Spring naar inhoud

- - - - -

Omer: 't is ne kadee ! Heeft er een broertje bij !

• Log in om te reageren
55 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#31 Geplaatst 28 november 2013 - 10:34

sinds gisteren avond heeft Omer er een broertje bij gekregen.
Mijn man en dochter waren bij een boer om hooi te kopen en ze horen een katje miauwen. Karen zou Karen niet zijn om eens te gaan kijken hé. En gelukkig maar want het lag samen met 3 dode broertjes of zusje in het stro. De mama was niet te zien. De boer zegt : hier gaan ze niet lang mee hoor, ik krijg zelfs regelmatig nestjes binnen want ze gaan hier rap dood. Mijn man zegt daarop: mijn vrouw doet kattenopvang :---) . De boer: meen het maar mee hoor, ik zal hier wel vlug andere hebben. GRRR

Enfin, zij nemen het mee gaan direct naar de da. Karen legde het beestje op z'n rug. Z'n buikje en hoofd zaten zwart van de vlooien, niet te doen. Ze spuit het in met antivlooienmiddel (ik kan nu niet op de naam komen). Direct springen er wel een honderd vlooien op haar behandeltafel.De da zei nog dat ze dat van z'n leven nog nooit had gezien zo veel. Alé er mee naar huis. Ik heb het direct in een handdoek gedraaid met enkel z'n gezichtje bloot. De hele tijd kwamen er vlooien uit dat koppeke, niet te doen. k heb dan een hulptopic geopend omdat ik bang was dat die ontsnappende vlooien nog verder zouden leven. Ik kreeg de raad om het beestje te douchen, maar het was er op dat moment zo slecht aan toe dat ik dat niet zo'n goed idee vond. Dus hebben we de vlooien gepakt, iedere keer we er een zagen, constant dus, en in het water gegooid om te verzuipen.
Een paar uur later was er geen enkele levende vlo meer te zien. En het katje kwam wakker en begon wat te spelen. het enige wat niet zo goed wil lukken is eten geven. Maar met wat geduld komt dat wel in orde.

Volgens de da zijn de andere uit het nest gestorven door bloedarmoede door de grote hoeveelheid vlooien. :knuppel:  Diene boer zou ik toch echt wel eens op z'n smoel willen slaan hoor !!!

We hebben het de maan Prosper gegeven omdat dat zowat rijmt op Omer ;)
Hij zou 5 weken zijn en Omer wss 4 weken. Qua leeftijd passen ze dus perfect bij elkaar.
Ook leuk is het feit dat we nog geen ros kitten hebben opgevangen, dus bij deze is dat dan ook weer gebeurd ;)

DSC_0820.JPG
DSC_0828.JPG
DSC_0827.JPG

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#32 Geplaatst 28 november 2013 - 11:33

Ooh super dat je dat doet Joske, zo krijgt hij tenminste de kans om een mooi leventje tegemoet te gaan :)

Echt erg van die boer, jammer zijn er zo veel van die mensen :( maar gelukkig dat jullie er waren :thumb:
nu kan Omer en Prosper samen opgroeien.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#33 Geplaatst 28 november 2013 - 11:49

Bekijk berichtSolotje, op 28 november 2013 - 11:33, zei:

Ooh super dat je dat doet Joske, zo krijgt hij tenminste de kans om een mooi leventje tegemoet te gaan :)

Echt erg van die boer, jammer zijn er zo veel van die mensen :( maar gelukkig dat jullie er waren :thumb:
nu kan Omer en Prosper samen opgroeien.

Ik probeer voor hen samen dan een mandje te zoeken. Het is altijd leuker als ze met 2 vertrekken, ik voel me dan al ietsje geruster.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 28 november 2013 - 11:50

Oooh wat schattig, nu heeft hij toch nog weer een broertje :lachen: :loveshower: :loveshower: :loveshower:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#35 Geplaatst 28 november 2013 - 11:51

Bekijk berichtNashota, op 28 november 2013 - 11:50, zei:

Oooh wat schattig, nu heeft hij toch nog weer een broertje :lachen: :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Inderdaad, ik had liever gehad dat het ganse nest kon worden gered... maar helaas !

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#36 Geplaatst 28 november 2013 - 11:57

Bekijk berichtJoske123, op 28 november 2013 - 11:49, zei:

Ik probeer voor hen samen dan een mandje te zoeken. Het is altijd leuker als ze met 2 vertrekken, ik voel me dan al ietsje geruster.

Dat zou fantastisch zijn moest je dat lukken :)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#37 Geplaatst 28 november 2013 - 11:58

Bekijk berichtSolotje, op 28 november 2013 - 11:57, zei:

Dat zou fantastisch zijn moest je dat lukken :)

we proberen !;)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 28 november 2013 - 12:07

Oh zo lief :) Ocharme dat dutske dat die daar tussen zn dode broertjes en zusjes zat. :(
Moest ik katjes opvangen zou ik ze allemaal houden vrees ik :lachen:

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#39 Geplaatst 28 november 2013 - 12:10

Bekijk berichtEibhlin, op 28 november 2013 - 12:07, zei:

Oh zo lief :) Ocharme dat dutske dat die daar tussen zn dode broertjes en zusjes zat. :(
Moest ik katjes opvangen zou ik ze allemaal houden vrees ik :lachen:

Ik heb dat dit jaar al geleerd: dat is niet mogelijk... Als ik ze allemaal samen tel die hier zijn aangekomen sinds juli, dan kom ik al aan 21 ;)
Er blijven er wel 4 hier ;)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#40 Geplaatst 28 november 2013 - 12:12

Kzou het toch echt enorm lastig hebben. De enige 2 die ik opgevangen heb zijn blijven plakken in elk geval. :)

LilianB1972
LilianB1972
  • 249 berichten
  • 6 katten

#41 Geplaatst 28 november 2013 - 13:25

Stille hint, dat virus dat Omer heeft is besmettelijk...

LilianB1972
LilianB1972
  • 249 berichten
  • 6 katten

#42 Geplaatst 28 november 2013 - 13:30

Wel vreselijk wat die katjes hebben moeten meemaken. Waarschijnlijk was moeders al weg om t te laten doodgaan, anders had t waarschijnlijk niet vol met vlooien gezeten. N moederkat doet dat als het hopeloos is maar zoooo zonde en zo makkelijk te voorkomen.

Jammer genoeg bestaan er nog altijd boeren die niks maar dan ook niks om katten geven...

Waarschijnlijk komen mensen hun katjes daar afzetten(of dumpen) in de veronderstelling dat ze het goed hebben op n boerderij, zo verkeerd gedacht!

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 28 november 2013 - 13:43

Super te lezen dat Omer een broertje bij heeft !!! :loveshower:

En wat is Prosper mooi ! Echt een lieverdje :love:

Echt jammer te lezen wat het kleintje al allemaal heeft meegemaakt... :cry:

Rust zacht, lieve broertjes en zusjes :(

Fantastisch wat je allemaal doet, Joske !! :b :hug:

En nu inderdaad hopen dat ze samen een gouden mandje mogen vinden :duim:
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#44 Geplaatst 28 november 2013 - 14:49

FAntastisch dat ze nu met twee zijn :dancer: Super wat jij doet :flower: DAt zijn er weer twee die nu een mooi leven tegemeot kunnen gaan dankzij jou!

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 28 november 2013 - 18:19

Bekijk berichtLilianB1972, op 28 november 2013 - 13:25, zei:

Stille hint, dat virus dat Omer heeft is besmettelijk...
Ik geloof dat het Marcelleke was die ziek is?