Spring naar inhoud

- - - - -

Omerke is gestorven/ Prosper ook heel ziek !

• Log in om te reageren
216 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#31 Geplaatst 27 november 2013 - 20:15

Ocharme Marcelleke toch. Dat hij maar snel beter wordt, en idd begint te eten! :duim:

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#32 Geplaatst 27 november 2013 - 20:56

Bekijk berichtjuleken, op 27 november 2013 - 20:15, zei:

Ocharme Marcelleke toch. Dat hij maar snel beter wordt, en idd begint te eten! :duim:

Waarvoor ik dus heel erg vrees !!!

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 27 november 2013 - 21:08

tja met een mondje vol aften gaat het plezier van te eten wel weg hoor. Ik denk dat hij nog liever honger lijdt dan die pijn in z'n mondje te moeten voelen. Hij heeft wel vnl. WATER nodig, voedsel kan hij wel een tijdje zonder. Kan je hem dat mss met een slangetje geven ofzo?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#34 Geplaatst 27 november 2013 - 22:06

Het is heel besmettelijk en heel pijnlijk, heb zelf maar eens een afth, dan voelen we ons al ambetant bij het eten en drinken.
Hopelijk voelt hij zich gauw wat beter zodat hij terug kan aansterken.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#35 Geplaatst 27 november 2013 - 22:41

Calici virus valt onder de niesziekte. Typisch zijn de zweren. Het is idd erg besmettelijk.

Doorgaans herstellen katten vrij goed, bij kittens is het wel wat gevaarlijker.

Veel beterschap

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#36 Geplaatst 27 november 2013 - 23:30

Ik ben zojuist bij Manou thuis geweest. Zij heeft me getoond hoe ik moet dwangvoederen. Marcelleke mag blij zijn dat zij er is, want ik gaf hem veel te weinig, heb daar ook geen ervaring mee.
Hij was ook blijkbaar al aan het uitdrogen.

Ik denk dat z'n koorts deze avond iets minder is aan z'n lichaam te voelen. Deze nacht zal ik hem ook nog eens voeren en direct als ik ga slapen ook nog eens.

Laat ons inderdaad hopen dat hij mag herstellen.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#37 Geplaatst 27 november 2013 - 23:42

Bekijk berichtsandrake, op 27 november 2013 - 21:08, zei:

tja met een mondje vol aften gaat het plezier van te eten wel weg hoor. Ik denk dat hij nog liever honger lijdt dan die pijn in z'n mondje te moeten voelen. Hij heeft wel vnl. WATER nodig, voedsel kan hij wel een tijdje zonder. Kan je hem dat mss met een slangetje geven ofzo?

Heb al dikwijls gelezen en gehoord van da dat eten nochtans heel belangrijk is hoor. Als een kat een aantal dagen niet eet kan hij leververvetting krijgen, wat heel gevaarlijk kan zijn.
Joske, goed hoor dat je hem vannacht nog gaat dwangvoederen. Het is zielig om te doen maar wat moet moet. Veel sterkte daar, en super weer hoe goed je er voor zorgt.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#38 Geplaatst 27 november 2013 - 23:46

Bekijk berichtjuleken, op 27 november 2013 - 23:42, zei:

Heb al dikwijls gelezen en gehoord van da dat eten nochtans heel belangrijk is hoor. Als een kat een aantal dagen niet eet kan hij leververvetting krijgen, wat heel gevaarlijk kan zijn.
Joske, goed hoor dat je hem vannacht nog gaat dwangvoederen. Het is zielig om te doen maar wat moet moet. Veel sterkte daar, en super weer hoe goed je er voor zorgt.

ik probeer maar zie nu ook wel mijn eigen beperkingen hoor! Gelukkig heb ik hulp gekregen ;)

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#39 Geplaatst 28 november 2013 - 00:09

Beperkingen?! Als ik lees hier op ks hoe jij al vele kittens hebt verzorgd en erdoor gesleurd, jij lijkt me niet veel beperkingen te hebben hoor. Maar ja, een mens kan ook geen wonderen verrichten he, je kan alleen maar je best doen :flower:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#40 Geplaatst 28 november 2013 - 01:16

Bekijk berichtwea, op 27 november 2013 - 22:41, zei:

Calici virus valt onder de niesziekte. Typisch zijn de zweren. Het is idd erg besmettelijk.

Doorgaans herstellen katten vrij goed, bij kittens is het wel wat gevaarlijker.

Veel beterschap

ik dacht het al dat dat ook onder niesziekte viel, je hebt calici, bordatella, chlamydia en is er dan niet nog een variant? Ik kan er niet meer opkomen.

Heeft de dierenarts dan niks van medicatie gegeven voor die calici? Toen wij hier met niesziekte in huis zaten (bordatella) kregen de onze toch wel medicatie (bij onzen thor werkte het niet omdat hij bij de fokker al zoveel van die medicatie had gekregen dat hij daar gewoon resistent voor was geworden , hij had de bordatella meegebracht van de fokker zo kwam later uit maar toendertijd kregen wij te horen dat hij bij haar niet ziek was geweest en niks van medicatie had gehad bij haar...Als ze ne keer wat vroeger wat  eerlijker waren geweest was t manneke niet zo lang ziek geweest en had hij direct de goeie medicatie gekregen....)
Geplaatste afbeelding

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#41 Geplaatst 28 november 2013 - 07:55

Bekijk berichtjuleken, op 27 november 2013 - 23:42, zei:

Een tijdje bedoel ik 1a2 dagen. Hopelijk duurt het nt meer te lang voor Marcelleke!

Bewerkt door sandrake, 28 november 2013 - 07:58.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#42 Geplaatst 28 november 2013 - 09:00

Bekijk berichtlathyrus, op 28 november 2013 - 01:16, zei:

ik dacht het al dat dat ook onder niesziekte viel, je hebt calici, bordatella, chlamydia en is er dan niet nog een variant? Ik kan er niet meer opkomen.

Heeft de dierenarts dan niks van medicatie gegeven voor die calici? Toen wij hier met niesziekte in huis zaten (bordatella) kregen de onze toch wel medicatie (bij onzen thor werkte het niet omdat hij bij de fokker al zoveel van die medicatie had gekregen dat hij daar gewoon resistent voor was geworden , hij had de bordatella meegebracht van de fokker zo kwam later uit maar toendertijd kregen wij te horen dat hij bij haar niet ziek was geweest en niks van medicatie had gehad bij haar...Als ze ne keer wat vroeger wat  eerlijker waren geweest was t manneke niet zo lang ziek geweest en had hij direct de goeie medicatie gekregen....)

Het herpes virus is er ook nog.

Bordtella is een bacterie, vandaar dat je hiervoor ab krijgt. Calici is een virus, daar helpt ab niet. Dat wordt wel gegeven als er secundaire infecties optreden.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#43 Geplaatst 28 november 2013 - 09:57

Deze morgen had marcelleke nog 39,6. Het zakt toch al wat.

Het dwangvoeren lukt me nog altijd niet goed. Ik krijg er bijna niets in. Het is zo verschrikkelijk zielig om te zien.
Direct ga ik het nog eens proberen want hij moet iets binnen hebben.

Ik heb hem zojuist gewogen en hij is 50 gram vermagerd sinds eergisteren (namiddag).

Bewerkt door Joske123, 28 november 2013 - 10:09.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#44 Geplaatst 28 november 2013 - 10:01

En wat als je een papje maakt? Beetje natvoer en kattenmelk mengen en een papje van maken ofzo?
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#45 Geplaatst 28 november 2013 - 10:12

Bekijk berichtBlackScorpion, op 28 november 2013 - 10:01, zei:

En wat als je een papje maakt? Beetje natvoer en kattenmelk mengen en een papje van maken ofzo?

Ik heb hier 3 soorten krachtvoer staan, allemaal een soort van papje. Het probleem is dat het pijnlijk is aan de tong en dat hij daardoor niet wil eten, ik mag hem alles voor z'n neusje zetten, 't heeft jammer genoeg allemaal geen zin.
Dus zonder dat dwangvoederen zal het niet lukken, maar het wil mij niet lukken. En toch moet het !!!