Spring naar inhoud

- - - - -

Plassen op bed

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Coop&Quinn
Coop&Quinn
  • 10 berichten

#1 Geplaatst 23 november 2013 - 15:38

Hallo !

De jongste van mijn 2 katertjes, Quinn 5mnd, heeft deze week op het bed geplast nadat we hem van het aanrecht hadden genomen, omdat hij dit niet mag. Nu vandaag, 3dagen later na de 1ste plas, sprong hij weer op bed, betrapte ik hem met 'graven' voor een plasje te maken, nam ik hem vast en droeg ik hem steevast naar de kattenbak. Echter, hij sprong daarna weer op bed, weer graven, dan heb ik maar de plantenspuit genomen. Quinn leert klaarblijkelijk niet, en sprong 10min later wéér op het bed, maar dan zag mijn andere kat, Coop, (6mnd) dit en joeg hem van het bed af. Heb Quinn uiteindelijk wéér naar zijn kattenbak gedragen en hij heeft dan wél geplast.

Wij zijn allesinds heel erg verbaast dat hij nu plots steeds op het bed wil gaan plassen. Coop is klaar voor de castratie binnen een paar weekjes, zou Quinn dan ook al gecastreerd moeten worden voor dit probleem te verhelpen?
Heeft er iemand hier ervaring mee/ weet hoe het te verhelpen?

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 23 november 2013 - 15:45

Ik heb dit 3 keer voorgehad met Léon en zijn mandje.
Hij plaste er telkens in, dan stopte ik het in de wasmachine en van het moment dat ik het terug legde plaste hij er op.
Ik heb het dan enkele weken weggenomen en toen is hij ook gecastreerd.
Dan heb ik het teruggelegd en nu plast hij er niet meer op.
Niet 100% zeker of het door de castratie komt maar ik zou wel aanraden om hem te castreren om verdere problemen te voorkomen.

Een bed kan je niet zo makkelijk wegzetten als een mandje natuurlijk.
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 23 november 2013 - 16:23

Dat zou inderdaad best wel eens het probleem kunnen zijn hoor.

Vroeger werd gezegd (zelfs door dierenartsen )  dat je beter wacht tot de katjes een maand of 7/8 zijn. Nu gebeurt dat al veel vroeger. Maar niet alle dierenartsen willen dat ook héél vroeg doen. Wij hebben hier nog een katertje van nu 4 maanden en de da stelt voor om te wachten toe nieuwjaar, dus nog zo'n dikke maand.
OnzeJean en Jos waren zo'n 5 maanden toen ze werden gecastreerd. Het hangt een beetje van je da af wanneer die dat wil doet.
Maar in jouw geval zou ik toch ook wel vragen om hem nu al te castreren. Sommige zijn vroeger aan dan andere hé
Ik zou voor het castreren gaan want beter voorkomen dan genezen ... Als ze gewoon zijn om te plassen (=terrein afbakenen) dan is het maar moeilijk af te leren. Daar weet ik dus jammer genoeg alles over ;) Zowel katers als kattinnen, als het hen niet aan staat, doen ze het alle twee :gek: :gek: :gek: :gek:

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 23 november 2013 - 17:02

Mijn dierenarts wacht ook liever met katinnen tot ze 5-6 maand zijn. katertjes doet ze al vroeger. (en het is verschrikkelijk moeilijk om te typen als Nyah voor het scherm zit. )
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 23 november 2013 - 17:07

Wij hebben vroeger ook een pers gehad die dat deed… blijkbaar vinden sommige een donsdeken gewoon lijken op een kattenbak , denk ik
weet alleen niet meer of dat voor of na zijn castratie was , ik denk idd ook voor...

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 23 november 2013 - 17:15

stareyedkitten, op 23 november 2013 - 17:02, zei:

Mijn dierenarts wacht ook liever met katinnen tot ze 5-6 maand zijn. katertjes doet ze al vroeger. (en het is verschrikkelijk moeilijk om te typen als Nyah voor het scherm zit. )

Jaja, steek het maar weer op Nyah hé ;)

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 23 november 2013 - 17:47

Joske123, op 23 november 2013 - 17:15, zei:

Jaja, steek het maar weer op Nyah hé ;)

Volgens mij wil Nyah dat die kater niet gecastreerd wordt en zoekt ze een date.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 23 november 2013 - 17:49

Oemphff

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 23 november 2013 - 21:43

En als ge u donsdeken niet goed gewassen krijgt zelf doe je het best naar een waserette of droogkuis, want ze blijven de geur ruiken wat hen weer uitnodigt om erin te gaan plassen.
Meestal stoppen ze ermee na castratie.

Coop&Quinn
Coop&Quinn
  • 10 berichten

#10 Geplaatst 25 november 2013 - 10:28

Morgen worden ze alle2 gecastreerd én gechipt.  Ze zullen niet echt buitengaan (gevaarlijke buurt voor katjes), maar de chip is toch wel beter :)

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 25 november 2013 - 13:33

Coop&Quinn, op 25 november 2013 - 10:28, zei:

Morgen worden ze alle2 gecastreerd én gechipt.  Ze zullen niet echt buitengaan (gevaarlijke buurt voor katjes), maar de chip is toch wel beter :)

Idd, je weet maar nooit dat er eens eentje naar buiten kan glippen.... Een ongelukje is zo gebeurd.

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 17 december 2013 - 06:29

hmm ik heb nu een klein kattinnetje die het blijkbaar op de dons ook tof vind voor plasjes , iemand nog tips ontvangen om dat te verhelpen?
er stond nochtans een kattenbak naast het bed

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 17 december 2013 - 09:01

in het begin durven kittens dat wel meer doen... ik heb er hier 2 gehad die dat deden: oplossing niet mee naar bed nemen :)

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 17 december 2013 - 09:36

de donsdekens en zo goed wassen en na spoelen met azijn in plaats van wasverzachter.  Azijn neemt de laatste geuren weg, de wasverzachter kan sterke geuren nalaten en dit kan uitnodigen tot plassen.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 25 december 2013 - 12:22

veel katten vinden wasverzachter een lekker luchtje om op te plassen!

en je kan ook valeriaandruppels in de kattenbak druppelen. de meeste katten zijn er gek van!