Spring naar inhoud

- - - - -

Kitten slaapt enorm veel!

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 21 november 2013 - 21:24

Eén van onze opvangertjes slaapt dus enorm veel. Als ik dat vergelijk met de ander 2 van hetzelfde nest dan is het alsof hij altijd maar slaapt. Hij slaapt de ganse nacht (bij mij op bed) 's morgens speelt hij een beetje en dan slaapt hij bijna al de rest van de tijd.

Hij kan ook nog niet klimmen of springen en zelfs van een bed durft hij gelijk niet naar beneden springen. De trap doet hij met moeite omhoog, maar naar beneden dat is iets anders (niet dus ).
Ik vind dat hij wat te rustig is in vergelijking met de andere 2. Dat is natuurlijk op zich geen probleem, maar hij vertrekt samen met Tijgertje en dat is dus een heel ondeugend en héél levendig ventje. Dus echt wel 2 tegenpolen.  En daar zit ik dus ook wat mee verveeld.

Ook vindt hij nooit z'n eten. het staat op een laag kastje in de keuken met een klein krabpaaltje naast zodat ze er gemakkelijk op kunnen klimmen. Maar hij komt altijd aan mij zeggen (miauwen) dat hij honger heeft. Ik neem hem dat altijd mee naar de keuken in de hoop dat hij het toch eens zal leren.

Hij ziet er anders heel gezond uit, eet goed en spint heel lief en gezellig bij je.

Dus op het eerste zicht scheelt er echt niets aan, maar als je hem wat beter in de gaten houdt, dan is hij heel stil!.

Zou dat er met de tijd uitgroeien of zal dat zo'n rustig beestje blijven ? Niet dat hier iemand in een glazen bol kan kijken hé ;)

Iemand ervaring?

Oh ja, ze zijn nu 10 weken oud ;)

Bewerkt door Joske123, 21 november 2013 - 21:25.

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 21 november 2013 - 21:40

Taiga heeft dat ook gehad tot ze een week of 12 was. Een beetje spelen, en dan héél lang slapen. Dat ging zo een hele dag door :). En nu is ze een heel actieve meid hoor.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 21 november 2013 - 21:47

Oef, ik ben toch al een beetje geruster ;)
'k zou niet willen dat ik de verkeerde poes mee geef met de mensen ;)

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#4 Geplaatst 21 november 2013 - 23:15

Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien is het gewoon een rustig ventje. Maar kan me voorstellen hoor dat je ongerust bent.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 21 november 2013 - 23:15

Mss wat trager in ontwikkeling, maar denk wel dat dit bij het opgroeien eruit groeit.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 22 november 2013 - 08:35

Ik denk ook dat het beestje op de één of andere manier een achterstand heeft.
Nu ja, voor de mensen die er gaan om komen is zo'n rustig ding misschien een verademing tegenover die kleine wilde tijger ;)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 22 november 2013 - 08:51

Hier heb ik ook 2 verschillende karakters. Ze zijn broertjes en de ene is ook veeeeeel actiever dan de andere. Loki slaapt ook heel veel terwijl Finn echt altijd ergens met bezig is. Dat miauwen om eten kan misschien beetje luiheid zijn? Mijn ma haar kat doet dat namelijk ook. De deur mag op een kier staan maar is die kier niet breed genoeg zet ze haar ook te miauwen tot je de deur opent. En anders eens aan de da vragen of het normaal is?

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 22 november 2013 - 09:01

Ik heb dat ook voor met mijn opvangertjes. Fien en Vince vertrekken samen. Fien is erg rustig, eet weinig... Vince daarentegen is een wervelwind en slokt zijn eten naar binnen dat het geen naam heeft! Hopelijk nemen ze wat van mekaar over...

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 22 november 2013 - 11:14

Bekijk berichtmoekeLien, op 22 november 2013 - 09:01, zei:

Ik heb dat ook voor met mijn opvangertjes. Fien en Vince vertrekken samen. Fien is erg rustig, eet weinig... Vince daarentegen is een wervelwind en slokt zijn eten naar binnen dat het geen naam heeft! Hopelijk nemen ze wat van mekaar over...
Dat hoop ik dus ook ;)

Bekijk berichtEibhlin, op 22 november 2013 - 08:51, zei:

Hier heb ik ook 2 verschillende karakters. Ze zijn broertjes en de ene is ook veeeeeel actiever dan de andere. Loki slaapt ook heel veel terwijl Finn echt altijd ergens met bezig is. Dat miauwen om eten kan misschien beetje luiheid zijn? Mijn ma haar kat doet dat namelijk ook. De deur mag op een kier staan maar is die kier niet breed genoeg zet ze haar ook te miauwen tot je de deur opent. En anders eens aan de da vragen of het normaal is?

Ja, luiheid, eigenlijk nog niet aan gedacht ;). De da denkt ook dat het er uit zal groeien, maja  d'as nu niet zo'n kattenkenner ;)

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#10 Geplaatst 22 november 2013 - 12:12

is hij sneller buiten adem dan de anderen als hij speelt?
Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 22 november 2013 - 12:26

'k zou het eigenlijk niet weten, want als hij speelt gaat dat allemaal heel rustig en ligt hij meer met een muisje te spelen dan dat hij er achter crosst. Dus ja,... ;) Maar ik heb hem nog niet zien hijgen, dus wss scheelt er medisch niets met hem, maar is het eerder verstandelijk (een beetje dom, misschien?)

Maar misschien zit het een beetje in de familie. Jefke was ook veel rustiger dan Lientje, ze waren dezelfde leeftijd maar een andere mama. En Jefke is/was hun broer ;). Maar de andere broertjes en zusje zijn wel speels en actief. Maja misschien toch wel een familietrekje? Op de leeftijd van een maand of 3 deed jefke al lang niet meer onder voor Lientje ;). Nu Jefke was wel niet zo verschrikkelijk passief zoals die kleine schat.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#12 Geplaatst 22 november 2013 - 13:00

Ik wil je niet ongerust maken maar hij doet mij denken aan onzen diddl...en dat is een vat vol medische problemen
Dat viel ook enorm op toen hij een kitten was dat hij veel passiever was dan zijn zusje(s) en hij was de kleinste van de 3
Diddl lag altijd te maffen en de zusjes waren altijd aan t rondrennen.
Af en toe kreeg hij dan eens een speelse bui en rende hij ook ne keer maar hij was dus direct buiten adem dan en moest stoppen (hij bleek op 1 jarige leeftijd hcm te hebben)
Diddl kan ook nauwelijks klimmen en springen gaat ook niet, we moeten overal verhoogjes en opstapjes zetten voor hem.
En hij weet zijn eten ook heel goed staan maar vertikt het om in zijnen box te gaan eten, k moet wel zeggen toen het eten nog los in huis stond overal toen ging hij wel zelf gaan eten dus dat zal wel gewoon koppigheid zijn wat dat betreft.
Maar onze Ramses heeft dan ook hcm en daarbovenop ook nog een vergroot en uitgezakt hart en dat is den actiefsten van allemaal, die rent hier rond als een raket en weet gewoon niet van ophouden, die heeft energie teveel blijkbaar, hij en diddl zijn twee tegenpolen op dat gebied terwijl ze toch allebei hcm hebben.
Dus t zijn misschien toch gewoon karaktertrekjes...
Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 22 november 2013 - 14:06

Ik hoop idd dat het karaktertrekjes zulle blijken te zijn ;)

Hij is wel de grootste van de bende en de dikste ;) Dus 't is niet dat hij te kort van t'één of ander heeft hé.

Nu zal dat allemaal wel blijken als hij groter is, denk ik. En dat zal wel iets zijn voor z'n nieuwe baasjes ;)
Ik moet nu ook geen ziekten gaan zoeken hé. ;)
Deze avond gaat hij weg naar een nieuwe thuis waar hij met z'n "broertje" echt wel met hun kontje in de boter zullen vallen!! Zonder twijfel ;)

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 22 november 2013 - 14:24

Ach Joske123...is het vanavond dat je 2 lieverdjes vertrekken... :hug: :hug:

Zal wel een moeilijk momentje worden...maar heel fijn dat je met zekerheid weet dat ze naar zo'n goede thuis gaan :heart:

En om even verder te gaan op je vraagje...hier is het Naomi die zoveel slaapt !

Als kitten was Naomi altijd super actief :trance: ze ging toen nog buiten en het was een echte "wervelwind"...ik durfde zelfs meestal niet kijken hoe ze in bomen klom en van de ene naar de andere tak sprong :help:
Maar de laatste 2 jaar slaapt ze echt enorm veel ? :catnoknow Ze is kerngezond verklaard door de DA...dus medisch zeker alles in orde !

Ze is altijd heel rustig en heeft ook enkel 's morgens en 's avonds een "actief momentje"...tenzij Mauro absoluut wil spelen met haar...dan kan ze soms even héél actief zijn :lachen:

Mauro daarentegen slaapt heel weinig...hij heeft het te druk met mij overal te volgen en met alles te helpen :lachen:

Dus denk ik echt wel dat het aan de verschillende karaktertjes ligt ;)

Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#15 Geplaatst 22 november 2013 - 16:58

Ja, vanavond gaan er 2 en morgen het laatste :(. Het valt me zwaar, wss omdat het de laatste van het seizoen zijn. Gelukkig blijft Marcelleke hier anders zou het hier wel heel stil worden zonder die kleintjes.