Spring naar inhoud

- - - - -

Binnendeur, kattenluikje, gat in deur?

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 22 november 2013 - 20:45

Bekijk berichtEphiny, op 22 november 2013 - 20:27, zei:

Gebruik hier ook deurstoppers, huurhuis.
Maar van zodra ik zelf een huis heb (verre toekomstmuziek), komt er in elke deur een luikje! Mss wat minder mooi, maar wel praktisch.

Dat zei ik ook altijd en in ons vorig (ouder) huis, maakte me dat niet zo veel uit. Maar nu denk ik er wel anders over. Zeker als het van die hele deftige deuren zijn! Daar ga je niet snel zomaar een gat in maken he.

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 22 november 2013 - 20:55

Ja ok, dat is mss wel waar. Had ik nog niet aan gedacht, de kans is klein dat ik deftige deuren ga hebben :). En in gewone deuren is het dan weer niet zo'n probleem.
Als het echt dure deuren zijn, zou ik toch maar voor deurstoppers gaan wss...
Those who don't believe in magic, will never find it

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#18 Geplaatst 22 november 2013 - 23:32

Bekijk berichtjacob, op 22 november 2013 - 15:13, zei:

Ik heb een kattenluikje in de binnendeur aangezien mijn kattenbakken ook in de berging staan. Nu met de koude wou ik de deur naar de berging niet meer open laten want het werd te koud en te duur aan verwarmingskosten.
Momenteel staat luikje nog open met behulp.van een touw want ze durven er nog niet door. Elke dag oefenen maar vooral mijn kater is bang. Scheelt wel al veel wat warmteverlies betreft.Bijlage image.jpg

als je er eerst een reep van een plastieken mapje voorhangt en dan later twee repen en vervolgens drie en vervolgens dan een volledig plastieken mapje over de hele breedte en lengte van het luik dan leren ze op die manier al dat ze tegen iets moeten duwen en ze ook iets gaan voelen op hun nek en rug als ze erdoor moeten gaan en uiteindelijk gaan ze dan gewoon door het kattenluik als dat dicht is, zo hebben wij dat hier gedaan
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#19 Geplaatst 23 november 2013 - 00:07

Hier staat de deur van de keuken naar de gang op een kier, zo kunnen ze naar boven.
Een kattenluik zal er nooit in onze binnen deuren komen mijne man valt dood moest ik een kattenluik in de eiken deuren plaatsen. Die deuren waren heel duur dus liever op een kierke. Ons heel huis is toch verwarmd dus maakt het niet uit.
We hebben wel een luik naar buiten naar de tuin.

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 23 november 2013 - 09:38

ik heb in de livingdeur ook een luikje laten zetten, zo eentje: http://cms.novisites...138&mit=product

ik vind het niet lelijk, het is netjes meegeschilderd met de deur.
2013-11-23 09.32.21.jpg

ik vind het echt een opluchting dat die deur eindelijk toe kan, ik was het echt beu, altijd de deur op een kier.

(ik heb er hier trouwens nog zo eentje liggen, dat voor een prijsje mag overgenomen worden :) )

Bewerkt door Alicia, 23 november 2013 - 09:39.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#21 Geplaatst 23 november 2013 - 09:44

Ik heb ook dure deuren en denk niet dat ik een luikje erin zou zetten. Maar ik woon in een appartement en de deuren staan altijd open of op een kier met stop tussen. s' nachts gaat de deur vzn de living trouwens dicht, zodat mijn kat niet in de living kan s' nachts en enkel in de hal en slaapkamers enzo.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#22 Geplaatst 23 november 2013 - 18:20

Dat is een discussie. Wil je constant voor de katjes de deur open doen of niet ....
Hier hebben we kattenluikjes (zonder luikjes ) in  de slaapkamers. Voor de rest miauwen ze aan de deur, ik ben toch meestal thuis !!!!