Ja ik was dat ook al aan het denken om gedragstherapie eventueel nog te proberen. Ik ben alleen bang dat ik hoe langer ik hem hou hoe meer ik ga afzien als het toch tot een scheiding komt. Ik had er vannacht zelfs al een nachtmerrie over. Mijn andere kater verdedigt zich wel, alé toch vaak. Maar soms gaat hij ook rennen als de kleine hem volle patat in zijn poot bijt of zo. Ja hij bijt echt wel door. En aan de andere kant de kattin heb ik niet de indruk dat ze zich kan verdedigen, de andere kater bespringt haar soms ook en dan schreeuwt ze keihard uit angst en schreeuw ik er nog eens bovenuit om hem te doen stoppen, dus zich verdedigen lukt haar precies niet. En met de oudste kater hebben we ook al van alles geprobeerd maar gelukkig is het ergste er wat uit gegaan door de jaren. Hij is gecastreerd maar heel jaloers, heeft zijn mama vrij jong verloren aan een ongeluk en is dus heel bezitterig naar mij toe. Hij sproeit, ondanks de castratie maar daar kan ik nog wel mee leven na al die tijd...Zylkene, feliway enz geprobeerd maar had indruk dat hij de kattin dan nog feller besprong...
De kitten heeft de eerste dagen, pak een dag of vier vijf wel alleen gezeten. Erna toen m wat aangesterkt was hebben we hem s avonds bij de anderen gelaten. s Nachts moest hij dan wel apart zitten omdat we ook bang waren dat hij zich niet kon verdedigen tegen de anderen, hij was immers nog piepklein. Sinds enkele weken zit hij dan constant samen met hen. Alvast bedankt voor de vele reacties en ja misschien dat ik toch eens kan gaan luisteren bij een gedragstherapeut want ik heb dus momenteel echt niet veel rust door heel de situatie en het constant moeten opletten dat hij haar niet bespringt. . .
Bewerkt door mamiewendy, 27 november 2013 - 10:58.