaal verliefd op geworden.
uiteindelijk zijn we bij n cattery in belgie terecht gekomen en hebben we van caroline deze 2 geweldige kittens gekocht.
We gaan geregeld met hun naar de shows , en hebben er veel bekijks mee.
veel mensen vinden ze prachtig maar hebben ze nog nooit gezien.
het zijn eigenlijk 2 rasechte wervelwinden/stormen.
ze doen alles samen als n siameese tweeling,koppies gaan dezelfde kant op als je met ze aan t spelen ben , en je moet ook uitkijken omdat ze jou lijf of hoofd wel eens willen gebruiken als start en landingsbaan als ze opgaan in hun spel.
met de 2 ragdols kunnen ze heel goed omgaan , maar ze proberen het ook steeds om met de Thai te spelen en zo.... helaas zal dat denk ik nooit gaan lukken.
we zijn van plan om met de Korat poes te gaan fokken en de kater als dekkater aan te bieden .
dit om bekendheid te geven aan dit hele mooie lieve ras, helaas zijn er nog niet zoveel van , dus op shows zien we ze ook niet vaak.
aangezien ze uit belgie komen heb ik me ook bij jullie aangemeld , misschien zijn er bij jullie ook nog korats ?
zodat we in contact kunnen komen of zo ?

de grote buitenren en de ruime binnen kooi.
ik heb buiten een hele mooie ren voor mijn verjaardag gekregen ,er is een sluis in naar de woonkamer , zodat de katten zelf kunnen beslissen of ze binnen of buiten willen zijn.
De binnen kooi heb ik uit noodzaak omdat de korats kittens nog steeds niet geacepteerd zijn door de Thai poes....HELAAS
en ik kan het absoluut echt niet over mijn hart verkrijgen om ook maar 1 van de katten ervoor weg te moeten doen vanwege de ''rust''die er dan kan komen-ze zijn me allemaal even lief !
En om steeds katten in n kleine bench op te moeten sluiten is ook geen oplossing toch ?
En dit is n hele goede oplossing zo , is wel steeds stuivertje wisselen en zo maar dat heb ik er voor over.

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 23 augustus 2009 - 12:48

kun je eens foto's plaatsen van je poezels?

korats heb ik nog nooit gezien dus ik ben heeeeeeel nieuwsgierig!

iig welkom hier ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#3 Geplaatst 23 augustus 2009 - 13:44

Wel, ik was net hetzelfde aan het denken..fotootjes? Pretty please..ben ook curieus..ik zou niet weten hoe ze eruit zien!

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#4 Geplaatst 23 augustus 2009 - 14:58

Foto' hebben we graag , we zijn nieuwsgierig maar wel benieuwd :LOL:

Bewerkt door Amani, 23 augustus 2009 - 14:58.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 23 augustus 2009 - 15:22

Zo te horen mooie schatten, wij zijn wel nieuwsgierig hier dus fotoooooos. :)

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 23 augustus 2009 - 18:57

Heel verhaal getikt ,maar zo weten we wel wat :LOL: :LOL:

En nu maar wachten op de foto's..
Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 23 augustus 2009 - 19:25

mooie uitleg en een heel verhaal maar wij willen foto's van je poezels AUB :LOL: :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 23 augustus 2009 - 20:13

Ikke wil ook foto's :d
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#9 Geplaatst 23 augustus 2009 - 21:03

leuke stukjes, alleen foto's erbij maakt het stuk completer ;)

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_anneke_*
Guest_anneke_*

#10 Geplaatst 23 augustus 2009 - 22:25

Nu nog een paar fototjes...

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#11 Geplaatst 23 augustus 2009 - 22:33

:jump: :jump: :jump:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 24 augustus 2009 - 01:00

Ik ben ook erg benieuwd naar foto's. :a

Geplaatste afbeelding

Guest_bianca7607_*
Guest_bianca7607_*

#13 Geplaatst 24 augustus 2009 - 11:11

foto,s foto,s hahaha

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 24 augustus 2009 - 11:22

Leuke verhaaltjes, maar ook ik wil foto's!!! :jump: :jump: :jump: :jump:
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 24 augustus 2009 - 14:31

:LOL: :LOL: :LOL: , tja, ik val in herhaling, maar zou fotootjes ook wel leuk vinden ;) :jump: :jump: :jump:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag