Maar ik vrees een beetje voor het volgende... Soms zie je weleens van die mensen bij idols die van zichzelf lijken te denken dat ze heel goed kunnen zingen, maar het absoluut niet kunnen! Hoe kan dit?!?
Eigenlijk wil ik het liefste weten of het voor mij wel zin heeft om het te leren. Volgens mij is het voor sommige mensen namelijk echt hopeloos om te leren zingen. Ik weet dat ik het er gewoon op moet wagen en eens een proefles moet nemen bij iemand die zangles geeft. En dan hopen dat diegene eerlijk is en niet alleen geld probeert te verdienen aan mijn goedgelovigheid. Maar ik durf het niet zo goed.

Zelf heb ik een redelijk lage/diepe stem. Maar mijn bereik is echt bagger. En mijn ademhaling ook. En mijn keel doet vrijwel altijd pijn na het zingen. Dat kan niet goed zijn!
De volgende liedjes liggen binnen mijn huidige bereik:
Zijn er mensen die deze liedjes absoluut niet kunnen zingen of kan iedereen ze makkelijk zingen?
Zijn er nog meer mensen die graag zouden willen leren zingen, maar het niet zo goed durven? Of misschien iemand die op een gegeven moment toch de knoop heeft doorgehakt en gewoon zangles heeft genomen? Zo ja, waar heb je de moed gevonden?