Spring naar inhoud

- - - - -

Gewichtscurve Scottish Fold/Straight/(Brits Korthaar)

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 24 november 2013 - 14:56

Ik weet dat mijn vraag over een Scottish Fold en een Scottish Straight gaat, maar omdat ze op de oortjes van de fold na, de bouw horen te hebben van een Brits korthaar heb ik deze ook in de titel gezet.

Ik vraag me eigenlijk af of er ergens een gewichtscurve te vinden is voor dit ras.

Loki (Scottish Straight, point kater) is nu net 9 maanden en Chiana (Scottish Fold, Tabby/Tortie kattin) wordt begin december 9 maand en ze wegen respectievelijk 4,3kg en 3,7kg.

Ik zou graag weten of ze wat op een juist gewicht zitten voor hun leeftijd. Ik heb namelijk enkel nog maar HTK katjes gehad, 1 zeer grote kater die last had van overgewicht en een vrij kleine kattin, dus ik weet niet goed hoe ik het moet inschatten bij dit bepaald ras.
Ze tonen geen van beide bepaald mager of dik maar Loki heeft toch wel al een opvallend hangbuikje.

Geen van beide hebben gezondheidsproblemen maar voorkomen is natuurlijk altijd beter dan genezen en een kat die op een normaal gewicht zit zal toch minder last hebben op toekomstige gezondheidsproblemen dan een kat die te mager of te dik is.

Spijtig genoeg kan ik geen heel recente foto's vinden waar ze rechtop staan, in de meeste liggen of zitten ze ergens/

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 24 november 2013 - 17:04

Ze groeien eerst meestal uit vooral eer ze aan gewicht toenemen.
Mijn Xena weegt 6 kg en Ice 4,5 kg allebei wel brits korthaar. Xena is bijna 8j en Ice bijna 6j

Louis Reijmers
Louis Reijmers
  • 1 berichten

#3 Geplaatst 08 januari 2014 - 10:15

Beste Auryn,

Wij hebben ook een scottisch fold van 9maand en zijn naam is ook Loki ... toevallig hè
Zijn gewicht is nu 4,2kilo, zodus op 100gram na hetzelfde gewicht als jullie Loki

Beste groetjes
Louis van Antwerpen