Spring naar inhoud

- - - - -

Omerke is gestorven/ Prosper ook heel ziek !

• Log in om te reageren
216 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#61 Geplaatst 28 november 2013 - 12:25

Heb je al eens gebeld naar een andere dierenarts? En uitgelegd wat je allemaal al hebt gegeven en vragen of dit juist is en
er dan bij vragen of hij niet elke dag een spuitje kan krijgen voor de pijn, mss is er wel een zwaarder middel tegen de pijn zodat hij toch de neiging krijgt om te eten?

Bewerkt door Solotje, 28 november 2013 - 12:25.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#62 Geplaatst 28 november 2013 - 12:30

ik kan dat inderdaad eens doen. Maar 'k weet niet zo direct welkeen!

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#63 Geplaatst 28 november 2013 - 12:37

In principe hoef je een dier niet te verdoven om een maagsonde te plaatsen als het rustig genoeg is om het er zonder verdoving in te krijgen.
Het is wel belangrijk als de sonde zit om te controleren via pH meting of het goed zit (dus in de slokdarm/maag en niet in de luchtpijp). Dat kan je doen door wat maagvocht met een spuitje op te zuigen en dan de zuurtegraad te controleren via een lakmoes stripje).

Arm Marcelleke. Hopelijk komt dat scheetje er door. 'k vind het verschrikkelijk om te lezen dat hij het zo moeilijk heeft.
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#64 Geplaatst 28 november 2013 - 12:38

Daar kan ik je niet mee helpen, kijk eens hier klik

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#65 Geplaatst 28 november 2013 - 12:42

Je hebt ook nog loxicom, dat is specifiek voor katten en is gelijkaardig aan metacam
Je kan dat net als metacam zelf geven iedere dag dmv spuitje in t mondje
Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#66 Geplaatst 28 november 2013 - 12:42

Als ik de da goed begrijp dan zou dat niet echt een maagsonde zijn, maar een slokdarmsonde die dan blijft zitten voor zolang nodig is. Dus met een katheder (konijnekatheder) volgens haar.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#67 Geplaatst 28 november 2013 - 13:14

Kan een gewoon infuus niet helpen?
Dus als ik goed begrepen hebben maken ze een gaatje in de slokdarm?
Het is uiteindelijk toch een chirurgische ingreep maar als het hem kan helpen met terug sterker te worden zou ik er zeker voor gaan.
Heeft de da geen narcose met gas, dat is beter te regelen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#68 Geplaatst 28 november 2013 - 13:16

Ik geef meloxivet is veel goedkoper dan metacam en je hebt er nog eens veel minder van nodig.
Maar metacam en consorten is maar een pijnstiller, krijgt hij geen ab?

LilianB1972
LilianB1972
  • 249 berichten
  • 6 katten

#69 Geplaatst 28 november 2013 - 13:38

Geen ervaring met die soort sonde, wel met dwangvoeren en dat is geen leuk werk, ook niet netjes maar is dus echt onder dwang eten binnen zien te krijgen op een niet leuke manier, onder dwang dus. Stevig in een handdoek wikkelen en maken dat z'n pootjes met nagels er niet uit floepen en dan met een spuitje achter in de keel voeding spuiten. Ze moeten wel slikken omdat t achter in de keel wordt gespoten en dan een slikreflex werkt. De voeding moet dus echt n papje zijn/gemixd. Ad is daar geschikt voor met n beetje water.Normaal is dat maar voor even/paar dagen want zodra de mond weer genezen is zal hij weer gewoon eten.

Veel succes!

LilianB1972
LilianB1972
  • 249 berichten
  • 6 katten

#70 Geplaatst 28 november 2013 - 13:50

Kan de da het niet voordoen/je leren hoe je moet dwangvoeren met een spuit?

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#71 Geplaatst 28 november 2013 - 14:57

Heb je topics samengevoegd gezien het beiden over hetzelfde katje gaat en anders veel te moeilijk om te volgen voor iedereen.

Je kan hier altijd de titel aanpassen als je een vraag hebt, zo valt het meer op ;)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#72 Geplaatst 28 november 2013 - 15:58

Bekijk berichtLilianB1972, op 28 november 2013 - 13:50, zei:

Kan de da het niet voordoen/je leren hoe je moet dwangvoeren met een spuit?

Als ik haar zo hoor weet ze zelf niet hoe ze het moet doen, vrees ik.

Hij heeft AB gekregen, een spuitje die 2 weken moet werken. maar ik weet geen naam.

Maar ik heb hem naar Manoe, Michele van dierengeluk Menen, gebracht. Zij heeft het me gisterenavond getoond en toen lukte het ook een beetje van mij, maar vandaag niet meer. Dus heb ik hem deze namiddag terug naar haar gebracht en hij mag daar blijven, zolang als nodig is. Zij heeft veel ervaring met dwangvoederen en volgens mij is het dan het beste om hem daar maar te laten Geplaatste afbeelding.Dus de sonde wordt voorlopig uitgesteld omdat hij eigenlijk veel te zwak is.

Bedankt toch voor jullie adviezen, en hopelijk zal hij het zo wel redden :pray:

Bekijk berichthilleke, op 28 november 2013 - 14:57, zei:

Heb je topics samengevoegd gezien het beiden over hetzelfde katje gaat en anders veel te moeilijk om te volgen voor iedereen.

Je kan hier altijd de titel aanpassen als je een vraag hebt, zo valt het meer op ;)

Bedankt !

Bewerkt door Joske123, 28 november 2013 - 15:58.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#73 Geplaatst 28 november 2013 - 16:02

Ach het dutske! Ik duim mee dat hij snel erdoor komt en dat hij het dwangvoederen goed toelaat.
Zo erg om je 'kind' zo te zien hè en dan zeker zo een ukje.
Veel moed!
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#74 Geplaatst 28 november 2013 - 16:03

Bekijk berichtBlackScorpion, op 28 november 2013 - 16:02, zei:

Ach het dutske! Ik duim mee dat hij snel erdoor komt en dat hij het dwangvoederen goed toelaat.
Zo erg om je 'kind' zo te zien hè en dan zeker zo een ukje.
Veel moed!

Dank je, de traantjes zitten al heel dicht. Maar beter zo dan dat ik om een andere reden moet wenen hé.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#75 Geplaatst 28 november 2013 - 16:11

ik duim alvast....

de behandeling die je DA deed: AB spuit, pijnstiller, dat is ook wat de DA deden bij mijn katten met niesziekte. Ik heb nooit AB pilletjes gehad.

metacam is iets wat sommige katten ook lekker vinden, dus dat helpt. Maar het is ook vrij zwaar voor de maag.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...