Spring naar inhoud

- - - - -

kerstmis

• Log in om te reageren
62 reacties op dit onderwerp
Antonia45
Antonia45
  • 79 berichten

#16 Geplaatst 26 november 2013 - 21:14

Ik heb te weinig ruimte over voor een boom, huis staat vol met kooien,
dus tegenwoordig een heel klein kunstboompje op de kast :p

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#17 Geplaatst 26 november 2013 - 22:01

Bekijk berichtKaprice, op 26 november 2013 - 15:07, zei:

als kerstboom heb ik van die piramiden met witte led lichtjes in verschillende hoogtes (gekocht uit de brico)
Bijlage kerst-piramide-met witte leds.jpg

Wij hadden er ook zo staan maar k heb ze moeten wegdoen want onze Ramses beet de kabels van de lichtjes door...

Wij hadden vreoger een hele mooie boom staan ieder jaar met heel mooie versieringen maar we kunnen die niet meer zetten wegens plaatsgebrek (poezenspullen hebben ons hele huis overgenomen...) plus dat alles breekbaar was en dat is niet te vertrouwen met ons 4 musketiers.
Sedert vorig jaar zetten we na een aantal boomloze jaren terug een klein  boompje, k heb hele leuke onbreekbare versieringen gevonden (oa leuke bling bling shoes, als schoenenliefhebber kan je niks beter vinden natuurlijk) en k vind het best wel mooi, maar k mis toch onze grote boom.
Plus dat wij een jaarlijkse gewoonte hadden, namelijk op zoek gaan naar de bal van het jaar.
En die is sedert we de poezels hebben ook afgeschaft jammer genoeg (doordat alle ballen van het jaar breekbaar waren...)
Maar misschien moeten we vanaf nu gewoon op zoek gaan naar de onbreekbare bal van het jaar...
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 27 november 2013 - 10:55

Dit is wat wij vorig jaar hadden staan en dit jaar dus ook :)
We hadden de voorbije jaren een valse kerstboom staan, maar de krabpaal heeft sinds de komst van de katjes die plek ingepikt.
Dus dan maar overgeschakeld op deze boom ^^

Geplaatste afbeelding

Time spent with cats is never wasted

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#19 Geplaatst 27 november 2013 - 19:46

Voila, vandaag kerstboom gezet, 't is een traditionele, maar ik hou daar wel van

boom1.jpg

boom2.jpg

boom+R.jpg

Als je goed kijkt zie je ons Racheleke de boom inspecteren, heeft er ondertussen al ingezeten, letterlijk, bijna bovenaan en echt binnenin de boom :trance:

Ook meteen onze kast versierd

lichtjes kast.jpg

En nu we toch bezig zijn, hier onze kastjes van Maleisië, gekocht omdat er, tja, katten opstaan :catwalk

kattenkastje1.jpg

kattenkastje2.jpg

En dat we kattenmensen zijn dat zullen ze wee-eeten

kattenkast.jpg

Bewerkt door juleken, 27 november 2013 - 19:50.

Carolientjee
Carolientjee
  • 133 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 28 november 2013 - 12:34

Bekijk berichtjuleken, op 27 november 2013 - 19:46, zei:

Voila, vandaag kerstboom gezet, 't is een traditionele, maar ik hou daar wel van

Bijlage boom1.jpg

Bijlage boom2.jpg

Bijlage boom+R.jpg

Als je goed kijkt zie je ons Racheleke de boom inspecteren, heeft er ondertussen al ingezeten, letterlijk, bijna bovenaan en echt binnenin de boom :trance:

Ook meteen onze kast versierd

Bijlage lichtjes kast.jpg

En nu we toch bezig zijn, hier onze kastjes van Maleisië, gekocht omdat er, tja, katten opstaan :catwalk

Bijlage kattenkastje1.jpg

Bijlage kattenkastje2.jpg

En dat we kattenmensen zijn dat zullen ze wee-eeten

Bijlage kattenkast.jpg

ziet er kei gezellig uit!!!!

en zitten alle ballen nog in de boom ?? :d

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 28 november 2013 - 12:40

KS'ers zijn precies toch allemaal zeer snel met hunnen boom zenne :p die van mij hopelijk tegen 6 december...

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#22 Geplaatst 28 november 2013 - 12:43

Ik ga de mijne deze week opzetten en heb ook weer leuke spulletjes bijgekocht zoals een pinguin :d

Het gaat wel leuk worden met de kittens :lachen:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 28 november 2013 - 18:53

Mijn schouw, alles niet breekbaar voor mochten ze beslissen met die slinger te spelen
Foto op 28-11-13 om 18.45.jpg
salontafel, die vaas zijn witte en bruine bollen met lichtjes in maar ze branden dus lijkt het een lichtbol :d
Foto op 28-11-13 om 18.44.jpg
eetkamer tafel
Foto op 28-11-13 om 18.45 #3.jpg
dressoir
Foto op 28-11-13 om 18.45 #2.jpg
en mijne boom :)
Foto op 24-11-13 om 10.54.jpg

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 29 november 2013 - 19:25

Oh, zitten echt mooie bomen tussen!

Hebben jullie soms tips over hoe ik een boom het best kan vastzetten/verzwaren ivm de katten? Mijn papa zei in een emmer zetten met zand, maar dat lijkt me met mijn twee snoodaards in huis geen goed idee. Weet alleen nog niet goed hoe dan wel, ena ls ik het niet doe, gaat hij gegarandeerd tegen de vlakte...
Dus tips zijn welkom!
Those who don't believe in magic, will never find it

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 29 november 2013 - 19:27

Ik heb een nep en er liggen bakstenen op de voet :d

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 29 november 2013 - 19:30

ik zet wel een kerstboom maar het is nog veellllllll te vroeg.. sinterklaas moet nog komen pas erna....

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 29 november 2013 - 19:32

Mijn ouders hadden zo een krat in zwaar plastiek waar ze een gat hadden uitgezaagd om de boom in te zetten en daar dan ook bakstenen op

Time spent with cats is never wasted

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#28 Geplaatst 30 november 2013 - 01:51

Bekijk berichtCarolientjee, op 28 november 2013 - 12:34, zei:

ziet er kei gezellig uit!!!!

en zitten alle ballen nog in de boom ?? :d

Jaja, de ballen etc, alles zit er nog in! Was woensdag efkes in paniek omdat ons jongste katje, een zwervertje voor wie alles nieuw is, gewoon IN de boom zat, bijna bovenaan en echt aan de stam midden in de boom, maar blijkbaar was dit dus enkel woensdag, donderdag en vandaag (nou ja, gisteren vrijdag dus) is er niks meer gebeurd. Blijkbaar (laat ons hopen) is het nieuwe der aan af.

Bekijk berichtEphiny, op 29 november 2013 - 19:25, zei:

Oh, zitten echt mooie bomen tussen!

Hebben jullie soms tips over hoe ik een boom het best kan vastzetten/verzwaren ivm de katten? Mijn papa zei in een emmer zetten met zand, maar dat lijkt me met mijn twee snoodaards in huis geen goed idee. Weet alleen nog niet goed hoe dan wel, ena ls ik het niet doe, gaat hij gegarandeerd tegen de vlakte...
Dus tips zijn welkom!

Catherine schreef hier op mijn topic over ons katje dat in de boom zat, dat wanneer je onder de boom appelsienen met kruidnagel erin legt de katjes ervan zouden wegblijven omdat ze de geur niet appreciëren. Vandaag dus achter kruidnagel geweest, maar liggen er nog niet onder omdat ze er dus momenteel niet meer inkruipt. Maar in geval van nood zijn we voorzien!

En ja, het is vroeg, ik weet het, maar op de sint wachten wij niet, aangezien hier geen kindjes rondlopen. Ik geniet sowieso meer van de periode vóór kerst. Eens nieuwjaar gepasseerd werkt die boom op mijn zenuwen en kan hij niet snel genoeg weg zijn.

Bewerkt door juleken, 30 november 2013 - 01:52.

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#29 Geplaatst 30 november 2013 - 08:38

Wij wachten ook niet op de Sint, ik ben niet braaf geweest dus hij stopt hier niet :lachen:
Vandaag gaat de boom gezet worden :p

Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 30 november 2013 - 09:44

Ga mss eens met bakstenen proberen dan. Zelf een gat in iets zagen, gaat resulteren in een bezoekje aan de spoed denk ik. Ben niet zo handig...
Die appelsienen zal ik dan in reserve houden.

Bedankt voor de tips!
Those who don't believe in magic, will never find it