Spring naar inhoud

- - - - -

Omerke is gestorven/ Prosper ook heel ziek !

• Log in om te reageren
216 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#76 Geplaatst 28 november 2013 - 16:13

Bekijk berichtwea, op 28 november 2013 - 16:11, zei:

ik duim alvast....

de behandeling die je DA deed: AB spuit, pijnstiller, dat is ook wat de DA deden bij mijn katten met niesziekte. Ik heb nooit AB pilletjes gehad.

metacam is iets wat sommige katten ook lekker vinden, dus dat helpt. Maar het is ook vrij zwaar voor de maag.

Ik weet dat metacam niet al te goed is voor je kat, maar als het maar een paar daagjes is dan moet het maar hé.

Ik dacht dat niesziekte zich altijd uitte in niezen en vuile neus en vuile oortjes. ik wist niet dat wat Jef heeft ook niesziekte is.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#77 Geplaatst 28 november 2013 - 16:14

Inderdaad, het is altijd hard om ze te moeten afgeven, maar zolang het voor het goede is en je ze na een paar dagen terug kan krijgen, dan is het even doorbijten hè.

Mijn kat had na haar sterilisatie zo een buikbreuk opgelopen. Ze werd slechter en slechter (wisten het toen nog niet). Dus ging mijn moeder met haar naar de kliniek toen ik naar mijn werk was. Bleek dus een buikbreuk en ze moest direct geopereerd worden en 3 dagen blijven. Dat deed toch ook raar toen ik thuis kwam. Gelukkig was ze na 3 dagen terug :).

Dus voor je houden dat hij goed verzorgd wordt en dat het voor het beste is. Hij zal wel snel terug bij je zijn :catwalk
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#78 Geplaatst 28 november 2013 - 16:16

Bekijk berichtBlackScorpion, op 28 november 2013 - 16:14, zei:

Inderdaad, het is altijd hard om ze te moeten afgeven, maar zolang het voor het goede is en je ze na een paar dagen terug kan krijgen, dan is het even doorbijten hè.

Mijn kat had na haar sterilisatie zo een buikbreuk opgelopen. Ze werd slechter en slechter (wisten het toen nog niet). Dus ging mijn moeder met haar naar de kliniek toen ik naar mijn werk was. Bleek dus een buikbreuk en ze moest direct geopereerd worden en 3 dagen blijven. Dat deed toch ook raar toen ik thuis kwam. Gelukkig was ze na 3 dagen terug :).

Dus voor je houden dat hij goed verzorgd wordt en dat het voor het beste is. Hij zal wel snel terug bij je zijn :catwalk

let's hope ;)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#79 Geplaatst 28 november 2013 - 17:39

Bekijk berichtJoske123, op 28 november 2013 - 16:13, zei:

Ik weet dat metacam niet al te goed is voor je kat, maar als het maar een paar daagjes is dan moet het maar hé.

Ik dacht dat niesziekte zich altijd uitte in niezen en vuile neus en vuile oortjes. ik wist niet dat wat Jef heeft ook niesziekte is.

Ik bedoelde dus Marcelleke.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#80 Geplaatst 28 november 2013 - 19:53

Bekijk berichtJoske123, op 28 november 2013 - 16:13, zei:

ik geef ook metacam hoor aan mijn kat. wij nemen ook pijnstillers en dat is ook slecht voor onze maag. zolang we goed eten en drinken, blijft dat effect op onze maag beperkt
maar mss is dat ook een reden die meespeelt dat hij niet wil eten? Ik geef maar denkpistes aan....

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#81 Geplaatst 28 november 2013 - 19:59

Heb je nog iets gehoord van die vrouw die je dutske nu heeft?

Antonia45
Antonia45
  • 79 berichten

#82 Geplaatst 28 november 2013 - 20:27

Wat een narigheid allemaal, veel sterkte
Ik duim mee dat ie snel weer zelf kan eten

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#83 Geplaatst 28 november 2013 - 20:37

Heel veel duimpjes hier Voor Marcelleke en alle betrokkenen :geluk:
sorry laatste keer

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#84 Geplaatst 28 november 2013 - 20:47

Bekijk berichtJoske123, op 28 november 2013 - 15:58, zei:

Maar ik heb hem naar Manoe, Michele van dierengeluk Menen, gebracht. Zij heeft het me gisterenavond getoond en toen lukte het ook een beetje van mij, maar vandaag niet meer. Dus heb ik hem deze namiddag terug naar haar gebracht en hij mag daar blijven, zolang als nodig is. Zij heeft veel ervaring met dwangvoederen en volgens mij is het dan het beste om hem daar maar te laten Geplaatste afbeelding.Dus de sonde wordt voorlopig uitgesteld omdat hij eigenlijk veel te zwak is.

Je hebt er goed aan gedaan om hem even daar te laten, dan kan hij goed gevoederd worden en mss is het voor jou beter dat je niet de hele tijd je katje ziet lijden...
Het is zo'n knap katertje! en als je hem terugkrijgt is hij weer de oude, dan kan je al deze miserie vergeten!

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#85 Geplaatst 28 november 2013 - 21:03

Ik heb bericht gekregen van Michèle. Hij heeft al 2 "spuitjes" binnen van 10 ml, en dan ook nog calo-pet en een pipetje water.  Gelukkig krijgt hij daar wel iets binnen. Voor mij was dat echt niet te doen !
Hij spint al terug en dat is goed want dat deed hij niet meer.

Ik heb echt alle vertrouwen in Manoe, maar ja, 'k zal hem echt wel missen hoor !

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#86 Geplaatst 28 november 2013 - 21:03

metacam is vooral slecht voor de nieren als je het langer moet geven. Dwangvoeren kan ik goed, heb er hier al menige door getrokken zo.
Zino heb ik zo kunnen redden anders was hij nu naar de overzijde.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#87 Geplaatst 28 november 2013 - 21:06

Bekijk berichtcatherine, op 28 november 2013 - 21:03, zei:

metacam is vooral slecht voor de nieren als je het langer moet geven. Dwangvoeren kan ik goed, heb er hier al menige door getrokken zo.
Zino heb ik zo kunnen redden anders was hij nu naar de overzijde.

Ik kan dat dus niet, daarom heb ik hem ook bij michèle gelaten ...

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#88 Geplaatst 28 november 2013 - 21:35

Moedig van je dat je het belang van Marcelleke boven je eigen gevoelens zet. Het zal niet makkelijk geweest zijn hem daar achter te laten, maar het is waarschijnlijk wel het beste voor hem op dit moment.
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#89 Geplaatst 28 november 2013 - 21:52

Bekijk berichtFarailde7, op 28 november 2013 - 21:35, zei:

Moedig van je dat je het belang van Marcelleke boven je eigen gevoelens zet. Het zal niet makkelijk geweest zijn hem daar achter te laten, maar het is waarschijnlijk wel het beste voor hem op dit moment.
Dank je het is dus absoluut niet leuk, want 't is dus echt wel een mamakatje. Ik zal hem missen deze nacht, hij slaapt altijd bij mij onder het deken ;)

Zo juist heb ik een berichtje gekregen, ze houdt me echt wel goed op de hoogte. Hij heeft zopas het 4e spuitje van 10 ml binnen. Echt wel super.
ik ben blij dat het zo vlot gaat.
OK hij is dan nog niet genezen, maar hij wordt daardoor wel sterker, alé dat hopen we toch !!

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#90 Geplaatst 29 november 2013 - 08:01

Hij is misschien nog niet genezen, maar hij krijgt nu wel genoeg voeding binnen om terug krachten op te doen en mee zelf te vechten tegen de ziekte.
Super zo, ik blijf duimen maar zoals het er nu uitziet, ben ik zeker dat het helemaal goed gaat komen :).