Spring naar inhoud

- - - - -

Iets anders dan Porta21?

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#16 Geplaatst 27 november 2013 - 15:23

Katten zijn gewoontedieren dus ik zou denken van niet maar ja als ik nu met die porta21 af kom en
ik zet kitten eten gegarandeerd allemaal naar het kitteneten :lachen: dus anderzijds denk ik dan wel dat ze graag afwisseling hebben. :)

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 27 november 2013 - 16:20

Mijn kat is suuuuperkieskeurig, om gek van te worden.  Denk je hoorah iets dat hij lust! Een paar dagen later laat hij het alweer liggen..  Droogvoer is iets dat hij maar sporadisch aan knabbelt.  De DA zei dat hij wel wat dikker mag zijn, dus ik ga eens een paar van jullie suggesties opzoeken op zooplus! Hopelijk zit er iets tussen dat hij langer lust :p  Bozita is ook al afgeschreven!

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#18 Geplaatst 27 november 2013 - 16:21

Bekijk berichtSolotje, op 27 november 2013 - 15:23, zei:

Katten zijn gewoontedieren dus ik zou denken van niet maar ja als ik nu met die porta21 af kom en
ik zet kitten eten gegarandeerd allemaal naar het kitteneten :lachen: dus anderzijds denk ik dan wel dat ze graag afwisseling hebben. :)

't zijn hier op KS allemaal verwende nesten :p :p

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#19 Geplaatst 27 november 2013 - 16:27

Mijn katjes houden toch ook van afwisseling.
Zo wouden ze een tijd geleden geen rauwvoer meer, dan heb ik 4 andere merken gekocht en die krijgen ze nu om de beurt en nu eten ze weer allemaal netjes hun bordje leeg, ook de Tinlo die ze een paar maanden geleden beu waren gegeten.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#20 Geplaatst 27 november 2013 - 16:36

Bekijk bericht_Athena_, op 27 november 2013 - 16:20, zei:

Mijn kat is suuuuperkieskeurig, om gek van te worden.  Denk je hoorah iets dat hij lust! Een paar dagen later laat hij het alweer liggen..  Droogvoer is iets dat hij maar sporadisch aan knabbelt.  De DA zei dat hij wel wat dikker mag zijn, dus ik ga eens een paar van jullie suggesties opzoeken op zooplus! Hopelijk zit er iets tussen dat hij langer lust :p  Bozita is ook al afgeschreven!

Als je kat dikker moet worden dan raad ik de orijen brok aan, mijne kater is daar 500 gr van bijgekomen op 2 maand,
de rest trouwens ook maar niet zo veel :)

Bekijk berichtArmani, op 27 november 2013 - 16:21, zei:

't zijn hier op KS allemaal verwende nesten :p :p

Ja zeker weten, ik heb net mijn bestelling bij zooplus geplaatst, hun ander voer is onderweg :p

Bekijk berichthilleke, op 27 november 2013 - 16:27, zei:

Mijn katjes houden toch ook van afwisseling.
Zo wouden ze een tijd geleden geen rauwvoer meer, dan heb ik 4 andere merken gekocht en die krijgen ze nu om de beurt en nu eten ze weer allemaal netjes hun bordje leeg, ook de Tinlo die ze een paar maanden geleden beu waren gegeten.

Ja toch erg he :lachen:
Hier eten er weer wel van rauwvoer en dan weten dat ze toen het rauwvoer lieten staan voor het blikvoer dat ze nu krijgen :lachen: :lol:

Bewerkt door Solotje, 27 november 2013 - 16:36.

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#21 Geplaatst 27 november 2013 - 16:40

De blikjes van Animonda Carny vind ik persoonlijk niet lekker ruiken... Ik heb ze met moeite verkocht gekregen aan ons Babetteje die minder kieskeurig is dan de Fluffers. Want die bekeken mij met een blik die niks aan de verbeelding overliet...
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#22 Geplaatst 27 november 2013 - 16:46

Smakelijk toont het niet en stinken doet het ook maar hier eten ze het wel goed en het is toch één van de betere blikvoer :)

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#23 Geplaatst 27 november 2013 - 16:49

Bekijk berichtSolotje, op 27 november 2013 - 16:46, zei:

Smakelijk toont het niet en stinken doet het ook maar hier eten ze het wel goed en het is toch één van de betere blikvoer :)

Jaja, het is zeker één van de betere, maar het bengelt bij mij achteraan het lijstje van Almo Nature, Porta 21, Applaws en dan...de stinkies   :lachen:

Geplaatste afbeelding

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 27 november 2013 - 16:52

Hier :Almo Nature,Schechir,Miamor zakjes,Porta en Animonda kuipjes (voor de castraten en kittens de babypaté).

Hier krijgen ze ook nog brokjes als toetje........Maar de hoofdvoeding blijft natvoer.

Bewerkt door Choeke, 27 november 2013 - 16:53.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#25 Geplaatst 27 november 2013 - 17:04

Bekijk berichtsnoopy, op 27 november 2013 - 16:49, zei:

Jaja, het is zeker één van de betere, maar het bengelt bij mij achteraan het lijstje van Almo Nature, Porta 21, Applaws en dan...de stinkies   :lachen:

Ja bij mij ook wel, ik vind het alleen zonde dat Applaws en Almo alleen maar kleine blikjes heeft,
ze zouden dringend met blikjes van 400 gr moeten beginnen :p

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#26 Geplaatst 27 november 2013 - 17:23

Bekijk berichtSolotje, op 27 november 2013 - 17:04, zei:

Ja bij mij ook wel, ik vind het alleen zonde dat Applaws en Almo alleen maar kleine blikjes heeft,
ze zouden dringend met blikjes van 400 gr moeten beginnen :p

Ja, daar kan ik inkomen met jouw leuke bende, dan ben je niet veel met een blikje van 140gr   :lachen:

Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 27 november 2013 - 18:58

Bekijk berichtSolotje, op 27 november 2013 - 13:57, zei:

[font=times new roman,times,serif][size=4][color=#000000]Dit zijn de goede merken:

Almo Nature
Animonda carny
Applaws
Porta21

Ik dacht dat ik hier ergens eens gelezen had dat Schesir ook een goed merk is, nee?

Die van mij krijgen iig hoofdzakelijk Schesir als natvoer, tussendoor eens Cosma. Van Porta21 zijn ze niet gek, Almo nature af en toe eens. Carny heb ik geprobeerd, maar valt niet in de smaak, en Applaws ook niet zo (maar als ik het maar 1x in de maand geef ofzo, eten ze het nog wel).
Those who don't believe in magic, will never find it

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#28 Geplaatst 27 november 2013 - 19:19

Ja ik geef ook de porta 21(naast hun vaste brokken), blikken van  400 gram anders wordt het een veel te dure bedoening met mijn bende.
Eenderd welk merk die enkel kleine blikjes heeft daar begin ik niet aan, dat is niet voordelig.
Hier eten ze het graag porta 21(alle smaken), dus geen reden om ander te gaan geven. Af en toe krijgen ze wel eens een extraatje ^^
Goh, als je kat het eet geen reden om af te wisselen lijkt mij. Maar als extratje kan je wel eens iets anders geven?

En met brokken, tja heel de tijd wisselen tussen brokken lijkt me niet goed voor de darmpjes, gegarandeerd miserie hier. Maar ik mix sowieso 2 brokken door elkaar :) En de bak is altijd snel leeg, kleine vreeters hier ^^

Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#29 Geplaatst 27 november 2013 - 19:37

Bekijk berichtSerenity, op 27 november 2013 - 19:19, zei:

Goh, als je kat het eet geen reden om af te wisselen lijkt mij.
Eigenlijk heb je gelijk... :wi
Misschien hebben ze het wel liever zo...hun vertrouwde blikje natvoer. :eat
Het lijkt mij misschien meer iets 'menselijk' om te denken dat het eentonig zou worden.

Ondertussen denk ik dat ik gewoon bij hetzelfde merk ga blijven.
Ik weet dat hij het graag eet, so what?

Heb dit topic geopend omdat ik op Zooplus zag dat hetgeen ik wou bestellen voorlopig niet in voorraad is, vandaar dat ik aan het zien was naar iets anders met de bedoeling om eens af te wisselen.

Bewerkt door Armani, 27 november 2013 - 19:38.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#30 Geplaatst 27 november 2013 - 19:44

Als het niet in voorraad is kan je eens wat anders proberen hé?
Katten zijn zeker niet zo als mensen, maar dat wil niet zeggen dat ze eens niet wat anders lekker vinden natuurlijk.
Je kan dan nu bv een iets anders bestellen en het als extraatje geven. Als je dan weer de porta 21 hebt kan je af en toe eens die andere geven, zo blijft het speciaal ^^

Maar als katten het ergens goed op doen en goed eten is er idd geen direct reden om te wisselen.
Hier kunnen mijn katten niet tegen elk natvoer, en krijgen ze er leuke toiletmomentjes van. Ik ben dus zeer selectief :d

Geplaatste afbeelding