Spring naar inhoud

- - - - -

Omerke is gestorven/ Prosper ook heel ziek !

• Log in om te reageren
216 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#16 Geplaatst 26 november 2013 - 18:28

Bekijk berichtsandrake, op 26 november 2013 - 18:20, zei:

dan is de Metacam al aant werk, gelukkig!

Daar zeg je zo iets ;)

Antonia45
Antonia45
  • 79 berichten

#17 Geplaatst 26 november 2013 - 19:10

Bekijk berichtJoske123, op 26 november 2013 - 15:38, zei:

Zojuist bij de dierenarts geweest. Hij had daar 41,1° koorts. Dus best wel veel. Hij heeft een spuitje Metacan gekregen en nu moeten we hem in de gaten houden. waarschijnlijk is het iets viraal en helpt AB toch niet. We zullen zien wat het wordt en hopelijk is het inderdaad niets besmettelijk.

Ahh gossie, laat ie maar snel beter worden ;-)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 26 november 2013 - 19:29

dank je, 'k zal het hem zeggen ;)

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#19 Geplaatst 26 november 2013 - 20:36

Ocharme, hopelijk wordt Marcelleke gauw beter.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#20 Geplaatst 26 november 2013 - 20:43

Momenteel voelt hij nog heel warm aan Hij slaapt de hele tijd, ik heb de indruk dat hij wel wil eten, maar dat het precies niet lukt Maar ja, als wij veel koorts hebben, dan kunnen we ook niet eten hé

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#21 Geplaatst 26 november 2013 - 23:39

Toch zielig he, zo'n klein pluizig beesteke dat ziek is. Het feit dat je de indruk hebt dat hij wil eten is toch al een beetje positief. Hopelijk is het een klein griepje en besmet hij idd de andere kleintjes niet.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#22 Geplaatst 27 november 2013 - 18:32

Deze morgen had Marcelleke nog 40° koorts. Er zat echt niet veel leven in. Hij wilde wel eten, maar niets smaakte hem. Drinken lukte ook al niet.

Deze namiddag ben ik dan terug naar de dierenarts gegaan. Hij kreeg opnieuw een spuitje met metacam. Nu zagen we ook een abces in z'n mondje, dus heeft hij in ieder geval het calici-virus. Daardoor kan hij meer abcessen in de mond kan krijgen en ook op z'n neusje. En ook daardoor dat hij waarschijnlijk die hoge koorts doet.

Ik heb ook stimulerende voeding meegekregen nl Hill's a/d en Viyo. Hij trekt voor alle 2 z'n neusje op. We hebben hem dan wat geforceerd Viyo gegeven en dan heeft hij 5 minuutjes wat met een muisje gespeeld en nu slaapt hij alweer een tijdje. Gelukkig, want hij kwam de hele tijd bij mij miauwen, wss omdat hij honger had en zich niet goed voelde, ik wil de arme schat wel verwennen maar ik kan hem toch niet de hele dag vasthouden.

Als hij niet wil eten en drinken tegen vrijdag en de koorts blijft aanhouden dan zal hij wss een dagje aan het infuus moeten. Maar dat zien we dan wel vrijdagochtend...

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 27 november 2013 - 19:02

Veel beterschap voor Marcelleke. :duim:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 27 november 2013 - 19:13

Ocharme Marcelleke!! Dat klinkt heel pijnlijk :(. Hopelijk wordt hij snel een beetje beter zodat hij niet aan het infuus moet.
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#25 Geplaatst 27 november 2013 - 19:14

Dank jullie wel, voorlopig blijft hij slapen, wat, denk ik toch een goed teken is ;)

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#26 Geplaatst 27 november 2013 - 19:28

Nog nooit van dat virus gehoord, hopelijk is dat niet te ernstig?

LilianB1972
LilianB1972
  • 249 berichten
  • 6 katten

#27 Geplaatst 27 november 2013 - 19:33

Ik weet nog dat dat geregeld in t asiel waar ik toen hielp, voorkwam. Ze dwangvoerde dan de poesjes. Wel zonde en een enorme bende maar ze kwamen er wel door! Ik dacht ook dat het besmettelijk was/is...oppassen dus met je nieuwtje.

Veel succes/beterschap/sterkte!

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#28 Geplaatst 27 november 2013 - 19:39

Bekijk berichtLilianB1972, op 27 november 2013 - 19:33, zei:

Ik weet nog dat dat geregeld in t asiel waar ik toen hielp, voorkwam. Ze dwangvoerde dan de poesjes. Wel zonde en een enorme bende maar ze kwamen er wel door! Ik dacht ook dat het besmettelijk was/is...oppassen dus met je nieuwtje.

Veel succes/beterschap/sterkte!

Ja ik weet het, 't is blijkbaar niet simpel om te doen dat dwangvoederen. Ik zal echt wel indachtig moeten zijn dat het voor zijn eigen goed is, anders heb ik zoiets van: maar alé, 't beestje ziet al zo af ... Maar ik weet dat het moet !!! Ik zal echt wel van mijn hart een steen moeten maken om het te doen (alé, als het nodig is).  Pfff, langs de ene kant wens ik dat het vlug vrijdag is, maar langs de andere kant hoe langer het duurt, misschien begint hij dan weer vanzelf te eten :pray: :pray: :pray: .

Bekijk berichtjuleken, op 27 november 2013 - 19:28, zei:

Nog nooit van dat virus gehoord, hopelijk is dat niet te ernstig?

Het schijnt dat het heel pijnlijk is om te eten en te drinken, dus doen ze dat ook niet meer hé. Dus ja, wel ernstig te noemen !!! Zeker beter om zoiets van dichtbij in de gaten te houden !!

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#29 Geplaatst 27 november 2013 - 19:47

Veel beterschap voor de kleine uk!
Ik zit zelf met een ze vinden niet wat het is.
Het is zo verschrikkelijk om ze zo te zien hè.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#30 Geplaatst 27 november 2013 - 19:48

Bekijk berichtBlackScorpion, op 27 november 2013 - 19:47, zei:

Veel beterschap voor de kleine uk!
Ik zit zelf met een ze vinden niet wat het is.
Het is zo verschrikkelijk om ze zo te zien hè.

Je weet het, het is echt wel hartverscheurend. Ik ben al blij dat hij slaapt, maar 'k zou blijer  zijn als hij zou willen eten.