Spring naar inhoud

- - - - -

Weet geen raad met kitten, is er nog hoop of beter om nieuw gezin te zoeken (met heel veel pijn in mijn hart)

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
mamiewendy
mamiewendy
  • 7 berichten

#1 Geplaatst 27 november 2013 - 09:42

Ik val maar met de deur in huis. Ik ben een supergrote dierenvriend en heb drie katten. Twee daarvan zijn 4 jaar en ik heb ze ook al van kitten. Ze leven trouwens alle drie binnen, we wonen op een appartement. De derde was eigenlijk niet gepland, ik heb hem gevonden, compleet ondervoed, vol teken en een oogje da dicht zat van etter van de ontsteking. De eerste dagen was het bang hopen dat hij erdoor kwam en hem om de twee uur voeden, ook s nachts. Geen haar op mijn hoofd die dacht het beestje aan zijn lot over te laten. En we hebben hem gehouden maar, de grote maar, was en is dat de juiste keuze geweest? De poezen van vier accepteren hem redelijk maar toch, hij bijt enorm, naar ons, naar hen...om te spelen maar dat maakt dat onze 4jarige kattin al twee maal in haar oog gebeten of gekrabt is geweest en ik hen dus niet meer alleen durf laten. De kitten bedoelt het niet slecht, het is spelen, maar met welk gevolg. En straffen helpt niet, niet met in de handen te klappen, niet met plantenspuit, niet met tik op zijn neus...het wordt zelfs erger. Ik zou nooit een dier weg doen. Gewoon het idee hem of haar aan zijn lot over te moeten laten. Maar sinds gisteren ben ik toch radeloos. De poes haar oogje was net beter, ik kom gisteren namiddag binnen en weer die oog om zeep, da derde ooglid er volledig voor, eerst keihard tranen en wrijven Geplaatste afbeelding...En bovendien heeft zij al epileptie dus al die stress voor haar is niet goed. En toch ben ik bang om die beslissing te nemen...ik ben bovendien zwanger, ik zou mijn poezen nooit of te nimmer weg doen omdat er een kind komt, maar al die extra stress kan ik en mijn baby wel missen. De dierenarts zegt dat is normaal omdat hij veel te jong bij de moeder is weg gehaald. Je kan hem niet straffen, dat dringt niet tot hem door, zegt ze. Maar hij was op sterven na dood, ik kon hem niet aan zijn lot overlaten...Nu is hij dus ongeveer drie maanden en zit ik met pijn in men hart af te vragen wat het beste is. Voor de andere poezen maar ook voor hem. Ik wil m niet altijd moeten straffen, want hij bijt echt door hoor. En we spelen met hem met speeltjes en muisjes enz... heb vanochtend van zes uur tot negen continu met hem gespeeld omdat hij de kattin anders constant wilde bespringen en zij zichzelf precies niet zo goed kan verweren. k weet het gewoon niet meer. Wat zouden jullie doen? Is dit nog op te lossen want over een zes maanden komt er ook nog een baby bij. En zo ja hoe los ik dat op? Zo neen...zouden jullie een nieuw gezin voor hem zoeken? Pff rotbeslissing :-(
IMG_0385.JPG mijn drie kadeekes waar ik ontzettend veel van hou!!!

Bewerkt door mamiewendy, 27 november 2013 - 09:44.

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 27 november 2013 - 09:46

Misschien is het best om in dit geval een kattentherapeut te raadplegen?
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#3 Geplaatst 27 november 2013 - 09:48

Super dat je deze lieverd gered hebt!!!

Je kitten heeft inderdaad niet geleerd om zich als een kat te gedragen.
En de enigen die hem dat nog kunnen leren, zijn je eigen katten.

Als je hem wegdoet, verplaats je het probleem gewoon, want het feit is dat hij een deel opvoeding gemist heeft.
Leren je katten hem af en toe geen lesje?

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 27 november 2013 - 09:52

Ikzelf zou een kattentherapeut raadplegen om het toch een kans te geven
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 27 november 2013 - 09:55

Ik zou ook advies inwinnen van een professionele kattenexpert. www.felinova.be
Heb je het kitten als het klein was apart verzorgd, zat het alleen?

Straffen werkt idd niet. Het kan soms het probleemgedrag verergeren.

Het is niet enkel agressie naar jou, maar ook naar de andere katten. Voor beide zijn er oplossingen.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#6 Geplaatst 27 november 2013 - 10:05

Om heel eerlijk te zijn, zou ik persoonlijk zoeken naar een andere thuis. Niet naar een asiel, maar eventueel hier op het forum zetten voor een andere thuis bij iemand die katten heeft die het kitten kunnen opvoeden. Je ene kat lijdt duidelijk onder de terroriseren van het kitten en heeft regelmatig oogwonden, dit terwijl ze niet veel stress mag hebben. Mijn persoonlijke mening is dat je de gezondheid van je eigen katten voorop moet stellen, zeker omdat je ene kat epilepsie heeft.

Waarschijnlijk zullen de meeste anderen zeggen te blijven proberen en dat kan je doen als je het ziet zitten dat je katten hem kunnen opvoeden. Maar als ze zich blijven laten doen, gaat het kitten niet opgevoed worden en gaan je katten er onder lijden.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#7 Geplaatst 27 november 2013 - 10:20

Idd...mss therapie?
Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

mamiewendy
mamiewendy
  • 7 berichten

#8 Geplaatst 27 november 2013 - 10:55

Ja ik was dat ook al aan het denken om gedragstherapie eventueel nog te proberen. Ik ben alleen bang dat ik hoe langer ik hem hou hoe meer ik ga afzien als het toch tot een scheiding komt. Ik had er vannacht zelfs al een nachtmerrie over. Mijn andere kater verdedigt zich wel, alé toch vaak. Maar soms gaat hij ook rennen als de kleine hem volle patat in zijn poot bijt of zo. Ja hij bijt echt wel door. En aan de andere kant de kattin heb ik niet de indruk dat ze zich kan verdedigen, de andere kater bespringt haar soms ook en dan schreeuwt ze keihard uit angst en schreeuw ik er nog eens bovenuit om hem te doen stoppen, dus zich verdedigen lukt haar precies niet. En met de oudste kater hebben we ook al van alles geprobeerd maar gelukkig is het ergste er wat uit gegaan door de jaren. Hij is gecastreerd maar heel jaloers, heeft zijn mama vrij jong verloren aan een ongeluk en is dus heel bezitterig naar mij toe. Hij sproeit, ondanks de castratie maar daar kan ik nog wel mee leven na al die tijd...Zylkene, feliway enz geprobeerd maar had indruk dat hij de kattin dan nog feller besprong...
De kitten heeft de eerste dagen, pak een dag of vier vijf wel alleen gezeten. Erna toen m wat aangesterkt was hebben we hem s avonds bij de anderen gelaten. s Nachts moest hij dan wel apart zitten omdat we ook bang waren dat hij zich niet kon verdedigen tegen de anderen, hij was immers nog piepklein. Sinds enkele weken zit hij dan constant samen met hen. Alvast bedankt voor de vele reacties en ja misschien dat ik toch eens kan gaan luisteren bij een gedragstherapeut want ik heb dus momenteel echt niet veel rust door heel de situatie en het constant moeten opletten dat hij haar niet bespringt. . .

Bewerkt door mamiewendy, 27 november 2013 - 10:58.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 27 november 2013 - 14:48

Vroegcastratie mss?Sommige worden dan kalmer.Een paar weken om te wennen is niet veel.Natuurlijk is zo'n toestand niet leuk.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

mamiewendy
mamiewendy
  • 7 berichten

#10 Geplaatst 27 november 2013 - 15:00

Bedankt voor de tip Doris en hier had ik inderdaad ook al aan gedacht en dit met mijn dierenarts besproken maar zij beweert dat dit dus niet klopt, Dat een kater enkel kalmer wordt door de jaren enz, Zeker niet door castratie. Ik dacht ook dat ze daar kalmer van werden...

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#11 Geplaatst 27 november 2013 - 15:20

Neen, ze kalmeren daar inderdaad niet door.
Een volwassen kater zal minder uithuizig zijn, maar bij kittens maakt dit echt geen verschil

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 27 november 2013 - 15:38

ik denk ook dat vroegcastratie niet gaat helpen. castratie helpt alleen bij gevallen waarbij de hormonen echt een rol spelen en hier zijn er nog geen hormonen.

Het is knap wat je hebt gedaan, een katje redden. Ik vind het dan ook erg om te zien hoe dat nu verloopt. Kittens leren kat zijn van de moeder, dus het is jammer dat blijkbaar geen van je katten die rol heeft willen vervullen. Maar ja, katten zijn katten en we kunnen ze tot niks dwingen. die koppigheid vinde nwe ergens ook wel bewonderenswaardig.

Het beste dat je nu kan doen is een goede KGT, (er zijn veel die zich geroepen voelen, maar niet iedereen is ook vene goed). Kijk wat die persoon zegt. Wie weet is het toch (simpel) op te lossen, en anders weet je zeker dat je toch alles geprobeert hebt. mss moet er een thuis gezocht worden waar ze dan als enige kat is, maar dan weet je zeker dat er geen andere oplossing was en dat jij alles gedaan hebt wat je kon. Dat gaat het makkelijker voor je maken om het te plaatsen.

wij kunnen enkel alles optimaal maken zodat een kat zich goed voelt en goed kan ontplooien, meer kunnen we niet doen. De kat zelf moet ook haar weg afleggen, wij kunnen enkel die weg zo makkelijk mogelijk maken.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 27 november 2013 - 16:07

Bij mij deed Finn dat ook enorm vaak, boven op de oudste kat springen. Zij verdedigde zich in het begin ook niet echt maar na een tijd wel. Ondertussen is dat wel een pak geminderd. Hij verwondde haar gelukkig niet als hij dat deed.

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 27 november 2013 - 16:17

Wat een vervelende situatie, waar je weinig zelf aan kunt doen.  Je hebt iets geweldigs gedaan door het katje te redden.  Jammer dat het nu zo moet lopen, helaas een vaak voorkomend probleem met katjes die te snel weg zijn van de moeder, die hebben precies geen besef van pijn doen.  Extra frustrerend dat ze je andere katten lastig valt en pijn doet.  Een gedragstherapeut kan nog een laatste poging zijn om te zien of het mogelijk is om je katje te houden.  Misschien kan hij wel helpen.
En als dit niet werk, dan is een nieuwe thuis, bij mensen zonder andere katten, waarschijnlijk de beste oplossing.  Je kunt tenslotte de gezondheid van je andere poesjes niet op het spel zetten.

mamiewendy
mamiewendy
  • 7 berichten

#15 Geplaatst 27 november 2013 - 16:45

dank je wel allemaal voor jullie reacties. Ik heb aan mijn DA gevraagd of zij een goede KGT kent in de buurt. Ik wil nog niet teveel aan de rest denken, ik herinner mij hoe overstuur ik was toen ik na een week spanje (en een zwerfkatje op onze kamer) dat diertje moest achter laten. Het erge is ook nog dat hij helemaal niet agressief is, hij wil gewoon spelen...op momenten liggen ze zo mooi samen zoals op de foto hieronder, dan denk ik waarom kan dat niet altijd zo zijn he.

IMG_0398.JPG